Skocz do zawartości

Robalo


Lukar

Rekomendowane odpowiedzi

No to czas się pochwalić - otóż od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem WRXa z 2001 roku. Poniżej zdjęcie zrobione jeszcze przez poprzedniego właściciela. Więcej fotek wrzucę po pierwszym generalnym myciu/sprzątaniu.

 

Auto jest nieco dłubnięte. Zrobiony jest wydech 2,75", mapa na 260KM i 330Nm oraz grzybek w dolocie. Poza tym więcej modyfikacji nie stwierdza się.

 

Mechanicznie perełka (no dobrze, jest kilka drobiazgów do ogarnięcia, ale to raczej "kosmetyka"). Blacharsko nieco gorzej: brak rudej, ale są ryski, wgniotki i obcierki. Przedni zderzak do pospawania/wymiany + trzeba wrzucić nowe przeciwmgłowe.

Powoli będę ogarniać wszystkie mankamenty, a o postępach prac zamierzam informować na bieżąco, pytając przy okazji Szanownych Forumowiczów o porady :)

 

I tak na pierwszy ogień idą dwa tematy:

 

1. Felgi - auto stoi na ATS DTM Competition, które dostały już nieco w kość, więc chcę zrobić renowację. Do tego chcę kupić komplet nowych nakrętek (+ zabezpieczenia). Pytanie: jakie nakrętki możecie polecić? Lubię prosty, rustykalny wręcz styl, więc zwykłe stalowe byłyby najlepsze. Najważniejsza jest dla mnie wytrzymałość.

 

2. Rdza w komorze koła zapasowego. Kiedys coś się rozlało w bagażniku i zanim został on wysuszony odpowiednio, to minęło kilka(naście) dni. Pytanie: czym najlepiej usunąć taką rdzę, a potem jak najlepiej zabezpieczyć powierzchnię? I drugie pytanie: czy oryginalnie w bagażniku było jakieś usztywnienie podłogi?

post-16106-0-54919200-1427226138_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooooo !!! Świetna maszynka! fajnie się prezentuje :) Białe felgi ( 17" ?? ) do srebrnej budy - dla mnie OK. Pochwal się jakie masz sprężyny i na jakiej wysokości jest auto - np: od podłoża do nadkoli - pytam bo na dniach będę zakładał inne sprężyny aby moje wróciło do klasycznej wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooooo !!! Świetna maszynka! fajnie się prezentuje :) Białe felgi ( 17" ?? ) do srebrnej budy - dla mnie OK. Pochwal się jakie masz sprężyny i na jakiej wysokości jest auto - np: od podłoża do nadkoli - pytam bo na dniach będę zakładał inne sprężyny aby moje wróciło do klasycznej wysokości.

Dzięki :) felgi 17", zawias pełna seria, wysokość mogę zmierzyć jutro jak potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

o proszę! ja akurat w środę oddaje felgi do kompletnej renowacji ... :)  od razu szukam dystansów (max 10mm na stronę), szpilek dłuższych oraz nakrętek. Zastanawiam się na "przelotowymi" bo dość fajne wyglądają ... ale te czarne pełne TPI z zestawem zabezpieczeń mogą okazać się super! ja szukam raczej stalowych ... coś podobnego co znalazłem:

 

- czarne stalowe MUTEKI to około 45 funtów - http://scoobyworld.co.uk/catalog/images/mutekigrey.jpg

 

- STI cena 125 funtów - http://scoobyworld.co.uk/catalog/images/stimcgardlugnutsetscooby.jpg  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Lukar ... co tam nowego w temacie ?? :)

 

Miałem chwilę przerwy forumowej, ale już wracam! W międzyczasie trochę się pozmieniało w aucie, wieczorem postaram się sklecić jakieś podsumowanie. Aktualnie furka pozbywa się ognisk korozji i czeka jeszcze na serwis olejowy z uszczelnieniem kilku zapoceń. Potem zabezpieczenie podwozia na zimę i ściskanie kciuków za obfite opady śniegu  :)

No to mały update.
 
Zapowiadana wcześniej regeneracja felg wyszła bardzo dobrze. Ostateczny kolor to czarny półmat. Na felgi wskoczyły Dunlopy SP Sport Maxx i auto zaczęło się zupełnie inaczej zachowywać na szybkich łukach.
post-16106-0-42218100-1444339357_thumb.jpg
 
Potem było trochę kosmetyki - wymiana radia, pranie wnętrza, wymiana dywaników, uzupełnienie dykty w bagażniku i kilka innych detali.
 
Kolejny krok to powrót do OEMowego dolotu z filtrem K&N. Zniknęło denerwujące syczenie przy przyspieszaniu i dużo przyjemniej słucha się bulgotu. Co jednak najważniejsze, silnik dostaje chłodniejsze powietrze, bo stożek wciągał wcześniej gorące spod maski. Dzięki temu mam wrażenie, że auto jakby trochę odżyło.
 
