Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu imprezy diesel.

W zwązku z tym mam pytanie odnośnie awaryjności tegoż silnika. Ponoć silniki przed 2010 były bardziej narażone na awarię niż od 2010 wzwyż. Mam na oku fajną imprezkę z 45tyś przelotu 6mt tylko własnie z 2009 roku.....

Btw. szukałem informacji na forum, ale za wiele się nie dowiedziałem....

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam - właśnie jestem w trakcie awarii silnika z forestera z 2008 roku , podczas jazdy na autostradzie 140km/h strzelił wał korbowy - to są właśnie te silniki z 2008 rok - ogólnie auto bardzo fajne super się jeździ - dodaje , że auto po gwarancji - nowy silnik ok 30tys

 

z tego co wiem to koniec 2009 roku to silniki są już poprawione

Edytowane przez arsvet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój diesel w Legacy ma przebieg 55tys. narazie nie zauważam jakichkolwiek problemów.Teraz to już nawet prawie nie bierze oleju.No ale to jest model rocznikowy 2010.Znajomy ma Legacy z pierwszych roczników i mówił że były problemy z obrotami silnika na jałowym.Najlepiej sprawdzić w ASO.

Zaraz padną pytania : a na cholere Ci diesel i to używany? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O awaryjności jednostek trochę znajduje się tutaj. Odnośnie zmian, wprowadzone zostały w silniku, który spełnia normę Euro5, czyli w większości modeli od MY10/MY11 (szczegóły zobacz tutaj).

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Jeżdże legacy 2008. Po 100tys km strzelił wał

Wymieniłem shortblock i jeździ :)

Generlanie auto zajebiste tylko z silnikami 2008 różnie bywa.

Teraz już jest lepiej silnik na allegro można za 10-15 k kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60 tys w rok i nic . Nawet filtr mi się nie zaświecił . Teraz mam 78 tys i dalej nic . Raz wymienione klocki , no i oczywiście łączniki stabilizatora przód .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótko opisze subaru forester 2010 rok 2.0 diesel kolegi - 70 tys przebiegu problem z filtrem cząstek ( wymiana wiązek kabli, wymiana filtra) filtr dalej się załącza 2 razy w tyg, czyszczenie filtra serwis dalej niewie jaki problem - okazuje się , że czujnik zepsuty po wymianie wszystko się uspokoiło przebieg 120 tyś strzelila panewka silnik zatarty - auto 2 miesiące po gwarancji - dobry gest subaru uznali wadę fabryczną wymienili silnik , przy okazji wymiana sprzęgła bo przecież auto ma już 120 tyś to po sprzęgle ( w ASO stwierdzono , że za autem nie wolno nic ciągnąć ajuz napewno niema mowy o holowaniu innego a sprzedali koledze hak do auta za 3 tyś ) tarcze przód i tyl zmieniono już dwa razy koszt ok. 4 tyś ale nie jestem pewny , teraz przy 130 tyś poszła skrzynia jakaś plastkiowa część - koszt 2500zł , awaria świateł - jeszcze niewiadomo ile kosztów- dodam , że auto w roku 2012 przestało ok 2 miesiące w ASO Nowy Sącz - Pozdrawiam

Edytowane przez arsvet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji wymiana sprzęgła bo przecież auto ma już 120 tyś to po sprzęgle ( w ASO stwierdzono , że za autem nie wolno nic ciągnąć ajuz napewno niema mowy o holowaniu innego a sprzedali koledze hak do auta za 3 tyś )
dobre :biglol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO stwierdzono , że za autem nie wolno nic ciągnąć ajuz napewno niema mowy o holowaniu innego a sprzedali koledze hak do auta za 3 tyś

 

nie wiem po co komuś takie rzeczy gadają , ale ja jakoś spokojnie zaciągnąłem skuter do Chorwacji - 1200 km - do tego w aucie 4 osoby + pełne załadowanie i jakoś problemów nie miałem ze sprzęgłem . Delikatnie ruszamy jak coś ciągniemy i po sprawie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Fordach Focusach też padały sprzęgła, w "Wieśwagenach" również , Toyoty tez mają te problemy. To nie problem Subaru ale nowych diesele z dużym momentem i wsadzenie tych dwumas aby "poprawić" komfort, ale mi się zdaję że to po prostu ma się psuć aby serwis miał z czego żyć. Ja swoim Forkiem ciągnąłem przyczepę kempingową i spory jacht i jak na razie sprzęgło działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...