Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Problem w tym, że według mnie fabryczne opony są po prostu niebezpieczne.

Właśnie wróciłem z wakacji i zrobiłem ok. 3.5k km w różnych warunkach. G9600 są jednymi z najbardziej nieprzewidywalnych opon z jakimi miałem do czynienia. Zapomnijcie o ostrym hamowaniu lub szybszej jeździe na mokrym. Moim zdaniem są gorsze od G9000 z poprzedniego modelu OBK, które chociaż piszczały na każdym zakręcie to na mokrym trochę trzymały. Zmieniłem je na GY Excellence 225/60/16 za 400pln od sztuki i było o niebo lepiej. Problem w tym, że obecny rozmiar na taki manewr nie pozwala. Analizował ktoś opcję założenie 235/55/17 ?

Jest coś fajnego na rynku dostępne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz zalozyc Bridgestone RE031 225/60R17 99 V. Jest dostepne. W tym rozmiarze dostepny jest tez Nokian.

 

Reszta ta sa opony do tzw 4x4 (albo suv'ow) i sa to opony tej samej klasy co geolander.

Nie mialem okazji szybciej czy awaryjniej hamowac w deszczu jeszcze - ale wiem juz - ze pomaga wlasciwe cisnienie w oponach. W zadnym wypadku nie moze byc za wysokie.... Bo wtedy autem nosi na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli ostre hamowanie na suchej i przyczepnej nawierzchni oraz normalną jazdę na mokrym. Na mokrym mam wrażenie jakby nie było żadnej przyczepności. Auto lekko się uślizguje ( przód i tył ) i to w sposób nieprzewidywany. Jakoś doczołgam się do listopada i zmienię na dobre zimówki a w przyszłym roku na RE031. To jest następca ER300 ?

 

Podsumowując pierwsze 7k km i długie trasy po różnych drogach to muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem komfortu w OBK.

Wracając z Chorwacji zrobiłem 1400km w 14godzin i jeszcze miałem siłę zaliczyć powtórkę walki Adamka. :mrgreen:

Na 3.5k km wyprawie w zasadzie nie ma do czego się przyczepić. Spalanie 6.8 l/100 z tym, że na autostradach w Chorwacji i Czechach jechałem często ok. 150-160 km/h plus dużo górek w Chorwacji. Zużycie oleju ( trzymanie wskazania pod FULL ) 150ml.

Czego mi brakuje ? Bezapelacyjnie mocy. Bardzo ekonomiczny 2 litrowy diesel pozwala na sprawne poruszanie się ale bez emocji i frajdy.

Mam nadzieję, że pojawi się w perspektywie 3 -4 lat mocniejszy boxer diesel.

 

Jedyna rzecz na jaką trzeba zwrócić uwagę to ruszanie pod ostre górki. "typowe" obroty 1200-1400 często nie wystarczają i trzeba umiejętnie operować gazem i sprzęgłem żeby nie zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Bridgestone RE031 to nawet producent się nie przyznaje na żadnej ze swoich oficjalnych stron.

Trudno znaleźć jakiekolwiek info czy opinię o niej a i sam rysunek bieżnika nie przekonuje.

 

Jeszcze do niedawna była fajna opona Continental ContiCrossContact LX o fajnym bieżniku ale niestety w ofercie została zastąpiona oponą ContiCrossContact LX Sport o bieżniku dużo agresywniejszym .

 

Z braku wyboru wszedłem w ten model i jak tylko zbiorę jakieś spostrzeżenia podzielę sie na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi oponami to cos jest, juz mnie kilka razy zaskoczyly. Poza tym autem jezdzi sie super. Ostatnio w ulewie zastanawialem sie czemu wszyscy tak wolno jada..... az spojrzalem na budzik. Pewnie cos w tym jest:

 

Inna sprawa jest, ze outback jest tak wyciszony, ze osiaga sie niewiadomo kiedy 110km/h a potem trzeba szybko i mocno hamowac i pojawia sie zdziwienie - dlaczego tak autem rzuca :P Ano dlatego, ze ma sie 110 w zabudowanym....

 

..

