meci Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Mam pytanie do forumowiczów odnośnie akumulatora w XV. Ponieważ jest to akumulator obsługowy - czy pomiędzy obowiązkowymi przeglądami dolewacie wodę destylowaną do akumulatora. Ja mam w tej chwili 38 kkm przebiegu i do tej pory nie dolewałem . Czy podczas okresowego przeglądu poziom elektrolitu jest uzupełniany ? Ponieważ mam bardzo pozytywne doświadczenia z fabrycznie montowanymi akumulatorami w japońskich samochodach , chciałbym żeby akumulator wytrzymał jak najdłużej (tym bardziej ,że auto wyposażone jest w system auto-stop). Przepraszam za trywialność pytania , ale kontrola poziomu elektrolitu nie jest wcale łatwa ze względu na mało czytelne zaznaczenia na akumulatorze i jego usytuowanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 kontrola wstępna wcale nie jest trudna, ważne żeby płyty były przykryte elektrolitem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Secular Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Potwierdzam. Powinieneś tego pilnować właśnie dla dobra swojego aku. Tym bardziej, że z tymi fabrycznymi bywa różnie. Często montowane są najniższej możliwej pojemności i warto za tę kasę kupić nawet tańszy, ale ciut mocniejszy - jeśli masz więcej elektroniki albo robisz duże trasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Zwiększenie pojemności akumulatora to niestety najszybszy sposób na częstsze wydatki związane z jego wymianą. Akumulator niedoładowany, a tak może być w przypadku zbyt dużej pojemności szybciej ulega zużyciu. Poza kontrolą poziomu elektrolitu warto od czasu do czasu zmierzyć napięcie. Wartość ta podpowie nam czy konieczne jest doładowanie aku z zewnętrznego źródła. Doładowany aku na pewno posłuży dłużej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 (edytowane) Zwiększenie pojemności akumulatora to niestety najszybszy sposób na częstsze wydatki związane z jego wymianą. Akumulator niedoładowany, a tak może być w przypadku zbyt dużej pojemności szybciej ulega zużyciu. w 1000% się zgadzam, układ ładowania jest zaprojektowany do "jakiejś" pojemności i mocy, użycie większego akumulatora może przynieść odwrotny skutek Potwierdzam. Powinieneś tego pilnować właśnie dla dobra swojego aku. Tym bardziej, że z tymi fabrycznymi bywa różnie. Często montowane są najniższej możliwej pojemności i warto za tę kasę kupić nawet tańszy, ale ciut mocniejszy - jeśli masz więcej elektroniki albo robisz duże trasy. Niestety nie, akumulator służy tylko do uruchomienia silnika, potem działa alternator który zasila całe auto w prąd i akumulator przechodzi w tryb ładowania W outbaku jest woltomierz, wyłączone auto pokazuje około 12V po odpaleniu 13,5-14,5V Edytowane 15 Marca 2015 przez sebek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Koledzy, przyłączam się do prośby Meci - jak często musieliście dolewać wody destylowanej. A może jeszcze wcale ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 nie dolewałem bo nie ma takiej potrzeby. A dlaczego sie pytasz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Wymiana akumulatora na gwarancji w moim aucie - to dzisiejsza decyzja serwisu, poprzedzona formatowaniem baterii. I tak np. : raz odpalenie przy pomocy przewodów do pożyczania prądu (bo rozrusznik nawet nie drgnął), a kolejny raz - rozrusznik po 4 dniach nieużywania auta od przejechania dystansu 100 km ledwo, ledwo zakręcił. Jestem zadowolony z szybkiej reakcji serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maikler Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Tydzień temu też miałem wymieniony akumulator na gwarancji, w 10 miesięcznym samochodzie, rozładowywał się po 6 godzinach. Jestem coraz bardziej zawiedziony szczerze powiedziawszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 (edytowane) Jestem coraz bardziej zawiedziony szczerze powiedziawszy. Ja po usunieciu problemów ze skrzypiacymi elementami, jestem coraz bardziej zadowolony z tego auta -oprócz tego nic mi sie w nim nie rozładowało ani nie popsuło - zreszta tego sie spodziewałem kupując XV. Pali naprawde nieduzo jadac w trybie emeryckim jak trzeba mozna spokojnie wyprzedzic, no i ostatnio bedac na rybach nad Popradem wpierdzielilem sie nim do wody i wyjechałem mielac 4 kolami w mule i kamyczkach -cos pieknego ( juz nigdy wiecej nie kupie auta bez AWD ) . U mnie aku prawie od roku nie ma zadnych oznak zuzycia.