bvb Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Tak mnie jeszcze ostatnio tknęło. Skoro diagnoza subaru jest taka że za mulenie odpowiadać mają szumy generowane przez wtryskiwacze a interpretowane przez sterownik auta jako spalanie stukowe to czy przypadkiem dobre ekranowanie kabla od czujnika spalania stukowego nie powinno pomóc? Zakłócenie nie trafią na połączenie czujnika ze sterownikiem, sterownik nie dostanie zaszumionego sygnału z czujnika spalania stukowego, nie będzie go interpretować jako stuków, nie będzie ich zapisywać, nie będzie robić korekt i w konsekwencji auto nie będzie zamulać. A to chodziło o szum elektromagnetyczny, a nie akustyczny? Bo u mnie pomaga odkręcenie czujnika i owinięcie go folią bąbelkową. oddałęm dziś do "magika". Ma coś zmienić w oprogramowaniu. Podobno pomaga. Jak odbiorę i pojeżdzę, dam znać czy zadziałało. Czujnik zostaje na miejscu oczywiście Trzymam kciuki. Tak w ogóle to ostatnio przycichł ten wątek. Jeśli komuś coś się udało, to mam nadzieję, że o nas biedakach nie zapomni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Wlasnie, troche wypadlem z tematu, ktos moze potwierdzic ze wizyta w ASO i wymiana wytryskiwaczy (o ile dobrze kojarze) zalatwia sprawe raz na zawsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek83 Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 odebrałem rano. Przejechałem około 20 KM. wcześniej po restarcie czasami juz po trzech kilometrach mulenie wracało... Teraz samochód jest jak nowy! Ale poczekam jeszcze trochę zanim zacznę zachwalać. Jak narazie- rewelka. Jeśli ktoś chce kontakt zapraszam na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 odebrałem rano. Przejechałem około 20 KM. wcześniej po restarcie czasami juz po trzech kilometrach mulenie wracało... Teraz samochód jest jak nowy! Ale poczekam jeszcze trochę zanim zacznę zachwalać. Jak narazie- rewelka. Jeśli ktoś chce kontakt zapraszam na priv. Na razie będę ostrożnie pesymistyczny... Dałbyś znać, jeśli po 500km wciąż będzie ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek83 Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Jasne. w poniedziałek będę widział, bo mnie do zrobienia czeka przez weekend około 700 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Jasne. w poniedziałek będę widział, bo mnie do zrobienia czeka przez weekend około 700 km. May the force be with you! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 W mojej poprzedniej Imprezie w pewnym momencie zamulało prawie cały czas. Jak mi przerdzewiał wydech i wymieniłem na inny (podobnie głośny), a przy okazji tłumikarz pospawał mi osłony na kolektorze i katalizatorze - przeszło. Może raz na kilka tygodni przymuliło, ale bardzo delikatnie, nie jak wcześniej przy prawie każdym schodzeniu w okolice 2 tys. obrotów, prawie szarpiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 (edytowane) Nie przypominam sobie, bym natrafił na taką informację - jak się u Was fałszywie stukajacych zachowuje parametr IAM? Romraider pokazał mi 0,93, co mnie przeraziło. Wiem jednak, że po zobaczeniu knocków nawet sporadycznych nie przyjmie on wartości 1. W moim aucie problem objawia się bardzo sporadycznie. Edytowane 3 Września 2016 przez dr.elich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek83 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 przejechane 800 km. Zadnych objawów mulenia. samochód nadal zachowuje się normalnie. Pełnia szczęścia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 przejechane 800 km. Zadnych objawów mulenia. samochód nadal zachowuje się normalnie. Pełnia szczęścia! Muszę jeszcze ogarnąć raz a dobrze kolektor i osłony (dzięki @taxus za sugestię, u mnie jedno spawanie nie pomogło, ale to faktycznie obiecujący trop) i jeśli nie pomoże, to będę się odzywał w sprawie kontaktu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Też słyszałem opinię od ogarniętego mechanika że osłony wydechu często broją w tym temacie. U mnie strasznie brzęczą, planuję je niedługo zrobić to dam znać jakie efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Dziś oddałem do ostatecznego rozprawienia się z wydechem. Dam znać ASAP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Wzajiński Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Dzień dobry, przebiłem się przez cały wątek i nie wiem, gdzie zacząć wyrażać wyrazy współczucia... Chciałem też o coś zapytać. W jakich silnikach występuje ten problem? Oglądałem kilka dni temu Legacy H3.0 AT z 2004 roku i występował tam podobny objaw. I teraz nie wiem, czy to stukowy, czy przepływka/przepustnica/wtryski/pompa paliwa. Jeśli to stukowy, to czy w tym silniku jest programowalny komputer, czy właśnie ten, z którym nic się nie da zrobić? Będę wdzięczny za informację. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 Legacy H3.0 AT z 2004 roku Ten wątek dokładnie opisuje jakiego silnika dotyczy,nijak nie można go dopasować do modelu który wymieniłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Wzajiński Opublikowano 3 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2016 chcialem sie upewnic, dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don-legaś Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) Panowie proszę o pomoc. Mam legacy 2005, 2.0 n/a 165kuca. Silnik ma dziurę, między jakieś 2400 do ok 3200 obrotów Nie jest to zależne na jakim paliwie jedzie, na lpg i pb jest tak samo. Dzisiaj zauważyłem, że dławi się już od jakiś 1300, czyli obrotów żeby sprawnie ruszać, następnie od 1800 dostaję kopa, po czym kolejna dziura jest przy 2800 a kończy się przy 3200 i dalej to już jedzie jak powinien do samego kóńca. Jak chciałem żwawiej ruszyć to zacząj mi kangury sadzić, aż go nie uspokoiłem. Co u diabła? Nie mam zbytnio do kogo jechać pod komputer. Czy to może mieć związek z wyjętym 2 tygodnie temu silnikiem, kasowaniem luzu, planowaniem głowic i wszystkim co związane z taką operacją? Na reduktorze tego nie wyczułem...a może dlatego że tam przełożenie inne? Dopiero zaczynam przygode z tą marką Jakie są koszta wgrania softa? Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Października 2016 przez don-legaś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 don-legać to nie brzmi jak typowe zamulanie, tam nie ma "kangura", po prostu jedzie wolniej. Nie mniej jednak moższ odpiąć akumulator na kilka minut, jak problem momentalnie zniknie to może to faktycznie zamuła. Możesz też podpiąć OBD na bluetootha + android i torque i zobaczyć jak się zachowuje "Timing advance". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 Jakie są koszta wgrania softa? nie ma jeszcze i prawdopodobnie nigdy juz nie bedzie zadnego softu autoryzowanego przez SUBARU(brak wsparcia dla takich starych samochodow), ktory eliminuje przypadlosc zamulania. Tak samo jak wgranie byle jakiego softu, dziala odpiecie akumulatora, o ktorym wspomnial juz @Tinuviel. Pewnym rozwiazaniem problemu jest "ogluszenie" czujnika spalania stukowego, ale w dluzszej perspektywie, wiaze sie to z ryzykiem uszkodzenia silnika. Najbezpieczniej jest jednak restartowac ECU poprzez odpiecie klem od akumulatora. Jesli to nie pomaga, musisz problemu szukac gdzie indziej. Objaw kangura moze powodowac np. przeplywka, ewentualnie wiazka przeowodow do przeplywki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don-legaś Opublikowano 7 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2016 (edytowane) Najbezpieczniej jest jednak restartowac ECU poprzez odpiecie klem od akumulatora. Jesli to nie pomaga, musisz problemu szukac gdzie indziej. Objaw kangura moze powodowac np. przeplywka, ewentualnie wiazka przeowodow do przeplywki.Zrobię mu reset, może jutro się uda i zobaczymy.Jak nie pomoze bede szukal gdzie indziej. Przeplywka troche kosztuje. Objaw jest taki, ze z wolnych nagle gaz w podloge a silnik dusi. Na luzie tez sie przydlawial. Moze trzeba go przegonic? Tylko gdzie? Jak na dwojce juz jest 110km/h EDIT Zrobiłem reset. Stał na odpiętym aku z 6 godzin pod firmą...i jak ręką odjął, brak dziury.g od dołu moc jest...ciekawe na jak długo taki stan się utrzyma Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka Edytowane 7 Października 2016 przez don-legaś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 7 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2016 (edytowane) Dziś oddałem do ostatecznego rozprawienia się z wydechem. Dam znać ASAP. Osłony kolektora pospawane, nic nie brzęczy i muli dalej (choć może nieco inaczej, a może mi się wydaje). Maciek83 - priv :-) Edytowane 7 Października 2016 przez bvb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 U mnie już prawie rok bez żadnego mulenia. Forester MY2010 - objawy całkowicie ustąpiły po aktualizacji softu i wymianie rozrządu (100tyś km). Szczegóły -> moje wpisy z ostatnich lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 bvb a po spawaniu resetowałeś kompa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Jakiś reset był i pomógł na 50km, więc nie wiem, czy wyczyszczono wszystkie dane adaptacyjne (z tego co pamiętam, to pełne czyszczenie niektórym pomogało na znacznie dłużej). W każdym razie spawał człowiek uczony w temacie mulenia Właściwie to chyba nawet nie było co czyścić, bo przed spawaniem czujnik był od jakiegoś czasu ogłuszony, dane wyczyszczone dogłębnie i mulenia nie było ani trochę. Poza tym problem pojawił się wcześniej, niż zacząłem słyszeć brzęczenie osłon.@Urbi - najnowsze wieści z tego tygodnia mam takie, że aktualizacji dotyczącej stukania do MY06 podobno brak Zresztą to samo napisał wyżej SkrzypekQ4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 Ja w ostatnim czasie po aktualizacji softu nie mam problemu, fakt że czasami nie idzie tak dobrze od samego dołu ale przede wszystkim nie ma żadnych poszarpywań czy całkowitego braku przyśpieszania. W moim wypadku soft pomógł ale też nie w 100% Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bvb Opublikowano 8 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2016 A co to za silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się