Piotr Skiba Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) Nie no, jasne, ze to jest crossover, a nie terenowka, ale skoro w XV jest tak duzy przeswit (nie wiadomo, czy w nowym bedzie tyle samo, ale pewnie tak), to duzy zwis troche go "kastruje". A mozna przeciez przeprojektowac zderzak, jak np. w Forku, i juz jest lepiej. Ale pewnie chodzi o pozycjonowanie marki wewnatrz koncernu... Pisza, ze na rynkach nowy XV ma sie pojawic juz w polowie tego roku, ciekawe jak w PL. Edytowane 23 Stycznia 2017 przez peteres Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Ciekawe co będzie z napędem w nowym XV, bo jak zostanie to co jest, czyli diesel i mułowata wolnossąca benzyna, to dla mnie niestety odpada w przedbiegach. Za to z takim napędem jak w Levorgu to bym poważnie rozważył na swoje kolejne auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Za to z takim napędem jak w Levorgu to bym poważnie rozważył na swoje kolejne auto silnik z levorga + skrzynia manualna i nawet niech srodek zostawia tak jak jest a auto byłoby "meskie" A tak jest bardzo srednie w każdej dziedzinie. tzn. ani szybkie ani super ekonomiczne ani komfortowe, ani pojemne... imo nie warte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) Za to z takim napędem jak w Levorgu to bym poważnie rozważył na swoje kolejne auto silnik z levorga + skrzynia manualna i nawet niech srodek zostawia tak jak jest a auto byłoby "meskie" A tak jest bardzo srednie w każdej dziedzinie. tzn. ani szybkie ani super ekonomiczne ani komfortowe, ani pojemne... imo nie warte Niestety, ale na rynku europejskim Subaru ma w ofercie auta ze słabymi silnikami (wyjątek Forester XT oraz WRX STI). FHI nawet nie wyprodukowało od dawna silniejszych jednostek z wyjatkiem 2.0DIT, bo 1,6DIT trudno uznac za silny, a co najwyżej wystarczający. Przydałaby się nowa jednostka H6 DIT albo nowoczesna wersja wolnossąca orez równolegle DIT. Oferta modelowa Subaru jest coraz szersza (np 7 osobowy SUV w USA) więc i oferta jednostek napedowych powinna za tym rozwojem nadążać. Edytowane 23 Stycznia 2017 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) @@mechanik, o ograniczeniach zewnetrznych w postaci limitow emisji spalin na flote juz byla mowa nieraz. Kary za ich przekroczenie sa za duze - szczerze mowiac i tak cudem mamy STI i XT Zwis w nowym XV wyglada tak samo jak w aktualnym, moze nawet ciut lepiej. Jest w zupelnosci wystarczajacy, bo - jak slusznie zauwazaja krytycy - nie jest to samochod terenowy i nikt oprocz paru wariatow nie bedzie nim jezdzil w teren. A ci ktorzy chca, to i zderzak zmodyfikuja aby pasowalo. wariat Edytowane 23 Stycznia 2017 przez Than_Junior 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 nie jest to samochod terenowy i nikt oprocz paru wariatow nie bedzie nim jezdzil w teren. A ci ktorzy chca, to i zderzak zmodyfikuja aby pasowalo. wariat jeżeli masz wersje z cvt to jeszcze w terenie jakos tam sobie poradzisz . W cięższym terenie w wersji z manualem esp momentalnie dlawi silnik, pomaga wyłączenie guzikiem, natomiast brak reduktora powoduje ze nad autem unosi się nieprzyjemna woń palonego sprzęgła ( kapuchy)... -testowałem na swoim egzemplarzu Już to pisałem ale każdemu kto mnie pyta o ten egzotyczny wynalezek ( XV) radze :dołóż parę groszy i kup Forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 nie jest to samochod terenowy i nikt oprocz paru wariatow nie bedzie nim jezdzil w teren. A ci ktorzy chca, to i zderzak zmodyfikuja aby pasowalo. wariat jeżeli masz wersje z cvt to jeszcze w terenie jakos tam sobie poradzisz . W cięższym terenie w wersji z manualem esp momentalnie dlawi silnik, pomaga wyłączenie guzikiem, natomiast brak reduktora powoduje ze nad autem unosi się nieprzyjemna woń palonego sprzęgła ( kapuchy)... -testowałem na swoim egzemplarzu Już to pisałem ale każdemu kto mnie pyta