Skocz do zawartości

Kilka pytań do posiadaczy Outbacka


rydzo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Outback 3.6 MY 2010.

Mam kilka pytań do osób bardziej doświadczonych w temacie:

 

1.    Czujniki parkowania – mimo kamery chciałbym zamontować czujniki przód i tył. Co byście polecili? Jaka firma/model? W moim poprzednim samochodzie miałem fabryczne czujniki i była super opcja, że sygnał podawany był przez te głośniki, które odpowiadające czujniki miały najbliżej przeszkodę – innymi słowy: jeśli tylnym prawym zderzakiem zbliżałem się do słupka odgłos wydawał tylko tylni prawy głośnik (nie było potrzeby zerkania na monitor). Spotkaliście się z taką opcją w dostępnych na runku czujnikach?

2.    Autoalarm – potrzebuję zamontować. Idealnie jakby udało się obsługiwać z firmowego pilota subaru (mam system bezkluczykowy). Co polecicie? Firma/model?

 

Dwa powyższe tematy są dla mnie najpilniejsze. Poniżej kilka drugoplanowych:

3.    Opony zimowe – chcę się już powoli rozglądać przed zimą. Co polecacie?

4.    Nowe funkcjonalności komputera – może znacie jakiś warsztat, który mógłby wprowadzić kilka modyfikacji do komputera:

a.     Kierunkowskazy autostradowe (3 mrygnięcia przy lekkim wychyleniu)

b.    Automatyczne składanie lusterek przy zamykaniu samochodu z pilota

c.     Zamykanie samochodu przy przekroczeniu np. 15km/h

5.    Przyciemnianie szyb – na to się już właściwie zdecydowałem. Polecicie jakiś zakład w Warszawie?

6.    Światła do jazdy dziennej – widziałem na forum światła dedykowane, ale cena zdecydowanie je dyskwalifikuje. Macie doświadczenia z innymi modelami?

7.    Siatka do bagażnika – chciałbym zamontować siatkę/roletę oddzielającą przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Ktoś z Was może próbował dopasować taką roletę z innego samochodu?

8.    Modyfikacje audio – jak się rozpędzę to i w tym temacie chciałbym zadziałać. Na początek myślałem o wygłuszeniu drzwi przednich oraz wymianie głośników w drzwiach. W drugim ruchu ew. montaż subwoofera – idealnie coś takiego: http://www.cars101.com/subaru/outback/outback13-stereo4.jpg Macie jakieś sugestie w tym temacie?

9.    Nawigacja – mam oryginalną z 2010r. Wiem, że aktualizacji nie ma, ale widziałem opcję wgrania nawigacji Volvo, ale nie znam szczegółów. Ma ktoś jakiś tutorial/pomocnego linka?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.3 Jeżdżę na Dunlop Winter Sport 3D - jedna z lepszych i najbardziej uniwersalnych opon jakie miałem - aktualnie jest nowy model 4D.

Ad.4 - takie rzeczy, to u konkurencji - nazywanie tego wyświetlacza w OBK komputerem pokładowym, w odniesieniu do tych stosowanych u konkurencji, to taki trochę żart (mało śmieszny). W ASO możesz dokupić moduły elektroniczne, które dają możliwość uruchomienia kierunkowskazów autostradowych, świateł drogowych używanych jako dzienne (Ad.6), doświetlania zakrętów przy pomocy świateł przeciwmgielnych oraz funkcji świecenia świateł przez kilkanaście sekund po zamknięciu samochodu - żeby trafić po ciemku do domu. Co do zamykania samochodu po ruszeniu i automatycznego składania lusterek, to być może jest to możliwe do zrealizowania przy pomocy autoalarmu.

Ad.7 Mam oryginalną kratę kupioną w ASO - polecam. Doskonale pasuje i zabezpiecza pasażerów przed wycieczkami bagażu. Jest bardzo solidna a montaż jest bezinwazyjny i szybki. Jeżdżę z nią na stałe. Tak naprawdę, to nie wiem, dlaczego w dobie nacisku na bezpieczeństwo, tego typu zabezpieczenia, nie są obowiązkowym wyposażeniem samochodów kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dlaczego w dobie nacisku na bezpieczeństwo, tego typu zabezpieczenia, nie są obowiązkowym wyposażeniem samochodów kombi.

