Skocz do zawartości

OBK MY07 moduł świateł dziennych


WojtekK

Rekomendowane odpowiedzi

Fascynuje mnie to Wasze zainteresowanie homologacjami...

 

Ja mam taki moduł od lat, przechodzi wszystkie przeglądy, nikt nawet nie zapyta. Świadectwo homologacji jest dołaczane do modułu - jeśli ktoś by chciał sobie poczytać. ASO zamontowało bez dyskusji. Policja zaczepiająca innych nie zwraca na to uwagi. Jeżdzi z tym mnóstwo innych samochodów różnych marek.

 

zarowki zasilane na 30% traca gwaltownie na trwalosci

 

:o  To znaczy, że moje światła długie nie powinny już w ogóle świecić. A świecą jak szalone - przed 2 tygodniami jechałem w nocy w Bieszczadach i nie zauważyłem, żeby ich nie było.

 

===

 

Coś mi się wydaje, że długie żółte rączki producentów lampek diodowych sięgają aż tutaj i stąd ta czarna propaganda.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy  mieć  oznaczenie  na lampie "RL00"  i sprawa  jest załatwiona.

Jak i skąd  takie  oznaczenie  znajdzie  sie  na Twojej  lampie   to kwestia naszej asertywności B).

 

Ja  zakładam  moduł dziennych  do MY07.  Mam  taki już   w innych  autach  i nigdy nie  było  kłopotu.

Nie widzę  powodu  zużywania     energii na zasilanie  całego  oświetlenia,  sądzę   że  to pro-ekologiczne  podejście do świata   skłania  nas  do takich właśnie   rozwiązań.... ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 gdyby nie dość skomplikowany montaż

Montaż   chyba  nie jest  skomplikowany  dla doświadczonego elektryka.

Nic  nie trzeba  ciąć. Wszystko  wpina się    w  skrzynce  z bezpiecznikami.

Tak  bynajmniej   to wygląda  w  autach  EU.

Oczywiśćie    moduł ze sterowaniem   masą  a nie  plusem.

Zamontuję   to się  pochwalę   zdjęciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@WojtekK, gdyby było tak jak piszesz to od pół roku bym to miał...

Nie czy jak u innych ale u mnie

1) światła są właśnie sterowane plusem ( mam moduł sterowany masą mogę odstąpić za friko )

2) światła drogowe świecą się wyłącznie przy włączonych xenonach  

Edytowane przez szamot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 gdyby nie dość skomplikowany montaż

Montaż   chyba  nie jest  skomplikowany  dla doświadczonego elektryka.

Nic  nie trzeba  ciąć. Wszystko  wpina się    w  skrzynce  z bezpiecznikami.

Tak  bynajmniej   to wygląda  w  autach  EU.

Oczywiśćie    moduł ze sterowaniem   masą  a nie  plusem.

Zamontuję   to się  pochwalę   zdjęciami.

 

 

Nie dokońca tak jest, w USDM jest łatwiej .. bo takie moduły byly "wbudowane". Elektryk mówił, że niby jest sterowanie minusem, ale są zwarte żarówki doświetlania z xenonem, więc trzeba to rozdzielić. Tak czy inaczej da się to elegancko zrobić bez psucia instalacji.

Co ciekawe Obk EUDM ma w jednej lampie przekażnik długich, druga lampa idzie normalnie, nie wiedziałem, dlaczego jest tak dziwnie. Kolega co ma Odysej powiedział, mi, że u niego tez tak jest i przekażnik jest właśnie do DRL, tzn przestawia lampy w szereg, wtedy świecą z mniejszą mocą. Można by pokombinować, czy nie da się obejść tego bez modułu ..

 

Oczywiście trzeba mieć świadomość, że nie jest to legalne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywiście trzeba mieć świadomość, że nie jest to legalne rozwiązanie.

 

...a montowanie HID-ów  jest  legalne  albo  wycinanie   DPF-a  nie  mówiąc  o zakładaniu  innego rozmiaru   ogumienia  a co dopiero przelotowe głośne  wydechy.... :o

Sądzę, że   moduł  świateł  dziennych  jest  najmniejszym  z  problemów    motoryzacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oczywiście trzeba mieć świadomość, że nie jest to legalne rozwiązanie.

 

...a montowanie HID-ów  jest  legalne  albo  wycinanie   DPF-a  nie  mówiąc  o zakładaniu  innego rozmiaru   ogumienia  a co dopiero przelotowe głośne  wydechy.... :o

Sądzę, że   moduł  świateł  dziennych  jest  najmniejszym  z  problemów    motoryzacyjnych.

 

Przeciez nie napisalem, ze tylko ta czynnosc nie jest legalna. Po prostu po takiej przerobce trzeba byc swiadomym, ze jest to rozwiazanie nielegalne.

Nawet tutaj na forum ktos opisywal, ze policjani sprawdzili swiatla i gdby nie wyjecie bezpiecznika zabrali by dowod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem jest możliwość   podpięcia   modułu tylko  pod  H7 od  długich   i to jest  najlepsze  rozwiązanie.

