Skocz do zawartości

Rozmiar opon Forek S-turbo


szywoj011

Rekomendowane odpowiedzi

Noszę się z zakupem opon AT do mojego S-turbo my00 i zastanawiam się czy zmieszczą się w nadkolu opony w rozmiarze 215/65/16? Obecnie mam stare jak świat i praktycznie całkiem zjechane Micheliny 4x4 w standardowym rozmiarze 215/60/16 i na zimę nowe Vredesteiny 205/70/15. Za większą gumą w moim przypadku przemawia nie tylko różnica w cenie ale fakt używania auta w terenie, tylko kwestia czy takie wyższe gumy się zmieszczą w nadkolu i nie będą o nic ocierać. Przekłamanie na liczniku jakoś zniosę :P

 

Ewentualnie czy ktoś w okolicach Nowego Sącza / Limanowej ma założone 215/65/16 i zgodzi się na przełożenie swoich kół na próbę do mnie czy nic nie ociera.

 

Zapomniałem dodać że mój PotForek jest podniesiony o 2cm na dystansach przy amorach.

 

Z samych opon to kuszą mnie:

 

1. Yokohama Geolandar G012

 

2. Continental CrossContact LX2

 

3. Ewentualnie General Grabber AT i AT2 z tym że wydają mi się trochę za bardzo terenowe jak na moje potrzeby bo trochę km się po czarnym też robi.

 

4. Jakie inne możecie polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z samych opon to kuszą mnie: 1. Yokohama Geolandar G012

 

Fajne w terenie i robią swoją robotę, niemniej na śliskiej nawierzchni tragedia (jak nie wierzysz - przeszukaj uważnie forum). Droga hamowania na śliskim po deszczu lub śniegu ulega wydłużeniu nawet dwukrotnie  ... dobrze się zastanów.

 

 

 

kwestia czy takie wyższe gumy się zmieszczą w nadkolu i nie będą o nic ocierać.

 

Różnica średnic podanych kół wynosi

22 mm

Różnica wskazań prędkościomierza: minus 3.3 %

(Nowe koła mają większą średnice i obracaja się wolniej)

 

[za]

http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html

 

chyba 11mm (licząc od środka) nie zrobi za dużej różnicy

Edytowane przez Panther
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Ja mam na 2 forkach i Yokohama Geolandar G012 i General Grabber AT2

 

Yokohama jest cicha, co do śliskości wchodziłem po deszczu szybko w zakręt i nieco zaczeło wynosić, ale nie mniej niż na oryginalnych. 

Grabber jest głośny do 90, potem szum powietrza i tak zagłusza opone. 

 

Nie miałem okazji porównać tych opon w terenie. Grabber sobie radzi, ale nie wiem czy w tych samych warunkach G012 była by lepsza czy nie.

 

Jeśli na codzień to wybrał bym G012.

 

Jak będziesz w Krakowie to zapraszam na oględziny / przejazd testowy.

Edytowane przez coocer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zmieszczą się w nadkolu opony w rozmiarze 215/65/16

 

Różnica średnic między 215/60/16 a 215/65/16 to 21,5 mm, czyli nieco ponad 1cm na promieniu.

 

Jeśli obecnie między oponą a nadkolem w każdym miejscu masz ponad 1 cm luzu ( a raczej masz ) to "65" się zmieszczą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam dylemat,ale w Forku SG XT. Kupiłem 215/65/16 i wchodzą "na styk", ocierają jedynie odrobinę przy maksymalnym skręcie, Opony to Conti crosscontact LX i jestem z nich b.zadowolony.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co patrzyłem w moim s-turbo nie ma tego plastikowego elementu w nadkolu wiec chyba się zmieszczą 215/65/16  :)

 

@coocer w Krk akurat nic nie mam do załatwienia w najbliższym czasie ale jak coś się zmieni to się odezwę do Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Ja przez długi czas łamałem się między Yokohama Geolangar G012 a Continental ContiCrossContact LX2. No i rozmiarem 215/60/16 czy 215/65/16.