- ale ja na mój egzeplarz czekałem az przypłynie z JP a nie kupowałem auto które było już w PL i stało pare miesiecy nieodpalane w salonie czy na podwórzu dealera. Ilekroć jestem w salonie to tam zawsze któres auto jest podpiete do prostownika Niestety ISR robi swoje i rozładowuje aku. Nastepnie rozladowany i nieładowany akumulator sie psuje. https://www.youtube.com/watch?t=141&v=aMh98M8FHIg nie tylko wy Panowie macie problem z akumulatorem w Subaru Edytowane 5 Maja 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Maikler, to chyba dobrze, że Subaru nie ucieka od rozwiązywania problemów i nie imputuje, iż jest to skutek złej eksploatacji auta. Jest jakiś problem z akumulatorami start-stop niezależny od finalnego producenta FHI. Przynajmniej będziesz miał nowy akumulator (będziemy mieli). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maikler Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 ale ja na mój egzeplarz czekałem az przypłynie z JP a nie kupowałem auto które było już w PL i stało pare miesiecy nieodpalane w salonie czy na podwórzu dealera. Ilekroć jestem w salonie to tam zawsze któres auto jest podpiete do prostownika Na swój egzemplarz także czekałem kilka miesięcy aż przypłynie i nie stał w salonie. Maikler, to chyba dobrze, że Subaru nie ucieka od rozwiązywania problemów i nie imputuje, iż jest to skutek złej eksploatacji auta. Jest jakiś problem z akumulatorami start-stop niezależny od finalnego producenta FHI. Przynajmniej będziesz miał nowy akumulator (będziemy mieli). Oczywiście, że dobrze, tylko po co przez kilka dni musiałem jeździć z kablami, kilka razy odwiedzić serwis (za pierwszym razem nie sprawdzono dokładnie akumulatora, serwis jak się okazuje także niedouczony w sprawie samochodu zastępczego) i po co to? Po to człowiek kupuje między innymi nowy samochód żeby jeździć i pojawiać się w serwisie tylko na przegląd i zmianę opon. Wcześniej kilka razy podjeżdżałem z, jak się okazało, stukającą klapą bagażnika (na każdej drobnej nierówności), trzeszczącym kokpitem, teraz znowu coś trzeszczy, ale już mam dość, olewam póki co. Poza tym auto fajne muszę przyznać, szczególnie właściwości jezdne, pozycja za kierownicą, pewność prowadzenia, dobre wyposażenie, zresztą nie muszę pisać, bo każdy na forum to wie. Nie mniej jednak sformułowanie użyte w Auto Świecie ostatnimi czasy moim zdaniem się potwierdza i warto zapytać "Dokąd zmierzasz Subaru?". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) Nie mniej jednak sformułowanie użyte w Auto Świecie ostatnimi czasy moim zdaniem się potwierdza i warto zapytać "Dokąd zmierzasz Subaru?". mi sie wydaje ze odpowiedz na to pytanie brzmi : w dobrą stronę. W koncu Subaru zaczeło produkowac auta które moga się podobac ( nowy OBK, Levorg, Forester, WRX, XV) - wiadomo z gustem jest jak z d**a kazdy ma swoja ale dla wiekszosci poprzednie auta marki Subaru są po prostu brzydkie np lanos. W koncu produkuje takie silniki benzynowe które przy zadawalajacej mocy ( XT, 2.0i) zadowalaja się naprawde nieduzymi i przyzwoitymi ilosciami paliwa, co w poprzednich modelach było nie do pomyslenia. Wiadomo auta marki Subaru w Polsce są autami drogimi - bo za podwyzszoną impreze (XV) czyli auto klasy sredniej nizszej trzeba wywalic 100k PLN w optymalnej wersji czyli 2.0i w comforcie. Jak na auto tej klasy jest to naprawdę sporo i wielu po zakupie jest rozczarowanych jakoscia wnetrza, skrzypieniem plastików, osiągami itp. Ale na rynku nie ma auta z