szywoj011 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 Noszę się z zakupem opon AT do mojego S-turbo my00 i zastanawiam się czy zmieszczą się w nadkolu opony w rozmiarze 215/65/16? Obecnie mam stare jak świat i praktycznie całkiem zjechane Micheliny 4x4 w standardowym rozmiarze 215/60/16 i na zimę nowe Vredesteiny 205/70/15. Za większą gumą w moim przypadku przemawia nie tylko różnica w cenie ale fakt używania auta w terenie, tylko kwestia czy takie wyższe gumy się zmieszczą w nadkolu i nie będą o nic ocierać. Przekłamanie na liczniku jakoś zniosę Ewentualnie czy ktoś w okolicach Nowego Sącza / Limanowej ma założone 215/65/16 i zgodzi się na przełożenie swoich kół na próbę do mnie czy nic nie ociera. Zapomniałem dodać że mój PotForek jest podniesiony o 2cm na dystansach przy amorach. Z samych opon to kuszą mnie: 1. Yokohama Geolandar G012 2. Continental CrossContact LX2 3. Ewentualnie General Grabber AT i AT2 z tym że wydają mi się trochę za bardzo terenowe jak na moje potrzeby bo trochę km się po czarnym też robi. 4. Jakie inne możecie polecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) Z samych opon to kuszą mnie: 1. Yokohama Geolandar G012 Fajne w terenie i robią swoją robotę, niemniej na śliskiej nawierzchni tragedia (jak nie wierzysz - przeszukaj uważnie forum). Droga hamowania na śliskim po deszczu lub śniegu ulega wydłużeniu nawet dwukrotnie ... dobrze się zastanów. kwestia czy takie wyższe gumy się zmieszczą w nadkolu i nie będą o nic ocierać. Różnica średnic podanych kół wynosi 22 mm Różnica wskazań prędkościomierza: minus 3.3 % (Nowe koła mają większą średnice i obracaja się wolniej) [za] http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html chyba 11mm (licząc od środka) nie zrobi za dużej różnicy Edytowane 4 Czerwca 2015 przez Panther Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) Hej, Ja mam na 2 forkach i Yokohama Geolandar G012 i General Grabber AT2 Yokohama jest cicha, co do śliskości wchodziłem po deszczu szybko w zakręt i nieco zaczeło wynosić, ale nie mniej niż na oryginalnych. Grabber jest głośny do 90, potem szum powietrza i tak zagłusza opone. Nie miałem okazji porównać tych opon w terenie. Grabber sobie radzi, ale nie wiem czy w tych samych warunkach G012 była by lepsza czy nie. Jeśli na codzień to wybrał bym G012. Jak będziesz w Krakowie to zapraszam na oględziny / przejazd testowy. Edytowane 4 Czerwca 2015 przez coocer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 czy zmieszczą się w nadkolu opony w rozmiarze 215/65/16 Różnica średnic między 215/60/16 a 215/65/16 to 21,5 mm, czyli nieco ponad 1cm na promieniu. Jeśli obecnie między oponą a nadkolem w każdym miejscu masz ponad 1 cm luzu ( a raczej masz ) to "65" się zmieszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 mnie grabbery lekko ocieraja przy skrecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szywoj011 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 chciałbym uniknąć jakiegokolwiek przycierania - trzeba będzie zrobić jakąś przymiarkę kół z 215/65/16 bo różnica w cenie z 215/60/16 jest spora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 chciałbym uniknąć jakiegokolwiek przycierania - trzeba będzie zrobić jakąś przymiarkę kół z 215/65/16 bo różnica w cenie z 215/60/16 jest sporajak będziesz w Krk to zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Miałem ten sam dylemat,ale w Forku SG XT. Kupiłem 215/65/16 i wchodzą "na styk", ocierają jedynie odrobinę przy maksymalnym skręcie, Opony to Conti crosscontact LX i jestem z nich b.zadowolony. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 wygląda to tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szywoj011 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 z tego co patrzyłem w moim s-turbo nie ma tego plastikowego elementu w nadkolu wiec chyba się zmieszczą 215/65/16 @coocer w Krk akurat nic nie mam do załatwienia w najbliższym czasie ale jak coś się zmieni to się odezwę do Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spajki Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Hej. Ja przez długi czas łamałem się między Yokohama Geolangar G012 a Continental ContiCrossContact LX2. No i rozmiarem 215/60/16 czy 215/65/16. Wybór ostatecznie padł na Continentale w rozmiarze 215/65/16. Jutro powinny dotrzeć. Jak pojeżdżę to dam znać czy ok i może jakie foto wrzucę jak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mobias Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szywoj011 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory i tego się właśnie obawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmit Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 @@szywoj011, jeśli opona nie będzie używana głównie w terenie, lecz także na asfalcie, proponuję rozważyć wybór Geolandar H-T/S G051. Używam z powodzeniem od kilku lat w S-turbo i 2.5XT. Często przejeżdżam przez las w różnych warunkach, a także robię trasy na autostradzie . Tak jak napisano wyżej, G021 na mokrym baaardzo mocno się ślizga. Taki zestaw mam na zabawę w terenie i Plejady. Na piasku super . lecz na wilgotnej trawie była masakra . U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory. to raczej problem odsadzenia felgi, ET. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mobias Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 @@szywoj011, jeśli opona nie będzie używana głównie w terenie, lecz także na asfalcie, proponuję rozważyć wybór Geolandar H-T/S G051. Używam z powodzeniem od kilku lat w S-turbo i 2.5XT. Często przejeżdżam przez las w różnych warunkach, a także robię trasy na autostradzie . Tak jak napisano wyżej, G021 na mokrym baaardzo mocno się ślizga. Taki zestaw mam na zabawę w terenie i Plejady. Na piasku super . lecz na wilgotnej trawie była masakra . U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory. to raczej problem odsadzenia felgi, ET. Mam standardowe ALU 16, na drugim takim samym komplecie mam seryjny rozmiar opon i nic nie obcięta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmit Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 @@szywoj011, jeśli opona nie będzie używana głównie w terenie, lecz także na asfalcie, proponuję rozważyć wybór Geolandar H-T/S G051. Używam z powodzeniem od kilku lat w S-turbo i 2.5XT. Często przejeżdżam przez las w różnych warunkach, a także robię trasy na autostradzie . Tak jak napisano wyżej, G021 na mokrym baaardzo mocno się ślizga. Taki zestaw mam na zabawę w terenie i Plejady. Na piasku super . lecz na wilgotnej trawie była masakra . U mnie muszę zakładać dystanse 5 mm bo 216/65/16 obcieraja o tylne amory. to raczej problem odsadzenia felgi, ET. Mam standardowe ALU 16, na drugim takim samym komplecie mam seryjny rozmiar opon i nic nie obcięta. Opona jest nieco wyższa, lecz szerokość ta sama, nie powinna ocierać o amortyzator. Chyba ze masz założone coś innego.Jakie masz ET felgi, może w drugim zestawie jest inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel00 Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 (edytowane) Odkopię trochę temat czy w SG 2.0x z fabrycznym zawieszeniem (z tyłu jeszcze SLS) na feldze 7.5"/16 zmieszczą się bez większego problemu opony 215/65/16 ? Na oko wygląda, że tak, z tego co czytam - również. Ale wolę się jeszcze upewnić zanim zamówię nowe kapcie. Sprawa dotyczy Nokian WeatherProof - jeżeli się zmieszczą, zamówię wersję SUV która jest tylko w rozmiarze 215/65, jeżeli nie, zamówię zwykłe 215/60. [edit] Zmierzyłem, w nadkolu jest 15cm ale do mocowania amortyzatora mam jakieś 4cm. Aktualnie wsadzona jest zjechana 205/60/16 (takie kupiłem z samochodem). Dobrze patrze w kalkulatorach, że stara opona w fabrycznym stanie ma ~653mm (czyli u mnie 647mm :]) a nowa 215/60 - 665mm (czyli +2cm), ew. 215/65 - 686mm (czyli +4cm i robi się problem :] ) Edytowane 24 Września 2015 przez camel00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się