Popylacz Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Szanowna Dyrekcjo, zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji, czy SIP poprzez sieć dilerską w Polsce będzie honorował 5 letnią gwarancję na mojego Forestera (Forester IV SJD). Samochód zakupiłem poprzez niemiecki komis od pierwszego właściciela, który zakupił go w Niemczech na początku 2014 roku. Samochód posiada 5-letnią gwarancję Subaru Deutschland. Obecnie jest w Polsce i jestem jego uzytkownikiem. Na podstawie historycznych wpisów wiem, że fabryczna gwarancja to 3 lata ale jednak ten samochód został kupiony z 5 letnią, która jest "standardem" w Niemczech od 2013. Rozumiem też że Subaru Deuschland daje 5 letnią gwarację rozszerzając 3 letnią i uwzględnia to w cenie samochodu. Gwarancja ta jest Europejska i dotyczy konkretnej, zakupionej sztuki samochodu. Dlatego moje pytanie, bo chciałbym serwisowac samochów w sieci dielerskiej SIP ale jednak na warunkach udzielonych przy zakupie tego samochodu, czyli z 5-letnią gwarancją (posiadam książeczkę serwisową, dane dilera, wszystko do zweryfikowania). Bardzo Proszę o pozytywną odpowiedź tak, źebyśmy mogli spotykać się co 15tyś km. Serdecznie Pozdrawiam, Popylacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Przyznam, że nie zastanawialiśmy się nad tym tematem. Z jednje strony wydaje sie oczywistym, że gwarancja jest przypisana do samochodu, a nie do wlasciciela. Sam sposób rozliczania nie jest mi jednak znany. Oczwywiście - gdy ew. usterka wystapi w Niemczech, to najprawdopodobniej lokalny dealer / serwis w takim rozliczeniu pomaga, czy też uczestniczy. Trudno jednak oczekiwać takiego samego działania w przypadku naszych dealerów, gdyż brak im kontaktu do odpowiednich działów w SD a ponadto występuje poważna bariera językowa. Naturalnie właściel na podstawie ( zapłaconego ) rachunku mógłby tez bezpośrednio wystepowac o zwrot kosztów do Subaru Deutschland. Ale w takim przypadku mamy do czynienia dokładnie z tymi samymi problemami jak wyżej ( plus konieczność wyasygnowania pieniędzy na wstępie ) Oczwyiście trudno jest mi też ocenić ew. skalę "problemu". Niemniej - na podstawie Pańskiego wpisu - zleciłem naszemu DT nawiązanie kontaktu z DT w SD w celu wypracowania sensownego rozwiązania ( jeżeli SD się zgodzi, to naprawy gwarancyjne w ramach ich 5 -letniej gwarancji byłyby rozlicznane na linii Dealer - SIP a dalej SIP - SD ). Gdy sprawa zostanie wyjaśniona napiszę na tych łamach. Pozdrowienia 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) Niemniej - na podstawie Pańskiego wpisu - zleciłem naszemu DT nawiązanie kontaktu z DT w SD w celu wypracowania sensownego rozwiązania ( jeżeli SD się zgodzi, to naprawy gwarancyjne w ramach ich 5 -letniej gwarancji byłyby rozlicznane na linii Dealer - SIP a dalej SIP - SD ). Gdy sprawa zostanie wyjaśniona napiszę na tych łamach. Pozdrowienia Około pół roku temu Dyrekcja już znała problem, ale chyba "zapomniała" go rozwiązać http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70370-gwarancja-na-nowe-samochody-polska-vs-niemcy/#entry1999037 cytat: 24 marzec 2014 - 13:37 Co systemu rozliczania pomiędzy dealerem w Polsce a Subaru Deutschland ( nie FHI !) nie mam jeszcze na ten temat wiedzy. Ponieważ Subaru Deutschland dopiero niedawno tę formę gwarancji zestandaryzowało nie mieliśmy jeszcze takich przypadków. Edytowane 9 Grudnia 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Około pół roku temu Dyrekcja już znała problem, ale chyba "zapomniała" go rozwiązać Fakt. Niemniej nie