porządnym AWD, o takich gabarytach jak XV( czyli szerokosc i długosc jak w skodzie oktavii), kosztującego mniej niz XV ( Yeti jest duzo mniejszym autem)a osiągi tego auta nie odbiegają od konkurencji ( przez AWD nie ma wciskania w fotel i wydaja sie słabe ale stoper nie kłamie ) . Zreszta Subaru nigdy nie było mistrzem designu. Wystarczy spojrzec na poprzednie generacje forka czy imprezy - tam to dopiero wykonczenie wnetrza jest kiepskie. Najlepszym przykładem na to ze Subaru idzie w dobra strone jest nowy OBK i pod wzgledem designu i pod wzgledem wykonczenia wnetrza. Edytowane 6 Maja 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maikler Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Karas, ależ oczywiście, zgodzę z tym co napisałeś w zupełności, ale design, AWD , rozmiary, czy właściwości jezdne to nie wszystko. Jest jeszcze kwestia jakości i braku awaryjności, a z tym jest ostatnio gorzej. No ale nic, to nie ten temat, robi się offtop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 15 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2015 Akumulator wymieniony na nowy firmy BOSCH. Natomiast przypuszczałem, że ten fabryczny, w dobie minimalizacji kosztów, jest marki no name i wyprodukowany w Chinach albo Mależji. I tu wielkie zdziwienie - aku był Panasonica i to Made in Japan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nor.ek Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Witam Mój akumulator padł po niecałym roku ... Doszło do tego , że przed każdym startem musiałem go podładowywać , ale serwis błyskawicznie dostał odpowiedź od sip o wymianie na nową sztukę. P.S. kilka osób pisze, że ISR jest prądożerny... u mnie sprawdziłem, że samochód podczas postoju zjada ok 40mA jak na obrazku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 Masz bardzo duże szanse na wymianę na gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nor.ek Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 bez problemu sip przysłał nowy akumulator , aktualnie na podmianę mają na stanie http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/batterien/running_bull/running_bull_efb/Running-Bull-EFB7.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 18 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2015 Super - i masz problem z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toimi Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Aku Panasonica to ścierwo, co zgadza się z powyższymi tematami. Firmy akumulator padł mi miesiąc po gwarancji czyli miesiąc po dwóch latach. Pierwszy taki przypadek od 13 lat. Pisałem o tym też w innym wątku, Subaru ma problem z akumulatorami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Ale gwarancja na akumulator jest dwuletnią? Edytowane 22 Października 2016 przez FanSub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Toimi dokładnie miałem tak samo nawet założyłem temat w dziale z pytaniami do działu technicznego w którym dostałem odpowiedz ze akumulatory nie padają i wszystkie przypadki na forum to przypadek ( w prawie wszystkich nowych forkach, XV, nawet użytkwonik nowego STI pisał ze mu padł) Ten samochód jest wykonany po prostu tanio wiec podzespoly tez takie są Edytowane 22 Października 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis116 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Gdyby koledzy mieli ochotę sprawdzić napięcie na aku bez miernika i otwierania klapy to wystarczy wejść w tryb serwisowy starlinka. Ostatnio odkryłem to sie dziele. Home + 5xTune. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Też wymieniłem baterię po ciut ponad dwóch latach a znajomego z nowszym XT odpalałem kablami po weekendzie (ale miałem auto z większym akumulatorem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Szybko, profesjonalnie i bez dyskusji wymieniono mi padłego panasonica na gwarancji na inny markowy i po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się