mikeanonim Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Ketivv, a tak schodząc na ziemię pozwolę sobie rzucić niejako ad vocem kilka pytań : - czy klimatyzacja spełnia niezawodnie swoją funkcję w Twoim aucie, czy też nie - czy klima w XV jest technicznie innym urządzeniem, niż np. w Foresterze, bo tylko tę z XV "odżegnujesz od czci i wiary" - czy cykle załączenia /wyłączenia nie oszczędzają paliwa i samej sprężarki oraz całego układu - czy masz specyficzne warunki eksploatacji, że permanentnie jedziesz za kopcącą ciężarówką/autobusem (po coś mamy też włącznik obiegu zamkniętego) - i czy na pewno japoński konstruktor jest do bólu nieracjonalny, technicznie upośledzony, a niemiecki na odwrót - i ... czy Ty nadal jesteś "uzależniony od Subaru" ? ludzie! Ketivv po prostu napisał, że klimatyzacja w subaru jest przestarzała technologicznie. nie reagujcie alergicznie tym bardziej, że... ma racje raczej odchodzi się od kompresorów załączanych elektromagnetycznym sprzęgłem, na rzecz pracujących permanentnie, ale z zaworem regulującym przepływ takich jak w VW/Skodzie/Audi/Seat. nic więcej, nic mniej elektromagnetyczne sprzęgła powodują niemiłe odczucia szarpnięcia i nagłego spadku mocy. Są za to chyba trwalsze i bardziej niezawodne (zresztą jak prawie wszystko co prostsze w konstrukcji ) bez spinki pozdro! Edytowane 15 Czerwca 2015 przez mikeanonim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) - i ... czy Ty nadal jesteś "uzależniony od Subaru" ? nie jestem, mam też cichą nadzieje, że nigdy nie byłem - i czy na pewno japoński konstruktor jest do bólu nieracjonalny, technicznie upośledzony, a niemiecki na odwrót konstruktorzy nie mają tu nic do rzeczy, jedni i drudzy mają dostęp do tej samej technologii - czy masz specyficzne warunki eksploatacji, że permanentnie jedziesz za kopcącą ciężarówką/autobusem (po coś mamy też włącznik obiegu zamkniętego) chciałeś się dowiedzieć o różnice techniczne to je wymieniłem - czy cykle załączenia /wyłączenia nie oszczędzają paliwa i samej sprężarki oraz całego układu akurat jest odwrotnie, sprężarki "dynamiczne" z zmiennej wydajności są oszczędniejsze w przypadku "starych" sprężarek ich wydajność jest stałą a sterowanie niemalże zero jedynkowe stad dużo cykli włącz wyłącz np. 4 s pracy 15 s przerwy itp. nie jest to kwestia oszczedzania paliwa tylko sterowania spreżarką w odpowiedzi na potzreby systemu wentylacji - czy klima w XV jest technicznie innym urządzeniem, niż np. w Foresterze, bo tylko tę z XV "odżegnujesz od czci i wiary" bo to auto znam - jak mi się wydaje - całkiem nieźle - czy klimatyzacja spełnia niezawodnie swoją funkcję w Twoim aucie, czy też nie w Dacii też spełnia, natomiast w Skodzie np. Yeti spełnia lepiej Edytowane 15 Czerwca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 O rany, a ja chciałem się tylko dowiedzieć czy też wam wydaje się, że pracuje głośno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garibaldi Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Taki mały OT. Czy w Subaru XV kupionym 2015 (rocznik 2014) jest już nowy typ czynnika chłodzącego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 tak HFO-1234yf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 niestety. Az sie boje dnia kiedy bede musiał uzupełnic czynnik w klimie...$$ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Z czasem będzie taniej, pytanie tylko kiedy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garibaldi Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Z tego co czytam na różnych forach samochodowych można spokojnie wymienić na stary czynnik jak ten nam się skończy. Instalacje się nie różnią a właściwości czynnika są podobno prawie takie same i dla tego nie będzie to miało żadnego wpływu. Oczywiście najlepiej robić to po gwarancji by jakiś formalista się nie doczepił ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 nie działa u mnie w XV klimatyzacja na postoju, system włącza sprężarkę ale nie startują wentylatory chłodnicy i momentalnie wyłącza się sprężarka, natomiast bez względu na bieg tak jak i tocząc się na luzie wszytko działa powyżej prędkości 20 km/h szukając rozwiązania problemu na wszelki wypadek zapytam, czy ktoś nie spotkał się z podobnym problemem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 nie działa u mnie w XV klimatyzacja na postoju, system włącza sprężarkę ale