miało celu rozwiązywanie problemu, który nie zaistniał Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ja mogę powiedzieć jak było u mnie w drugą stronę. Będąc u córki w Berlinie miałem awarię w nowym wówczas Outbacku - rozleciało się sprzęgło- samochód kupiony w Polsce. W niemieckim serwisie bez zbędnych pytań dokonano naprawy, podpisałem kilka papierków i na tym się skończyło (samochód ściągnięty do serwisu w piątek po południu, odebrany w sobotę rano) Nie było żadnych problemów, ani mowy o jakichkolwiek rozliczeniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 A BTW - jak to jest w przypadku bardziej czy mniej poważnej awarii za granicą? Bo rozumiem, że Subaru jest nieco inaczej zorganizowane niż "popularne" marki i rozliczenia następują pomiędzy poszczególnymi importerami. Czy dla mnie jako użytkownika, któremu samochód (będący na gwarancji) rozsypie się np w Hiszpanii będzie to w ogóle zauważalne, czy dzieje się to zupełnie "poza" moim zaangażowaniem? I drugie pytanie - jeśli przegląd mi wypadnie w trakcie wyjazdu (powiedzmy, że dużo jeżdżę na urlopie) i zostanie on dokonany w ASO, ale za granicą - czy będzie to miało jakiekolwiek implikacje w stosunku do późniejszego traktowania przez SIP, również w przypadku "gestów handlowych" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 I drugie pytanie - jeśli przegląd mi wypadnie w trakcie wyjazdu (powiedzmy, że dużo jeżdżę na urlopie) i zostanie on dokonany w ASO, ale za granicą - czy będzie to miało jakiekolwiek implikacje w stosunku do późniejszego traktowania przez SIP, również w przypadku "gestów handlowych" ? Ja bym zrobił przegląd przed wyjazdem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Ok, rozważania czysto teoretyczne, choć zdarzyło mi się przejechać 9 kkm na jednym wyjeździe. Tym niemniej ciekaw jestem jak to działa Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popylacz Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 Przyznam, że nie zastanawialiśmy się nad tym tematem. Z jednje strony wydaje sie oczywistym, że gwarancja jest przypisana do samochodu, a nie do wlasciciela. Sam sposób rozliczania nie jest mi jednak znany. Oczwywiście - gdy ew. usterka wystapi w Niemczech, to najprawdopodobniej lokalny dealer / serwis w takim rozliczeniu pomaga, czy też uczestniczy. Trudno jednak oczekiwać takiego samego działania w przypadku naszych dealerów, gdyż brak im kontaktu do odpowiednich działów w SD a ponadto występuje poważna bariera językowa. Naturalnie właściel na podstawie ( zapłaconego ) rachunku mógłby tez bezpośrednio wystepowac o zwrot kosztów do Subaru Deutschland. Ale w takim przypadku mamy do czynienia dokładnie z tymi samymi problemami jak wyżej ( plus konieczność wyasygnowania pieniędzy na wstępie ) Oczwyiście trudno jest mi też ocenić ew. skalę "problemu". Niemniej - na podstawie Pańskiego wpisu - zleciłem naszemu DT nawiązanie kontaktu z DT w SD w celu wypracowania sensownego rozwiązania ( jeżeli SD się zgodzi, to naprawy gwarancyjne w ramach ich 5 -letniej gwarancji byłyby rozlicznane na linii Dealer - SIP a dalej SIP - SD ). Gdy sprawa zostanie wyjaśniona napiszę na tych łamach. Pozdrowienia Dziekuje za zajecie sie sprawa. Dla uscislenia chodzi o 4 i 5ty rok gwarancji, bo pierwsze 3 lata sa honorwane "fabrycznie"? Serdecznie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slw Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 A BTW - jak to jest w przypadku bardziej czy mniej poważnej awarii za granicą? Ja miałem mniej poważną awarię w Niemczech w