Następnie spolerowałem reflektory. Wyszło całkiem fajnie, ale w wolnej chwili muszę jeszcze trochę nad nimi popracować.
post-16106-0-69024200-1444338807_thumb.jpgpost-16106-0-39434700-1444338827_thumb.jpgpost-16106-0-32874100-1444338843_thumb.jpgpost-16106-0-84663800-1444338856_thumb.jpg
 
Aktualnie auto pozbywa się rdzy z komory koła zapasowego. Odświeżone zostaną też porysowane zderzaki.
post-16106-0-48552900-1444338788_thumb.jpg
 
Kolejny krok to serwis mechaniczny (wymiana oleju, uszczelnienie kilku zapoceń, wymiana kilku elementów w przednim zawiasie). Muszę tylko znaleźć dobry serwis w stolicy lub okolicach...
 
Ostatni temat na ten rok to zabezpieczenie podwozia i montaż porządnych chlapaczy. I tak to w skrócie wygląda. Jest trochę do ogarnięcia, ale za to jaka radość z jazdy!  :)
 
post-16106-0-56767700-1444338786_thumb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Następnie spolerowałem reflektory. Wyszło całkiem fajnie, ale w wolnej chwili muszę jeszcze trochę nad nimi popracować.

 

Coś więcej napiszesz o tym polerowaniu? Jakie narzędzia, środki?

 

 

Sporo oglądałem ostatnio filmików na YT dotyczących car detailingu. Trafiłem na dwa fajne kanały (Chemical Guys i AMMO NYC). Tam znalazłem bardzo fajny opis procesu restoracji reflektorów: https://youtu.be/kn9gVpF6-Mg warto też rzucić okiem na https://youtu.be/xa3GpmKax1I

Po przeniesieniu tej instrukcji na polskie realia, nabyłem drogą zakupu papier wodny 2'000 i 2'500 i dwie pasty polerskie 3M (step1 i step2 - łatwo znaleźć). Do tego dwa pady polerskie (gąbki) o różnej klasie ścieralności zamocowane na szlifierce kątowej.

 

Sam proces restoracji to około pół godziny na jedną stronę. Najpierw oczywiście praca papierem ściernym z dużą ilością wody (do momentu aż woda stanie się w miarę czysta - na początku spływa prawie mleko). Potem dokładne oczyszczenie i polerka pastami - tu trzeba uważać, żeby nie przegrzać powierzchni. Na koniec bardzo ważna sprawa - zabezpieczenie UV, bo w trakcie restoracji usuwa się fabryczną powłokę ochronną.

 

W moim przypadku efekt końcowy w dotyku bardzo przypomina szkło. Najfajniejsza jest jednak zmiana w oświetleniu drogi - widać różnicę!

Edytowane przez Lukar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O zabezpieczenie UV mi właśnie chodziło bo widać że było jechane papierem ściernym :)

 

 

 

Najpierw oczywiście praca papierem ściernym z dużą ilością wody (do momentu aż woda stanie się w miarę czysta - na początku spływa prawie mleko).

 

Woda staje się w miarę czysta gdy papier ścierny się zużyje - "mleko" to starty papierem plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to mały update. Dziś poskładałem wreszcie do kupy spód auta. Po zabezpieczeniu antykorozyjnym podwozia brakowało wszystkich plastików, które wskoczyły w końcu na swoje miejsce. W przypływie wolnego czasu postaram się o jakąś lepszą sesję fotograficzną, a na razie kilka zdjęć spodu jeszcze przed montażem osłon.

 

post-16106-0-81222400-1449255004_thumb.jpgpost-16106-0-90874300-1449255007_thumb.jpgpost-16106-0-56775900-1449255012_thumb.jpgpost-16106-0-46412900-1449255016_thumb.jpgpost-16106-0-59474600-1449255020_thumb.jpgpost-16106-0-61185500-1449255025_thumb.jpgpost-16106-0-98672400-1449255029_thumb.jpgpost-16106-0-40987200-1449255035_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Następnie spolerowałem reflektory. Wyszło całkiem fajnie, ale w wolnej chwili muszę jeszcze trochę nad nimi popracować.

 

Coś więcej napiszesz o tym polerowaniu? Jakie narzędzia, środki?

 

 

... Na koniec bardzo ważna sprawa - zabezpieczenie UV, bo w trakcie restoracji usuwa się fabryczną powłokę ochronną....

 

Czym zabezpieczałeś po polerowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo stożek wciągał wcześniej gorące spod maski. Dzięki temu mam wrażenie, że auto jakby trochę odżyło.

 

No powinieneś odczuć bo zawsze tak jest jeśli filtr zasysa ciepłe powietrze to wiadomo że jest gorzej z osiągami niż nawet oryginał zamkniety.

 

p.s. Autko ładnie się na czarnych felach  :thumbup:  prezentuje też na lato będę wkładał czarny mat felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...