Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to ktoś z forum, bo nie ukrywam, że bardzo fajnie zrobiony STi. Felgi OZ 19", fotele recaro w środku, folia na zewnątrz, eleganckie logo STi na tylnym skrzydle.

 

post-13044-0-76716300-1485096164.jpgpost-13044-0-42524600-1485096165.jpgpost-13044-0-96521200-1485096166.jpgpost-13044-0-91079100-1485096165.jpgpost-13044-0-36383600-1485096166.jpgpost-13044-0-33543000-1485096167.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ktoś z forum, bo nie ukrywam, że bardzo fajnie zrobiony STi. Felgi OZ 19", fotele recaro w środku, folia na zewnątrz, eleganckie logo STi na tylnym skrzydle.

 

attachicon.gifDSC_0003.JPGattachicon.gifDSC_0004.JPGattachicon.gifDSC_0007.JPGattachicon.gifDSC_0005.JPGattachicon.gifDSC_0006.JPGattachicon.gifDSC_0008.JPG

 

Mieliśmy okazję trochę usprawnić Subaru Impreza STI, demo car firmy PLGroup 

Zaszły niewielkie zmiany w układzie wydechowym, dzięki którym samochód po programie ma 40KM i prawie 100Nm więcej. 

Zestaw tarcz hamulcowych DBA, z klockami Ferodo, i przewodami w oplocie spowodował że Subaru w końcu zaczęło bardzo skutecznie hamować. 

Sporo pracy włożyliśmy w układ jezdny, aby jazda bardzo zadbanym dzięki PLDetailing egzemplarzem STI sprawiała przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taurus spoko ładownosc do 75 kg (podobnie jak boxy mont blanc) a nie do 50 kg jak thule. Sam bagażnik bazowy thule ma chyba dopuszczalne obciązenie do 50kg, dlatego ja zakupiłem .

Nie wiem jakie sprawdzałeś, bo ja mam Atlantis 780 i ma udźwig 75kg.

Poza tym dach ma swój limit (u mnie 75kg, Legacy) i ogólny ładunek w samochodzie w granicach dopuszczalnej masy nie może być większy niż około 450kg z pasażerami. Także na bagaż realnie przy 2+2 zostaje trochę ponad 200kg, z czego ile się da pakuję jak najniżej.

Wniosek z tego, że nawet te 50kg to bardzo dużo realnie.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

które stoi od dłuższego czasu w JM

 

chyba kolejne bo jeden wyjechal w koncowce roku

 

tapatalked

 

 

 

Aaa to zwracam honor, ostatni raz widziałem je właśnie w ostatnich dniach grudnia. :)

Edytowane przez evoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie sprawdzałeś, bo ja mam Atlantis 780 i ma udźwig 75kg. Poza tym dach ma swój limit (u mnie 75kg, Legacy) i ogólny ładunek w samochodzie w granicach dopuszczalnej masy nie może być większy niż około 450kg z pasażerami. Także na bagaż realnie przy 2+2 zostaje trochę ponad 200kg, z czego ile się da pakuję jak najniżej. Wniosek z tego, że nawet te 50kg to bardzo dużo realnie.

odnosiłem sie do wpisu

 

 

Na box-a wybrałem Taurus Adventure 480, podobno klase wyżej niż Thule Touring L 780 a cena ta sama.

 

Thule Touring L 780 ma ładowność 50 kg. Podobnie jak bagażnik bazowy firmy thule (belki). Być może 50 kg to nie jest mało ale ja tam wole mieć świadomość że bagażnik ma jeszcze jakiś tam "zapas" ładowności. Przykładowo jedziesz na narty  w 4 osoby, masz auto z mikro bagaznikiem jak XV czy STI. Narty ( 4 pary) np. coś ze stajni head np supershape speed  ważące około 7-8 kg/para do tego 4 pary butów, kije i co tam tylko do boxa się jeszcze zmieści i już 50kg jest przekroczone.. Dlatego wydaje mi sie że wybierając bagażnik dachowy powinno się przede wszystkim patrzeć  na ładowność  bagażnika bazowego i boxa 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w tej samej cenie był Thule Touring i in miał ładowność 50kg. A i materiał z jakiego był zrobiony nie przemawiał do mnie. Pan oczywiście polecił mi Thule Motion XT który ma 75kg ale cena była o 1000 zł większa niż tego Taurusa. Jestem zadowolony z zakupu, zobaczmy jak spisze się w akcji. Ktoś wie jaki maksymalne obciążenie dachu w naszych STI? Bo w instrukcji się nie doszukalem.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A z ciekawości, jaka jest dopuszczalna maksymalna prędkość takiego zestawu?

