subarutux Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Fascynuje mnie to Wasze zainteresowanie homologacjami... Ja mam taki moduł od lat, przechodzi wszystkie przeglądy, nikt nawet nie zapyta. Świadectwo homologacji jest dołaczane do modułu - jeśli ktoś by chciał sobie poczytać. ASO zamontowało bez dyskusji. Policja zaczepiająca innych nie zwraca na to uwagi. Jeżdzi z tym mnóstwo innych samochodów różnych marek. zarowki zasilane na 30% traca gwaltownie na trwalosci To znaczy, że moje światła długie nie powinny już w ogóle świecić. A świecą jak szalone - przed 2 tygodniami jechałem w nocy w Bieszczadach i nie zauważyłem, żeby ich nie było. === Coś mi się wydaje, że długie żółte rączki producentów lampek diodowych sięgają aż tutaj i stąd ta czarna propaganda. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 @@debtux, sugerujesz że mam długie żółte rączki ? . Policja zaczepiająca innych nie zwraca na to uwagi. W moim poprzednim aucie miałem pomarańczowe postojowe Też myślałem że policja ma co innego do roboty Dwa lata tak myślałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Wystarczy mieć oznaczenie na lampie "RL00" i sprawa jest załatwiona. Jak i skąd takie oznaczenie znajdzie sie na Twojej lampie to kwestia naszej asertywności . Ja zakładam moduł dziennych do MY07. Mam taki już w innych autach i nigdy nie było kłopotu. Nie widzę powodu zużywania energii na zasilanie całego oświetlenia, sądzę że to pro-ekologiczne podejście do świata skłania nas do takich właśnie rozwiązań.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Żeby nie było, jestem zwolennikiem tego typu rozwiązania i gdyby nie dość skomplikowany montaż sam bym takowe posiadał Co nie zmienia faktu że w przypadku montażu w moim aucie byłoby ono nie zgodne z prawem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 gdyby nie dość skomplikowany montaż Montaż chyba nie jest skomplikowany dla doświadczonego elektryka. Nic nie trzeba ciąć. Wszystko wpina się w skrzynce z bezpiecznikami. Tak bynajmniej to wygląda w autach EU. Oczywiśćie moduł ze sterowaniem masą a nie plusem. Zamontuję to się pochwalę zdjęciami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) @@WojtekK, gdyby było tak jak piszesz to od pół roku bym to miał... Nie czy jak u innych ale u mnie 1) światła są właśnie sterowane plusem ( mam moduł sterowany masą mogę odstąpić za friko ) 2) światła drogowe świecą się wyłącznie przy włączonych xenonach Edytowane 6 Listopada 2014 przez szamot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 gdyby nie dość skomplikowany montaż Montaż chyba nie jest skomplikowany dla doświadczonego elektryka. Nic nie trzeba ciąć. Wszystko wpina się w skrzynce z bezpiecznikami. Tak bynajmniej to wygląda w autach EU. Oczywiśćie moduł ze sterowaniem masą a nie plusem. Zamontuję to się pochwalę zdjęciami. Nie dokońca tak jest, w USDM jest łatwiej .. bo takie moduły byly "wbudowane". Elektryk mówił, że niby jest sterowanie minusem, ale są zwarte żarówki doświetlania z xenonem, więc trzeba to rozdzielić. Tak czy inaczej da się to elegancko zrobić bez psucia instalacji. Co ciekawe Obk EUDM ma w jednej lampie przekażnik długich, druga lampa idzie normalnie, nie wiedziałem, dlaczego jest tak dziwnie. Kolega co ma Odysej powiedział, mi, że u niego tez tak jest i przekażnik jest właśnie do DRL, tzn przestawia lampy w szereg, wtedy świecą z mniejszą mocą. Można by pokombinować, czy nie da się obejść tego bez modułu .. Oczywiście trzeba mieć świadomość, że nie jest to legalne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Oczywiście trzeba mieć świadomość, że nie jest to legalne rozwiązanie. ...a montowanie HID-ów jest legalne albo wycinanie DPF-a nie mówiąc o zakładaniu innego rozmiaru ogumienia a co dopiero przelotowe głośne wydechy.... Sądzę, że moduł świateł dziennych jest najmniejszym z problemów motoryzacyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Oczywiście trzeba mieć świadomość, że nie jest to legalne rozwiązanie. ...a montowanie HID-ów jest legalne albo wycinanie DPF-a nie mówiąc o zakładaniu innego rozmiaru ogumienia a co dopiero przelotowe głośne wydechy.... Sądzę, że moduł świateł dziennych jest najmniejszym z problemów motoryzacyjnych. Przeciez nie napisalem, ze tylko ta czynnosc nie jest legalna. Po prostu po takiej przerobce trzeba byc swiadomym, ze jest to rozwiazanie nielegalne. Nawet tutaj na forum ktos opisywal, ze policjani sprawdzili swiatla i gdby nie wyjecie bezpiecznika zabrali by dowod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Zatem jest możliwość podpięcia modułu tylko pod H7 od długich i to jest najlepsze rozwiązanie. Ostatecznie można podpiąć moduł dziennych pod halogeny w zderzaku czyli klasyczne sterowanie masą (japan car) Uprzedzam krytyczne wypowiedzi.....w moim aucie na kloszu halogenów i długich jest oznaczenie "RL00".....i co teraz? Policja zleci badanie kloszy rzeczoznawcy PZM? Każdy jest dorosły i wie co robi a swoją drogą to policjanci są specjalistami od tego żeby kogoś up....