 

Ponieważ nie powinno się ładować bagażnika powyżej linii siedzeń zasłaniając widoczność przez tylną szybę.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dlaczego w dobie nacisku na bezpieczeństwo, tego typu zabezpieczenia, nie są obowiązkowym wyposażeniem samochodów kombi.

 

Ponieważ nie powinno się ładować bagażnika powyżej linii siedzeń zasłaniając widoczność przez tylną szybę.

 

Nie musisz ładować powyżej rolety, żeby w czasie dachowania bagaż wpadł na pasażerów. Ani roleta, ani gumowa siatka raczej go nie zatrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.3 Jeżdżę na Dunlop Winter Sport 3D - jedna z lepszych i najbardziej uniwersalnych opon jakie miałem - aktualnie jest nowy model 4D.

Ad.4 - takie rzeczy, to u konkurencji - nazywanie tego wyświetlacza w OBK komputerem pokładowym, w odniesieniu do tych stosowanych u konkurencji, to taki trochę żart (mało śmieszny). W ASO możesz dokupić moduły elektroniczne, które dają możliwość uruchomienia kierunkowskazów autostradowych, świateł drogowych używanych jako dzienne (Ad.6), doświetlania zakrętów przy pomocy świateł przeciwmgielnych oraz funkcji świecenia świateł przez kilkanaście sekund po zamknięciu samochodu - żeby trafić po ciemku do domu. Co do zamykania samochodu po ruszeniu i automatycznego składania lusterek, to być może jest to możliwe do zrealizowania przy pomocy autoalarmu.

Ad.7 Mam oryginalną kratę kupioną w ASO - polecam. Doskonale pasuje i zabezpiecza pasażerów przed wycieczkami bagażu. Jest bardzo solidna a montaż jest bezinwazyjny i szybki. Jeżdżę z nią na stałe. Tak naprawdę, to nie wiem, dlaczego w dobie nacisku na bezpieczeństwo, tego typu zabezpieczenia, nie są obowiązkowym wyposażeniem samochodów kombi.

ad ad3

dzięki za sugestię - poczytam. W poprzednim aucie też miałem Dunlopa, ale nie pamiętam który model

ad ad4

czyli nie da się programowo, trzeba dokupić moduły - tylko ASO? Nie robią tego inne zakłady? W ASO pewnie będą chcieli chore pieniądze?

Autoalarm - znasz modele, które oferują takie funkcjonalności, a na dodatek pracują z fabrycznym pilotem?

ad ad7

Siatka ma 2 zalety - możesz ją szybko zwinąć lub/i wyciągnąć z samochodu, 2 możesz ją również zastosować przy rozłożonych siedzeniach (przewożąc np rower, czy coś innego długiego). PS kojarzysz ile dałeś za oryginalną kratkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.2. A po co Ci autoalarm? Nie lepiej przedłużyć umowę na ISR? Koszt 400zł rocznie, masz zniżkę chyba min.10% oc pakietu no i namierzanie GPS w cenie... PRzy okazji nie dłubiesz w instalacji, nie masz problemu z integracją z zamkiem centralnym i bezkluczykowych odpalaniem.

Ad.9 Szukaj na Allegro, tam mają płyty dla Subaru za chyba 250zł

Edytowane przez MaciekGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ad ad4 czyli nie da się programowo, trzeba dokupić moduły - tylko ASO? Nie robią tego inne zakłady? W ASO pewnie będą chcieli chore pieniądze?
Być może robią. Moduł na pewno jest produkowany przez podmiot zewnętrzny.

 

 

 

Autoalarm - znasz modele, które oferują takie funkcjonalności, a na dodatek pracują z fabrycznym pilotem?
Nie znam - nie mam takiego urządzenia.

 

 

 

ad ad7 Siatka ma 2 zalety - możesz ją szybko zwinąć lub/i wyciągnąć z samochodu, 2 możesz ją również zastosować przy rozłożonych siedzeniach (przewożąc np rower, czy coś innego długiego). PS kojarzysz ile dałeś za oryginalną kratkę?

 

Kratę też wyjmuje się błyskawicznie - max 30s. Płaciłem coś koło 1000 zł. Siatkę raczej trudno zamontować zarówno za siedzeniami przednimi, jak i tylnymi, bo nie ma miejsc do jej zakotwienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za słabą jakość, ale w pełnym słońcu trudno zrobić komórką ładną fotkę.

 

Przy pierwszym montażu trzeba przykręcić dwa blaszane adaptery - zakłada się je pod uszy do mocowania bagażu zlokalizowane najbliżej siedzeń.

