Skocz do zawartości

Największy przebieg Forestera z nowym silnikiem benzynowym FB20 2.0


Lukasz123

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ponieważ są już wątki z przebiegami różnych wersji silnikowych prócz w/w, więc zdecydowałem się takowy dodać :).

 

Zacznę od siebie: 71320 km bez jakichkolwiek problemów.

 

Kupileś wolnossaka przy takich dużych przebiegach? (zakładam, że jeździłeś nim rok czy półtora) - ciekawy wybór  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupileś wolnossaka przy takich dużych przebiegach

a co w tym dziwnego? FB 20 na rynku jest od 2010 roku. Tez kupilem wolnossaka, auto mam od konca czerwca a na liczniku 12k km . FB20 przy odpowiednim traktowaniu pala niewiele wiecej niz sbd to raz a dwa jest to silnik bezawaryjny, ktorym smialo mozesz sie wybrac daleko od domu i mozesz byc spokojny ze wrocisz na kolach a nie na lawecie. . Zeby nie bylo nie mam nic do SBD ale z lektury forum i nie tylko wynika ze do bezawaryjnych to one nie naleza.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ponieważ są już wątki z przebiegami różnych wersji silnikowych prócz w/w, więc zdecydowałem się takowy dodać :).

Zacznę od siebie: 71320 km bez jakichkolwiek problemów.

 

 

Kupileś wolnossaka przy takich dużych przebiegach? (zakładam, że jeździłeś nim rok czy półtora) - ciekawy wybór  ;)

Zakupiłem forestera nowego w salonie w lipcu 2011 roku i użytkuje go cały czas.

 

Heh, 71tys km na benzynę bez turbo to dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ponieważ są już wątki z przebiegami różnych wersji silnikowych prócz w/w, więc zdecydowałem się takowy dodać :).

Zacznę od siebie: 71320 km bez jakichkolwiek problemów.

 

Kupileś wolnossaka przy takich dużych przebiegach? (zakładam, że jeździłeś nim rok czy półtora) - ciekawy wybór ;)

Zakupiłem forestera nowego w salonie w lipcu 2011 roku i użytkuje go cały czas.

 

Heh, 71tys km na benzynę bez turbo to dużo?

 

Nawet sie jeszcze niedotarl dobrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego co wiem to FB20 jest od 2011 roku, fakt pali mało- mi teraz 8,6 przy normalnej jeździe miejskiej.

 

Fakt, jestem spokojny jak jadę daleko w Polskę, czy dalej. Silnik jest rzeczywiście bezawaryjny.

 

 

Nawet sie jeszcze niedotarl dobrze :D

 

No właśnie :)

 

W czym ten silnik się różni od starszych?

Jest na łańcuchu, wydłużony skok tłoka, zmniejszenie zużycia paliwa.

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecej info o FB20 ze strony FHI:

http://www.fhi.co.jp/english/contents/pdf_en_60853.pdf

co do spalania najmniejsze jakie udalo mi sie osiagnac podczas jazdy ze stala predkoscia w trybie "superekono ( delikatne muskanie pedalu gazu) tzn 45-50km/h na chyba 5  biegu . Nie polecam takiej jazdy bo strasznie irytuje. Jest to udoskonalony ej20 z wydajniejszym chlodzeniem zmniejszonym tarciem ( wszystkie info w linku po angielsku) Moze osiaghami nie powala ale nie odbiega od silnikow NA konkurencji ( Toyota, Honda itp) /h

0564bff50b6658d4med.jpg

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ponieważ są już wątki z przebiegami różnych wersji silnikowych prócz w/w, więc zdecydowałem się takowy dodać :).

Zacznę od siebie: 71320 km bez jakichkolwiek problemów.

 

Kupileś wolnossaka przy takich dużych przebiegach? (zakładam, że jeździłeś nim rok czy półtora) - ciekawy wybór  ;)

Zakupiłem forestera nowego w salonie w lipcu 2011 roku i użytkuje go cały czas.

 

Heh, 71tys km na benzynę bez turbo to dużo?

 

 

Sorki, pomieszało mi się z XT i DIT, zapomniałem że FB20 wszedł dużo wcześniej - stąd mi wyszło że zrobiłeś 70kkm w rok czy półtora - ale tak to wszystko w normie  :)

 

Jak już jesteśmy w temacie FB20, to słynne zamulanie/dławienie wolnossaków przy 2/3 tys. obrotów zostało wyeliminowane? Bo w sumie to była chyba jedyna istotna wada starych EJ20 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak już jesteśmy w temacie FB20, to słynne zamulanie/dławienie wolnossaków przy 2/3 tys. obrotów zostało wyeliminowane? Bo w sumie to była chyba jedyna istotna wada starych EJ20

wyeliminowane. Wolnossące 2.0 i 3,6 to w chwili obecnej chyba najbardziej niezawodne silniki Subaru. Co do FA 2.0 DIT chyba za mlody jest zeby sie wypowiadac ale zapowiada sie przyzwoicie - jak narazie na forach zza wielkiej wody jak i  w eu brak informacji na temat awaryjności u nas również cisza. A z SBD i 2,5 turbo kazdy wie jak jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak już jesteśmy w temacie FB20, to słynne zamulanie/dławienie wolnossaków przy 2/3 tys. obrotów zostało wyeliminowane? Bo w sumie to była chyba jedyna istotna wada starych EJ20

 

wyeliminowane. Wolnossące 2.0 i 3,6 to w chwili obecnej chyba najbardziej niezawodne silniki Subaru. Co do FA 2.0 DIT chyba za mlody jest zeby sie wypowiadac ale zapowiada sie przyzwoicie - jak narazie na forach zza wielkiej wody jak i  w eu brak informacji na temat awaryjności u nas również cisza. A z SBD i 2,5 turbo kazdy wie jak jest:)

Potwierdzam. Wolnossący fb20 2.0 nie ma w/w przypadłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego co wiem to FB20 jest od 2011 roku, fakt pali mało- mi teraz 8,6 przy normalnej jeździe miejskiej.

