Skocz do zawartości

Zalecany olej a rzeczywistość w ASO


Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy temu...

Witam.

Podpinając się pod wątek aby nie tworzyć dodatkowych tematów proszę o odpowiedź na pytanie.

 

Czy jeżeli zdecydował bym się na zalanie silnika olejem 0w50 to mogę liczyć na uznanie gwarancji w przypadku pojawienia się ewentualnych awarii związanych z np.pierścieniami,tłokami, układem smarowania ?
Czy ewentualne zgloszenia mogą zostać odrzucone na podstawie informacji o innym oleju niż rekomendowany, mimo posiadania przez niego dużo lepszych właściwości smarnych.?

Pozdrawiam

Rafał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat gwarancji się nie wypowiem, ale olej 0W50 w aucie przewidzianym do 5w30 nie musi gwarantować, że tam, gdzie trzeba olej dotrze - w wysokiej temperaturze będzie bowiem gęściejszy, będzie się ciężko przeciskał przez cienkie dziurki i efekt będzie przeciwny. Prędzej można dawać olej spełniający wyższe normy niż o innej lepkości wysokotemperaturowej. Co innego lepkość na zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy jeżeli zdecydował bym się na zalanie silnika olejem 0w50 to mogę liczyć na uznanie gwarancji w przypadku pojawienia się ewentualnych awarii związanych z np.pierścieniami,tłokami, układem smarowania ?

 W tego typu przypadkach zawsze należy liczyć się z możliwością odrzucenia roszczeń gwarancyjnych :cry:

Dla silników diesla producent zaleca oleju o lepkości 0w30 lub 5w30 i klasyfikacji jakościowej C2; C3

 

Na rynku jest wielu producentów spełniających powyższe wymagania, aczkolwiek są lepsi i gorsi ;)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W tego typu przypadkach zawsze należy liczyć się z możliwością odrzucenia roszczeń gwarancyjnych

dokladnie tak. Lepiej przez okres gwarancji trzymac sie zalecen producenta i najlepiej lac olej z aso. Wtedy wrazie awarii jednostki napedowej aso nie marudzi ze zalewales nie ich olej albo olej o innych parametrach i nie na opcji zeby odrzucili roszczenia gwarancyjne. A jak gwarancja sie skonczy mozesz lac nawet i 10w60 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

 

 

Informacja dotycząca oleju silnikowego zawarta w instrukcji obsługi Subaru XV dotyczy pojazdów Subaru przeznaczonych na rynki całego świata. W naszej strefie klimatycznej dozwolonym olejem silnikowym jest także olej klasy lepkościowej 5w30. Dlatego też Subaru Import Polska sp. z o.o. rekomenduje olej silnikowy 5W30, aczkolwiek olej 0W20 również jest dozwolony.

 

Mam jeszcze pytanie uzupełniające dotyczące silnika FB25.

 

Instrukcja dopuszcza do tego silnika następujące lepkości oleju:

0W-20
5W-30
5W-40

Przy zachowaniu klasy jakościowej SM lub SN według API i A3 lub A5 według ACEA.

W związku z tym mam dwa pytania:

- czy można zastosować olej o szerszej specyfikacji lepkościowej, czyli 0W-40; ACEA A3/B4; API SERVICES SN (Motul X-MAX)?
- ewentualnie 5W/30 • API SL /CF • ACEA A3/B4-04 (Quazar S)?

i który z nich będzie lepszy do mieszanej eksploatacji - spokojna jazda po drogach podmiejskich i raz na jakiś czas dłuższe przeloty autostradowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Osobiście wybrałbym do tak przewidywanych warunków eksploatacji 5W-30. Na marginesie dodam, że nie rozumiem, dlaczego skoro zalecany jest 0W-20, to nie rekomenduje się alternatywnego 0W-30  (jak w dieslach), tylko 5W-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja zamieszam i powiem że i ja i MTS - leje 10w50 do turbawki i co mi zrobicie ? :D

Wszystko tak naprawdę jest uzależnione od tego w jakim klimacie auto jeździ oraz jak jest eksplatowane...

Nie da się powiedzieć że jeden olej 0W20 czy 5W30 rozwiązuje każdy problem... Wszystko jest zależne od warunków pracy...

 

I bym osobiście nigdy nie wlał oleju 0W czy 5W... No chyba że na zimę - ale też tego nie robię .

Masz problem dopiero przy bardzo niskich temp. na takim oleju.

 

Tutaj macie trochę info:

tabela.png

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko tak naprawdę jest uzależnione od tego w jakim klimacie auto jeździ oraz jak jest eksplatowane...

 

dobrze powiedziane... w moim klimacie dealer zaleca i leje 5W30 do sti, a temperatura wyjściowa rzadko jest poniżej 25 stopni... bo tak w instrukcji napisane i tak ma być ;)

Edytowane przez aki001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I bym osobiście nigdy nie wlał oleju 0W czy 5W... No chyba że na zimę - ale też tego nie robię .

a ja bym nigdy nie zalal 10w50 bo dla mnie auto jest narzedziem które  ma mnie ekonomicznie dowiesc z punktu A do B bardzo czesto na krótkich odcinkach, nie upalam, moje auto nie jest wyposazone w wysilony silnik z turbo.

dlatego

 

 

Wszystko tak naprawdę jest uzależnione od tego w jakim klimacie auto jeździ oraz jak jest eksplatowane...

dobrze napisane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I bym osobiście nigdy nie wlał oleju 0W czy 5W... No chyba że na zimę - ale też tego nie robię .

a ja bym nigdy nie zalal 10w50 bo dla mnie auto jest narzedziem które  ma mnie ekonomicznie dowiesc z punktu A do B bardzo czesto na krótkich odcinkach, nie upalam, moje auto nie jest wyposazone w wysilony silnik z turbo.

dlatego

 

 

Wszystko tak naprawdę jest uzależnione od tego w jakim klimacie auto jeździ oraz jak jest eksplatowane...

dobrze napisane!

 

I prawidłowo !

Może ktoś coś z tego wątku wyniesie... Bo olejowy ma chyba z 1000 stron :D

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I gitara  :D  Podziękował.....

 

Jeśli chodzi o oleje to w sumie przy nie wyczynowej jeździe to nie ma aż takiej różnicy:

 

Początkowo moje auto jeździło na Motulu, potem ASO polecało Lotosa i taki też był raz zalany, teraz mam Eneosa ASO poleca i mimo różnych olejów i parametrów ja tam nie widzę różnicy....

 

Jeśli auto na gwarancji.... lałbym co ASO zaleca.....

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

teraz w ASO leja Enosa??

 

Leją co mają, Eneosa mają na oficjalnych ulotkach :P

 

czyli co, Lotos juz nie jest najlepszy, nawet ten "dedykowany" do Subaru? :huh::D

mi tam szkoda, uwazam, ze zawsze lepiej popierac swoich producentow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...