ć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Zatem jest możliwość podpięcia modułu tylko pod H7 od długich i to jest najlepsze rozwiązanie. Ostatecznie można podpiąć moduł dziennych pod halogeny w zderzaku czyli klasyczne sterowanie masą (japan car) Uprzedzam krytyczne wypowiedzi.....w moim aucie na kloszu halogenów i długich jest oznaczenie "RL00".....i co teraz? Policja zleci badanie kloszy rzeczoznawcy PZM? Każdy jest dorosły i wie co robi a swoją drogą to policjanci są specjalistami od tego żeby kogoś up....ć. Mozesz zrobic zdjecie tego oznaczenia ? Co to za wersja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Zrobię foto i wrzucę tu w temacie. Co to za wersja? Jakby to powiedzieć to wersja "życie" Foty w weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Aż poleciałem sprawdzić U mnie nie ma W ogóle żadnych symboli na kloszu Edytowane 6 Listopada 2014 przez szamot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Szamot żaden OBK nie ma bez względu na kraj pochodzenia. Zrobię zdjęcia to zobaczycie jak jest u mnie i będziemy rozwijać temat oznaczeń RL00 Na szybko zdjęcie mojego reflektora. Wersja EU, krajowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Aż poleciałem sprawdzić U mnie nie ma W ogóle żadnych symboli na kloszu bo imho nie powinno byc (nie spotkalem sie w zadnej wersji LGC/OBK My04+), oznaczenia homologacyjne sa nadrukowane od gory reflektorow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 Sprawdziłem w innych autach i znaki homologacyjne są umiejscowione bardzo rożnie. W jednym aucie na dole w innym na rogu dolnym lub górnym nie ma tu chyba spójności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 @@WojtekK, wg z takim oznaczeniem na reflektorze spokojnie możesz montować i żaden policjant nie ma prawa się czepić Dalej jednak nie rozumiem dlaczego Ty masz a ja nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Sprawdziłem w innych autach i znaki homologacyjne są umiejscowione bardzo rożnie. W jednym aucie na dole w innym na rogu dolnym lub górnym nie ma tu chyba spójności. W różnych tak, w Obk/Lgc są od góry (podobnie chyba w innych Subaru), dlatego bardzo dziwna ta twoja lampa Jakoś logicznie nie mogę zrozumieć skąd masz te oznaczenia, bo zakładam, że nie z Photoshopa . Nie ma ani słowa o tym w manualu, FHI też wydaje mi się, że nie robi róźnych badań homologacyjnych na te same lampy. Dla przykłądu w wersji przed FL lampy były przygotowane pod xenony, bo miały miejsce na przetwornicę, ale nie było wersji z xenonami jak i lampa nie miała na to homologacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Jakoś logicznie nie mogę zrozumieć skąd masz te oznaczenia, bo zakładam, że nie z Photoshopa . Zdjęcia zrobione w realu wieczorem. Zatem Photoshop czy inne programy graficzne nie mają z tym nic wspólnego. Nie ma dla mnie znaczenia pochodzenie tego oznaczenia na lampie z nim czy bez niego i tak założę moduł DLR. Sądzę tylko, że będzie to wyzwane dla mojego elektronika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Jakoś logicznie nie mogę zrozumieć skąd masz te oznaczenia, bo zakładam, że nie z Photoshopa . Zdjęcia zrobione w realu wieczorem. Zatem Photoshop czy inne programy graficzne nie mają z tym nic wspólnego. Nie ma dla mnie znaczenia pochodzenie tego oznaczenia na lampie z nim czy bez niego i tak założę moduł DLR. Sądzę tylko, że będzie to wyzwane dla mojego elektronika. Też uważam, że ma to małe znaczenie "społeczne" w przecieństwie np do dokładanych xenonów w szczególności do bezsoczewkowych reflektorów a zadanie jest raczej dla ogarniętego elektryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Sądzę tylko, że będzie to wyzwane dla mojego elektronika. podołał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Auto stoi w wirtualnej kolejce do sewisu na duży przegląd oraz do elektryka. Mam nadzieję, że elektryk podoła. Na bank pochwalę się jak założy albo jak nie da rady.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekK Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Elektryk ostatecznie nie podłączył DLR pod długie. Światła w Subaru są dziwnie podłączone. Długie (żarówka konwencjonalna) zapalają się wraz ze światłami mijania (ksenon). Światła mijania są sterowane masą a długie plusem. Zapalenie się długich jest możliwe wyłącznie przy zapalonych światłach mijania lub równoczesnie z nimi. Owszem możliwym jest podłączenie modułu DLR pod same długie ale wybagałoby to inerencji w oryginalne przewody pod maską. Na to się zgodzić nie mogę. Zdecydowałem się podłączyć moduł DLR pod halogeny. Obecnie światła dzienne używają 30% mocy żarówki H3 55W tj. około 17W. Mogę zwiększyć moc do 40% max. Na kloszu halogenów mam oznaczenie RL00 , żeby nie było niedomówień. Co zyskałem? - Nie zużywam ksenonów - w słoneczny dzień normalnie widzę nawigację i zegary - lepsze ładowanie akku Argumenty jak argumenty jednych przekonują innych nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piwozniak Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 - w słoneczny dzień normalnie widzę nawigację A wcześniej nie widziałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 @@WojtekK, czyli mam dość nikłą satysfakcję z racji, mówiąc że podpięcie modułu pod "długie" jest skomplikowane Też się czaję by podpiąć pod halogeny... - w słoneczny dzień normalnie widzę nawigacjęA wcześniej nie widziałeś ? jak odpalisz światła to wyświetlacz przygasa, to nie wiesz? Wtedy trza ręcznie interweniować pokrętełkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się