 

Ten grzmot jest bardzo dobrze wyciszony, jak dla mnie wystarczajaco szybki i dynamiczny (patrzac na rozmiary i mase) i po okolo 5000km przestal gasnac przy ruszaniu wiec chyba sie dotarlem 8) . Wczesniej mialem traume z uwagi na sprzeglo, ale teraz juz nie mysle o zmianie softus. Choc moze ja mam nowy soft od nowosci (auto odebrane 25 czerwca). Wole nie tracic ani odrobiny przyjemnosci z jazdy. Teraz tylko poczekam na zime i zobacze co autko potrafi. Pierwszy sezon przecwicze na fabrycznych gumkach.

A sprzeglo dwa razy leciuchno poczulem, ale przyznaje sie bez bicia ze sie zagapilem i przygazowalem jak w benzynie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trzy szybkie pytania do użytkowników OBK MY10 :

 

1. czy wam też "lata' wajcha od biegów w pozycji na 2ce ? Na każdym innym biegu siedzi sztywno a na dwójce ma luzy jak w Ursusie ? Do tego już miałem nadzieję, że się Panowie w FHI nauczyli się robić łagodnie pracujące synchronizatory 2go biegu. Jednak nie. Tak jak w poprzednim modelu na zimnym ciężko a potem lżej lale hałaśliwie wchodzi.

 

2. czy montował ktoś CB na stałe ? np. w schowku pasażera .

 

3. jak naprawić niezamykającą się klapę bagażnika bez palnika ? :mrgreen:

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy szybkie pytania do użytkowników OBK MY10 :

 

1. czy wam też "lata' wajcha od biegów w pozycji na 2ce ? Na każdym innym biegu siedzi sztywno a na dwójce ma luzy jak w Ursusie ? Do tego już miałem nadzieję, że się Panowie w FHI nauczyli się robić łagodnie pracujące synchronizatory 2go biegu. Jednak nie. Tak jak w poprzednim modelu na zimnym ciężko a potem lżej lale hałaśliwie wchodzi.

 

2. czy montował ktoś CB na stałe ? np. w schowku pasażera .

 

3. jak naprawić niezamykającą się klapę bagażnika bez palnika ? :mrgreen:

 

 

pzdr.

 

 

Po przeczytaniu twojego postu sprawdziłem lewarek - faktycznie na dwójce lata mocniej niż na innych biegach (ale na pewno nie jak w ursusie a co najwyżej w maluchu :) )

 

Z radiem próbowałem różnych miejsc i ostateczne wylądowało na boku tunelu po stronie pasażera - w zasadzie jedyne miejsce gdzie jako tako się mieści i specjalnie nie przeszkadza

 

co do klapy to myślałem że tylko mój tak ma :) ale zauważyłem ostatnio, że jeśli nie zamyka się to trzeba jeszcze raz otworzyć (nacisnąć guzik otwierania na klapie) i wtedy zamyka się bez problemy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ursusem to może przesadziłem :)

 

CB podłączyłeś pod instalacje audio ? Nie było stresu z rozbieraniem ? Zawsze mam dylemat czy nasi fachowcy złożą wszystko tak jak w fabryce. W MY06 idealnie wchodziło do schowka, kabelek wzdłuż prawej strony na tył. Przez lampę na dach i po kłopocie.

 

walnięcie klapą nawet 5 razy czasami nie pomaga. odskakuje. sprawdzę patent z zamkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ursusem to może przesadziłem :)

 

CB podłączyłeś pod instalacje audio ? Nie było stresu z rozbieraniem ? Zawsze mam dylemat czy nasi fachowcy złożą wszystko tak jak w fabryce. W MY06 idealnie wchodziło do schowka, kabelek wzdłuż prawej strony na tył. Przez lampę na dach i po kłopocie.

 

walnięcie klapą nawet 5 razy czasami nie pomaga. odskakuje. sprawdzę patent z zamkiem.

