Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za cenną informację - mój MY12 ściągał lekko od nowości i w sumie nigdy ASO sobie z tym problemem nie poradziło. Zresztą w nowym mam to samo. Geometria była robiona, coś tam było pozo normą i zostało skorygowane ale dużej poprawy nie zauważyłem. Zmiana kompletu kół też nie pomaga. Muszę jeszcze pomęczyć temat przy najbliższej okazji.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Wczoraj minęło dokładnie 3 lata od momentu odbioru auta. Auto stoi  w ASO w Łomiankach, przy przeglądzie po 60 k km (realny przebieg niecałe 49 k km) zgłoszona fatalna praca sprzęgła na biegu 1 i 2 jak jest duża wilgotność (jak spojrzałem na swój post z poprzedniej strony okazuje się, że zaczęło to się prawie rok temu) oraz nie działający przycisk sterowania radiem (głośność oraz "góra-dół"). Czekamy na rozwój sytuacji bo na chwilę obecną wg odpowiedzi z DT SIP sprzęgło to element eksploatacyjny i nie podlega gwarancji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłaszałem szarpanie przy przeglądzie 30 kkm - nic nie znaleźli, potem przy przebiegu 39 kkm byłem na tyle zdesperowany, ża ASO rozebrało sprzęgło, wymieniono tylko dwumasę. Pomogło - przestał się trząść przy ruszaniu. Fajnie było przez kilka tyś. km, potem wróciło do „normy”. Stare sprzęgło (tarcza i docisk) było w idealnym stanie, tylko dwumasa miała ponadnormatywne luzy. Naprawa na gwarancji w związku z tym, że sygnalizowałem objawy już wcześniej.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, spawalniczy napisał:

U mnie wymiana sprzęgła pomogła - przestał się trząść przy ruszaniu. Fajnie było przez kilka tyś. km, potem wróciło do „normy”.

Stare sprzęgło było w idealnym stanie, tylko dwumasa miała ponadnormatywne luzy.

Oj jak mnie to telepanie/drgawki czasem wnerwiaja a najlepsze jest to że jedneo dnia są a następnego wszystko działa aksamitnie gładko.

Czy w Waszych OBK SBD po wrzuceniu 4 biegu drążek zmiany biegów wpada w dziwny rezonans/drgania z takim metalicznym brzeczeniem? ( szczególnie pod dużym obciążeniem)

Od nowosci na 4 biegu drażek mial lekkie drgania ale bez zadnych dodatkowych atrakcji akustycznych.

Coprawda wystarczy go lekko ruszyć i jest cisza. TTTM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wątek dotyczy OBD to ja się pochwalę dotychczasową eksploatacją.

OBK rocznik 2011 z SIP, diesel, przebieg dochodzi do 285.000 km.;)

Pierwszy silnik, przy 200 tyś było wymienione sprzęgło z dwumasą.

Serwis do 120 tyś ASO, potem nieASO.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ayu napisał:

jest tak samo jak u Ciebie z tym telepaniem

No to się uspokoiłem :angry: Fajnie, dwumasa do zrobienia, już się cieszę:wacko:

 

 

 

11 godzin temu, spawalniczy napisał:

Stare sprzęgło (tarcza i docisk) było w idealnym stanie, tylko dwumasa miała ponadnormatywne luzy.

Podejrzewam że u mnie byłoby podobnie, sprzęgło w ciemno mogę uznać za b.dobre.Jakość tych kół dwumasowych pozostawia wiele do życzenia.

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2017 o 09:42, Adam12 napisał:

Zwłaszcza, że występuje stosunkowo rzadko.

 

No nie bardzo rzadko bo jak jest mokro to codziennie.

Dziś info z SIP o przyznanej wymianie sprzęgła na gwarancji. Cieszę się, że pozytywnie rozpatrzono moją prośbę (i dziękuję jeśli ktoś z Centrali tu zajrzy!)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trzy lata ;)

 

5a3e1bc434e8c_3lata.thumb.jpg.8affb58332ac3be820acf4c9267b9e41.jpg

 

Nadal przygód brak. Odpukać.

Usterki przez 3 lata: zatarta pompka spryskiwacza i urwany uchwyt bagnetu olejowego.

Kilka mini odprysków klaru na masce i przednim zderzaku, wiele razy dostałem kamieniami i na szybie są milimetrowe ślady.

Poza standardowym serwisem auto przejrzane od nosa do ogona, wbrew obiegowej opinii olej nie został przelany (zresztą nigdy nie został).

Nie dokupiłem dodatkowej gwarancji. Po gwarancji nie będę serwisował w szopie tylko nadal w tym samym ASO.

Średnie spalanie 7.5 wg tankowań, 7.2 wg licznika. Praktycznie cały przebieg to autostrady (tempomat 150 czyli trochę ponad 140 w realu, czasem szybciej), może 10proc drogi krajowe i miasto.

 

Zanim silnik wybuchnie to mogą OBK-a ukraść (dla pozyskania niewybuchniętego silnika), więc pod choinkę autko dostało na wszelki wypadek misia:

 

5a3e251643d01_Mi.thumb.jpg.dacfe77344e6bf3ec0d8bd1edf4306a6.jpg

 

Od momentu zmiany fabrycznego radia na chinola z nawigacją auto wydaje mi się kompletne i na razie nie czuję potrzeby dokładania czegokolwiek.

Podsumowując, jesteśmy (żona i ja) z OBK-a b. zadowoleni i spełnił nasze oczekiwania.

Szerokości i spokojnych Świąt :hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cztery lata (bez kilku dni) ;)

4lata1.thumb.jpg.d2c56deaf67982455c5c84e58c32ca82.jpg

 

Przygód brak. Parę tygodni temu wleciał nowy akumulator.

Mimo nikczemnego przebiegu musiałem założyć nowe tarcze i klocki z przodu, plus wymiana płynu hamulcowego.

 

4lata2.thumb.jpg.c52aa6b611149a4199211f88c12ef8b3.jpg

 

Oprócz hamulców wymiana oleju w napędach. Olej w CVT skontrolowany i nie wymaga wymiany, zobaczymy po kolejnym roku.

Oleju silnikowego (millers) nie przelano.

 

Jak minął szok po zapłaceniu faktury to policzyłem, że przez rok na paliwo wydałem ponad 2x mniej niż na ubezpieczenie i przegląd.

Trzymanie tego auta to wyjątkowo kosztowne hobby, jak pomyślę o drugim aucie to robi się słabo. Głupota nie ma granic :mellow:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...