Primi Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Temat raczej dotyczy garstki osób, ale może ktoś się skusi/skusił na BRZ w wersji ACTIVE i będzie chciał kastrata doposażyć w dyfer z Torsenem Szybkie spojrzenie na obudowę i mamy numer FD20A i google nam mówi, że Torsena nie ma, są co prawda jakieś inne numery na obudowie i naklejki, ale pierwszy trop może zmylić. Okazuje się, że chyba gdzieś tam naklepali tych obudów całą masę i teraz kluczowe oznaczenie znajduje się na naklejce Y38 jest OK, Y32 kastrat Jak trochę dłużej pogrzebałem to znalazłem "ściągę" na niemieckim forum. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Ale czyli co, masz jednak TorSena? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Ale czyli co, masz jednak TorSena? Robimy konkurs na najlepszą fotę z cyklu: "Leżę pod BRZ w poszukiwaniu zaginionego Torsena" 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Ale czyli co, masz jednak TorSena? Chyba mam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Ale czyli co, masz jednak TorSena? Chyba mam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Zrób jeden porządny nawrót i wszystko będziesz wiedział Im więcej dymu z opon tym mniejsza szansa na TorSen'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Zrób jeden porządny nawrót i wszystko będziesz wiedział Im więcej dymu z opon tym mniejsza szansa na TorSen'a To, że ACTIVE nie ma Torsena to wiadomo bez nawracania i dymu chodzi o to, żeby wiedzieć co kupić żeby Torsen był w środku obudowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 (edytowane) ... Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Brak TorSena = przy przyspieszaniu z zakrętu albo nawrocie tylne koła dzieki dyferencjalowi zaczynaja sie kręcić z rożnymi prędkościami (odelzone zaczyna buksowac). Czyli moc zamiast służyć do przyspieszania, to "idzie w dym". Jest zarówno mniej efektywnie (wolniej) jak i mniej efektownie (bo z jednym buksujacym kołem nie podriftujesz tak ładnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik2002 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Chyba nadeszła pora na wymianę "gołego" dyfra na ten ze szperą. Czy ktoś ma wiedzę co do trudności takiej operacji tnz. czy wszystko pasuje bez przeróbek np. półosi? A może ktoś słyszał o sprawdzonym źródle coby taki dyfer kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Chyba nadeszła pora na wymianę "gołego" dyfra na ten ze szperą. Czy ktoś ma wiedzę co do trudności takiej operacji tnz. czy wszystko pasuje bez przeróbek np. półosi? A może ktoś słyszał o sprawdzonym źródle coby taki dyfer kupić Po pierwsze, czy jesteś pewien, że nie masz Torsena? Auto z polskiej dystrybucji, czy import? Jak jest naklejka Y38 to jest szpera w środku, a jak Y32 to jest to "goły" dyfer Operacja wymiany jest super prosta, każdy normalny mechanik to ogarnie, wszystko P&P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik2002 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Jestem pewny, że nie mam. Kupiłem nowe w PL w wersji "nędza" Szybka decyzja i dyfer Y38 leży w garażu Teraz tylko wymienić i zalać nowym olejem Ps Wątpię bym poczuł różnicę ale brak szpery zawsze mnie denerwował "dla zasady" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 O myślałem, że tylko ja się skusiłem na Active z sipu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sekator Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 jak dla mnie szpera to najfajniejszy wynalazek jaki znam i powinna być montowana fabrycznie w każdym aucie, zarówno RWD, FWD oraz AWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik2002 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 No ale nawet wersja "nędza" ma pseudo szperę. Elektroniczną.... Działa kapitalnie jak dla amatora (dla mnie) Ciekawi mnie tylko zmiana przełożenia. Teraz mam 3.727 a ze szperą będzie 4.1.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 31 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 No ale nawet wersja "nędza" ma pseudo szperę. Elektroniczną.... Działa kapitalnie jak dla amatora (dla mnie) Też jestem amatorem, ale przed zmianą dyfra takie nawroty zazwyczaj kończyły się dużą ilością dymu w stylu "Krzychu kadetem tera!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik2002 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Czyli czuć różnicę :) super Olej Motul gear 300 LS? W zalecanej fabrycznie lepkości czy może innej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 31 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Olej Motul gear 300 LS? W zalecanej fabrycznie lepkości Tak właśnie zrobiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krolik2002 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 40min roboty i jest :) Różnicę widać gołym okiem. Auto nie mieli już kołami ale za to natychmiast chce jechać bokiem. Ciekawe jak to będzie w normalnej jeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 40min roboty i jest :) Różnicę widać gołym okiem. Auto nie mieli już kołami ale za to natychmiast chce jechać bokiem. Ciekawe jak to będzie w normalnej jeździe Dobrze będzie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BAZI 86 Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Panowie jak rozszyfrować przed zakupem, czy w aucie jest torsen czy nie? Jeżeli sprzedający nie wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Kanał, szmatka i odczyt z naklejki. Instrukcja kilka postów wyżej, jak będzie Y38 to jest OK czyli szpera na pokładzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2020 Widziałem BRZ z Kanady i miał naklejkę Y58. To inny typ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Z internetów wynika, że ma przełożenie 4,3 zamiast 4,11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) "Charakterystyczną wielkością dla mechanizmów Torsen jest współczynnik TBR (Torque Bias Ratio). Współczynnik ten obrazuje proporcję momentu jaki mechanizm jest w stanie przekazać na oś o większej przyczepności w stosunku do osi drugiej np: TBR 4:1 oznacza, że na oś o większej przyczepności może trafić 4 razy więcej momentu" Jak rozumiem w tym przypadku 4,3 jest lepsze niż 4,11... Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez Subary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się