scypio Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 (edytowane) Cześć, dojrzałem do zakupu drugiego akumulatora... głównie przez to, że prawie wcale nie jeżdżę i nie mam ochoty się zastanawiać czy ISR zeżre mi cały prąd w międzyczasie. Pytanie: czy takie coś się nada (Centra CA640): Nr handlowy: CA640 Producent: Centra Napięcie: 12V Pojemność: 64Ah Prąd rozruchowy: 640A Polaryzacja: Prawy Plus Końcówki biegunowe: 1 - Normalny Technologia: CA/CA Wymiary: 242 mm (długość), 175 mm (szerokość), 190 mm (wysokość) Problem: wymiary fabrycznego panasonica są dość nietypowe (~260mm x 180mm x 230mm) i ciężko jest mi na ich podstawie dopasować zamiennik. Czy ktoś wymienił fabryczny akumulator i może polecić jakiś konkretny model? Nie wiem też do końca jaka powinna być polaryzacja... Prawy plus, ale z której strony patrząc? jak ładuje akumulator panasonica do auta to patrząc od przodu plus mam po lewej (jeśli dobrze pamiętam). Edytowane 7 Grudnia 2013 przez scypio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bielej Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Nie wiem też do końca jaka powinna być polaryzacja... Prawy plus, ale z której strony patrząc? Na klemie nie ma oznaczenia? Na plusie jest czerwony plastik z +. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scypio Opublikowano 7 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 (edytowane) Jest oznaczenie, kwestia tego jak je rozumieć. Chyba ogarnąłem ten temat w miarę więc wytłumaczę dla przyszłych użytkowników. Biegunowość akumulatora wyznaczamy ustawiając akumulator przed sobą, tak by elektrody były bliżej nas (jak na tym zdjęciu np:) Czyli ten akumulator ma biegunowość P+. Montując akumulator w legacy muszę go obrócić o 180 stopni (elektrody są bliżej kabiny kierowcy) i nad tym się zastanawiałem. Tak więc P+ będzie ok dla Legacy diesel. Udało mi się też namierzyć dwa akumulatory o podobnych wymiarach jak oryginalny panasonic: Bosch S4 (S40 26) 70Ah (P+) Varta Blue Dynamic E23 12V 70Ah 640A (P+) pewnie skuszę się na jeden z powyższych Edytowane 7 Grudnia 2013 przez scypio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Bierz vartę. To model ogólnie polecany na forum, kupiłem taki (tylko o mniejszej pojemności) do forka. Wymiary miał dokadnie takie, jak oryginał. To jest specjalna linia dedykowana do japończyków. Tylko nie kupuj w markecie albo przez internet. Jakby co, pisz na PW, powiem ci, gdzie kupowałem w Poznaniu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Secular Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Nie wiem jak z tą pojemnością tylko, jenox podaje np. 70 Ah. Dużo tam elektroniki masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zmieniałem 3 lata temu na Centrę. Weszła bez problemu, miała chyba takie same wymiary. Niestety nie pamiętam modelu, mogę sprawdzić później jak nie zapomnę (jeśli model jest gdzieś na wierzchu opisany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcywicki Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 (edytowane) I na co się zdecydowaliście., też jestem na etapie wyboru ? I w jakiej cenie kupiliście ? A swoją drogą czemu nie taki jak oryginał ? pozdrawiam Piotr Edytowane 10 Grudnia 2013 przez pcywicki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 A swoją drogą czemu nie taki jak oryginał ? Bo to naprawdę oryginał 1. Akumulator, który wytrzymał dwa lata i trzy miesiące (o trzy miesiące za długo, bo by poszedł na gwarancji) jakoś nie budzi mojego zaufania 2. Nie bardzo skąd wziąć, bo nawet ASO proponuje Boscha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 A swoją drogą czemu nie taki jak oryginał ? Bo to naprawdę oryginał 1. Akumulator, który wytrzymał dwa lata i trzy miesiące (o trzy miesiące za długo, bo by poszedł na gwarancji) jakoś nie budzi mojego zaufania 2. Nie bardzo skąd wziąć, bo nawet ASO proponuje Boscha... U mnie oryginał załapał się na wymianę na gwarancji. ASO wstawiło mi Bannera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 U mnie oryginał załapał się na wymianę na gwarancji. ASO wstawiło mi Bannera. ja mam od 2008 roku i 120 kkm czyli od nowosci tego samego panasonica i działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 A ja właśnie chcę wymienić na zimę (ponad 130kkm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruter Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Kupilem Bosch s5 77ah. Jest dłuzszy, wezszy i nizszy niz Panasonic, ale sie zmiescil. Prawy plus, ale trzeba obrocic. U mnie Panasonic tez od nowosci siedzial. 133tys km, ale klemy jakis czas temu czyscilem chyba przepuszczal i juz raczej tej zimy bym sie nie przeslizgnal na nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 U mnie Panasonic tez od nowosci siedzial. 