BelegUS Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Siemanko! Mam mały (duży, zależnie jak patrzeć) problem (fuckup). Pacjentem jest Impreza 2.0 NA 115KM. Problemem: złącze diagnostyczne SSM-1 (żółta kostka pod kierownicą): W teorii, złącze to jest w Subaru "nieco rozbudowanym" OBD-1 (klasyki do 1999 albo 2000 nie miały OBD-2). Problem jest następujący: u mnie nie działa. Przed momentem wróciłem z ASO w MM Cars w Katowicach, gdzie próbowano na wszelkie możliwe sposoby połączyć się z komputerem samochodu - bezskutecznie. Nie da się przeprowadzić diagnostyki od strony elektronicznej, coś jest nie halo - ze złączem, wiązką, komputerem? W tym miejscu pragnę wyrazić wielką wdzięczność ASO za całkowicie bezinteresowną pomoc dla studenta (złącze to potrzebne mi jest do projektu uczelnianego - robię komputer pokładowy do Klasyków bez OBD-2 ), chodziło tylko o stwierdzenie, czy złącze działa (zrobione ze źródeł z NASIOC'a własnoręcznie urządzenie łączyć się też nie chciało), i wykonano mi tą próbę połączenia w serwisie za darmo. Muszę znaleźć źródło tego "nie działa": czy ktoś spotkał się z takim problemem? Czy gdzieś znajdę schemat wiązki, które kable sprawdzić, co zrobić, żeby lepiej zdiagnozować problem? Za wszelkie wskazówki będę niezwykle zobowiązany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Może to ci troche pomoże http://www.4bc.org/vanagon/engine.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 (edytowane) Ja podłączłąem kablem od vag-a i tez mi nie widziało ecu ,ale u Ciebie podłaczali w aso ,więc sprawa jest ciekawa i u mnie obd2 w 2000r jest praktycznie pod kierownicą i wyglada tak jak na foto. Kiedyś już tego szukałem ,niektóre stare roczniki (95) juz miały obd2. Ale to głównie US chyba A w aso by Ci to przecież znaleźli jakbyś miał... Edytowane 19 Listopada 2013 przez Matiz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 karol - dzięki, tą stronę mam na wszystkie strony przewałkowaną Matiz - u mnie nie ma, dopiero w Twoim roczniku OBD-2 weszło... u mnie jest SSM-1 pod kierownicą - zrobiłem urządzenie według poradnika, ale się nie łączy. W ASO też nie dało rady, i to już jest dziwne - oryginalny interfejs nie ogarnął... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 nie mam pojęcia, na szybko jakbym miał coś wymyślić to moze gazownik pociął kable? Albo do czegoś jest zasilanie wziete? alarm? Jak ktoś zrobił drut to teraz bedziesz miał ciężko :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Dostałem kontakt do elektryka, który ponoć Imprezy stare diagnozuje - ciekawe, może jemu się uda ten port do życia przywrócić. To, co mówisz o alarmie i gazie jest bardzo prawdopodobne - są gdzieś schematy wiązki do Imprezy? Pewnie trzeba pół auta zdemolować, żeby sprawdzić, czy te kabelki nie są uszkodzone? A wsadzenie gdzieś tam miernika może dać jakaś sensowną informacje o tym, czy to złącze działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichallD Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Mam podobny problem tylko z obd2, byłem w dwóch serwisach i nie łączy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) a skąd ten przewód idzie? nie da rady bezpośrednio do ecu podpiąć jakoś tego? Ominąć te złącze skoro nie prądzi Beleguś musiałbyś znaleść skąd kabel wychodzi i sprawdzić czy tam jest sygnał. Chyba napięcie powinno być na którymś wtyku Napisz do Luczy, powinien mieć tą fajną serwisówke "serwisową" albo schematy. W mojej Pre-97 nie znajduje ani "diagnostic connector" ani "ssm" Edytowane 21 Listopada 2013 przez Matiz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 a skąd ten przewód idzie? nie da rady bezpośrednio do ecu podpiąć jakoś tego? Ominąć te złącze skoro nie prądzi Beleguś musiałbyś znaleść skąd kabel wychodzi i sprawdzić czy tam jest sygnał. Chyba napięcie powinno być na którymś wtyku Przewód POWINIEN chyba iść z ECU - jak będzie potrzeba, to rozbebeszę auto Niemniej, skontaktował się ze mną Forumowicz z informacją, że, uwaga, jedyny komputer do SSM-1 jest w Podgórzynie... Czyli... w sumie nie wiadomo, do czego mi próbowali się wpiąć, ale raczej na pewno nie do tego Napisz do Luczy, powinien mieć tą fajną serwisówke "serwisową" albo schematy. W mojej Pre-97 nie znajduje ani "diagnostic connector" ani "ssm" Luczę pomęczę po jutrze - jestem umówiony z gościem, który w Wiśle podobno potrafi się wpiąć do diagnostyki Imprez bez OBD-2 - po cichu liczę, że trafię na speca od SSM-1 Matiz, jakie Ty masz pre-97? oO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Mam 2000r, MY99 ,ostatni polift, na kompie pod popielniczką mam nabity wrzesień 99, w sumie mogłbym sie scigac w kategorii na "najmłodszego" Ale mam serwisówke 92-96 ale nie szukałem dokładnie, szukajka