Skocz do zawartości

Swap 1,8 na 2,2 vs 2,5


hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam proste pytanie i takiej odpowiedzi oczekuję: czy jest możliwość zamontowania osprzętu z 1,8 do 2,2 lub 2,5?

Chodzi mi czy sam "słupek" jest taki sam w tych trzech silnikach?

Wiem, że różnią się zasilaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobić swapa z 2.0 na 2.2 to nie jest problem, bo wiązka pasuje. Z 1.8 trzeba wymieniać wiązkę, sam wiem bo próbowałem zrobić 2.2 silnik na wiązce z 1.8 i jeździł jak by miał 60 koni, albo nawet mniej, komputer sobie nie radził, w sumie nic nie działało tak jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak mam inny pomysł na swap, a mianowicie włożyć większy silnik jednak ma być zasilany monowtryskiem.

Dlatego pytam czy słupki 2,2 i 2,5 są takie same jak 1,8?

Edytowane przez hugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się przyłączę do pytania, czy będzie hulać zmiana shortblocka z 1.8 na 2.2 a najlepiej 2.5 NA i czy to ma sens (pozdrawiam tych co zaraz napiszą: "kup se turbo") i czy 2.2 bądź 2.5 miały skrzynie z reduktorem, bo pewnie też by trzeba było zmienić i trzecie czy skrzynia z 2.2 bądź 2.5 ma takie samo przełożenie jak 1.8 czy trzeba tylny dyfer też zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensu pewnie nie ma, ale nie o to mi chodzi.

Turbo w antyku wstaje poźno, a osobiście nie lubię wysoko kręcić silnika (w sumie nie wiem dlaczego, może chory jestem czy co).

Więc "dół" silnika 2,2 or 2,5 będzie elastyczniejszy względem 1,8.

Jest tu też drugie dno, ale to już nielegal się robi. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawialiscie sie nad kompresorem????

Subaru to nie Honda, że kupujesz JRSC, montujesz, stroisz i ogień.

Chyba taniej wyszłoby przerobić BiTurbo na LHD niż kompresor.

 

Turbo w antyku wstaje poźno

zależy jaka turbina - seria owszem późno

Z ciekawości, są turbo, które startują od powiedzmy 2,2k-2,5k rpm?

 

Jednak wracając do tematu: więc bloki 1,8 / 2,2 / 2,5 są takie same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czyli chopaki jak dobrze rozumiem....Mając dziadka 1.8 w manualu z 4wd i chcąc zmienić silnik na 2.2litra potrzebuje silnik wraz z wiązką i to wszystko?

skrzynia zostaje z 1.8 i będzie to hulało?

Takie luźne zapytanie bo pewnie i tak zostanę przy 1.8...Aczkolwiek przygotować się nie zawadzi :P

Edytowane przez WueM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dziadek rzekomo zRybnika? taki czerwony? chciałem Go brać ale babeczka przez tel. powiedziała Mi, ze TEORETYCZNIE jest juz sprzedany..Nie wiem co to znaczy ale chyba, ze Go nie kupie :D

Więc kupiłem sobie innego....Odbiór w sobotę :yahoo:

A jak już będzie tak daleko to albo swap na 2.2 (bo i ten mój przyszły ma 1.8 pieca) albo uturbianie tego obecnego..Operacja zacna...Kolega na tym "drugim" forum zrobił taki mod- wszystko śmiga i jest git... :)

 

@wojto79, Weź Tego :)

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=3146812741

 

Zabierz silnik blachy...właściwie PRAWIE całość...Ja z Niego potrzebuję tylko 4ry elementy...zapłacę- tzn. dorzucę się do całości :D

Poważna oferta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie zdajecie sobie sprawy ile to jest roboty żeby zrobić z 1.8 na 2.2 litra.

Trzeba wymienić silnik, wiązkę, komputer, dokupić przepływkę i kupić rurę dolotową. Skrzynia zostaje taka sama, to prawda, ale samochód nagle zaczyna dość konkretnie palić a przy 120 na godzinę masz nagle 5.5 tyś obrotów. Samochód na trasy totalnie odpada.

 

Co najważniejsze, nie wystarczy wymienić wiązki silnika, to nie przyniesie efektu, trzeba wyciągnąć całą wiązkę z samochodu i wszystko wymienić... wcale nie teoretyzuje. Zrobiłem kiedyś dla zabawy i z nudów taki magiczny manewr że do samochodu z 1.8 włożyłem silnik 2.2 Zmieniłem komputer, dołożyłem dolot z przepływką, wymieniłem wiązkę silnika i co? I nic, jeździł jak by miał 30 koni a dawanie gazu kończyło się strzelaniem w kolektor i tyle. Niestety wiązka z 1.8 nie jest taka sama i nie starczy podmianka wiązki na silniku. 1.8 a 2.0 czy 2.2 to silniki które są zupełnie inne. Swap z 2.0 na 2.2 jest dużo prostszy bo tam nie trzeba wyrywać wiązki.

 

Wielokrotnie chciałem się zabrać na wymianę kompletną wiązki silnika itp, niestety - wyjmowałem wiązkę żeby jej nie uszkodzić już parę razy i powiem szczerze - nie wyobrażam sobie wkładać ją w to samo miejsce. Oczywiście da się to zrobić, po prostu jeżeli ktoś "coś tam umie" to po prostu sobie nie poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Gooz...Nikt nie napisał, że będzie łatwo- pytanie było czy się da...Jest tu sporo ludzi na Forum, którzy jeżdżą na takim setupie- są po swap'ie i jest ok...Na pewno jakieś kłopoty wynikną ale Mnie chodziło o samą kompatybilność...Przede wszystkim czy silnik 2.2 będzie pasował pod skrzynię z 1.8...A jakbym już miał robic taką operacje to kupiłbym całego dawce...i przełożył wszystko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gooz moje pytanie brzmi: czy jest możliwość zamontowania osprzętu z 1,8 do 2,2 lub 2,5? :angry:

Nic więcej. Bo mocowanie ze skrzynią jest chyba p&p.

Silnik miał być/będzie zasilany 99% jego pracy lpg 2gen.

Skoro miałeś przy 120km/h 5,5k rpm to trzeba było wyłączyć reduktor :D

Jakikolwiek swap będzie robiony jak napisał Wuem czyli z kompletnego dawcy.

Edytowane przez hugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...