o ten egzotyczny wynalezek ( XV) radze :dołóż parę groszy i kup Forka Forek 2.0i czy SBD to akurat napęd mają taki sam jak XV tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Z obecnych aut z gamy Subaru w teren nadają się tylko wyposażone w cvt oraz 1,6i ( bo ma reduktor) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Dziwne w stanach jeździ tyle Subaru niekoniecznie po asfalcie i jakoś dają radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Forek 2.0i czy SBD to akurat napęd mają taki sam jak XV w wersji z manualem tak w wresji z cvt nie ( cvt ma x mode) Do tego forek jest lepiej wyciszony, ma duzy bagaznik, jest fajnie zawieszony, ma skretne swiatła, nie traci na wartosci jak nasze wynalazki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 nie traci na wartosci jak nasze wynalazki Co do utraty wartości , to po wystawionych ofertach na oto.moto nie zauważyłem ,żeby XV mocno tracił na wartości , spadek cen jest porównywalny do Forestera , a nawet niższy (XV jest produkowany od 2012 r). Niskie ceny mają tylko XV powypadkowe (najczęściej import z USA). Co do popularności tego modelu w PL to ciężko się wypowiadać -SIP może podać dane ile sprzedało do tej pory XV , a ile pochodzi z tzw. "prywatnego "importu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) nie traci na wartosci jak nasze wynalazkiCo do utraty wartości , to po wystawionych ofertach na oto.moto nie zauważyłem ,żeby XV mocno tracił na wartości , spadek cen jest porównywalny do Forestera , a nawet niższy (XV jest produkowany od 2012 r). Niskie ceny mają tylko XV powypadkowe (najczęściej import z USA). Co do popularności tego modelu w PL to ciężko się wypowiadać -SIP może podać dane ile sprzedało do tej pory XV , a ile pochodzi z tzw. "prywatnego "importu. na temat benzyn się nie wypowiem bo nie śledzę ale co do Diesla w ramach ciekawostki XV SBD 2013 rok cena w cenniku 30 570 € (+ewentualna dopłata za lakier 490 € ) kure EUR w połowie tegoż roku ok. 4,25 30570 x 4,25 = 129923 PLN bez dopłaty za lakier rocznego (dokładnie chyba 11 miesięcznego) kupiłem od Dealera za 68,5% wartości z cennika (z dodatkowymi oponami zimowymi które de facto były na nim założone w lecie) (30570+490) x 4,25 = 132005PLN (wersja z dopłatą za lakier) https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-xv-2-0-boxer-diesel-6mt-wersja-comfort-ID6yhZlr.html ten konkretny egzemplarz jest w ofertach sprzedaży od około 3 lat obecna cena ofertowa to 53% wartości z cennika 2013 Edytowane 23 Stycznia 2017 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Może dlatego, że diesel w Subaru to ZŁO!!!! A poważnie, 50% wartości w dół w 3 lata... no cóż, tak to jest z nowymi autami. Drożeją tylko klasyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) Co do utraty wartości , to po wystawionych ofertach na oto.moto nie zauważyłem ,żeby XV mocno tracił na wartości , spadek cen jest porównywalny do Forestera , a nawet niższy już to pisałem w którymś z wątków ze próbowałem oddać "wynalazek" w rozliczeniu za inny japoński rydwan ( nie Subaru). Cene jaką mi proponowano za 2 letni samochód wynosiła coś około troszkę więcej niż 1/3 wartości auta nowego. Jeżeli chodzi o XV panowie bardzo nie chętnie chcieli go wziązc (stad taka cena) w rozliczeniu twierdząc ze sprzedaż tego auta łatwa nie będzie (dano mi do zrozumienia że gdyby to była Honda ,Toyota albo przynajmniej Forester nie byłoby problemów i wzięliby bardzo chętnie ) -oczywiście doskonale rozumiem ze musieliby na nim zarobić - handel to biznes i tutaj "nie ma miejsca na czułości"- auto można albo sprzedać albo sprzedawać. Poki się nie sypie to tankuje i jeżdżę , ale komfortowe to to auto nie jest. ma dużo wad i drugi raz bym z całą pewnością nie zakupił. Co oczywiście nie skreśla w moich oczach marki Subaru bo tak jak już gdzieś pisałem każdy producent ma w swojej