Tommi1 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Luzik Edytowane 10 Marca 2015 przez Tommi1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) PANOWIE, tak dla wyjaśnienia nie mam w tym aucie LPG i pewnie się nie uda (technicznie). Pomysł był taki by kupić w stanach rocznego forka 2,5i CVT. Ale akcyza oraz bujanie się z rzeczoznawcami itd.- odpuściłem gdyż trafił się fajny młodziutki FXT z przebiegiem 4800mil. Kupiłem. Plan był taki by kupić 2,5i oraz założyć LPG, a dlaczego?, a dlatego ze mieszkam na białołece (Głębocka) a muszę codziennie dojeżdżać do pracy na Kruczą (gigantyczne korki nawet kolo 6:00). Forek xt to cudowne auto, ale na tej trasie pożyczony od kolegi miał spalanie 15.6 MPG co daje: 15,07 l/km no dużo. Chciałbym jeździć do pracy wygodnym fajnym autem i cieszyć się jego walorami. A nie tylko zony Meriva. Co w tym złego ? Nie kupiłem jednak 2,5i, a trafił sie 2,0XT zatem jeżdżę tylko na Marymont i tam w metro bo paliwo zeżarłoby mnie z kopytami. Rozumiem jednak tych których stać na paliwo i na stanie w korkach bez LPG. Na trasie szacunn 6,5-7,5 przy przepisowej jeździe oraz 8,5- 10,5 przy b.niezgdnej Edytowane 11 Marca 2015 przez arkitekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ireq Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 PANOWIE, tak dla wyjaśnienia nie mam w tym aucie LPG i pewnie się nie uda (technicznie). Pomysł był taki by kupić w stanach rocznego forka 2,5i CVT. Ale akcyza oraz bujanie się z rzeczoznawcami itd.- odpuściłem gdyż trafił się fajny młodziutki FXT z przebiegiem 4800mil. Kupiłem. Plan był taki by kupić 2,5i oraz założyć LPG, a dlaczego?, a dlatego ze mieszkam na białołece (Głębocka) a muszę codziennie dojeżdżać do pracy na Kruczą (gigantyczne korki nawet kolo 6:00). Forek xt to cudowne auto, ale na tej trasie pożyczony od kolegi miał spalanie 15.6 MPG co daje: 15,07 l/km no dużo. Chciałbym jeździć do pracy wygodnym fajnym autem i cieszyć się jego walorami. A nie tylko zony Meriva. Co w tym złego ? Nie kupiłem jednak 2,5i, a trafił sie 2,0XT zatem jeżdżę tylko na Marymont i tam w metro bo paliwo zeżarłoby mnie z kopytami. Rozumiem jednak tych których stać na paliwo i na stanie w korkach bez LPG. Na trasie szacunn 6,5-7,5 przy przepisowej jeździe oraz 8,5- 10,5 przy b.niezgdnej No to pogratulowac, bo u mnie przy jak to ujales "b.niezgodnej" to w okolicach 25 raczej sie trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Ireqmam malutką córcię i mam dla kogo żyć (bo daszek już miałem), a zatem moje bardziej niezgodne to wystarczy 140/150 ... wierz mi naprawdę wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 w korkach przydaje sie start stop z wolnossakow ( chociaz jest irytujacy ) Wczesniej czy pozniej pojawi sie sekwencja do XT'ka ( skoro do mocniejszych niz xt turbo benzyn sa instalacje ) - tych aut bedzie coraz wiecej a i coraz wiecej osob chce: jeździć do pracy wygodnym fajnym autem i cieszyć się jego walorami Byc moze bedziesz pionierem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 @@arkitekt, zakładaj LPG i nie przejmuj się przemądrzałkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 bo u mnie przy jak to ujales "b.niezgodnej" to w okolicach 25 raczej sie trzyma Chyba Ci się XT-ek zepsuł, albo go cały czas na Kielcach upalasz, bo takiego spalania to jeszcze nie miałem. Ostatnio jechałem A4 do Katowic i baaaaardzo mi się spieszyło. Na drugich bramkach miałem 14,6l W drodze powrotnej wyszło 9,5l 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) jak się spieszę na krajowych to14 do 15 weźmie na autostradzie 20 tez nie problem ale 25 po mieście lublin to się trzeba nakombinowac ☺ Edytowane 11 Marca 2015 przez jaszyn 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Tu bardzo ciekawy odcinek TVN Turbo (drugie życie forka) https://www.youtube.com/watch?v=5_HSrt-QslQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ireq Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 No moze nie zepsul, bo przy ekonomicznej i zgodnej z ograniczeniami jezdzie udaje mi sie w miescie utrzymywac 10 i tutaj dygresja, nie wierze, ze komus schodzi ponizej tej wartosci no ewentualnie do 9, ale jak slysze 6,5 to mnie trzesawka ogarnia. A te moje wspomniane 25l/100km (a nawet wiecej) to byla autostrada, pedal w podlodze na dystansie okolo 150 kilometrow. Juz sie balem, ze mi do najblizszej stacji nie starczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Nam na mieście FXT nie spalił więcej jak 13,6 - po wypaleniu całego baku. Na trasie różnie ale nigdy mniej niż 7,4. W cyklu miejszanym wychodzi około 10,5. Obserwacje z 65 000 km. Auto ma niespełna dwa lata i jeździ na 98. Inne spalanie mogą mieć FXT od rocznika 2014r. bo mają nieco inne przełożenia niż MY13. Ale różnice mogą pojawić się dopiero przy większych i dużych prędkościach. Spalanie w mieście powinno być bez zmian w stosunku do rocznika MY13. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) LEON,obawiam sie że chwilowo nadal nie ma dedykowanej instalki do DIT a. Edytowane 12 Marca 2015 przez arkitekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) obawiam sie że chwilowo nadal nie ma dedykowanej instalki do DIT a. Jest, tak jak pisałeś PRINS, ale chyba z 10 tys kosztuje. http://egp.pl/listaprins.pdf Edytowane 12 Marca 2015 przez sapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) SAPA,obawiam się iż moj US SPEC. ma 250KM czyli to nie wersja dla której zbudowano te instalke ...ale zadzwonię popytam. Edytowane 12 Marca 2015 przez arkitekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Myślę, że 10 koni nie robi tej instalacji różnicy. Chodzi o rodzaj silnika, FA20 DIT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 SAPA, obawiam się iż moj US SPEC. ma 250KM czyli to nie wersja dla której zbudowano te instalke ...ale zadzwonię popytam. dokladnie tak twoj silnik to FA 20 DIT a roznica z mocy wynika z roznic w oprogramowaniu sterujacego silnikiem ( u nas ze wzgledu na normy ekologiczne silnik jest wykastrowany z paru koni a na japonie jest najmocniejszy ) Podejrzewam ze dobry gazownik jest wstanie zrobic customowa instalacje VI gen do tego auta. - przeciez ten silnik to nie jest skonstruowany w jakiejs kosmicznej technologi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Jest wycena: System LPG Prins Direct LiquiMax 2.z doskonałym pakietem serwisowym 36 miesięcy bez limitu kilometrów, setem dedykowanym wyłącznie do Pana samochodu za cenę : 8900 zł no cóż rzeczywiście sporo ... pomyślę, ale na tę chwilę chyba jednak "postoję". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 no rzeczywiscie sporo. Jakby cena oscylowala w granicach 5 k pln jak do wolnossaka to bym sie zastanawial. Prawie 10k to duzo za duzo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Silnik zdąży paść zanim się zwróci instalacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sapa Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 System LPG Prins Direct LiquiMax 2.z doskonałym pakietem serwisowym Ale instalacja LPG jest do FA20 DIT, tylko sie nie opłaca montować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Za 8900 to jest dodatkowe 1618 litrów paliwa licząc po 5,5PLN. Czyli jakby nawet wyszło 12l/100, to można 13.000 km przejechać. Dla niektórych to roczny przebieg. _____ Błędy w pisowni sponsoruje iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Myślę, że zwróci się po 20 tys.km. Opcja do rozważenia gdyby nie gwarancja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-instalacji-lpg-do-auta-z-bezposrednim-wtryskiem-paliwa/9y7wj "Niestety, najpierw trzeba sporo wydać. W przypadku nowych aut instalacja Prins kosztuje 8 tys. zł, w przypadku używanych (powyżej 5 tys. km) – ok. 9300 zł. Wówczas bowiem producent instalacji nie przyjmie naszej fabrycznej pompy wysokiego ciśnienia w zamian za przerobioną, tylko każe nam zapłacić za nową. Ta część kosztuje zwykle 1200-1300 zł, ale może kosztować nawet 2 tys. zł i więcej." "Spalanie: w mieście Focus 1.0 spala ok. 8 l benzyny albo 11 l LPG na setkę" powiedzmy, że średnie spalanie FXT to 10 l/100 PB a 14 LPG 10 x 4,5 = 45 zł 14 x 2,0 = 28 zł 17 zł oszczędności na 100 km 9300 zł / 17 zł/100km x 100 = 54705 km - czysto teoretycznie po tym przebiegu zwróci się koszt instalacji Edytowane 13 Marca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 40% różnicy w spalaniu? I różnica między gazem a benzyną jest chyba ciut większa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) uważasz, że spali więcej LPG ? opierałem się na danych z przytoczonego artykułu o Fordzie 8 BP 11 LPG 37,5 % wiecej LPG jak PB faktycznie LPG ok. 0,20 zł/ litrze taniej czyli zwrot po jakis 46-47 tys km Edytowane 13 Marca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się