 

 

Na razie mam podpięte do zapalniczki - nie chce mi się grzebać - jak pojadę na przegląd to poproszę żeby mi wpięli do instalacji

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podobnie jak Adam12 przejechałem już koło 11 tys. km, lecz uwagi miałbym nieco inne:

1. opony są generalnie OK - wystarczająco ciche na asfalcie i niezłe w lekkim terenie. jeździłem po deszczu i nie mam takich wrażeń, jak opisane powyżej, choć moja żona w Forku (identyczne opony, tylko wysokość 55) zgłaszała kłopoty przy kałużach (aquaplaning) - ja zostaję przy Geolandarach, bo na razie odpowiada mi ich uniwersalność (a tak na marginesie, to Yokohama została głównym dostawcą opon dla AMG :D )

2. skrzynia biegów - typowo Subarowa, czyli niezbyt dokładna, ale ten typ tak ma :D moje problemy z biegami polegają na tym, że jak się rozpędzę na dwójce, to strasznie trudno wrzucić trójkę (słynne synchronizatory?) oraz podczas redukowania na czwórkę zdarza się wrzucić dwójkę (lewarek w położeniu luzu w moim aucie nie jest idealnie nastawiony na czwórkę, jak w innych samochodach, ale gdzieś pomiędzy dwójką a czwórką) - trzeba uważać

3. auto spala średnio 6,8 l wg komputera, choć jak mierzyłem "z natury", czyli po zatankowaniu to wychodził litr więcej - mój generalnie strasznie żłopie przy prędkościach powyżej 130 - 140 km/h - dochodzi nawet do 8 litrów... to trochę dziwne, bo w mieście potrafi spalić ok. 7, a na autostradzie 8 :D

4. okropnie brzmią fabryczne drzwi przy zamykaniu (telepiąca się blacha), więc polecam wyciszenie car-audio :)

5. głośniki fabryczne to kompletna kupa :cry: - jak je wymontowałem, to byłem naprawdę zdziwiony, że coś takiego w ogóle wydawało jakiekolwiek dźwięki - no i pierwszy raz chyba w życiu widziałem magnesy wielkości naparstka :lol: - po wymianie na Focal audio brzmi rewelacyjnie!

6. tradycją Subaru jest hałasująca roleta :)

7. pomiędzy fotelami przednimi (tam gdzie schowek na kubki) jest taki fajny materiał, przypominający szczotkowaną stal - jak mi się porysowało. to ze zdziwieniem stwierdziłem, że to plastik pokryty jakimś rodzajem farby :P

 

żeby nie było, że tylko narzekam, to powiem, że frajda z jazdy, pewność zawieszenia i rewelacyjny napęd rekompensują z nawiązką wszelkie niedogodności i traktuję je jako drobiazgi :lol:

wielką zaletą auta są jego gabaryty wewnętrzne - ja jestem dosyć spory, ale jestem w stanie w tym samochodzie usiąść za fotelem przednim ustawionym pode mnie - to rzadkość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie opon to ja mogę mieć spaczone podejście ponieważ często jeżdżę WRX'em a to inna bajka.

Niemniej kilku użytkowników potwierdziło moje uwagi, zwłaszcza brak stabilności przy ostrych wyhamowywaniach.

Ad2. u mnie jest podobnie. Z tym że 3ka wchodzi bez problemów ale produkcja z 5 na 4 oj trzeba uważać często wchodzi 2ka.

Ad3. u mnie fizycznie pali dokładnie według wskazań czyli ok. 7l. an autostradzie przy stałej 150 - 160 spalanie to ok. 7.5l zarówno na kompie jak i fizycznie.

Ad5. Podasz model głośników na podmianę ? z góry dziękuję.

ad6. u mnie na razie jest cisza ale za to osłona szyberdachu po otwarciu hałasuje. zwłaszcza na naszych super drogach.

Ad7. Wszystkie wykończenia to imitacja i podobnie jak w poprzednim modelu rysują się bardzo łatwo.

 

Polecam wszystkim zmianę oleju i filtra powietrza częściej niż spec 15k km. U mnie filtr był po 8k km czarny !!! Mimo, że połowa przebiegu była zrobiona na autostradach. Kolor oleju zdecydowanie wskazywał na konieczność jego wymiany.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie opon to ja mogę mieć spaczone podejście ponieważ często jeżdżę WRX'em a to inna bajka.

Niemniej kilku użytkowników potwierdziło moje uwagi, zwłaszcza brak stabilności przy ostrych wyhamowywaniach.

Ad2. u mnie jest podobnie. Z tym że 3ka wchodzi bez problemów ale produkcja z 5 na 4 oj trzeba uważać często wchodzi 2ka.