 

Wybór ostatecznie padł na Continentale w rozmiarze 215/65/16. Jutro powinny dotrzeć.

 

Jak pojeżdżę to dam znać czy ok i może jakie foto wrzucę jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@szywoj011, jeśli opona nie będzie używana głównie w terenie, lecz także na asfalcie, proponuję rozważyć wybór Geolandar H-T/S G051. Używam z powodzeniem od kilku lat w S-turbo i 2.5XT. Często przejeżdżam przez las w różnych warunkach, a także robię trasy na autostradzie  :).

Tak jak napisano wyżej, G021 na mokrym baaardzo mocno się ślizga. Taki zestaw mam na zabawę w terenie i Plejady. Na piasku super :thumbup:. lecz na wilgotnej trawie była masakra  :(.

 

 

 

U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory.
 

to raczej problem odsadzenia felgi, ET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@szywoj011, jeśli opona nie będzie używana głównie w terenie, lecz także na asfalcie, proponuję rozważyć wybór Geolandar H-T/S G051. Używam z powodzeniem od kilku lat w S-turbo i 2.5XT. Często przejeżdżam przez las w różnych warunkach, a także robię trasy na autostradzie  :).

Tak jak napisano wyżej, G021 na mokrym baaardzo mocno się ślizga. Taki zestaw mam na zabawę w terenie i Plejady. Na piasku super :thumbup:. lecz na wilgotnej trawie była masakra  :(.

 

 

 

U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory.
 

to raczej problem odsadzenia felgi, ET.

 

Mam standardowe ALU 16, na drugim takim samym komplecie mam seryjny rozmiar opon i nic nie obcięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@@szywoj011, jeśli opona nie będzie używana głównie w terenie, lecz także na asfalcie, proponuję rozważyć wybór Geolandar H-T/S G051. Używam z powodzeniem od kilku lat w S-turbo i 2.5XT. Często przejeżdżam przez las w różnych warunkach, a także robię trasy na autostradzie :).

Tak jak napisano wyżej, G021 na mokrym baaardzo mocno się ślizga. Taki zestaw mam na zabawę w terenie i Plejady. Na piasku super . lecz na wilgotnej trawie była masakra :(.

 

 

 

U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory.

 

to raczej problem odsadzenia felgi, ET.

Mam standardowe ALU 16, na drugim takim samym komplecie mam seryjny rozmiar opon i nic nie obcięta.

Opona jest nieco wyższa, lecz szerokość ta sama, nie powinna ocierać o amortyzator. Chyba ze masz założone coś innego.

Jakie masz ET felgi, może w drugim zestawie jest inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odkopię trochę temat ;) czy w SG 2.0x z fabrycznym zawieszeniem (z tyłu jeszcze SLS) na feldze 7.5"/16 zmieszczą się bez większego problemu opony 215/65/16 ?

Na oko wygląda, że tak, z tego co czytam - również. Ale wolę się jeszcze upewnić zanim zamówię nowe kapcie.

Sprawa dotyczy Nokian WeatherProof - jeżeli się zmieszczą, zamówię wersję SUV która jest tylko w rozmiarze 215/65, jeżeli nie, zamówię zwykłe 215/60.

 

 

[edit]

 

Zmierzyłem, w nadkolu jest 15cm ale do mocowania amortyzatora mam jakieś 4cm.
Aktualnie wsadzona jest zjechana 205/60/16 (takie kupiłem z samochodem). Dobrze patrze w kalkulatorach, że stara opona w fabrycznym stanie ma ~653mm (czyli u mnie 647mm :]) a nowa 215/60 - 665mm (czyli +2cm), ew. 215/65 - 686mm (czyli +4cm i robi się problem :] )

 

 

IMG-20150924-00669b.jpg

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...