nie startują wentylatory chłodnicy i momentalnie wyłącza się sprężarka, natomiast bez względu na bieg tak jak i tocząc się na luzie wszytko działa powyżej prędkości 20 km/h szukając rozwiązania problemu na wszelki wypadek zapytam, czy ktoś nie spotkał się z podobnym problemem ? Hmmm - u mnie działa przy włączony silniku na postoju - ciekawe ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 (edytowane) na postoju przy włączonym silniku działa i chłodzi przyjemnie. Moze w dieslu jest jakos inaczej... Edytowane 12 Lipca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 nie działa u mnie w XV klimatyzacja na postoju, system włącza sprężarkę ale nie startują wentylatory chłodnicy i momentalnie wyłącza się sprężarka, natomiast bez względu na bieg tak jak i tocząc się na luzie wszytko działa powyżej prędkości 20 km/h szukając rozwiązania problemu na wszelki wypadek zapytam, czy ktoś nie spotkał się z podobnym problemem ? temat nieaktualny problemem był "bład" w pierwszym remapie aktualnie klima pracuje bez najmniejszego problemu w typowy dla XV-ła sposób czyli lekkimi szarpnięciami włącz-wyłącz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 klima w XV działa wyjątkowo dobrze. Na dworze 40st C a w aucie 20 bez zadnego poszarpywania, mulenia itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 W pełni potwierdzam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Klimatyzacja znów ma pole do popisu - sprawdza się doskonale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 U mnie rownież dziala jak zla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 u mnie działa świetnie i to wcale nie 0/I a dość płynnie reguluje nawiewy po ustabilizowaniu temperatury odrobinę "szyderki" w porównaniu do Skody... ... w Subaru XV o niebo albo i dwa nieba lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Ketivv, no właśnie potwierdzam, że wcale nie 0/1. I... Przyłączam się do małej szyderki :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 W renault od 2013 jest dokładnie to samo , klima rozłącza się i szarpie w różnych momentach (nawet manualna ) . Ja mam rocznik 2012 i u mnie po załączeniu działa cały czas . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2016 (edytowane) W renault od 2013 jest dokładnie to samo , klima rozłącza się i szarpie w różnych momentach (nawet manualna ) ale cos takiego w XV nie wystepuje -pisze na przykladzie mojego auta byc moze u was jest inaczej. Podczas dzialania klimy auto nie szarpie, nie schodzi gwaltowanie z obrotow po puszczeniu gazu ( cos takiego mialem w Hondzie), obroty nie faluja. Podsumowujac auto z wlaczana klima chodzi tak jakby wlaczona nie byla . Jedyna recz ktora wystepuje w moim egzemplarzu ( koledzy pisza ze u nich tego nie ma) to wspomniane przeze mnie w innym watku dzialanie klimatyzacji tzn. nie moge ustawic zeby temperatura z nawiewow miala wartosc ustawiona na wyswietlaczu np 20st C lub zblizona. Po przekroczeniu ustawionych 20st C klima wieje mocno zimnym powietrzem aż do osiągnięcia w kabinie ( tak mi sie wydaje) żądanej temperatury - ustawienie "auto" na wyświetlaczu. Podobnie jest w zimie tzn do momentu osiągnięcia ustawionej temp. z wentylacji wieje mocno cieple powietrze. Jeszcze raz podkreślam ze jest tak w moim egzemplarzu. Z ciekawosci musze sprawdzic jak to wyglada przy wlaczonej 2 strefie klimy . Byc moze cos "zle ustawiam". Ale klima w XV dziala wyjatkowo sprawnie. Edytowane 25 Czerwca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 25 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2016 (edytowane) ale cos takiego w XV nie wystepuje -pisze na przykladzie mojego auta byc moze u was jest inaczej. odrobinę występuje ma to związek z rodzajem zastosowanej sprężarki, której wydajność reguluje się czasem pracy nie objętością zaleta - wyłączenie sprężarki to rozsprzęglenie jej napędu wada- właśnie szarpana praca jeśli chodzi o klimę to jedyny mankament XV Edytowane 25 Czerwca 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Gump Opublikowano 25 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2016 (edytowane) @ Karas ustawienie temperatury na wyswietlaczu to ustawienie oczekiwanej temperatury w aucie a nie temperatury nawiewu (Tak jak podejzewasz). Czestym defektem Subaru jest niedzialajacy czujnik temperatury zewnetrznej co mozna poznac po nieraalnych wskazaniach termometru. Duza