Skocz do zawartości

Największy przebieg Forestera z nowym silnikiem benzynowym FB20 2.0


Lukasz123

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

84kkm - zero problemów...


Silnik FB20 przebieg 208 890 :) Forek MY11

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Super. Jak się sprawuje? Mój ma aktualnie 84000km

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe na razie mam go od paru dni. Ale aso i mój mechanik subaru powiedział ze nie widział jeszcze w takim stanie samochodu z takim przebiegiem. W silniku musze wymienić uszczelki pokryw zaworów i klocki hamulcowe. Po za tym gra gitara :)

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe na razie mam go od paru dni. Ale aso i mój mechanik subaru powiedział ze nie widział jeszcze w takim stanie samochodu z takim przebiegiem. W silniku musze wymienić uszczelki pokryw zaworów i klocki hamulcowe. Po za tym gra gitara :)

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Dobrze wiedzieć, gdyż ja swojego nie zamierzam sprzedawać przynajmniej przez pare lat ( a mam go od nowości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hehe na razie mam go od paru dni. Ale aso i mój mechanik subaru powiedział ze nie widział jeszcze w takim stanie samochodu z takim przebiegiem. W silniku musze wymienić uszczelki pokryw zaworów i klocki hamulcowe. Po za tym gra gitara :)

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Dobrze wiedzieć, gdyż ja swojego nie zamierzam sprzedawać przynajmniej przez pare lat ( a mam go od nowości)
Ja swojego nie zamierzam sprzedawać przez najbliższe 150 tysmam nadzieje ze faktycznie przebieg 200 tys to tylko rzut beretem dla tego silnika :)

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hehe na razie mam go od paru dni. Ale aso i mój mechanik subaru powiedział ze nie widział jeszcze w takim stanie samochodu z takim przebiegiem. W silniku musze wymienić uszczelki pokryw zaworów i klocki hamulcowe. Po za tym gra gitara :)

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Dobrze wiedzieć, gdyż ja swojego nie zamierzam sprzedawać przynajmniej przez pare lat ( a mam go od nowości)
Ja swojego nie zamierzam sprzedawać przez najbliższe 150 tysmam nadzieje ze faktycznie przebieg 200 tys to tylko rzut beretem dla tego silnika :)

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

 

Jeździć i się cieszyć jazdą;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak z wyciszeniem powyżej 140km/h

slabo
Zależy też dużo od oczekiwań wobec samochodu. Ja jestem zadowolony, ale lubię ogólnie terenowe auta, a jeśli czegoś mi brakuje to reduktora no i ciut lepszych foteli z pełną regulacją.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Forester MY 2013, FB20, mnual, - spalanie 140 około 11l/100km

 

Nasz MY13 FB20 CVT - 12 l. Minimum. Prędkość wg GPS.

 

 

 

najczęsciej na autostradzie jadę 160km/h

 

Wtedy 14 l. Też prędkość wg GPS ;)

 

 

 

A jak z wyciszeniem powyżej 140km/h?

 

Jeżeli solidnie powyżej to nie istnieje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Forester MY 2013, FB20, mnual, - spalanie 140 około 11l/100km

 

Nasz MY13 FB20 CVT - 12 l. Minimum. Prędkość wg GPS.

 

 

 

najczęsciej na autostradzie jadę 160km/h

 

Wtedy 14 l. Też prędkość wg GPS ;)

 

 

 

A jak z wyciszeniem powyżej 140km/h?

 

Jeżeli solidnie powyżej to nie istnieje ;)

 

Prędkości podałem licznikowe - różnice z GPS sa spore, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, ale ja zwykle patrzę na licznik, myślę, że wiekszość kierowców chyba też. W tych zakresach predkości (140 - 160km/h) różnica wskazania z licznika, a GPS to ponad 10 km/h, co sprawia że nasze wyniki spalania można uznać za podobne. Wynik zależy oczywiście od ukształtowania powierzchni, wiatru, pracującej klimy itd.

Wg danych technicznych CVT bierze więcej paliwa, ale tu nie będę się upierał.

 

 

Jeżeli solidnie powyżej to nie istnieje ;)

Tu jak pisałem zależy od oczekiwań i kwestii porównania z innym autem. Nie wiem jak zachowuje się ato z CVT - czy skrzynia, silnik generują wyzszy poziom dB?