Ad3. u mnie fizycznie pali dokładnie według wskazań czyli ok. 7l. an autostradzie przy stałej 150 - 160 spalanie to ok. 7.5l zarówno na kompie jak i fizycznie.

Ad5. Podasz model głośników na podmianę ? z góry dziękuję.

ad6. u mnie na razie jest cisza ale za to osłona szyberdachu po otwarciu hałasuje. zwłaszcza na naszych super drogach.

Ad7. Wszystkie wykończenia to imitacja i podobnie jak w poprzednim modelu rysują się bardzo łatwo.

 

Polecam wszystkim zmianę oleju i filtra powietrza częściej niż spec 15k km. U mnie filtr był po 8k km czarny !!! Mimo, że połowa przebiegu była zrobiona na autostradach. Kolor oleju zdecydowanie wskazywał na konieczność jego wymiany.

 

pzdr.

 

ad 5. z przodu zestaw głośników Focal 165 KR (to główne źródło dźwięku i nawet sub nie jest potrzebny), a z tyłu trójdrożny Pioneer (nie pamiętam teraz modelu) - problem tych głośników Focal jest taki, że membrany, a więc basy zaczynają najfajniej pracować, jak się nieco da czadu ze wzmocnieniem głośności - wtedy bajka!

 

problem częstej wymiany oleju jest związany z zakichanym DPFem!!!

nie wiem, jak w Subaru, ale w innych samochodach jest tak, że podczas regeneracji komputer daje sygnał, żeby podawać więcej paliwa, bo sadzę trzeba wypalić, więc filtr musi się rozgrzać do czerwoności, albo nawet do białości - na to potrzeba paliwa (stąd też większe zużycie z DPFem)

jeżeli jedziemy w korku, a komputer podaje więcej paliwa, to.... silnik nie jest w stanie go spalić i ropa przenika do oleju napędowego m.in. przez zawory... jaki skutek? olej jest zanieczyszczony ropą i rozrzedzony, a dodatkowo najczęściej zwiększa się jego objętość!

jedyna rada to wymiana oleju częściej, niż zaleca to producent :P

w Subaru serwis jest na szczęście co 15 tys. km, a wyobrażacie sobie, co się dzieje w silnikach VW czy Opel, gdzie przeglądy są co 30 tys. km?

nie chcę więcej mieszać z DPF / FAP, bo jestem wrogiem tego systemu i jeszcze za dużo powiem :D

 

EDIT: właśnie wróciłem ze stacji kontroli pojazdów - nie sprawdzają, czy jest DPF, czy nie ma - interesuje ich ewentualnie skład spalin, o ile samochód jest stary lub ewidentnie kopci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ropa do oleju napędowego ?

 

ropa do oleju SILNIKOWEGO! mój błąd :x

też byłem przerażony!!! ale tak jest na 100% w innych dieslach - nie wiem, jak w naszym?

wynika to z tego, że silnik dostając dodatkową dawkę ropy, nie jest w stanie jej przepalić i przepuszcza głównie przez zawory do oleju :cry:

dotyczy to praktycznie tylko samochodów, które 70 - 80% jeżdżą po mieście - przy jeździe poza miastem nie ma tego problemu

 

-- 24 wrz 2010, o 09:28 --

 

ropa do oleju napędowego ?

 

Focale są dwudrożne z zewnętrznym tweeterem + zwrotnice. Mieści się to w miejsce seryjnych ? No i ich koszt jest lekko powalający :D

pasują :) w desce na podszybiu wymienia się tweetery, a w drzwi przednie montuje główny głośnik

cena jest relatywnie wysoka (choć są też audiofilskie Focale za 12 tys. zł), ale jakość dźwięku kompletnie niweluje ewentualną pustkę w portfelu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pzdr.

ad 5. z przodu zestaw głośników Focal 165 KR (to główne źródło dźwięku i nawet sub nie jest potrzebny), a z tyłu trójdrożny Pioneer (nie pamiętam teraz modelu) - problem tych głośników Focal jest taki, że membrany, a więc basy zaczynają najfajniej pracować, jak się nieco da czadu ze wzmocnieniem głośności - wtedy bajka!

 

Te głośniki maja glębokość montażową 71mm, nie było kłopotu z ich instalacją ?

