Skocz do zawartości

Działanie klimatyzacji


luki266

Rekomendowane odpowiedzi

Ketivv, a tak schodząc na ziemię pozwolę sobie rzucić niejako ad vocem kilka pytań :

 - czy klimatyzacja spełnia niezawodnie swoją funkcję w Twoim aucie, czy też nie

- czy klima w XV jest technicznie innym urządzeniem, niż np. w Foresterze, bo tylko tę z XV "odżegnujesz od czci i wiary"

- czy cykle załączenia /wyłączenia nie oszczędzają paliwa i samej sprężarki oraz całego układu

- czy masz specyficzne warunki eksploatacji, że permanentnie jedziesz za kopcącą ciężarówką/autobusem  (po coś mamy też włącznik obiegu zamkniętego)

- i czy na pewno japoński konstruktor jest do bólu nieracjonalny, technicznie upośledzony, a niemiecki na odwrót

 

- i ... czy Ty nadal jesteś "uzależniony od Subaru" ?

 

ludzie!

Ketivv po prostu napisał, że klimatyzacja w subaru jest przestarzała technologicznie. 

nie reagujcie alergicznie :)

 

tym bardziej, że... ma racje :)

 

raczej odchodzi się od kompresorów załączanych elektromagnetycznym sprzęgłem, na rzecz pracujących permanentnie, ale z zaworem regulującym przepływ takich jak w VW/Skodzie/Audi/Seat.

nic więcej, nic mniej ;)

elektromagnetyczne sprzęgła powodują niemiłe odczucia szarpnięcia i nagłego spadku mocy. Są za to chyba trwalsze i bardziej niezawodne (zresztą jak prawie wszystko co prostsze w konstrukcji ) ;)

 

bez spinki

pozdro!

Edytowane przez mikeanonim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- i ... czy Ty nadal jesteś "uzależniony od Subaru" ?

 

nie jestem, mam też cichą nadzieje, że nigdy nie byłem

- i czy na pewno japoński konstruktor jest do bólu nieracjonalny, technicznie upośledzony, a niemiecki na odwrót

konstruktorzy nie mają tu nic do rzeczy, jedni i drudzy mają dostęp do tej samej technologii

- czy masz specyficzne warunki eksploatacji, że permanentnie jedziesz za kopcącą ciężarówką/autobusem (po coś mamy też włącznik obiegu zamkniętego)

 

chciałeś się dowiedzieć o różnice techniczne to je wymieniłem ;)

- czy cykle załączenia /wyłączenia nie oszczędzają paliwa i samej sprężarki oraz całego układu

akurat jest odwrotnie, sprężarki "dynamiczne" z zmiennej wydajności są oszczędniejsze

 

w przypadku "starych" sprężarek ich wydajność jest stałą a sterowanie niemalże zero jedynkowe stad dużo cykli włącz wyłącz

np. 4 s pracy 15 s przerwy itp.

 

nie jest to kwestia oszczedzania paliwa tylko sterowania spreżarką w odpowiedzi na potzreby systemu wentylacji

- czy klima w XV jest technicznie innym urządzeniem, niż np. w Foresterze, bo tylko tę z XV "odżegnujesz od czci i wiary"

bo to auto znam - jak mi się wydaje - całkiem nieźle

- czy klimatyzacja spełnia niezawodnie swoją funkcję w Twoim aucie, czy też nie

w Dacii też spełnia, natomiast w Skodzie np. Yeti spełnia lepiej ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytam na różnych forach samochodowych można spokojnie wymienić na stary czynnik jak ten nam się skończy. Instalacje się nie różnią a właściwości czynnika są podobno prawie takie same i dla tego nie będzie to miało żadnego wpływu. Oczywiście najlepiej robić to po gwarancji by jakiś formalista się nie doczepił ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nie działa u mnie w XV klimatyzacja na postoju, system włącza sprężarkę ale nie startują wentylatory chłodnicy i momentalnie wyłącza się sprężarka, natomiast bez względu na bieg tak jak i tocząc się na luzie wszytko działa powyżej prędkości 20 km/h 
 

szukając rozwiązania problemu na wszelki wypadek zapytam, czy ktoś nie spotkał się z podobnym problemem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie działa u mnie w XV klimatyzacja na postoju, system włącza sprężarkę ale nie startują wentylatory chłodnicy i momentalnie wyłącza się sprężarka, natomiast bez względu na bieg tak jak i tocząc się na luzie wszytko działa powyżej prędkości 20 km/h 

 

szukając rozwiązania problemu na wszelki wypadek zapytam, czy ktoś nie spotkał się z podobnym problemem ?