ofercie auta lepsze i gorsze. Natomiast XV nauczył mnie jednego żeby nigdy nie kupować niszowych modeli niszowych marek bo nie ma na nie popytu a i z częściami w ASO bywa problem czeka się miesiącami. A poważnie, 50% wartości w dół w 3 lata... no cóż, tak to jest z nowymi autami. Drożeją tylko klasyki. Honda czy Toyota trzymają ceny bardzo mocno ale to nie o tym wątek. Tak czy siak nie ma co "płakać nad rozlanym mlekiem". Natomiast jednym z atutów XV'a jest fakt ze kompletnie nie wzbudza zainteresowania amatorów cudzej własności (np w przeciwieństwie do Mazd) także można go śmiało parkować wszędzie bez obaw, ceny używanych części np zderzaków itp są śmiesznie tanie ( oem zderzak w stanie idealnym w kolorze 100-200 pln, tylna belka 60pln itp ) a koszta serwisowania nie w ASO -(koniec gwarancji) również bardzo nie drogie, więc zaczynam widzieć jakieś tam zalety posiadania XV'a także jest dobrze Edytowane 23 Stycznia 2017 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remano Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 To już od dawna stało się nudne. Karas, chłopie ogarnij się, Twoje zdanie nt. tego modelu wszyscy już od dawna znają. Przeglądam ten wątek licząc, że od czasu do czasu dowiem się czegoś nowego i ciekawego na temat samochodu, którego absolutnie zadowoloną użytkowniczką jest moja żona, a co znajduję - marudzącego Karasa. Zaczynam myśleć, że Ty masz jakąś misję do spełnienia w sprawie "biednego" xv-ła ;-) bez urazy :-) 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 (edytowane) ok już siedzę cicho Zatem czekamy na nowy model. Edytowane 23 Stycznia 2017 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remano Opublikowano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2017 Ależ w tym oczekiwaniu na nowy model nie siedź cicho, pisz, dyskutuj, tylko już nie marudź ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Karas, 1/3 ceny to szukanie jelenia, a nie odzwierciedlenie ceny rynkowej Twojego XV (chyba, że stan auta jest niezbyt idealny). Mniemam, że za forka też oferowaliby 1/3 ceny. Taki aktywny i obczytany forumowicz nie chciał zweryfikować wartości swojego auta poprzez wrzucenie oferty sprzedaży w stworzony do tego wątek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Natomiast XV nauczył mnie jednego żeby nigdy nie kupować niszowych modeli niszowych marek bo nie ma na nie popytu a i z częściami w ASO bywa problem czeka się miesiącami. widzę , że dalej opowiada Pan historie z magla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) widzę , że dalej opowiada Pan historie z magla... Panie Andrzeju historie z życia. Na części do po kolizyjnej naprawy swojego XV w JM auto czekałem prawie 2 miesiące, jednej się wogole nie doczekałem więc pisze na podstawie moich doswiadczen . Ale doskonale Pana rozumiem, jest Pan biznesowo związany z marką więc co może Pan innego powiedzieć... Koniec OT nie narzekam już , bo kiedyś ten wynalazek jednak będzie trzeba sprzedać.. Pozdrawiam! Edytowane 24 Stycznia 2017 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strusiu72 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Natomiast XV nauczył mnie jednego żeby nigdy nie kupować niszowych modeli niszowych marek bo nie ma na nie popytu a i z częściami w ASO bywa problem czeka się miesiącami. widzę , że dalej opowiada Pan historie z magla... Tu zgodzę, się z Karasem. Moje doświadczenie z przed kilku dni. Jeden z autoryzowanych serwisów zdiagnozował awarię w moim OBK (za pomocą komputera). Trzeci czujnik czegoś tam... (nie pamiętam dokładnie co to było bo rozmowa była przez telefon a ja siedziałem na wyciągu narciarskim). Na pytanie kiedy będzie gotowe padła odpowiedź, że jak część będzie w kraju to do tygodnia, jak trzeba sprowadzać z Japonii to znacznie dłużej. Szczęśliwie po nocy na serwisie auto się naprawiło samo więc niezwłocznie je odebrałem. Inny przykład. Kolega w zeszłym roku spotkał się swoim XT z sarną. Naprawa blacharska trwała ponad miesiąc, bo jakieś części od zderzaka sprowadzano z Japonii. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beemowiec Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 To już od dawna stało się nudne. Karas, chłopie ogarnij się, Twoje zdanie nt. tego modelu wszyscy już od dawna znają. Przeglądam ten wątek licząc, że od czasu do czasu dowiem się czegoś nowego i ciekawego na temat samochodu, którego absolutnie zadowoloną użytkowniczką jest moja żona, a co znajduję - marudzącego Karasa. Zaczynam myśleć, że Ty masz jakąś misję do spełnienia w sprawie "biednego" xv-ła ;-) bez urazy :-) Niestety jak widać Karas nie jest odosobnionym przypadkiem - ja mimo,że uwielbiam tą marke (mam 2 subaraki) to podpisuje się pod jego zdaniem w całości odnośnie tego modelu.Nie jestem typem osobnika który jak coś kupuje to już idzie w zaparte, że to coś jest dobre i koniec.Popełniłem błąd i ok,biore to na klate i nie szlocham. Wyrażam swoje odczucia odnośnie XV bo może komuś się to przyda kiedy będzie zastanawiał się nad zakupem tego samochodu i dokładnie zweryfikuje temat.Dla mnie relacja cena/jakość/zadowolenie jest mocno taka sobie. BTW co do dostępności części to akurat nie uważam,że subaru jest odosobnione i olewa wszystko i wszystkich bo moi rodzice np. od lat jeżdżą japońskimi samochodami i na części do hondy czy mazdy również czeka się dłuuuuugo. Kilka lat temu zderzak tył mazda CX7 plus reflektor - miesiąc czasu.Maska do CX3 również miesiąc.Decydując się na samochód produkowany w Japonii po prostu trzeba brać pod uwage,że na części trzeba będzie czekać troche dłużej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) Karas, 1/3 ceny to szukanie jelenia, a nie odzwierciedlenie ceny rynkowej Twojego XV (chyba, że stan auta jest niezbyt idealny). Mniemam, że za forka też oferowaliby 1/3 ceny. Taki aktywny i obczytany forumowicz nie chciał zweryfikować wartości swojego auta poprzez wrzucenie oferty sprzedaży w stworzony do tego wątek ? zanim cos takiego napiszesz przejdz sie do jakiegokolwiek salonu ale nie Subaru i tak orientacyjnie popytaj ile w rozliczeniu dostaniesz za swoje cudo - ja tak zrobiłem i sytuacje opisałem na forum. Na użeranie się z prywatnymi kupującymi nie mam czasu i ochoty - wersja pozbycia się auta "dla leniwych" widzę , że dalej opowiada Pan historie z magla... Mam wrażenie , że Pan Andrzej czasami nie potrafi się ugryź w język i tu czy tam dorzuci jakiś "kąśliwy" komentarz. Niestety imo działa to tylko na nie korzyść marki którą reprezentuje bo nagle okazuje się ,że narzekający Karas nie jest odosobnionym przypadkiem i jednak jak w przypadku tego "komentarza" na części w innych niż warszawskie ASO czeka się a czeka. A tak nikt inny by sie nie odezwał i wyszłoby na to że "maruda znowu konfabuluje " podobnie jak w przypadku akumulatorów Trochę to dziecinne że dealer "szydzi" z klientów marki którą reprezentuje ale przynajmniej można sobie podyskutować. ie jestem typem osobnika który jak coś kupuje to już idzie w zaparte, że to coś jest dobre i koniec.Popełniłem błąd i ok,biore to na klate i nie szlocham. Wyrażam swoje odczucia odnośnie XV bo może komuś się to przyda kiedy będzie zastanawiał się nad zakupem tego samochodu i dokładnie zweryfikuje temat.Dla mnie relacja cena/jakość/zadowolenie jest mocno taka sobie moja opinia na temat tego auta jest opinią którą sobie wyrobiłem na podstawie auta którym jeżdżę. A że nie jest ona pozytywna czy pochlebna cóż- życie. Jakby ktoś był zainteresowany takim modelem to może sobie przeczytać opinie osoby która zadowolona nie jest a nie same ochy i achy o napędzie i bokserze - tyle jakieś nowe info o nowym XV ktos coś ?? Edytowane 24 Stycznia 2017 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się