Potem stawia się kratę w docelowym miejscu i za pomocą dwóch łączników zakończonych gwintem i nakrętek zamocowanych w dużych plastikowych uchwytach, błyskawicznie przykręca się kratę. Żeby ją wyjąć, wystarczy odkręcić dwie nakrętki i wyciągnąć kratę.

Całość trzyma się bardzo stabilnie i nie wydaje żadnych dźwięków. W razie konieczności z zamontowaną kratą można swobodnie położyć oparcia i przewozić długie przedmioty, które mieszczą się pomiędzy podłogą a dolną krawędzią kraty.

 

gallery_4051_177_89657.jpg

 

gallery_4051_177_1402792.jpg

 

gallery_4051_177_1059864.jpg

 

gallery_4051_177_1684382.jpg

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fotki. Super sprawa, co prawda nie tak fajna jak w Volvo gdzie na amorkach kratka idzie pod podsufitkę i już jej nie ma... ale warte tysiaka.

Jak nie sprzedam auta to pewnie dokupię sobie takie cudo..

 

Fakt, ta w Volvo jest super, tym bardziej, że można ją przesunąć za przednie siedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz ładować powyżej rolety, żeby w czasie dachowania bagaż wpadł na pasażerów.

 

W przypadku dachowania lecący bagaż będzie najmniejszym zmartwieniem.

BTW ile miałeś dachowań w życiu ?

Ciekawe jak Policja podchodzi do takich kwestii. Mam na myśli całkowity brak widoczności przez tylną szybę.

 

Mocowanie sprytne aczkolwiek wymaga wiercenia słupków i plastików. NAjwięszym plusem jest szybki demontaż więc coś za coś.

U mnie zdemontować tak szybko się nie da ale słupki mam całe.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nigdy nie dachowałem i mam nadzieję, że tak zostanie. Znajomy miał poważnego dzwona (zderzenie bez dachowania). W bagażniku wiózł metalową ciężką ale niezbyt dużą skrzynkę metalową, która dosłownie wybiła się w kratę oddzielającą bagażnik.Znajomy twierdzi, że krata uratowała mu życie.

 

Co do widoczności, to przepisy określają jak przejrzysta ma być szyba przednia i przednie boczne. Tylne możesz mieć z dykty. Myślę, że analogicznie jest z bagażem zasłaniając tylną szybę.

 

Co do mocowania, to moja krata nie wymaga wiercenia w słupkach i plastikach. Mocowanie jest bezinwazyjne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dachowania to nie zgodzę się, że lecący bagaż będzie najmniejszym zmartwieniem bo akurat jest zmartwieniem i to dużym 

 

moja żona dachowała japońskim samochodem - Toyota Yaris dosłownie z 1000 km po odebraniu od dealera - pomijając uraz psychiczny lekkie obrażenia jakich doznała to właśnie latające po aucie rzeczy z bagażnika i tylnego fotela, które niestety u niej zawsze są wożone luzem z racji pracy (próbki itp. służbowe pierdoły)

akurat auto ostatecznie wylądowało na lewym boku i dużo z tych rzeczy ją lekko przysypało (kartoniki kosmetyków w opakowaniach detalicznych oraz niewielkich zbiorczych wym. rzędu 10x10x10cm)

 

po postawieniu na koła auto było zdolne do jazdy, nie została uszkodzona żadna szyba oczywiście urwane zostały lusterka zewnętrzne jak też auto było powgniatane i porysowane z każdej możliwej strony 

 

zabezpieczenie ładunku to bardzo ważna sprawa i nie ma znaczenia czy to jeden większy czy 100 małych paczuszek

 

 

 

Ciekawe jak Policja podchodzi do takich kwestii. Mam na myśli całkowity brak widoczności przez tylną szybę
 

 

wszytko od słupka B w tył auta możesz mieć zasłonięte w 100 %, ładunek musi być zamocowany u nas lekceważone w Austrii czy Niemczech Policja to kontroluje

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do mocowania, to moja krata nie wymaga wiercenia w słupkach i plastikach. Mocowanie jest bezinwazyjne.

 

na zdjęciach wygląda jakby były przykręcone do słupków. Nie mówię że to źle. Patent znacznie lepszy od mocowania jakie robił SIP w 2010 roku.

 

 

 

 

Adam, to serio pytanie, czy prowokacyjnie?

