Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

PANOWIE,

 

tak dla wyjaśnienia nie mam w tym aucie LPG i pewnie się nie uda (technicznie). Pomysł był taki by kupić w stanach rocznego forka 2,5i CVT. Ale akcyza oraz bujanie się z rzeczoznawcami itd.- odpuściłem gdyż trafił się fajny młodziutki FXT z przebiegiem 4800mil. Kupiłem.

Plan był taki by kupić 2,5i oraz założyć LPG, a dlaczego?, a dlatego ze mieszkam na białołece (Głębocka) a muszę codziennie dojeżdżać do pracy na Kruczą (gigantyczne korki nawet kolo 6:00). Forek xt to cudowne auto, ale na tej trasie pożyczony od kolegi miał spalanie 15.6 MPG co daje: 15,07 l/km no dużo. Chciałbym jeździć do pracy wygodnym fajnym autem i cieszyć się jego walorami. A nie tylko zony Meriva. Co w tym złego ?

Nie kupiłem jednak 2,5i, a trafił sie 2,0XT zatem jeżdżę tylko na Marymont i tam w metro bo paliwo zeżarłoby mnie z kopytami.

Rozumiem jednak tych których stać na paliwo i na stanie w korkach bez LPG. 

Na trasie szacunn 6,5-7,5 przy przepisowej jeździe oraz 8,5- 10,5 przy b.niezgdnej  :yahoo:

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE,

 

tak dla wyjaśnienia nie mam w tym aucie LPG i pewnie się nie uda (technicznie). Pomysł był taki by kupić w stanach rocznego forka 2,5i CVT. Ale akcyza oraz bujanie się z rzeczoznawcami itd.- odpuściłem gdyż trafił się fajny młodziutki FXT z przebiegiem 4800mil. Kupiłem.

Plan był taki by kupić 2,5i oraz założyć LPG, a dlaczego?, a dlatego ze mieszkam na białołece (Głębocka) a muszę codziennie dojeżdżać do pracy na Kruczą (gigantyczne korki nawet kolo 6:00). Forek xt to cudowne auto, ale na tej trasie pożyczony od kolegi miał spalanie 15.6 MPG co daje: 15,07 l/km no dużo. Chciałbym jeździć do pracy wygodnym fajnym autem i cieszyć się jego walorami. A nie tylko zony Meriva. Co w tym złego ?

Nie kupiłem jednak 2,5i, a trafił sie 2,0XT zatem jeżdżę tylko na Marymont i tam w metro bo paliwo zeżarłoby mnie z kopytami.

Rozumiem jednak tych których stać na paliwo i na stanie w korkach bez LPG. 

Na trasie szacunn 6,5-7,5 przy przepisowej jeździe oraz 8,5- 10,5 przy b.niezgdnej  :yahoo:

No to pogratulowac, bo u mnie przy jak to ujales "b.niezgodnej" to w  okolicach 25 raczej sie trzyma. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w korkach przydaje sie start stop z wolnossakow ( chociaz jest irytujacy ) Wczesniej czy pozniej pojawi sie sekwencja do XT'ka ( skoro do mocniejszych niz xt turbo benzyn sa instalacje ) - tych aut bedzie coraz wiecej a i coraz wiecej osob chce:

 

 

jeździć do pracy wygodnym fajnym autem i cieszyć się jego walorami

Byc moze bedziesz pionierem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo u mnie przy jak to ujales "b.niezgodnej" to w  okolicach 25 raczej sie trzyma

 

Chyba Ci się  XT-ek zepsuł, albo go cały czas na Kielcach upalasz, bo takiego spalania to jeszcze nie miałem. 

Ostatnio jechałem A4 do Katowic i baaaaardzo mi się spieszyło.  :ph34r: Na drugich bramkach miałem 14,6l 

 

W drodze powrotnej wyszło 9,5l  :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moze nie zepsul, bo przy ekonomicznej i zgodnej z ograniczeniami jezdzie udaje mi sie w miescie utrzymywac 10 i tutaj dygresja, nie wierze, ze komus schodzi ponizej tej wartosci no ewentualnie do 9, ale jak slysze 6,5 to mnie trzesawka ogarnia. ;)  A te moje wspomniane 25l/100km (a nawet wiecej) to byla autostrada, pedal w podlodze na dystansie okolo 150 kilometrow. Juz sie balem, ze mi do najblizszej stacji nie starczy. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nam na mieście FXT nie spalił więcej jak 13,6 - po wypaleniu całego baku. Na trasie różnie ale nigdy mniej niż 7,4. W cyklu miejszanym wychodzi około 10,5. Obserwacje z 65 000 km. Auto ma niespełna dwa lata i jeździ na 98.

Inne spalanie mogą mieć FXT od rocznika 2014r. bo mają nieco inne przełożenia niż MY13. Ale różnice mogą pojawić się dopiero przy większych i dużych prędkościach. Spalanie w mieście powinno być bez zmian w stosunku do rocznika MY13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

SAPA, obawiam się iż moj US SPEC. ma 250KM czyli to nie wersja dla której zbudowano te instalke ...ale zadzwonię popytam.

dokladnie tak twoj silnik to FA 20 DIT a roznica z mocy wynika z roznic w oprogramowaniu sterujacego silnikiem ( u nas ze wzgledu na normy ekologiczne silnik jest wykastrowany z paru koni  a na japonie jest najmocniejszy ) Podejrzewam ze dobry gazownik jest wstanie zrobic customowa instalacje VI gen do tego auta. - przeciez ten silnik to nie jest skonstruowany w jakiejs kosmicznej technologi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wycena: 

 

System LPG Prins Direct LiquiMax 2.z doskonałym pakietem serwisowym

36 miesięcy bez limitu kilometrów, setem dedykowanym wyłącznie do Pana samochodu za cenę :  8900 zł 

 

no cóż rzeczywiście sporo ... pomyślę, ale na tę chwilę chyba jednak "postoję".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-instalacji-lpg-do-auta-z-bezposrednim-wtryskiem-paliwa/9y7wj

 

"Niestety, najpierw trzeba sporo wydać. W przypadku nowych aut instalacja Prins kosztuje 8 tys. zł, w przypadku używanych (powyżej 5 tys. km) – ok. 9300 zł. Wówczas bowiem producent instalacji nie przyjmie naszej fabrycznej pompy wysokiego ciśnienia w zamian za przerobioną, tylko każe nam zapłacić za nową. Ta część kosztuje zwykle 1200-1300 zł, ale może kosztować nawet 2 tys. zł i więcej."

 

"Spalanie: w mieście Focus 1.0 spala ok. 8 l benzyny albo 11 l LPG na setkę"

 

powiedzmy, że średnie spalanie FXT to 10 l/100 PB a 14 LPG

 

10 x 4,5 = 45 zł 

14 x 2,0 = 28 zł

 

17 zł oszczędności na 100 km

 

9300 zł / 17 zł/100km x 100 = 54705 km - czysto teoretycznie po tym przebiegu zwróci się koszt instalacji

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważasz, że spali więcej LPG ?

 

opierałem się na danych z przytoczonego artykułu o Fordzie

 

8 BP 11 LPG 37,5 % wiecej LPG jak PB

 

faktycznie LPG ok. 0,20 zł/ litrze taniej

 

 

czyli zwrot po jakis 46-47 tys km

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...