 

Hmmm - u mnie działa przy włączony silniku na postoju - ciekawe ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

nie działa u mnie w XV klimatyzacja na postoju, system włącza sprężarkę ale nie startują wentylatory chłodnicy i momentalnie wyłącza się sprężarka, natomiast bez względu na bieg tak jak i tocząc się na luzie wszytko działa powyżej prędkości 20 km/h 

 

szukając rozwiązania problemu na wszelki wypadek zapytam, czy ktoś nie spotkał się z podobnym problemem ?

 

temat nieaktualny

 

problemem był "bład" w pierwszym remapie 

 

aktualnie klima pracuje bez najmniejszego problemu w typowy dla XV-ła sposób czyli lekkimi szarpnięciami włącz-wyłącz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W renault od 2013 jest dokładnie to samo , klima rozłącza się i szarpie w różnych momentach (nawet manualna )

ale cos takiego w XV nie wystepuje -pisze na przykladzie mojego auta byc moze u was jest inaczej. Podczas dzialania klimy auto nie szarpie, nie schodzi gwaltowanie z obrotow po puszczeniu gazu ( cos takiego mialem w Hondzie), obroty nie faluja. Podsumowujac auto z wlaczana klima chodzi tak  jakby wlaczona nie byla . Jedyna recz ktora wystepuje w moim egzemplarzu ( koledzy pisza ze u nich tego nie ma) to wspomniane przeze mnie w innym watku dzialanie klimatyzacji tzn. nie moge ustawic zeby temperatura z nawiewow miala wartosc ustawiona na wyswietlaczu np 20st C lub zblizona. Po przekroczeniu ustawionych 20st C klima wieje mocno zimnym  powietrzem aż do osiągnięcia w kabinie ( tak mi sie wydaje) żądanej temperatury - ustawienie "auto" na wyświetlaczu. Podobnie jest w zimie tzn do momentu osiągnięcia ustawionej temp. z wentylacji wieje mocno cieple powietrze. Jeszcze raz podkreślam ze jest tak w moim egzemplarzu. Z ciekawosci musze sprawdzic jak to wyglada przy wlaczonej 2 strefie klimy . Byc moze cos "zle ustawiam".   Ale klima w XV dziala wyjatkowo sprawnie.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale cos takiego w XV nie wystepuje -pisze na przykladzie mojego auta byc moze u was jest inaczej.

 

odrobinę występuje ma to związek z rodzajem zastosowanej sprężarki, której wydajność reguluje się czasem pracy nie objętością

 

zaleta - wyłączenie sprężarki to rozsprzęglenie jej napędu

 

wada- właśnie szarpana praca

 

jeśli chodzi o klimę to jedyny mankament XV

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Karas

ustawienie temperatury na wyswietlaczu to ustawienie oczekiwanej temperatury w aucie a nie temperatury nawiewu (Tak jak podejzewasz).

 

Czestym defektem Subaru jest niedzialajacy czujnik temperatury zewnetrznej co mozna poznac po nieraalnych wskazaniach termometru.

Duza roznica pomiedzy tym co podaje czujnik zewnetrzny a tym co podaje czujnik wewnetrzny powoduje "Twarde" pracowanie klimy.

 

Innym czujnikiem majacym wplyw na Klimatyzacje jest czujnik naslonecznienia (Srodek nawiewu na szybe- Czarny "Guzik").

 

Co do sprzegla to i w moim aucie jest glosny stuk.

Obroty zostaja nie zmienione.

Tak samo dziala climatronik w astrze mojej zony tyle, ze kompresor (mruczenie)  jest rowniez slyszalne..

 

Generalnie w Foresteze klimatyzacja dziala przyjemniej niz w opisanej Astrze, lub innych oplach ktorymi jezdzilem.

 

Dobze jest rozwiazana klimatyzacja w Golfie 7.

Mozna wybrac Profile: Lagodny lub Ostry.

