Skocz do zawartości

Butla LPG - jaka najwieksza pojemność


AC/DC

Rekomendowane odpowiedzi

Z butlami Irene trzeba uważać. Kupiłem taką nową do innego auta i okazało się, że producent nie ma jakiejś tam ważnej homologacji. Już nie pamiętam o co tam chodziło, ale na przeglądzie coś w papierach się nie zgadzało. Dzwoniłem do firmy i tam się dziwnie tłumaczyli. Był zwrot butli ale z problemami.

To było ponad rok temu, może już coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z butlami Irene trzeba uważać. Kupiłem taką nową do innego auta i okazało się, że producent nie ma jakiejś tam ważnej homologacji. Już nie pamiętam o co tam chodziło, ale na przeglądzie coś w papierach się nie zgadzało. Dzwoniłem do firmy i tam się dziwnie tłumaczyli. Był zwrot butli ale z problemami.

To było ponad rok temu, może już coś się zmieniło.

a skąd gościu na przeglądzie będzie wiedział, że butla nie ma homologacji skoro papier do butli dostaniesz z zakupem na której pisze, że ma homologacje i pisze data ważności butli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj pokazali, ze sie miesci http://www.irene.pl/... pzt680x220.jpg tutaj irene 680/220 ta z mojego posta 2 cm wyzsza

 

na tym zdjęciu to wygląda jakby wystawała powyżej poziomu podłogi niestety

 

 

 

a skąd gościu na przeglądzie będzie wiedział, że butla nie ma homologacji skoro papier do butli dostaniesz z zakupem na której pisze, że ma homologacje i pisze data ważności butli.

 

bo zakład produkujący, żeby móc wystawiać świadectwa na butle musi spełniać określone wymogi i posiadać na to papiery. Jeżeli jakieś papiery wygasły wcześniej niż wystawiono świadectwo na butlę to takie świadectwo jest nieważne. A SKP doskonale wiedzą, kto, co i na podstawie czego może wystawić.

Edytowane przez ozarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tutaj pokazali, ze sie miesci http://www.irene.pl/... pzt680x220.jpg tutaj irene 680/220 ta z mojego posta 2 cm wyzsza

 

na tym zdjęciu to wygląda jakby wystawała powyżej poziomu podłogi niestety

 

 

 

a skąd gościu na przeglądzie będzie wiedział, że butla nie ma homologacji skoro papier do butli dostaniesz z zakupem na której pisze, że ma homologacje i pisze data ważności butli.

 

bo zakład produkujący, żeby móc wystawiać świadectwa na butle musi spełniać określone wymogi i posiadać na to papiery. Jeżeli jakieś papiery wygasły wcześniej niż wystawiono świadectwo na butlę to takie świadectwo jest nieważne. A SKP doskonale wiedzą, kto, co i na podstawie czego może wystawić.

 

ja mówię o zwykłym diagnoście, który zobaczy świadectwo homologacji na butle i skąd będzie wiedział, że można sobie tym tyłek podetrzeć?

 

tutaj pokazali, ze sie miesci http://www.irene.pl/... pzt680x220.jpg tutaj irene 680/220 ta z mojego posta 2 cm wyzsza

 

na tym zdjęciu to wygląda jakby wystawała powyżej poziomu podłogi niestety

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tutaj pokazali, ze sie miesci http://www.irene.pl/... pzt680x220.jpg tutaj irene 680/220 ta z mojego posta 2 cm wyzsza

 

na tym zdjęciu to wygląda jakby wystawała powyżej poziomu podłogi niestety

 

 

 

a skąd gościu na przeglądzie będzie wiedział, że butla nie ma homologacji skoro papier do butli dostaniesz z zakupem na której pisze, że ma homologacje i pisze data ważności butli.

 

bo zakład produkujący, żeby móc wystawiać świadectwa na butle musi spełniać określone wymogi i posiadać na to papiery. Jeżeli jakieś papiery wygasły wcześniej niż wystawiono świadectwo na butlę to takie świadectwo jest nieważne. A SKP doskonale wiedzą, kto, co i na podstawie czego może wystawić.

