Skocz do zawartości

zużyta wiskoza w spec.B ???


Papkin

Rekomendowane odpowiedzi

Wiskoza regenerowana we Wrocławiu puki co przejechane 2000 km jest ok. gwarancja 1 rok bez limitu km myślę że warto. Koszt to około 600 zł. Wymieniłem ją sam. Mogą być jeszcze do wymiany łożyska do wiskozy ok 65 zł i na wałek dwa stożkowe ok 200 zł sztuka. Łożyska należy wyregulować powodzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Temat dawno nie ruszany ale może ktoś jeszcze czyta. Kupiłem Legacy (jak się okazało po dłuższej trasie) z upaloną wiskozą. Wiskozę zregenerowałem sam. od tej pory mam przejechane 10000km. Działa tak jak orginał. na filmiku, który sam nagrywałem auto jest bez wału. więc teoretyczne jeżeli wiskoza nie sklei to auto powinno stać a zachowuje się tak jak widać. Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy z wiskozą to piszcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Temat dawno nie ruszany ale może ktoś jeszcze czyta. Kupiłem Legacy (jak się okazało po dłuższej trasie) z upaloną wiskozą. Wiskozę zregenerowałem sam. od tej pory mam przejechane 10000km. Działa tak jak orginał. na filmiku, który sam nagrywałem auto jest bez wału. więc teoretyczne jeżeli wiskoza nie sklei to auto powinno stać a zachowuje się tak jak widać. Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy z wiskozą to piszcie. 

Chcesz powiedzieć, że auto rusza bez założonego wału i to jest na coś dowód (na co?). W 4WD to raczej nic dziwnego. Gdybyś w w jakimś RWD odpiął wał i ruszył to bym się zdziwił. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytki jeżeli są nie uszkodzone to nie wymagają wymiany. Ważne są "druciki" które są dystansami między płytkami. Co do pytania gdzie wlałem olej to pytanie jest z całym szacunkiem dla autora troszeczkę nie na miejscu. Temat jest o regeneracji wiskozy więc wiadomo, że olej wlałem do koła zapasowego ;) . To że auto jeździ to dowód na to że wiskoza blokuje centralny mechanizm różnicowy. Jak wiadomo w mojej subarynie znajduje się centralny mechanizm różnicowy, który przekazuje napęd jak każdy różnicowy tam gdzie ma lżej. I tu do pracy zaprzęgana jest wiskoza, która przy różnicy obrotów między że tak powiem wałem przednim i tylnym blokuje je do kupy. Oczywiście w pewnym stopniu gdyż robi to na oleju. A jaki to dokładnie olej to troszeczkę za dużo pracy mnie kosztowało dojście do tego żebym od razu tak zdradził na pierwszej randce. A co do tego że w 4WD to nic dziwnego to zależy od rozwiązania. Teoretyczni prawie każdy jedzie (o ile wszystko jest ok). Audi 80 Quattro miałem, testowałem i nie jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WOJO dla rozwiania twoich wątpliwości ;)  odgrzebałem stary filmik który nagrałem jak miałem Audi 80 Quatro. Teoretycznie TORSEN jest sprawniejszym rozwiązaniem (a przynajmniej mniej awaryjnym od wiskozy). Na filmiku jest ta sama sytuacja co z Subaru. Wał na tył jest zdjęty i próbuje

ruszyć z miejsca.

A jak znajdę to wrzucę filmik z naprawy mojej wiskozy.

Edytowane przez Fredzik20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przyjaciele, pokusiłem się o sprawdzenie razem ze szwagrem subaryny na rolkach. Legacy szwagra (te srebrne) jest na oryginalnej wiskozie. Oba auta są z tego samego roku, mają takie same silniki i skrzynie biegów. Gdyby ktoś z okolicy chciał sprawdzić swoje napędy to zapraszam. A oto efekt mojego testu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Po teście na rolkach rozebraliśmy wiskoze szwagra. Okazało się że pękł jeden oring i olej wyciekł do skrzyni. Tutaj macie efekt naprawy:

Teraz widać ładnie działającą wiskozę. Wątek kwalifikuje się na edukacyjny - jak sprawdzić wiskozę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Fredzik20,

w celach porównawczych ten test fajny, ale koledzy pisali o chyba o wyjeździe z rolek diagnostycznych.Tam koła głębiej siedzą i jest trudniej. Istotne są  rozmiary rolek i rozstaw i średnica koła i prędkość obrotowa kół. Bez tego porównywać ciężko.

Fajne te rolki. Z jakiegoś taśmociągu wziąłeś,czy sam robiłeś?

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolki są z taśmociągu. Na rolkach na przeglądzie auto wyjeżdża tak samo. Jeżeli chodzi o predkość koła to z moich testów wywnioskowałem że im prędkość większą tym auto szybciej wyjedzie. Jak na razie testowałem też passata 4motion z 2003 roku i niestety poległ na moich rolkach. Była też Alfa Romeo 156 Q4 i muszę przyznać że ładnie zjechała. Pokusiłem się też o zdjęcie wału i podłożenie pod koła kostki brukowej 8 centymetrów. Auto wyjechało na furę bez problemu. Uwieżcie mi że za nim zaczołem się tu wypowiadać zagłębiłem się mocno w temacie. Na pewno coś przeoczyłem ale puki co jestem bardzo zadowolony z napędu.

A i bardzo chętnie sprawdził bym subaryne z oryginalną i sptawną wiskozą. Bo nie miałem okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

zalezy jaka Subaryna - 

 

STI - jak postawisz chociaz 1 kolo na ziemi - zjedzie (zakladajac, ze nie masz rozpietych osi)

WRX - 1 kolo z tylu na ziemi wystarczy (jesli tyljko 1 przednie bedzie na ziemi nie pojedzie - ma otwarty przod)

 

Jak obejzalem Twoje zmagania z Legasiem od razu widac, ze wiskoza nie dziala - u mnie w WRX na lodzie efekt jest taki, ze tylko przod ciagnie (znaczy 1 kolo obraca sie),

 

Pzw,

MCC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...