roznica pomiedzy tym co podaje czujnik zewnetrzny a tym co podaje czujnik wewnetrzny powoduje "Twarde" pracowanie klimy. Innym czujnikiem majacym wplyw na Klimatyzacje jest czujnik naslonecznienia (Srodek nawiewu na szybe- Czarny "Guzik"). Co do sprzegla to i w moim aucie jest glosny stuk. Obroty zostaja nie zmienione. Tak samo dziala climatronik w astrze mojej zony tyle, ze kompresor (mruczenie) jest rowniez slyszalne.. Generalnie w Foresteze klimatyzacja dziala przyjemniej niz w opisanej Astrze, lub innych oplach ktorymi jezdzilem. Dobze jest rozwiazana klimatyzacja w Golfie 7. Mozna wybrac Profile: Lagodny lub Ostry. W lagodnym chlodzi wolniej (Powietrze jest nie tak zimne lub cieple) Auto osiaga temperature wnetrza podana na wyswietlaczu lagodnie Profil Ostry dziala jak w Subaru - Probuje jak najszybciej osiagnac zadana temperature. Te czeste tu w forach opisywane "bledy" zero jedynkowej pracy klimatyzacji wynikaja ze zepsutego czujnika temperatury lub niezajomosci zagadnienia tak zwanej krzywej grzewczej zaprogramowanej w sterowaniu klimatyzacji. Czujnik temp zewnetrznej to termistor. Aby sprawdzic czy to czujnik czy microkomputer "gada glupoty" nalezy zastapic sensor opornikiem 5 Kohm. Termometr powinien wtedy pokazywac 25 stopni C. Pokazuje duze bledy, sprawa jest gorsza... Swiadczy to o uszkodzonym microkomputerze (nie mylic ze sterownikiem climy). Microkomputer ktory zbiera dane z tego sensora znajduje sie na plycie glownej predkosciomierza (niestety wymaga wymiany calego licznika) Opisalem powyzej diagnostyke mojego forka SJ. FHI to skapcy, podejrzewam dlatego takie samo rozwiazanie w XV. Jeszcze jedno: Klopoty z nierownomierna praca silnikow subaru a wrecz gasniecia po wlaczeniu kompresora klimy, sa znane rowniez w USA. Rozwiazania narazie nie znalezli. Edytowane 25 Czerwca 2016 przez Forest Gump Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 (edytowane) @Forest Gump klima jest sprawna, czujniki temperatury rowniez ( spokojnie bylem z tym nawet w zeszlym roku w ASO ). Po prostu Subaru tak ma i ja to wiem - reguluje temperature w aucie na "ostro". Poprzednie auta przyzwyczaiły mnie do tego ze powietrze z nawiewow bylo jednak "lagodne". Do pracy klimy zastrzerzen nie mam chlodzi bardzo dobrze , temperature we wnętrzu utrzymuje taka jaka nastawie, nie powoduje problemów z obrotami silnika itp. W Hondzie, skodach, VW klima dziala bardziej "przyjaznie" dla uzytkownia i nie wali w Ciebie "lodowatym powietrzem". Jednak po aucie za 100k+ PLN spodziewalem sie ze bedzie to lepiej rozwiazane ( skoro w takiej Yeti moze ) tyle FHI to skapcy moze nie tyle skąpcy co za wysoko cenia swoj produkt( XV ) w EU. Bo do ceny reszty aut z gamy zastrzerzen nie mam. Jest to moje zdanie i nikogo przekonywac do niego nie chce. Edytowane 26 Czerwca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Karas, wydaje mi się, że problem wynika z dążenia do dojścia do oczekiwanej temperatury w jak najniższym czasie. Miałem to samo także w innych autach i to w trybie właśnie auto. Od dawna praktykuję tryb następujący - przy mocno nagrzanym wnętrzu ustawiam 24 czy też 23 stopnie i w miarę schładzania wnętrza i obniżania prędkości wentylatora, obniżam temperaturę do moich preferowanych 21,5 C. I anginy nigdy nie zaliczyłem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 (edytowane) Karas, wydaje mi się, że problem wynika z dążenia do dojścia do oczekiwanej temperatury w jak najniższym czasie Po prostu taki "algorytm" schladzania jest w XV i nic z tym nie zrobimy oprocz tak jak piszesz recznej regulacji. Ale w takim razie po co mi klima automatyczna? Skoro musze postepowac prawie jak z manualną ? W sumie gdybym mial wersje Activ XV'a czy Forka to tak naprawde brakowałoby mi tylko w tym aucie tempomatu Dlatego w poprzednim watku napisalem ze dzialanie klimy w XV jest dla mnie nie wygodne i 0/1 tzn albo wieje lodowatym (0) albo cieplym (1) ale swoja funkcje spelnia w 100% albo i lepiej. przy mocno nagrzanym wnętrzu ustawiam 24 czy też 23 stopnie i w miarę schładzania wnętrza i obniżania prędkości wentylatora, obniżam temperaturę do moich preferowanych 21,5 C robie dokladnie tak samo. Natomiast najwiekszy "problem" mam jak moja partnerka usiadzie za sterem i od razu ustawi na 19,5 st C Ale mozna sie przyzwyczaic Edytowane 26 Czerwca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się