Skocz do zawartości

Hałasująca pompa wspomagania - H6


msi

Rekomendowane odpowiedzi

Co może być przyczyną hałasującej pompy wspomagania? Hałas pojawia się w różnych momentach, czasem nawet po 20-30 km jazdy, czasem szybciej. Narasta podczas skręcania kół np. na rondzie. Pojawia się także podczas przyspieszania na prostej, czasem także podczas manewrów na parkingu.

Gdyby pompa halasowała mi cały czas, to byłoby jasne, że jest do wymiany - w mojej sytuacji tak nie jest..

Hałas nie jest mocno uporczywy, coś jak pralka rozpoczynająca wirowanie...

Dzisiaj wymieniono mi płyn ale nic to nie dało :-( Podobno niektóre pompy tak mają, że hałasują, tak usłyszałem w warsztacie ;-) coś mi się w to wierzyć nie chce... miał ktoś taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mialem, hałas byl okazjonalny.

Wymieniłem płyn, pasek, napinacz i nic. Ponoć ten typ tak ma. W końcu znalazłem dawce H6 z cichą pompą i po wymianie mam spokój. Co ciekawe dawca miał przebieg większy o 50k ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W uk można znaleźć regenerowaną, w Polsce raczej też. Warto poszukać ;) H6 na wolnych obrotach jest na tyle ciche, że przed wymianą tylko starą pompę było słychać ;) A to drażniło mnie bardzo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompę słychać czasem - na wolnych obrotach nigdy ;-) Popatrzę na regenerowane lub kupię nieoryginalna ;-)

 

Pompa z imprezy chyba nie bedzie pasować, przynajmniej tak wynika z katalogów części. Za to wszystkie Legacy na pb mają taką samą pompę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wychodzi na to, że katalog części, który przeglądałem wprowadził mnie w błąd.. No nic, trzeba zacząć szukać pompy.

 

Czy można jakoś sprawdzić, przed montażem, czy pompa jest 'cicha'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy pompa nie zaciaga powietrza do ukladu. Czasami nawet niewielka nieszczelnosc (nie zawsze objawiajaca sie wyciekiem plynu) powoduje, ze pompa okazjonalnie bedzie pracowac glosniej. Do nieszczelnosci najczesciej dochodzi pomiedzy pompa a zbiorniczkiem plynu. Czasami tez O-ring znajdujacy sie na samym wejsciu do pompy potrafi puszczac powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki - sprawdzę :-) w katalogu intercars znalazłem pompę lambert 55.08.28, szukając dalej znalazłem info że ta pompa pasuje do każdego Legacy na pb (modele od 2003 do 2009)

 

Czy ktoś mógłby to potwierdzić?

 

Tj. potwierdzić że wszystkie legacy IV mają tę samą pompę :-)

 

Zadzwoniłem do mechanika, jest tak jak napisał szczur75, inna jest szerokość koła pasowego ;-)

 

Czyli katalogi części są do d...

 

Zadzwoniłem do mechanika, jest tak jak napisał szczur75, inna jest szerokość koła pasowego ;-)

 

Czyli katalogi części są do d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o halas pochodzacy z pompy - czy uspokaja sie po rozgrzaniu i dotyczy tylko kilku minut po rozruchu? Dobrze popatrz na uklad wspomagania i poszukaj wyciekow. Na postoju, przy odpalonym silniku i kolach tak skreconych by halas od pompy byl najsilniejszy otworz zbiorniczek z plynem i sprawdz czy sa babelki powietrza/piana - bedzie to dowod na to ze powietrze dostaje sie do ukladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozgrzaniu hałas powstaje, na zimnym nic mi nie hałasuje ;-)

 

Wycieków nie mam, było sprawdzane, płynu także nie ubywa :-)

 

Sprawdzę, po rozgrzaniu czy nie ma piany lub powietrza w zbiorniku

 

Sprawdziłem, po dłuższej jeździe mam pianę/powietrze w płynie.

 

Na postoju podniosłem maskę i pokręciłem kierownicą w lewo i w prawo, co dziwne hałas dociera z okolicy alternatora :-) Ma to jakiś sens? Gdzie pod maską znajduje się pompa wspomagania? Może ten hałas z pompy to jednak hałas z alternatora?

 

Im dłużej się tym zajmuję tym to wszystko dziwniejsze :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkopię temat ;-) Ponad dwa tygodnie temu znalazłem rozwiązanie swojego problemu a są nim, uwaga...

dwie opaski zaciskowe (znane jako komputerowe stripy, takie plastikowe do porządkowania kabli).

 

Pewnego dnia po dość dynamicznie pokonanej trasie zauważyłem zapocenie przy wężu wylotowym (dolnym). Idąc tym tropem zalożyłem dwie opaski - za i przed zaciskiem na wężu :-) Pokonałem już tak ok 500 km - brak hałasu :-)

 

Teraz żeby było top top zamówię nowe węże i zaciski na nie, spodziewam się nie wracać do problemu :-)

 

Dzięki za sugestie i podpowiedzi - może moje rozwiązanie się komuś przyda ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię temat ;-) Ponad dwa tygodnie temu znalazłem rozwiązanie swojego problemu a są nim, uwaga...

dwie opaski zaciskowe (znane jako komputerowe stripy, takie plastikowe do porządkowania kabli).

 

Pewnego dnia po dość dynamicznie pokonanej trasie zauważyłem zapocenie przy wężu wylotowym (dolnym). Idąc tym tropem zalożyłem dwie opaski - za i przed zaciskiem na wężu :-) Pokonałem już tak ok 500 km - brak hałasu :-)

 

Teraz żeby było top top zamówię nowe węże i zaciski na nie, spodziewam się nie wracać do problemu :-)

 

Dzięki za sugestie i podpowiedzi - może moje rozwiązanie się komuś przyda ;-)

Dobrze slyszec, ze moje uwagi sie na cos przydaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

U mnie to samo, myślałem ze to alternator- wstawilem dzisiaj do mechanika, wymienił lożyska w alternatorze,napinaczach itp i nic nie pomogło, jak tylko zapalę silnik zaczyna hmm rzęcholić a to drażni!!! i chyba kierownica troszke cięzko mi chodzi ale sam już nie wiem, moze juz szukam na siłę ;) Co dalej z tym fantem robic? nowa pompa to ponad 3tys :( proszę o podpowiedz, z gory dziękuję

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniać płyn wspomagania częściej. Po każdej wymianie kierownica chodzi lekko jak w S-klasie ;) i troche ciszej. Ten typ tak ma. Ja pompę zmieniałem, nie na nową. Pochodziła z auta o bardzo małym przebiegu, w którym było cicho. Hałas ten sam po montażu u mnie. Ponoć to dźwięk z nieszczelnych przewodów dochodzących do pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A jak wygląda sprawa z regeneracją, wiecie gdzie w Wawie można oddać wyjącą pompę. U mnie zmieniany był i płyn i opaski zaciskowe, ale wyje dalej, nie jakoś dramatycznie ale ją słychać.

ja gdzies czytałem na naszym forum ze jest problem z regeneracja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...