Jak usłyszysz łubudubu to znaczy, że przekroczyłeś prędkość dźwięku  ;)

 

Raz mnie podkusiło polecieć 200. Było ok dopóki nie zajrzałem przez szyberdach jak nim kiwa :o:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A z ciekawości, jaka jest dopuszczalna maksymalna prędkość takiego zestawu?

Thule ma homologację do 130km/h.

 

Ale 160 km/h wytrzymują bez problemu. Każdy boks wytrzymuje skoro, regularnie w zimie OeBB przewozi auta z bagażnikami dachowymi, a pociąg przez Austrię pruje 160 km/h. Do tej pory nie słyszałem aby kiedykolwiek jakiś spadł.

 

Niestety nie mam na tym komputerze własnego zdjęcia a w internecie nie mogę znaleźć ale przynajmniej jest Polski akcent. :)

IMG_6620-thho.jpg

 

PS Znalazłem w sieci:

Nie mogę wkleić ale jest link

Edytowane przez FilipBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 160 i spokojnej pogodzie całkowicie napchany box dostawał wibracji, dziób mu zaczynał latać góra-dół :). Na niskich belkach whispbar - aż się bałem, że uchwyty boxa dotkną dachu. Wyprzedzały mnie samochody z boxami, także myślę że 130 to także ekonomiczny kompromis.

Nie sądzę że homologacja obejmuje prędkość maksymalną, nie widziałem takiego dokumentu. Instrukcja użytkownika nie wspomina o prędkości maksymalnej.

 

Dla imprezy limit na dachu to 80kg

 

https://www.joomag.com/magazine/subaru-wrx-wrx-sti-manuals-2014-impreza-wrx-wrx-sti-owners-manual/0374254001386913287?page=297

 

Box jak mój waży 15-18, belki pewnie z 8 ze stopami, czyli na bagaż i tak zostaje 55 lub mniej.

 

PS. Fajny ten Taurus, ciekawe czy też się łatwo rysuje ta błyszcząca powłoka. Z minusów widzę, że śruby mocowania łap wystają do środka i mogą uszkodzić ładunek.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edytowane przez rafacon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanie bo nie mam za bardzo czasu robić doktorat z dopasowania felg do MY15. :)

Jak dużą krzywdę zrobię sobie zakładają 18"/8" ET40 ?

 

Rozważam taką opcję na zimowy okres http://www.speedlinecorse.co.uk/aftermarket/SL2Marmora.htm

 

Wyzwanie podjęte i SL2 ciemno grafitowe jadą.

Zaczęła się zabawa z doborem opon bo w sprytnej głowie wykoncypowałem sobie 225/45/18 jako najbliżej serii i zdecydowanie lepsze na "różne" warunki zimowe.

Niestety napotkałem kolejną przeszkodę :) Na rynku praktycznie nie ma "normalnych" opon w tym rozmiarze z nośnością 97..... 

Ktoś widział i może poleci? Może coś przeoczyłem.

 

Jako alternatywę rozważam 235/45/18. Obwód większy o 2.9x% czyli niezbyt dobrze ale w granicach tolerancji producenta, który dopuszcza do 3%.

 

życie jest ciężkie ale bez tego byłoby nudne :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

SL2 ciemno grafitowe jadą
Nie mogę się doczekać fotek :thumbup:

 

A może Falken HS 449 235/40 R18 95?

 

Mam ten model na 17" i polecam, a rozmiar mam taki na lato na felgę 8"

(ja nie wiem czy to co napisałem jest zrozumiałe :)


A propos nośności to między 95 a 97 jest chyba 40 kg różnicy, a 95 to około 700kg? Myślę, że w tej kwestii nie ma co wariować ;)

(chociaż może dzięki forum, dowiem się że jednak złe kupiłem :huh: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Falken HS 449 235/40 R18 95?

 

nośność 95 vs. 97 to krytyczny parametr przez który można mieć sporo problemów. Bezwzględnie należy trzymać się specyfikacji producenta. Tak mówią...

 

BTW. 235/40 to zejście w dól do serii a tego chcę uniknąć. Zwłaszcza w zimowym setupie gdzie przydaje się wyższy profil opony :)

 

W sumie to mam dylemat czy 235/45/18 wejdzie bez obcierania ?

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...