bobsynek Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Witam serdecznie dział techniczny i wszystkich wyjadaczy. Mam taki oto problem z moim Subaru. W trakcie ostatniej jazdy na autostradzie zaczęła migać na czerwono kontrolka płynu chłodniczego. Natychmiast skontaktowałem się z ASO gdzie mechanicy nakazali mi natychmiast zjechać, co uczyniłem na pierwszym najbliższym zjeździe (natychmiast zwolniłem zjazd był jakieś dwa kilometry dalej). Po zatrzymaniu okazało się, że płyn chłodniczy znajduje się w zbiorniku wyrównawczym, a część została przelana do komory silnika, a w płynie były widoczne pęcherzyki powietrza. Po kolejnej rozmowie z ASO auto zostało przetransportowane na lawecie do ASO. Kontrola wykazała zawartość CO2 w płynie chłodniczym. Na tej podstawie warsztat stwierdził uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Moje pytanie brzmi następująco: Czy istnieje realna szansa, żeby przyczyną był błąd przy montażu lub usterka materiałowa? Auto w tej chwili ma 88400 km przebiegu, nigdy nie ciągało przyczep, cały czas serwisowane było w ASO Subaru (pierwszy właściciel serwisował w ASO Kocar w Poznaniu, ja serwisuje w JM Auto Wrocław). Auto jest pogwarancyjne i wiem, że naprawa leży po mojej stronie. Jednak czy taka awaria, która się wiąże z wcześniejszą wymianą rozrządu i nie ukrywajmy jest dość kosztowna jest sprawą normalną? Wybrałem silnik 2.0 wolnossący ze względu na opinię najbardziej bezawaryjnego. Wiem też z forum, że SIP czasem w części pomaga w naprawach nawet pogwarancyjnych, w przypadkach poważnych awarii. Czy istniała by szansa w moim przypadku na taką pomoc? W celach kontrolnych podaję numer VIN JF1SH5LW49G055212 Z poważaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 W wolnym ssaku padła UPG i to po 88 tys. km przebiegu???? :drool: ja serwisuje w JM Auto Wrocław Współczuję.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Pierwsze słyszę o awarii UPG w 2.0 przy tak niskim przebiegu... Raczej rzadka, jeśli nie bardzo rzadka przypadłość. Miałem 2 forestery i żaden nie miał takich objawów po 5 latach eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Wiem też z forum, że SIP czasem w części pomaga w naprawach nawet pogwarancyjnych, w przypadkach poważnych awarii. Czy istniała by szansa w moim przypadku na taką pomoc? To jest Pytanie do Dyrekcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 eh widac subaru tez dopadła moda i nawet pancerne silniki psuja w fabryce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Wiem też z forum, że SIP czasem w części pomaga w naprawach nawet pogwarancyjnych, w przypadkach poważnych awarii. Czy istniała by szansa w moim przypadku na taką pomoc? W tego typu przypadkach jest udzielany gest handlowy dealera, w którym przeważnie partycypujemy w kosztach naprawy. Oczywiście, uczestnictwo w kosztach napraw odbywa się na wniosek dealera oraz po uprzednim zapoznaniu się tematyką spraw! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Wątpię że to wada montażowa bo jednak sporą ilość km przejechał. Po prostu miałeś nie fart, przypadek jeden na "milion". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Po prostu miałeś nie fart, przypadek jeden na "milion". No, w mechanizmach nie decyduje o niczym przypadek. Awaria zawsze ma przyczynę - niestety bywa że trudno ja znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Po prostu miałeś nie fart, przypadek jeden na "milion". No, w mechanizmach nie decyduje o niczym przypadek. Awaria zawsze ma przyczynę - niestety bywa że trudno ja znaleźć. Gdyby coś było źle mechanicznie założone to myślę że problem pokazałby się dużo wcześniej. Zgadza się, przyczynę awarii masz wykrytą (UPG). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobsynek Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam wszystkich i dziękuję za zainteresowanie. Po dzisiejszej rozmowie z ASO wyszło tak jak pisaliście, że jest to pech i przypadek jeden na milion (normalny przedmuch uszczelki i centrali nie zostanie zgłoszony ten przypadek). Naprawa spoczywa więc w całości na mnie Teraz pytanie do wyjadaczy czy oprócz szpilek powinienem coś jeszcze zrobić, aby w miarę możliwości na następnych uszczelkach auto przejechało odrobinę więcej niż 90 tkm? Macie jakieś porady dodatkowe? Wałki rozrządu były demontowane i czy po ponownym montażu nie jest wymagane jakieś docieranie (ewentualnie wcześniejsza wymiana filtra i oleju)? Proszę o każdą radę która pozwoli mi odbudować zaufanie do "bezawaryjności" Subaru. Pozdrawiam wszystkich. P.S. Czy istnieje badanie, które wykluczyło by wadę materiałową uszczelki? Jakoś nie chcę mi się wierzyć w przypadkowość takiej awarii przy tym przebiegu. Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez bobsynek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 jeśli już to przyczyną mogło być przegrzanie/wada materiału, a skutkiem była awaria UPG. Aż się nie chce wierzyć, że przy takim przebiegu mogła paść uszczelka i to w N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Tak sobie myślę, że w sumie nie wiadomo, co pierwszy właściciel wyprawiał z autem, wiem że to zwykłe N/A ale ludzie jak chcą to wszystko potrafią zarżnąć... Albo zwykły pech po prostu, raz na milion to się części nawet w promach kosmicznych psują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 wiem że to zwykłe N/A ale ludzie jak chcą to wszystko potrafią zarżnąć... To prawda, fakt że auto ma drugiego właściciela nie jest tu bez znaczenia, nie można chyba być niczego pewnym i winy zrzucać na producenta, czy wadę montażu czy elementu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobsynek Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Witajcie To prawda, że nie sprawdzę jak pierwszy właściciel się obchodził z autem, tym bardziej, że wymieniałem już sprzęgło bo było spalone. Wiem tylko, że pierwszym właścicielem była lekarka, a Forek był wzięty w leasing. Jak kupowałem Subaru to już mieli nowe BMW jako następcę. Nie chcę też zrzucać winy na producenta, bo zdaję sobie sprawę, że mogło mnie spotkać wiele gorszych awarii. Chcę tylko znaleźć przyczynę i wykluczyć wszelkie inne możliwości. Mimo wszystko dziwi mnie po prostu fakt, że w tak krótkich głowicach może dojść do przegrzania (bo chyba to najczęściej jest przyczyną uszkodzenia UPG). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Witajcie To prawda, że nie sprawdzę jak pierwszy właściciel się obchodził z autem, tym bardziej, że wymieniałem już sprzęgło bo było spalone. Nie napisałeś co prawda, jaki był przebieg kiedy kupowałeś auto, ale ileś już przejechałeś a skoro auto teraz ma zaledwie 90kkm a pierwszy właściciel zdążył wcześniej spalić sprzęgło w N/A to wniosek sam się narzuca, że auto musiało być nieźle katowane i to zapewne tłumaczy dziwną historię, jaka ci się przydarzyła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobsynek Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Nie chcę robić OT w tym dziale. Auto kupiłem z przebiegiem około 72 tkm. Przy przeglądzie 75 tkm zgłosiłem pisk z silnika, który jak się okazało pochodził z łożyska wyciskowego, a co za tym idzie zostało wymienione kompletne sprzęgło (dodam że tarcza sprzęgłowa była fioletowa). Jak więc łatwo policzyć ja przejechałem około 16000 km. Z poprzednią właścicielką mam dotąd kontakt i nie będę jej o nic obwiniał. W końcu kupiłem auto używane po gwarancji. Wracając do tematu wiem teraz, że naprawa silnika leży w mojej gestii i nic tutaj nie ma do dodania. Jednak chciałbym przynajmniej poznać przyczynę takiego stanu rzeczy, żeby w przyszłości cieszyć się w pełni z auta. Proszę was jedynie o dodatkowe rady i odpowiedź na moje pytania ze strony SIP bądź was doświadczonych Subaroholików Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pat Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Spalone sprzeglo nie oznacza, ze ktos dawal w palnik tym autem. Wystarczy jazda miejska plus zla technika jazdy i sprzeglo do wymiany. Niektore osoby maja technike jazdy z noga na pedale sprzegla co powoduje jego minimalny docisk ale zawsze. Moze byc tez, ze latali tym autem po gorkach i dolinach, i dlatego tak sie stalo. Prawdy pewnie sie nigdy nie dowiesz:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Chcę tylko znaleźć przyczynę i wykluczyć wszelkie inne możliwości. Mimo wszystko dziwi mnie po prostu fakt, że w tak krótkich głowicach może dojść do przegrzania (bo chyba to najczęściej jest przyczyną uszkodzenia UPG). Byc moze po wymianie UPG pojawi sie przyczyna...termostat , nieszczelność itd......bo z problemem UPG w 2.0 praktycznie sie nie spotkalem ...a jeżeli juz to przyczyna nie były UPG .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobsynek Opublikowano 30 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 Witam ponownie. W sobotę znów padła UPG. Przebieg 174 tyś km. Jadąc autostradą w nocy sam na tempomacie, z prędkością ustawioną między 130 a 140 km/h. Identycznie jak ostatnio. Kontrolka temperatury miga na czerwono. Zjazd na parking, wygotowana woda a na bagnecie mleko. Termostat i płyn chłodniczy wymieniany był w styczniu, po tym jak zalany jeszcze przez ASO płyn chłodniczy zamarzł przy -15 stopniach (SIC). Nie mam siły do tego samochodu . Oleje wymieniane co 10 tyś. km stan sprawdzany systematycznie. Podsumowanie 1 UPG przy 88 tyś km. 2 UPG przy 174 tyś.km. (przejechane 86 tyś. km) Auto gazu nie widziało. Haka holowniczego nie mam. Nie był przeładowany ani upalany. To tyle w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 W sobotę znów padła UPG. Prawdopodobnie w ASO się dowiesz, że to drugi przypadek na milion Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwibel Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Pojedz do JM Auto na serwis (nie teraz to chyba się Pleyada nazywa) to będziesz robił trzeci raz. Dziwne że aż tyle przejechał. Edytowane 30 Października 2016 przez Zwibel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 (edytowane) Pojedz do JM Auto na serwis (nie teraz to chyba się Pleyada nazywa) to będziesz robił trzeci raz. Dziwne że aż tyle przejechał JM Auto to Wrocławiskie ASO Subaru a Plejada to byłe Rm auto czy jakos tak. Pojedz do zakładu gdzie robiłes UPG i z nimi rozmawiaj jeżeli było to ASO to może kolejna naprawa nie bedzie bolesna dla kieszeni Edytowane 30 Października 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się