Ja jednak nie mam w stosunku do Forestera wysokich oczekiwań jeśli chodzi o wyciszenie wnętrza, jak pisałem więc nie mam z tym problemu.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jak pisałem zależy od oczekiwań i kwestii porównania z innym autem

dokladnie tak. Bo widzicie podczas jazdy testowej praktycznie nie da sie wytestowac auta przy predkosciach autostradowych zeby sprawdzic jego spalanie, glosnosc i prowadzenie. I w tym momencie mozemy liczyc tylko i wylacznie na opinie uzytkownikow aut z tymi motorami. Np w XV wyposazonym w ten sam motor przy 140km/h jest glosniej niz np w civicu generacji "UFO" - a spodziewalem sie ze bedzie tak samo albo i ciszej..Subaraki nie naleza do dobrze wyciszonych aut ale od 2016 podobno jest duzo lepiej.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze rok 2.0i MY14 .

 

Przebieg 20500 Km

Problemow zadnych.

 

Olej na 10.000 km 0.3 L 0w20

Teraz 5w30  na 10 000 km moze 0,2 L

 

Moim zdaniem jest cicho.

Jedynie wiatr jest dosyc glosny,

Zaglusza wszystko... Silnik i opony.

 

Na autostradzie  jezdze dziennie (jak sie da 160-180 Km/h licznik) co odpowiada 151-171 / OBD lub GPS.

Pali jak smok 13 do 17 l/100 :D

 

Do 130 mruczy cicho silnik a od 140 slychac juz tylko wiatr,..

Aerodynamika szafy robi swoje.

 

Ale silnik dzieki CVT moze tez ryknac.

Przez CVT mozna szybko zmusic silnik do krecenia 6000 obr/min

Mozna jechac tez plynnie do 170-180 kmh nieprzekraczajac 4200-4500 Obr/min

 

Pchanie gazu do dechy z CVT ma ograniczony sens.

Auto (moje) jedzie wtedy na  4tym zakresie CVT i ryczy jak Lew

 

Lepiej plynie przyspieszyc i minimalnie noge z gazu.

Mozna wtedy jechac wiecznie na 6 zakresie CVT i po ryku silnika...

 

Na odcinku Lipsk - Getynga jechalem 2 godziny z prdkosciami 180-190 (OBD/GPS) non-stop.

Po 350 kilometrach nie bylem gluchy... Tylko zbiornik Paliwa gluchym echem sie odezwal.

 

...aaaa i tu ujawnila sie jedyna usterka w pierwszym roku.

 

Tlumik koncowy poczul sie pusty w swoim wnetrzu...

Wydmuchalo z niego troche blachy... cos bylo fabrycznie zle zgzane.

 

Pit - Stop w warsztacie Subaru trwal 15 minut (gwarancja)

Tak to byla jedyna Drobnostka.

Edytowane przez Forest Gump
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem jak zachowuje się ato z CVT - czy skrzynia, silnik generują wyzszy poziom dB?

 

Nie sądzę. Powyżej licznikowych 150 (ca 142 wg GPS u nas) nie słychać silnika.

Słychać wyłącznie huk wiatru i opon ;) OBK jest o kilka klas wyżej od Forka co do hałasu.

 

 

 

Pali jak smok 13 do 17 l/100 ...

 

Jak żona spieszyła się na lotnisko Dresden to linia na górnym wyświetlaczu była idealnie pozioma i pokazywała 16 l/100 km  ;) 

 

 

 

ujawnila sie jedyna usterka w pierwszym roku.

 

U nas po trzech latach usterkowa dziewica.

Poza olejami i filtrami tarcze, klocki, świece plus cysterna paliwa oczywiście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok wracając do mojego przebiegu już 210 000. Po głębszej analizie wymieniłem uszczelki pod prawą i lewą pokrywą zaworów, a czeka mnie jeszcze uszczelnienie pokrywy/dekla łańcucha rozrządu (poprzez jego demontaż i nałożenie nowej masy uszczelniającej), uszczelnienie części do której jest przykręcona pokrywa zaworów ale pomiędzy blokiem silnika a "tą częścią" (z z prawej i lewej strony silnika). No i ew. zobaczymy co wyjdzie po zdjęciu dekla. Może ślizgi rozrządu będą wymagały przy okazji wymiany. Mam nadzieję że jak to zrobię to skończy się nieszczelność silnika która kapie na kata i wydziela niemiły smrodek i będę dłuuugo cieszył autkiem. Bo silniczek sam w sobie pracuje, odpala, jeździ jak nowy :)

-

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...