133tys km, to chyba faktycznie niezłe te panasoniki, ja się jeszcze wstrzymam zobaczymy chociaż zdziwiłbym sie bardzo gdyby tę zime pociągnąl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Ogólnie z akumulatorami do SBD jest ciekawa sprawa. Przed dwoma laty, Bosch na swojej stronie zalecał S4 o pojemności ok. 60Ah, co zakwestionował krakowski serwis Boscha (panie, 60Ah do diesla???) . Polecali za to inny model, ok. 90Ah, taki jak do SBD po MY10.Tyle tylko, że od MY10 w SBD jest większy alternator, który ma szansę utrzymać odpowiedni pozion naładowania tych 90Ah. Więc ostatecznie kupiłem S4 ~60Ah który wytrzymał już dwa lata (a kosztował pół większego). Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scypio Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zamontowałem Vartę E23 w swoim pojeździe. Wskoczył na miejsce z niepokojącym chrupnięciem), obstawiam luźną plastikową tackę, która leży pod akumulatorem. Przykręciłem go solidnie i działa... jasna cholera, jak ja nie lubię montować akumulatorów. Jeśli ktoś kupi dłuższy niż te 260mm to mu z góry współczuję. Mam nadzieję, że teraz przez dwa lata przynajmniej nie będę musiał go ruszać Bardzo mało jeżdżę i przez to cholerstwo jest ciągle niedoładowane a ISR prąd stale zżera... Ciekaw jestem jakie są fabryczne parametry tego Panasonica (albo chociaż Bannera, którego dostał od ASO spawalniczy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Oryginalny Panasonic ma 64 Ah - powinieneś mieć to napisane w instrukcji, chyba gdzieś pod koniec w tabelkach. Banner, który dostałem na wymianie gwarancyjnej miał 80 Ah i prąd rozruchowy 650 A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacas1965 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Ze wzgledu na parametry alternatora musisz dobrac akumulator o parametrach zblizonych do orginalu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scypio Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Tak jak napisał spawalniczy, w instrukcji do MY08 jest podane dla oryginalnego Panasonica 95D26L 12V i 64Ah ( strona 468, Dane Techniczne - układ elektryczny). Alternator - 12V i 110A. Mam nadzieję, że to wystarczy żeby ładować moja nowiutką Vartę Blue Dynamic E23 (70Ah). Jak narazie jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Ogólnie z akumulatorami do SBD jest ciekawa sprawa. Przed dwoma laty, Bosch na swojej stronie zalecał S4 o pojemności ok. 60Ah, co zakwestionował krakowski serwis Boscha (panie, 60Ah do diesla???) . Polecali za to inny model, ok. 90Ah, taki jak do SBD po MY10.Tyle tylko, że od MY10 w SBD jest większy alternator, który ma szansę utrzymać odpowiedni pozion naładowania tych 90Ah. Więc ostatecznie kupiłem S4 ~60Ah który wytrzymał już dwa lata (a kosztował pół większego). Pozdr. Knurek, a skąd masz wiedzę, że po MY 2010 jest większy akumulator w SBD? Mam OBK MY 2012 instrukcja mówi, że aku ma 64 Ah (95D26R). Wizja lokalna pod maską to potwierdza. Ilość miejsca na długość pozwala zamontować akumulator dłuższy od oryginałuo około 3 cm (pod warunkiem, że wysokość będzie taka sama). Co do alternatora, to faktycznie ma większy prąd niż w poprzednim modelu - 170A. Tak jak napisał spawalniczy, w instrukcji do MY08 jest podane dla oryginalnego Panasonica 95D26L 12V i 64Ah ( strona 468, Dane Techniczne - układ elektryczny). Alternator - 12V i 110A. Mam nadzieję, że to wystarczy żeby ładować moja nowiutką Vartę Blue Dynamic E23 (70Ah). Jak narazie jeździ Spokojnie wystarczy - przy tzw. normalnym użytkowaniu. Jeśli jeździsz bardzo mało, albo krótkie odcinki, to doładowanie raz na jakiś czas, będzie pewnie konieczne. Cudów nie ma, tym bardziej, że alarm i ISR swoje zjadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 IMO Varta to optymalny wybór, w 2.5 wytrzymała mi 5 lat. W obecnym Obk też chciałem kupic Vartę ale w porównywalnej cenie dostałem Yuase 62Ah, które idą na pierwszy montaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viking24 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Czy ktos sprawdzal juz ta wyszukiwarke na http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/search-batteries?ids=5954040833132&application=pc&year=2009&manufacturerNo=107&modellineNo=5060&modeltype=30819 Mi dla modelu z 2009 2.0D 150KM wyszedl aku Varta Blue Dynamic G7 Blue Dynamic 595 404 083 95Ah i prad 830A. Wymiary takie podaja: długość: 306 mm szerokość: 173 mm wysokość: 225 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 A do Outbacka: http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/products/automotive/blue-dynamic/560-410-054 I jak tu wierzyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Czy ktos sprawdzal juz ta wyszukiwarke na http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/search-batteries?ids=5954040833132&application=pc&year=2009&manufacturerNo=107&modellineNo=5060&modeltype=30819 Mi dla modelu z 2009 2.0D 150KM wyszedl aku Varta Blue Dynamic G7 Blue Dynamic 595 404 083 95Ah i prad 830A. Wymiary takie podaja:długość: 306 mm szerokość: 173 mm wysokość: 225 mm Moim zdaniem nie zmieści się na długość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się