Ostatecznie  można   podpiąć  moduł  dziennych   pod  halogeny  w  zderzaku   czyli klasyczne sterowanie  masą  (japan car)

Uprzedzam krytyczne wypowiedzi.....w moim aucie  na  kloszu halogenów i  długich  jest  oznaczenie  "RL00".....i co teraz?

Policja zleci badanie kloszy  rzeczoznawcy PZM? 

Każdy   jest  dorosły  i wie co robi  a  swoją  drogą  to policjanci są   specjalistami  od  tego   żeby kogoś up....ć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem jest możliwość   podpięcia   modułu tylko  pod  H7 od  długich   i to jest  najlepsze  rozwiązanie.

Ostatecznie  można   podpiąć  moduł  dziennych   pod  halogeny  w  zderzaku   czyli klasyczne sterowanie  masą  (japan car)

Uprzedzam krytyczne wypowiedzi.....w moim aucie  na  kloszu halogenów i  długich  jest  oznaczenie  "RL00".....i co teraz?

Policja zleci badanie kloszy  rzeczoznawcy PZM? 

Każdy   jest  dorosły  i wie co robi  a  swoją  drogą  to policjanci są   specjalistami  od  tego   żeby kogoś up....ć.

 

Mozesz zrobic zdjecie tego oznaczenia :) ?

Co to za wersja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w innych autach  i znaki  homologacyjne  są  umiejscowione bardzo  rożnie.

W jednym aucie na dole  w innym  na rogu dolnym lub górnym   nie  ma tu chyba  spójności.

 

W różnych tak, w Obk/Lgc są od góry (podobnie chyba w innych Subaru), dlatego bardzo dziwna ta twoja lampa :)

Jakoś logicznie nie mogę zrozumieć skąd masz te oznaczenia, bo zakładam, że nie z Photoshopa :).

Nie ma ani słowa o tym w manualu, FHI też wydaje mi się, że nie robi róźnych badań homologacyjnych na te same lampy. Dla przykłądu w wersji przed FL lampy były przygotowane pod xenony, bo miały miejsce na przetwornicę, ale nie było wersji z xenonami jak i lampa nie miała na to homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś logicznie nie mogę zrozumieć skąd masz te oznaczenia, bo zakładam, że nie z Photoshopa :).

Zdjęcia  zrobione   w realu  wieczorem.

Zatem Photoshop czy  inne   programy   graficzne   nie mają  z tym nic  wspólnego.

Nie  ma  dla mnie  znaczenia   pochodzenie    tego oznaczenia na lampie   z nim  czy bez niego i tak  założę  moduł  DLR.

Sądzę  tylko, że  będzie   to wyzwane  dla mojego   elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakoś logicznie nie mogę zrozumieć skąd masz te oznaczenia, bo zakładam, że nie z Photoshopa :).

Zdjęcia  zrobione   w realu  wieczorem.

Zatem Photoshop czy  inne   programy   graficzne   nie mają  z tym nic  wspólnego.

Nie  ma  dla mnie  znaczenia   pochodzenie    tego oznaczenia na lampie   z nim  czy bez niego i tak  założę  moduł  DLR.

Sądzę  tylko, że  będzie   to wyzwane  dla mojego   elektronika.

 

Też uważam, że ma to małe znaczenie "społeczne" w przecieństwie np do dokładanych xenonów w szczególności do bezsoczewkowych reflektorów <_< a zadanie jest raczej dla ogarniętego elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Elektryk  ostatecznie  nie podłączył   DLR  pod  długie.

Światła w   Subaru   są   dziwnie  podłączone.

Długie (żarówka   konwencjonalna)  zapalają   się   wraz   ze światłami  mijania (ksenon).

Światła mijania   są  sterowane  masą  a długie plusem.

Zapalenie  się  długich   jest  możliwe  wyłącznie   przy   zapalonych światłach  mijania  lub  równoczesnie  z   nimi.

Owszem   możliwym jest   podłączenie    modułu  DLR  pod  same   długie  ale  wybagałoby  to  inerencji  w  oryginalne   przewody  pod  maską.

Na  to się   zgodzić   nie  mogę.  Zdecydowałem się   podłączyć moduł DLR  pod  halogeny.

Obecnie   światła  dzienne  używają   30% mocy    żarówki   H3 55W  tj.  około 17W.

Mogę   zwiększyć   moc  do 40%  max.

Na kloszu halogenów  mam  oznaczenie  RL00 ,  żeby nie  było  niedomówień.

 

Co zyskałem? 

- Nie  zużywam  ksenonów

- w  słoneczny dzień  normalnie  widzę  nawigację  i  zegary

- lepsze ładowanie   akku

 

Argumenty  jak  argumenty    jednych przekonują  innych nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@WojtekK, czyli mam dość nikłą satysfakcję z racji, mówiąc że podpięcie modułu pod "długie" jest skomplikowane  ;)  

Też się czaję by podpiąć pod halogeny...


- w słoneczny dzień normalnie widzę nawigację

A wcześniej nie widziałeś ?

jak odpalisz światła to wyświetlacz przygasa, to nie wiesz?  :rolleyes:

Wtedy trza ręcznie interweniować pokrętełkiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...