Skocz do zawartości

OBK MY07 moduł świateł dziennych


WojtekK

Rekomendowane odpowiedzi

No myślałem ze jest jakiś inny patent na to. Ale ogólnie to i tak chyba bez pokrętła sie nie obejdzie bo przynajmniej w moim przypadku gdy zaczyna sie robić ciemno a światła mam włączone to na mapie nic nie widzę (bo jeszcze jednak trochę jasno jest na zewnątrz) wiec i tak pokrętło na ratunek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie  o to chodzi  co Szamot  powiedział...... wiem, że to  można  nazwać  lenistwem  ale  cóż.... B)

Moduł   mam  też   zainstalowany  w    dostawczym Jumperze.  Świetna  sprawa  a tam dopiero  nie widać  wyświetlacza  w  radio  bo skutecznie  przygasa po zapaleniu  świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie  RL00 na "halogenodziennych"  powinno zobowiązywać a takie  mam  na szkle halogenu.  Dlaczego  miałbym  pozbyć się  dowodu?

Z drogówką   jest  tak, że  jak jeden z drugim ma zły dzień  to przyp...ą   się  do wszystkiego.

To są  specjaliści   od tego żeby  up..ć  kierowcę. Paragraf zawsze się  znajdzie  i to nie  jeden na każdego kierowcę.

Edytowane przez WojtekK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No myślałem ze jest jakiś inny patent na to. Ale ogólnie to i tak chyba bez pokrętła sie nie obejdzie bo przynajmniej w moim przypadku gdy zaczyna sie robić ciemno a światła mam włączone to na mapie nic nie widzę (bo jeszcze jednak trochę jasno jest na zewnątrz) wiec i tak pokrętło na ratunek :)

 

To u mnie jest jakoś inaczej załaczenie świateł nie powoduje zmiany podświetlania. Jedynie pokrętłem zmienia się jasność oraz kolor navi. Dzienne zakładałem głównie dla wygody oraz oszczędności żarników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No myślałem ze jest jakiś inny patent na to. Ale ogólnie to i tak chyba bez pokrętła sie nie obejdzie bo przynajmniej w moim przypadku gdy zaczyna sie robić ciemno a światła mam włączone to na mapie nic nie widzę (bo jeszcze jednak trochę jasno jest na zewnątrz) wiec i tak pokrętło na ratunek :)

 

To u mnie jest jakoś inaczej załaczenie świateł nie powoduje zmiany podświetlania. Jedynie pokrętłem zmienia się jasność oraz kolor navi. Dzienne zakładałem głównie dla wygody oraz oszczędności żarników.

 

 

mysle ze wszyscy mamy tak samo :)

 

 

- pokretlo ustawione na maks. - swiatla nie maja wplywu na nic :)

- pokretlo w kazdym innym polozeniu - zapalenie swiatel przestawia navi w tryb nocny i poswietlenie guzioli zgodne z polozeniem pokretla (mniej lub bardziej jasne podswietlenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halogenowe  są sterowane  (+)

Moduł  zainstalowany  jest  wewnatrz  auta  do  skrzynki z  bezpiecznikami  po lewej stronie kierowcy.

Dodatkowo  założyłem   bezpiecznik, którego  wypięcie  powoduje  całkowitą  dezaktywację    modułu.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie fajne, tylko miejcie na uwadze, że mogą się wam za jakiś czas odbłyśniki wypalić - chyba nie są przystosowane do ciągłego świecenia. Piszę o tym, bo w Forku po paru latach bardzo sporadycznego używania halogenów jako dziennych (bez homologacji oczywiście  :P ) były całkiem zjarane. Ale pewnie koszty wymiany niewielkie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówka  H3 standardowo   ma 55W.  Zakładając że  świeci na  30% mocy  to daje  wartość +/- 17W.

Mam  takie  rozwiązane  w  Audi B7 2007r  tylko tam  jest to ori rozwiązanie    i żarówka 21W   nic  nie  popsuła  przez  7lat   i przelot 300Tkm.

Tak jak   GREGG   piszesz  koszty  wymiany   halogenów   są  znikome  a auto nie  wygląda  jak  choinka.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zdziwiłem, jak zobaczyłem w Forku co jest w środku halogenów po 6 latach. Wyszło to przypadkiem przed sprzedażą auta, mechanik mnie aż spytał czy paliłem non-stop te halogeny bo tak w środku było wszystko wypalone... a używałem naprawdę sporadycznie. Stąd tylko moje przypuszczenie, że w Subaru może to być element o małej trwałości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, może w Forku jakieś badziewie zamontowali? Trudno mi sobie wyobrazić inną przyczynę wypalenia odbłyśników niż temperatura

 

Odbłyśniki to się wypalają ale (także)  w soczewkach. Pisałem już jakiś czas temu, miałem mikro pęknięcie w jednym z reflektórów dzieki czemu zbierała się wilgoć, pojechałem do serwisów od lamp. Po rozebranie reflektora okazało się, że od obłyśnika opada płatami  napylona srebna farba, można było pozrywać ją do ok 50% pow :huh: , rozebraliśmy drugą podobnie. Miałem też dwie uszkodzone lampy i stan był podobny. Także w moim przyapdku 4/4 odbłysniki były wypalone. Gośc powiedział, że wiele obecnych aut tak ma.

 

To mnie w sumie przekonało do modułu DRL i nie jeżdżeniu na mijania. Odbłyśniki oczywiście zostały zregenerowane, dzięki czemu światła święcą nie porównywalnie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oznaczenie  RL00 na "halogenodziennych"  powinno zobowiązywać a takie  mam  na szkle halogenu. 

 

 

Wojtek - gratulacje ja też tak chcę.

Tylko w moim OBK z 2007 a więc MY08 nawet po dobrym umyciu nie widzę na szkle halogenów nic poza 02-BPL w kółku.

 Zrób przy okazji fotkę oznaczeń RL00 na Twoich halogenach i wrzuć tutaj - będę wiedział gdzie patrzeć i czego szukać.

 

Jak będzie potrzeba wymienię halogeny jak znajdę gdzieś takie jak Twoje z oznaczeniem RL.

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...