Skocz do zawartości

WYSKAKUJĄCY BIEG WSTECZNY FORESTER


albertb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

Wiem że podobny wątek wystąpił już na forum,ale bardzo proszę nie negować. Pacjent Forester 2001r. (stary model, wersja S turbo 177koni , skrzynia manual)

Bieg wsteczny notorycznie wyskakuje a gdy przytrzyma się lewarek i cofa skrzynia/napędy znacznie hałasują.

Jeśli chodzi o bieg od 1 do 5 wszystkie wchodzą bardzo ładnie, zero zgrzytów, nawet przy 5tysiącach obr.

Moja pytanie brzmi następująco, czy jest ktoś po naprawie skrzyni ewentualnie ma jakieś informację ile kosztują części składowe/ czy są one dostępne?

Skrzynie samodzielnie wymontuje/ zamontuje i zaleje świeżym olejem. Pozostaje tylko koszt właściwej naprawy / elementów...

Zdaje sobie sprawę że nikt nie jest wróżbitą aby podać koszt naprawy posiadanej przeze mnie skrzyni ale proszę o zarys ewentualnych kosztów...

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez albertb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieg wsteczny notorycznie wyskakuje a gdy przytrzyma się lewarek i cofa skrzynia/napędy znacznie hałasują.
jak przytrzymasz lewarek to auto jedzie do tyłu lub szarpie ale jechać nie chce? Czy auto stoi całkowicie w miejscu i skrzynia zgrzyta?

 

Jedynie co przychodzi mi na myśl to złe zazębianie biegu wstecznego powodujące jego wyskakiwanie, lub zmielenie zębaty od biegu wstecznego.

Edytowane przez Krzysztof0430
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieg wsteczny notorycznie wyskakuje a gdy przytrzyma się lewarek i cofa skrzynia/napędy znacznie hałasują.
jak przytrzymasz lewarek to auto jedzie do tyłu lub szarpie ale jechać nie chce? Czy auto stoi całkowicie w miejscu i skrzynia zgrzyta?

 

Jedynie co przychodzi mi na myśl to złe zazębianie biegu wstecznego powodujące jego wyskakiwanie, lub zmielenie zębaty od biegu wstecznego.

 

 

Auto po wrzuceniu wstecznego normalnie normalnie jedzie do tyłu (nie ma zjawiska że wrzucam bieg, puszczam sprzęgło i słychać hałas uszkodzonego mechanizmu a auto stoi w miejscu).

Gdy całkowicie wysprzegle bieg usteczny zawsze wyskakuje (jeśli nie trzymam lewarka).

U kolegi kubabby jest to samo tylko że u mnie dzieje się to bez ostrzejszego dodawania gazu.

 

Auto cały czas użytkuje, poprostu cofam delikatnie na półsprzęgle jedną ręką trzymając lewarek aby bieg nie wyskoczył.

Edytowane przez albertb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzicie ten typ tak ma :(

 

To nie tak.

Typ czasem tak mże mieć jak się cosik zużyje.

Nie wiem jak w forku ale bym obstawiał łączniki wodzików lub inne ustrojstwo przekazujące ruch dźwigni zmiany biegów do skrzyni. Może to być też kwestia poduszek po skrzynią (zmiana geometrii połączenia).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pod obciążeniem w Forku wyskakuje wsteczny to wiedz, że coś się dzieje i szykuj portfel. Aha, jak już wyskakuje to lepiej zrobić to szybciej niż później. Mam znajomego, który kupił Forka z identycznymi objawami, które wyszły w ASO na przeglądzie przed zakupem. Rzucili kwotę 3000 zeta za zrobienie tego, oczywiście diagnoza wstępna prawdopodobnie ubytki w uzębieniu a nie poduszki. Chęć posiadania turbo zwyciężyła, kupił tak jak było, rad mądrzejszych nie słuchał. Chłop jeździł wszystko było cacy bo w końcu ile razy się rusza pod górę na wstecznym. Po kilku tygodniach przy zmianie biegów w czasie jazdy chrup-chrup i powitanie z lawetą i płacz przy naprawie bo koniec końców wyszło drożej niż na początku.