nocy. Po telefonie do Asisstance, auto odholowane na parking serwisu, ja z kolegą do hotelu. Następnego dnia rano naprawa, podpisanie kilku kwitów i odjazd. Wszystko bardzo sprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 (edytowane) jeśli przegląd mi wypadnie w trakcie wyjazdu (powiedzmy, że dużo jeżdżę na urlopie) i zostanie on dokonany w ASO, ale za granicą - czy będzie to miało jakiekolwiek implikacje w stosunku do późniejszego traktowania przez SIP, również w przypadku "gestów handlowych" ? w UE absolutnie bez problemu - ja sam serwisuje w PL i w DE na zmiane. Wyjatkiem jest Belgia, ktora, nie wspolpracuje bezsposrednio z innymi importerami. Wtedy, z tego co pamietam, faktycznie moze zaistniec potrzeba zaplacenia za naprawe; koszty pozniej zostana zwrocone (chyba, ze cos sie w tej kwestii zmienilo?). Poszukaj na forum, bylo omawiane pare razy Ja bym zrobił przegląd przed wyjazdem Ja tyz - bo jednak znacznie taniej Edytowane 12 Grudnia 2014 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 19 Grudnia 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Dla uscislenia chodzi o 4 i 5ty rok gwarancji, bo pierwsze 3 lata sa honorwane "fabrycznie"? Dokładnie tak to zrozumiałem. Jestem po rozmowach szefem SD. Zgadza się z moją sugestią. Teraz trzeba dopracować procedury pomiedzy Działami Technicznymi SD i SIP - to może chwilę potrwać; ale ponieważ lokalna gwarancja SD jest od 2013 roku, mamy też tę "chwilę" Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Szkoda tylko, że nic Dyrekcja nie mówi o tym, czy uzgadnia z szefem SD aby uznawali tak samo w Niemczech na 4 i 5 rok przedłużoną gwarancję, którą my możemy mieć http://www.subaru.pl/ppg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Witam. Aby nie otwierać dodatkowych wątków, prosił bym o informację, czy na samochód zakupiony poprzez Brokera możemy dokupić 5letnią Gwarancję ? Czy owa opcja dotyczy jedynie samochodów zakupionych w salonie ? Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JL1111 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Dodatkowa gwarancja dotyczy samochodów " zaopatrzonych w polskie numery rejestracyjne, sprzedany po raz pierwszy na terytorium Reczypospolitej Polskiej przez autoryzowanego dealera marki Subaru jako fabrycznie nowy", cytat z warunków ubezpieczenia. Tak więc nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Ale poprzez brokera podpisujemy umowę z Dealerem .... Wiec dlaczego nie ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 5 Lutego 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Aby nie otwierać dodatkowych wątków, prosił bym o informację, czy na samochód zakupiony poprzez Brokera możemy dokupić 5letnią Gwarancję ? W ramach systemu wypracowanego pomiędzy ubezpieczycielem i SIP - nie. Czy mozna indywidualnie dokupić soie takie ubezpieczenie - nie wiem. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Dziękuję za szybką odpowiedź. Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Wiem że podobną usługę ma firma AutoProtect, nie wiem jedynie czy można dokupić tę ochronę indywidualnie. Wiem na pewno że można dokupić w komisach do samochodów które one sprzedają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 MFobi Dzieki za info. Ciekawe jedynie jak wyglada jej ewentualna realizacja Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slony Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Dyrekcja, o 09 Dec 2014 - 12:50, powiedział: Niemniej - na podstawie Pańskiego wpisu - zleciłem naszemu DT nawiązanie kontaktu