 

W lagodnym chlodzi wolniej (Powietrze jest nie tak zimne lub cieple) Auto osiaga temperature wnetrza podana na wyswietlaczu lagodnie

Profil Ostry dziala jak w Subaru - Probuje jak najszybciej osiagnac zadana temperature.

 

Te czeste tu w forach opisywane "bledy" zero jedynkowej pracy klimatyzacji wynikaja ze zepsutego czujnika temperatury lub niezajomosci zagadnienia tak zwanej krzywej grzewczej zaprogramowanej w sterowaniu klimatyzacji.

 

Czujnik temp zewnetrznej to termistor.

Aby sprawdzic czy to czujnik czy microkomputer "gada glupoty" nalezy zastapic sensor opornikiem 5 Kohm.

Termometr powinien wtedy pokazywac 25 stopni C.

 

Pokazuje duze bledy, sprawa jest gorsza...

Swiadczy to o uszkodzonym microkomputerze (nie mylic ze sterownikiem climy).

Microkomputer ktory zbiera dane z tego sensora znajduje sie na plycie glownej predkosciomierza (niestety wymaga wymiany calego licznika)

Opisalem powyzej diagnostyke mojego forka SJ.

FHI to skapcy, podejrzewam dlatego takie samo rozwiazanie w XV.

 

Jeszcze jedno: Klopoty z nierownomierna praca silnikow subaru a wrecz gasniecia po wlaczeniu kompresora klimy, sa znane rowniez w USA.

Rozwiazania narazie nie znalezli.

Edytowane przez Forest Gump
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Forest Gump  klima jest sprawna, czujniki temperatury rowniez ( spokojnie bylem z tym nawet w zeszlym roku w ASO ). Po prostu Subaru tak ma i ja to wiem - reguluje temperature w aucie na "ostro". Poprzednie auta przyzwyczaiły mnie do tego ze powietrze z nawiewow bylo jednak "lagodne". Do pracy klimy zastrzerzen nie mam chlodzi bardzo dobrze , temperature we wnętrzu utrzymuje taka jaka nastawie, nie powoduje problemów z obrotami silnika itp. W Hondzie, skodach, VW  klima dziala bardziej "przyjaznie" dla uzytkownia i nie wali w Ciebie "lodowatym powietrzem". Jednak po aucie za 100k+ PLN spodziewalem sie ze bedzie to lepiej rozwiazane ( skoro w takiej Yeti moze ) tyle :)

 

 

FHI to skapcy

moze nie tyle skąpcy co za wysoko cenia swoj produkt( XV ) w EU. Bo do ceny reszty aut z gamy zastrzerzen nie mam. Jest to moje zdanie i nikogo przekonywac do niego nie chce.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas, wydaje mi się, że problem wynika z dążenia do dojścia do oczekiwanej temperatury w jak najniższym czasie. Miałem to samo także w innych autach i to w trybie właśnie auto. Od dawna praktykuję tryb następujący - przy mocno nagrzanym wnętrzu ustawiam 24 czy też 23 stopnie i w miarę schładzania wnętrza i obniżania prędkości wentylatora, obniżam temperaturę do moich preferowanych 21,5 C. I anginy nigdy nie zaliczyłem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas, wydaje mi się, że problem wynika z dążenia do dojścia do oczekiwanej temperatury w jak najniższym czasie

Po prostu taki "algorytm" schladzania jest w XV i nic z tym nie zrobimy oprocz tak jak piszesz recznej regulacji. Ale w takim  razie po co mi klima automatyczna? Skoro musze postepowac prawie jak z manualną ? W sumie gdybym mial wersje Activ XV'a czy Forka to tak naprawde brakowałoby mi tylko w tym aucie tempomatu :)

Dlatego w poprzednim watku napisalem ze dzialanie klimy w XV jest dla mnie nie wygodne i 0/1 tzn albo wieje lodowatym (0) albo cieplym (1) ale swoja funkcje spelnia w 100% albo i lepiej.

 

 

przy mocno nagrzanym wnętrzu ustawiam 24 czy też 23 stopnie i w miarę schładzania wnętrza i obniżania prędkości wentylatora, obniżam temperaturę do moich preferowanych 21,5 C

robie dokladnie tak samo. Natomiast najwiekszy "problem" mam jak moja partnerka usiadzie za sterem i od razu ustawi na 19,5 st C :)

Ale mozna sie przyzwyczaic ;)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...