 

Morał z tej powieści jest dziatki taki, że wyskakujący wsteczny bieg zwykle oznacza wydatki.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

U mnie wsteczny wyskakiwał. Trzeba było lewarek ręką trzymać. A jak już cofał to "żempolił". Inne biegi normalnie bez zająknięcia chodziły. Po rozebraniu skrzyni zuzyta zembatka która zazębia się ze wstecznym biegiem. Koszt nowej zembatki to 100euro w serwisie subaru w niemczech :). Robocizny nie licze bo robiłem sobie sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam ten sam problem w WRX 02, czyli zapewne zużyta zębatka wstecznego. Czy może ktoś potwierdzić, że jest to część nr 4 z załączonego schematu? gdyż chcę zamówić w ASO a nie mam wyjętej i rozebranej jeszcze skrzyni biegów.

 

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_7/manual_transmission/main_shaft/illustration_1/

 

 

 

Zębatka zamówiona w polskim ASO, do skrzyni TY754VN2AA . Koszt 198zł dla potomnych. 

Edytowane przez K_iju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

 

słuchajcie a u mnie przy cofaniu... ale nie zawsze... jakby się ręczny włączał.... po prostu ciężko idzie jazda do tyłu.... ale biegi wchodzą dobrze. co to może być?

A to nie czasem Hill Holder się załącza? To normalne, tak powinno być, tyle że zarówno do przodu, jak i do tyłu. HH odpuszcza, jak zaczniesz puszczać sprzęgło. Jak trzymasz wciśnięte po mocnym wciśnięciu hamulca, to efekt jest taki, jakbyś zaciągnął ręczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie. 

I ponownie mam problem wyskakującego wstecznego biegu. Mianowicie odebrałem auto od mechanika po wymianie zębatki wstecznego ale problem dalej występuje.  Mechanik mówi, że nie widział tam nic co by zwróciło jego uwagę. Proszę o jakieś wskazówki co by mogło powodować jeszcze taką awarię. Reszta zę batek podobno w porządku.

Pozdrawiam

Edytowane przez rademenez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie mam:

Czy poduszka zawieszenia mostu (41322AC060)  a raczej jej uszkodzenie, może powodować wypadanie wstecznego biegu?

Mam w momencie  redukcji i przy puszczaniu sprzęgła podczas ruszania na biegu wstecznym głuchy, metaliczny odgłos z rejonu bocznego mocowania mostu/zawieszenia dyfra.

Jak motam nim ręką na podwieszeniu auta to ma jakiś luz  -przy dużych naprężeniach podczas ruszania), chyba może powodować taki odgłos jak będzie się obijać o budę, ale czy to może powodować wypadanie biegu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A w jakim stanie macie sprężyny blokujące wodzik na swojej właściwej pozycji ? Czy tzw. baryłki się nie wytarły lub nie przestały się swobodnie poruszać w swoich prowadnicach ? i ostatnia sprawa w jakim stanie jest przesuwka (wybierak, widełki co kraj to obyczaj) od wstecznego ? Wbrew wszystkiemu te małe detale mają straszne znaczenie jeśli chodzi o prawidłowe ustawienie kół zębatych względem siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam problem z wypadającym wstecznym. Identyczny jak w pierwszym poście albertb. Mechanik doradził żeby nie bawić się w wymianę zębatki bo nie gwarantuje że ją dobrze złoży tylko wymienić skrzynie. Jest jedna skrzynia do kupienia blisko mojego miejsca zamieszkania i zastanawiam się co robić. Moja ma nr. TY755VN2AB ta do sprzedania nr. TY755VN2AA i nie wiem czy wogóle będzie pasować. Ewentualnie może ktoś wie gdzie w okolicach Chełma lub w Lublina ktoś by się podjął naprawy.

Pogrzebałem trochę w internecie i wygląda na to że skrzynia z końcowym nr AB była montowana do ruchu prawo stronnego a z nr AA była wkładana do foresterów na rynek angielski. Pytanie czy skrzynia z anglika będzie pasować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...