 

Wydaje mi się właśnie że ta butla wystaje ponad poziom podłogi bagażnika (irene 680/220 ta z mojego posta 2 cm wyzsza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam butle irene wchodzi mi 44 litry gazu czyli pojemnosc wodna to ok 54 litry-nic nie odstaje. Gdzieś czytalem ze da sie większą włożyć trzeba tylko ubić trochę wytloczke wnęki koła zapasowego. Ja bym odradzal taka rzeźbę poza tym trzeba mieć na uwadze ze tylne zawieszenie w forku sg średnio znosi obciazenie butla wiec nie ma co przesadzać z wielkością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ja mówię o zwykłym diagnoście, który zobaczy świadectwo homologacji na butle i skąd będzie wiedział, że można sobie tym tyłek podetrzeć?

 

bo od tego są, jeżeli wydaje Ci się, że możesz dowolny świstek przedstawić i to przejdzie to powodzenia życzę.

 

 

 

Gdzieś czytalem ze da sie większą włożyć trzeba tylko ubić trochę wytloczke wnęki koła zapasowego.

 

ja mam w SF jakieś 55l użytkowe i nic nie wystaje, podłoga jest na równo.

 

 

 

Ja bym odradzal taka rzeźbę poza tym trzeba mieć na uwadze ze tylne zawieszenie w forku sg średnio znosi obciazenie butla wiec nie ma co przesadzać z wielkością

 

też bym nie szedł w większy, zbiorniki są ciężkie i nie ma co szaleć dla dodatkowych 5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gwarancji pewnie i tak nie wymieniliby mi tej butli na większą. :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam butle irene wchodzi mi 44 litry gazu czyli pojemnosc wodna to ok 54 litry-nic nie odstaje. Gdzieś czytalem ze da sie większą włożyć trzeba tylko ubić trochę wytloczke wnęki koła zapasowego. Ja bym odradzal taka rzeźbę poza tym trzeba mieć na uwadze ze tylne zawieszenie w forku sg średnio znosi obciazenie butla wiec nie ma co przesadzać z wielkością

Zgadza się się to, że w Forku SG przy wiekszej butli tył poajzdu lubi siąść. Dlatego włożyłem przy wymianie SLS-ów mocnniejsze sprężyny Lesjofors. Może czasem nie jest zbyt komfortowo, ale moim subiektywnym zdaniem, na szybkił łukach lepiej trzyma się drogi a w ternie też dobrze się spisuje. Nawet przy załadunku na wakacje, zatankowaniu butli i zbiornika do oporu i dodatkowo przy haku na stałe, pojazd się nie wiele ugina. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z butlami Irene trzeba uważać. Kupiłem taką nową do innego auta i okazało się, że producent nie ma jakiejś tam ważnej homologacji. Już nie pamiętam o co tam chodziło, ale na przeglądzie coś w papierach się nie zgadzało. Dzwoniłem do firmy i tam się dziwnie tłumaczyli. Był zwrot butli ale z problemami.

To było ponad rok temu, może już coś się zmieniło.

a skąd gościu na przeglądzie będzie wiedział, że butla nie ma homologacji skoro papier do butli dostaniesz z zakupem na której pisze, że ma homologacje i pisze data ważności butli. 

 

Mój diagnosta wiedział. Jest dokładnie tak, jak pisze ozarek.

 

Tez mam butle irene wchodzi mi 44 litry gazu czyli pojemnosc wodna to ok 54 litry-nic nie odstaje. Gdzieś czytalem ze da sie większą włożyć trzeba tylko ubić trochę wytloczke wnęki koła zapasowego. Ja bym odradzal taka rzeźbę poza tym trzeba mieć na uwadze ze tylne zawieszenie w forku sg średnio znosi obciazenie butla wiec nie ma co przesadzać z wielkością

Ja mam 56 i wchodzi czasem 55, a raz nawet 56,5 weszło. Zazwyczaj wchodzi jednak ok. 50.

A co do tyłu...., też mam wymienione sprężyny na wzmocnione. Nie widzę żadnego pogorszenia komfortu jazdy. Jest tak samo jak wcześniej, tyle, że po załadowaniu bagażnika auto niewiele siada, nawet z pełną butlą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zw strony irene wynika , że max. można wycisnąć na butlach pełnych których oznaczenia się zaczyna

PZTZP/U

a decykują do forestera model 680/220-78L, 31,6kg

homologacja Wysokość: H 220 - E20 67R-010922

 

natomiast można mieć zbiornik wewnętrzny niepełny wówczas

ZTW   680/220-69L, 30,1kg

 

 

 

więc

różnica w masie 1,5 kg

a

różnica w pojemności 9 litrów obj. wodnej - 20% rezerwy bezp. = ok. 7 litrów różnicy użytkowej.