 

jasne, że prowokacyjnie :)


 

 

akurat auto ostatecznie wylądowało na lewym boku i dużo z tych rzeczy ją lekko przysypało (kartoniki kosmetyków w opakowaniach detalicznych oraz niewielkich zbiorczych wym. rzędu 10x10x10cm)

 

na nawet tylna kratka nie pomoże.

 

 

 

moja żona dachowała japońskim samochodem - Toyota Yaris dosłownie z 1000 km

 

współczuje. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

na zdjęciach wygląda jakby były przykręcone do słupków. Nie mówię że to źle. Patent znacznie lepszy od mocowania jakie robił SIP w 2010 roku.

Faktycznie tak wygląda. W rzeczywistości te dwa elementy, które wyglądają jak łby śrub albo nitów, to są kołki (takie grzybki) za pomocą których do metalowej stopy przymocowane są gumowe podkładki znajdujące się pomiędzy stopą a słupkiem. Krata jedynie opiera się na słupkach i podszybiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ad ad4 czyli nie da się programowo, trzeba dokupić moduły - tylko ASO? Nie robią tego inne zakłady? W ASO pewnie będą chcieli chore pieniądze?
Być może robią. Moduł na pewno jest produkowany przez podmiot zewnętrzny.

 

 

 

Autoalarm - znasz modele, które oferują takie funkcjonalności, a na dodatek pracują z fabrycznym pilotem?
Nie znam - nie mam takiego urządzenia.

 

 

 

ad ad7 Siatka ma 2 zalety - możesz ją szybko zwinąć lub/i wyciągnąć z samochodu, 2 możesz ją również zastosować przy rozłożonych siedzeniach (przewożąc np rower, czy coś innego długiego). PS kojarzysz ile dałeś za oryginalną kratkę?

 

Kratę też wyjmuje się błyskawicznie - max 30s. Płaciłem coś koło 1000 zł. Siatkę raczej trudno zamontować zarówno za siedzeniami przednimi, jak i tylnymi, bo nie ma miejsc do jej zakotwienia. 

 

jeździłem do tej pory Citrenem C5 - mocowanie było banalnie proste. Na oparciu tylnego siedzenia były zaczepy. Na samej rolecie były pasujące do tego szyny. Montaż to 10s. Dodatkowo potrzebne są otwory mocujące w dachu. Na wysokości tylnych oparć i na wysokości przednich (przy złożonych siedzeniach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na początek myślałem o wygłuszeniu drzwi przednich oraz wymianie głośników w drzwiach. W drugim ruchu ew. montaż subwoofera – idealnie coś takiego: http://www.cars101.c...k13-stereo4.jpg Macie jakieś sugestie w tym temacie?

 

fabrycznie masz wyprowadzenie na SUB pod fotel pasażera. Nie jest to jakiś topowy model ale podobno daje radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei.

 

Ad 1. Mam kamerę i w sumie też myślę, nad czujnikami, które są IMO bardzie praktyczne. Z tymi pikaniem w głośnikach może być problem, imho to idzie przez body i trudno będzi to zintegrować. Od siebię mogę polecić cuzjniki Stig, w sumie to tania chińszczyzna, ale niby ciut lepsze. Miałem je w 3 autach przez kilka lat i nigdy nie było problemu. Czujniki (jak większość) mają własny głosniczek + ewentualnie wyświetlacz.

 

Ad 2. Z alarmem ostrożnie, ja mam dokładany i jest problem, ponieważ większość alarmów nie potrafi zczytywać wszystkich kodów systemu bezkluczykowego. Efekt taki, że alarm obsługuje się tylko z pilota. Najlepiej będzie popytac się w ASO, wiem, że w My08 były dokładane w ASO alarmy, które w 100% były zintergowane.

 

Ad 3. Jest watek nt +polecam testy ADAC

Ad 4. Imo będzie ciężko, zazwyczaj załatwiają to zewn moduły

Ad 5. przyciemniajęm tutaj: http://www.przyciemnianie.com.pl/, jestem zadowolony

Ad 6. IMO albo światła z ASO albo moduł ściemniający długie.

Ad 7. Chyba jest coś takiego jako akcesoria

Ad 8. Jest wątek nt, taki sub mogą Ci w zakładach car audio zabudować. W My08 też tak chciałem ale jest strasznie mało miejsca

Ad 9. Poczytaj na ogólnym + słowo klucz Volvo.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...