Rozumiem, że poszły jakieś podkładki dystansujące i wszystko ładnie się zgrało ?

 

Focal 165KR ma dość wysoki RMS 80W i podejrzewam, że fabryczne audio nawet w tym lepszym wydaniu generuje 1/4 potrzebnej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te głośniki maja glębokość montażową 71mm, nie było kłopotu z ich instalacją ?

Rozumiem, że poszły jakieś podkładki dystansujące i wszystko ładnie się zgrało ?

Focal 165KR ma dość wysoki RMS 80W i podejrzewam, że fabryczne audio nawet w tym lepszym wydaniu generuje 1/4 potrzebnej mocy.

1. poszły podkładki dystansujące, choć miejsca w drzwiach jest aż nadto

2. ja mam Kenwooda z navi, więc śmiga lepiej niż fabryczne audio, ale faktycznie trzeba go rozkręcić, żeby głośniki w drzwiach odpowiednio się poruszyły :) zapewniam, że nie trzeba z nimi subwoofera, o ile się odpowiednio ustawi volume :lol:

poza tym tu nawet nie chodzi jedynie o basy - fabryczne głośniki nie mają również pewnych częstotliwości środka - Focale są naprawdę pięknie zrównoważone :D - czasami siedzę w aucie pod domem kilka minut, żeby tylko muzy dosłuchać do końca :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest też wersja A1. Słabsza ale o połowę tańsza.

 

Xanadu - tweetery wkładałeś od góry ? Mam dreszcze jak pomyślę że fachowcy zaczną rozbierać deskę.

 

Fabryczne DVD z Navi też jest kenwooda.

 

tweetery wkłada się od góry - maskownice są na zatrzaskach (jak 99% całej deski rozdzielczej w OBK)

 

odradzam A1 - naprawdę jest ogromna różnica w jakości dźwięku - wg mnie większa niż różnica w cenie :)

nie wiem, jakie jest fabryczne navi - nie odważyłem się za 3 tys. EUR wchodzić nieco w ciemno :P (gwarancja map, upgradu oprogramowania, serwisu itd.) - odnoszę się do systemu audio bez navi

tak czy inaczej w sprzęcie audio podstawą są głośniki, a nie radio!!!

jak się ma ograniczony budżet to wg mnie lepiej zainwestować w świetne głośniki i dobre radio

to trochę tak, jak z aparatami lustrzankami - lepiej mieć dobry aparat i świetny obiektyw niż odwrotnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wersja z NAVI jest odtwarzacz DVD i inne radio. Według specyfikacji ponoć lepsze.

 

kurna 3k pln za dwa głośniki to sporo....

 

 

Nie jest tak źle ;-)

 

http://allegro.pl/focal-kr2-power-nowe- ... 83211.html

 

jakby spodobało Ci się cos z oferty DLSa to służe pomocą w zorganizowaniu dobrej ceny.

Ja wrzucam do swojego R6A na przód i 426 na tył, ceny naprawdę chrześcijańskie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wersja z NAVI jest odtwarzacz DVD i inne radio. Według specyfikacji ponoć lepsze.

 

kurna 3k pln za dwa głośniki to sporo....

 

 

Nie jest tak źle ;-)

 

http://allegro.pl/focal-kr2-power-nowe- ... 83211.html

ten zestawik z Allegro to KR2 z innymi kopułkami w głośnikach mid-bass

minimalnie lepiej przenosi średnie częstotliwości, ale ma słabszy bas niż KR

tak, czy inaczej też bardzo godny polecenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wersja z NAVI jest odtwarzacz DVD i inne radio. Według specyfikacji ponoć lepsze.

 

kurna 3k pln za dwa głośniki to sporo....

 

w necie kosztują od 1.200 do 1.500 zł... skąd masz taką zaporową cenę?

 

 

1500 pln za 1 komplet ( główny + tweeter+ zwrotnica ) a trzeba kupić dwa komplety na przednie drzwi czyli 3.000pln.

 

a sorry 1500 za dwa zestawy. To brzmi całkiem inaczej :)

 

znalazłem KR za 1300 ale nie ma wzmianki ze to zestaw http://sklep.barieradzwieku.pl/produkt/ ... 65_KR.html

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...