 

dalej to już wolne wnioski ...

oraz decyzje gazownika któremu się chce lub nie !

 

 

co do tankowania z odgiętym pływakiem przy zaworze = możesz tankować i nie wybuchnie = najpierw ma zadziałać zawór bezp. i upuścić na zewnątrz

ale pewniejsze, że będzie bardzo trudne wyregulowanie poprawnie ciśnień za reduktorem na instalacji wtryskowej oraz większe szanse na szybsze zużycie systemu zarówno wtryskowego jak i silnika. Nie wszystko da się skorygować zaworem wtryskowym regulującym ciśnienie na sieci wtryskowej.

Więc tankując na 95% pojemności i od razu wyjeżdżając 50-100km wracamy do przepisowej objętości gazu w butli, ale ustawienia wtrysków i ecu proponuję robić przy normatywnym zatankowaniu czyli ok. 70-80% objętości.

Edytowane przez 4444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam butle (nieużywana) leżak z magazynu IRENE 680/240/71L bez wielozaworu 100zł. Wysyłka kurierem 20zł. Data produkcji 2010.08 bez dokumentów można wyrobić jest pieczątka TDT ewentualnie wielozawór Tomasetto: E8 67R-013018 używany 70zł w pełni sprawny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zazdroszczę Wam. U mnie największa butla jaka weszła to 45 L czy maksymalnie tankowanie do 39-40. Tankowanie co 300 km jest dość irytujące.  :angry:

Kwestia przyzwyczajenia,to zależy oczywiście od tego ile latasz kilometrów powiedzmy dziennie,lub tygodniowo,mi wychodzi jakieś jedno tankowanie na tydzień do 1.5-a,też mam butle gdzie gazu wchodzi ok. 40 litrów,zależy od temperatury. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kwestia przyzwyczajenia,to zależy oczywiście od tego ile latasz kilometrów powiedzmy dziennie,lub tygodniowo,mi wychodzi jakieś jedno tankowanie na tydzień do 1.5-a,też mam butle gdzie gazu wchodzi ok. 40 litrów,zależy od temperatury.
W mieście nie jest to takie irytujące ale przykładowo ostatnio jechałem do Sopotu z Warszawy autostradą. Na jednym baku nie do zrobienia, a ceny LPG na autostradzie przebijają sufit.  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w SG siedzi butla 51 dm3, zostaje jeszcze trochę miejsca po bokach na upchnięcie różnych, rzadko używanych szpargałków (jakaś linka do holowania, jakaś rurka od podręcznego odkurzacza, etc.) - podłoga oczywiście na płasko. Spalanie LPG mierzone wielokrotnie, oscyluje wokół 10 dm3 / 100 km, więc przy 320 - 350 przejechanych km zaczyna migać rezerwa. Wtedy jadę napoić gablotę, wchodzi wtedy średnio jakieś 35 dm3 LPG. Według mnie żadnej tragedii nie ma, zwłaszcza przy obecnej ilości stacji z LPG. W razie "W" na benie zawsze można trochę przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka największa butla tetroidalna wejdzie do Subaru Forester III?

 

ODPOWIEDŹ MASZ PARĘ POSTÓW POWYŻEJ

Napisany 13 listopad 2016 - 16:53

zw strony irene wynika , że max. można wycisnąć na butlach pełnych których oznaczenia się zaczyna

PZTZP/U

a decykują do forestera model 680/220-78L, 31,6kg

homologacja Wysokość: H 220 - E20 67R-010922

 

 

z tej wyliczanki przy dobrze ustawionym pływaku w zbiorniku odejmujesz 20% objętości

więc "do użytku" otrzymujesz ok.55 litrów = bo zakładam, że rezerwy nie wysysasz do cna.

 

 

Ważne, że w większości przypadków zakłady zamawiają "uniwersalne" zbiorniki aby iść po taniości 

zawsze to z 300pln zostaje w kieszeni i co ważne małe zawsze wejdzie do każdego kolejnego klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wam zazdroszczę... U mnie jest 38 l i wchodzi 33 l maximum . Poda mi ktoś konkretny model butli dedykowanej do forestera sg tak żeby nie podnosić podłogi bagażnika? Interesuje mnie żeby zatankować min 50-55 litrow

680/240 każda wchodzi podłoga na równo! Mam taką SG 2007 mogę zdjęcie zrobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...