nie znalazła. To chyba jest ta uboższa dla zwykłych "cywili". A fragmenty tej "luczowej" po-98, tylko mam paragrafy Body,Engine i Trans Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Pogrzeb sobie http://brianesser.com/technical-information/wiring-diagrams-and-pinouts/ http://www.troublecodes.net/subaru/ https://code.google.com/p/opengauge/wiki/OBDuinoInterface Schematy też mam także jakby co to "męcz",pozdro. http://www.microtopia.org/personal/subaru-ej22e-odb1-ssm-to-reader-options 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Cool! Dzięki, lucza! Grzebać sobie będę... Elektryk okazał się raczej niezbyt przydatny, po stwierdzeniu, że nie mam się po co wpinać do "tego żółtego gniazda", bo tam tylko "poduszki i inne takie można odczytać" nie miałem więcej pytań. Na ten moment będę chciał sprawdzić miernikiem, czy jest w ogóle zasilanie w tym gnieździe... jak tak, to trzeba będzie ponownie zrobić interfejs... nie ogarniam tego ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 u mnie jest obd-2 takie jak na fotce powyżej ale podobno tylko KKL da się połączyć z ecu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Panowie, możliwe, że mam przełom - wczoraj na Uczelni zlutowaliśmy z kumplem układ ponownie - spod poziomu komputera mogliśmy sami z sobą "pogadać" (transmitowaliśmy i odbieraliśmy dane). Dziś biorę Imprezę do Gliwic, będziemy to sprawdzać... możliwe, że udało się zrobić ten interfejs... napiszę jak tylko będę coś wiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Odkopię temat, ale mi się udało zrobić interfejs i działa.Na razie połączyłem się z turbodziadkiem, parametry podstawowe pokazuje, potestuje i zobaczę co więcej da się zrobić. Może autor tematu coś dorzuci od siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 15 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Ja z tego pracę inżynierską napisałem i obroniłem Teraz mam urządzonko i apkę na Androida - wygląda żałośnie, ale chyba wszystkie dostępne parametry z SSM-1 pobiera i wyświetla w czasie rzeczywistym Postaram się w najbliższych dniach opublikować tę pracę, są tam schematy etc. Apkę też mogę udostępnić Teraz ją w pracy magisterskiej wykorzystuje W sumie główna trudność to zdobycie wtyczki do SSM-1 Myślałem ostatnio nad wykorzystaniem tej przejściówki SSM-1 - OBD-2 za bodaj 15-20zł na Allegro, a z OBD-2 już można prościej kable motać etc. - jak temat dopracuje (kiedyś, czasu ciągle brak, a z tym, co mam, to wstyd iść do ludzi ) to pomyślę o szerszej "produkcji" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Akurat to dla mnie było banalne Ja dolutowałem wtyczkę taką jaką potrzebuję do przewodów z drugiej strony oryginalnej wtyczki. Ja korzystam ze zwykłego kabla opartego o FTDI. Masz coś swojego na PC żeby pogadać z SSM? Z iloma samochodami się łączyłeś? Jest dużo ECU, romów, jesteś pewien, że wszystko ogarnia Twój program? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Swojego na PC nic - korzystałem z RealTerma do prób połączenia z autem (oczywiście FTDI na USB), jak się udało - robiłem to samo za pomocą mikrokontrolera i BT HC-02. Mój program nie jest zaawansowany, łączy się z moim autem i innymi EJ20 (większość o której wiem ma tę mapę adresów). Nie publikowałem schematów ani programu bo nadal nie mam sposobu na wykonywanie automatycznego skanowania ECU w poszukiwaniu adresów - lub chociaż odpowiednio dużej bazy - ta z VWRX nie jest aż tak bogata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Oprócz podglądu parametrów ma jeszcze jakieś funkcje Twój programik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Nie. W nieodległej przyszłości będzie eksport logów do bazy danych / Excela i tworzenie wykresów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Fajnie, że rozbudowujesz. Wykresy bardzo fajna rzecz, do tego kasowanie błędów by się przydało. Planujesz połączenie z innymi sterownikami niż tylko od silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Do odczytu błędów brakuje mi ciut dokumentacji, czy da się kasować... tego nie wiem ;/ Co do innych sterowników - jakie by się przydały? W automatach można TCU, dostępny jest też sterownik klimy (ale raczej nic ciekawego nie udostępnia) i w sumie niewiele więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Kasowanie to połączenie kostek zielonych i czarnych i uruchomienie silnika. Może udałoby się puścić sygnał do ECU udający to połączenie Tak, bardziej chodziło mi o TCU, może AIRBAG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Kasowanie to połączenie kostek zielonych i czarnych i uruchomienie silnika. tylko to wystarczy by błędy skasować ? - u mnie odpięcie Aku błędów nie kasuje.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się