 

Fakt, jestem spokojny jak jadę daleko w Polskę, czy dalej. Silnik jest rzeczywiście bezawaryjny.

 

 

Nawet sie jeszcze niedotarl dobrze :D

 

No właśnie :)

 

W czym ten silnik się różni od starszych?

Jest na łańcuchu, wydłużony skok tłoka, zmniejszenie zużycia paliwa.

 

 

Ciekawe czy łańcuch bedzie bezawaryjny czy tak jak w innych markach ktore wymieniły pasek na łańcuch ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to FB20 jest od 2011 roku, fakt pali mało- mi teraz 8,6 przy normalnej jeździe miejskiej.

 

Fakt, jestem spokojny jak jadę daleko w Polskę, czy dalej. Silnik jest rzeczywiście bezawaryjny.

 

 

Nawet sie jeszcze niedotarl dobrze :D

 

No właśnie :)

 

W czym ten silnik się różni od starszych?

Jest na łańcuchu, wydłużony skok tłoka, zmniejszenie zużycia paliwa.

 

 

Ciekawe czy łańcuch bedzie bezawaryjny czy tak jak w innych markach ktore wymieniły pasek na łańcuch ;-)

 

W Forestrze diesel jest tez łańcuch i nie ma problemu, wiec tu tym bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak już jesteśmy w temacie FB20, to słynne zamulanie/dławienie wolnossaków przy 2/3 tys. obrotów zostało wyeliminowane? Bo w sumie to była chyba jedyna istotna wada starych EJ20

wyeliminowane. Wolnossące 2.0 i 3,6 to w chwili obecnej chyba najbardziej niezawodne silniki Subaru. Co do FA 2.0 DIT chyba za mlody jest zeby sie wypowiadac ale zapowiada sie przyzwoicie - jak narazie na forach zza wielkiej wody jak i  w eu brak informacji na temat awaryjności u nas również cisza. A z SBD i 2,5 turbo kazdy wie jak jest:)

 

 

Zapomniałeś jeszcze o 2,5 N/A, też raczej bezproblemowy  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zapomniałeś jeszcze o 2,5 N/A, też raczej bezproblemowy ;)

doklanie , zapomnialem jeszcze o 1,6 :) Wszystkie tzn 1.6, 2.0, i 2.5 to silniki serii FB.

 

 

Heh no tak, jeszcze 1,6 ale to raczej kompletny margines, tak jak kiedyś 1,5  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

szkoda bo auto fajne a oferta silnikowa marna

w europie tylko z  1.6 .Kompletnie nie rozumiem polityki Subaru ale pewnie nie tylko ja :) . Maja calkiem spora game silnikow 2,5T , 2,0T , 3.6 , 2.0i, 2.0d, 1,6i , a do auta z najpopularniejszego segmentu rynku ( auta ktorych sprzedaje sie najwiecej)  - czyli imprezy klasa srednia nizsza ( chyba tak to sie teraz nazywa) laduja w EU najslabszy motor i nie daja klientowi mozliwosci wyboru nawet za doplata.. Juz rozumiem gdyby ladowali tam tylko diesla - ludzie w EU , lubia te motory, malo pala, sa dynamiczne ale taki 1,6 ? No chyba ze pali po 5 l /100 w miescie to bym jeszcze zrozumial ale wiem ze tak nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

szkoda bo auto fajne a oferta silnikowa marna

 

w europie tylko z  1.6 .Kompletnie nie rozumiem polityki Subaru ale pewnie nie tylko ja :) . Maja calkiem spora game silnikow 2,5T , 2,0T , 3.6 , 2.0i, 2.0d, 1,6i , a do auta z najpopularniejszego segmentu rynku ( auta ktorych sprzedaje sie najwiecej)  - czyli imprezy klasa srednia nizsza ( chyba tak to sie teraz nazywa) laduja w EU najslabszy motor i nie daja klientowi mozliwosci wyboru nawet za doplata.. Juz rozumiem gdyby ladowali tam tylko diesla - ludzie w EU , lubia te motory, malo pala, sa dynamiczne ale taki 1,6 ? No chyba ze pali po 5 l /100 w miescie to bym jeszcze zrozumial ale wiem ze tak nie jest

Swego czasu, chciałem kupić nowa imprezę kombi z 2.0 silnikiem benzynowym - wiadomo nie ma- gdybym nie znał subaru i zalet napędu 4x4 kupiłbym pewnie samochód innej marki.

Z tego co wiem to FB20 jest od 2011 roku, fakt pali mało- mi teraz 8,6 przy normalnej jeździe miejskiej.

 

Fakt, jestem spokojny jak jadę daleko w Polskę, czy dalej. Silnik jest rzeczywiście bezawaryjny.

 

 

Nawet sie jeszcze niedotarl dobrze :D

 

No właśnie :)

 

W czym ten silnik się różni od starszych?

Jest na łańcuchu, wydłużony skok tłoka, zmniejszenie zużycia paliwa.

 

 

Ciekawe czy łańcuch bedzie bezawaryjny czy tak jak w innych markach ktore wymieniły pasek na łańcuch ;-)

 

W Forestrze diesel jest tez łańcuch i nie ma problemu, wiec tu tym bardziej.

 

Dodam, ze silnik fb20 2.0 ma wtrysk wielopunktowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...