z DT w SD w celu wypracowania sensownego rozwiązania ( jeżeli SD się zgodzi, to naprawy gwarancyjne w ramach ich 5 -letniej gwarancji byłyby rozlicznane na linii Dealer - SIP a dalej SIP - SD ). Gdy sprawa zostanie wyjaśniona napiszę na tych łamach. Pozdrowienia Dyrekcja, o 24 marzec 2014 - 13:37 Co systemu rozliczania pomiędzy dealerem w Polsce a Subaru Deutschland ( nie FHI !) nie mam jeszcze na ten temat wiedzy. Ponieważ Subaru Deutschland dopiero niedawno tę formę gwarancji zestandaryzowało nie mieliśmy jeszcze takich przypadków. Nie znalazłem na forum odpowiedzi Dyrekcji. Czy sprawa honorowania 5 letniej niemieckiej gwarancji w Polsce została wyjaśniona i jest respektowana? Jak wygląda procedura i kto jest płatnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 5 Lutego 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Czy sprawa honorowania 5 letniej niemieckiej gwarancji w Polsce została wyjaśniona i jest respektowana? Jak wygląda procedura i kto jest płatnikiem? Tak. Przebieg następujący : 1. Problem zgłaszany w ASO 2. ASO diagnozuje problem i zgłasza do SIP ( z kopią książki gwarancyjnej ) 3. SIP kontaktuje się z SD w celu weryfikacji gwarancji 4. Jeżeli wszystko jest O.K. SIP daje znać do ASO ( = zielone światło na naprawę gwarancyjną ) 5. ASO rozlicza z SIP ( a SIP z SD - gwarancja SD jest gwarancją importera, nie fabryczną ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) Czy sprawa honorowania 5 letniej niemieckiej gwarancji w Polsce została wyjaśniona i jest respektowana? Jak wygląda procedura i kto jest płatnikiem? Tak. Przebieg następujący : 1. Problem zgłaszany w ASO 2. ASO diagnozuje problem i zgłasza do SIP ( z kopią książki gwarancyjnej ) 3. SIP kontaktuje się z SD w celu weryfikacji gwarancji 4. Jeżeli wszystko jest O.K. SIP daje znać do ASO ( = zielone światło na naprawę gwarancyjną ) 5. ASO rozlicza z SIP ( a SIP z SD - gwarancja SD jest gwarancją importera, nie fabryczną ). Pozdrowienia a jak jest w drugą stronę tj. z naszej przedłużonej gwarancji zakupionej w ASO w sieci SIP, a naprawa w Niemczech? i dodam, że chodzi mi o ten oficjalny program oferowany przez SIP: http://www.subaru.pl/ppg.html Edytowane 5 Lutego 2016 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slony Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Czy sprawa honorowania 5 letniej niemieckiej gwarancji w Polsce została wyjaśniona i jest respektowana? Jak wygląda procedura i kto jest płatnikiem?Tak. Przebieg następujący :1. Problem zgłaszany w ASO 2. ASO diagnozuje problem i zgłasza do SIP ( z kopią książki gwarancyjnej ) 3. SIP kontaktuje się z SD w celu weryfikacji gwarancji 4. Jeżeli wszystko jest O.K. SIP daje znać do ASO ( = zielone światło na naprawę gwarancyjną ) 5. ASO rozlicza z SIP ( a SIP z SD - gwarancja SD jest gwarancją importera, nie fabryczną ). Pozdrowienia Dziękuję za odpowiedź, to było dla mnie ważne. Dopytam jeszcze czy wiadomo Dyrekcji o przypadkach jak opisana procedura działała w praktyce i czy punkty ASO Subaru o niej wiedzą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 10 Lutego 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Dyrekcji o przypadkach jak opisana procedura działała w praktyce Nie. Nie znam takich zgłoszeń. czy punkty ASO Subaru o niej wiedzą? Jeszcze nie. Będzie to przedstawione na spotkaniu dealerskim za dwa tygodnie. Gdyby pojawił się jakiś problem przed tym terminem, proszę się powołać na mój wpis ( DT naturalnie wie jak postępować ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się