Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

 

Tak mnie jeszcze ostatnio tknęło. Skoro diagnoza subaru jest taka że za mulenie odpowiadać mają szumy generowane przez wtryskiwacze a interpretowane przez sterownik auta jako spalanie stukowe to czy przypadkiem dobre ekranowanie kabla od czujnika spalania stukowego nie powinno pomóc? Zakłócenie nie trafią na połączenie czujnika ze sterownikiem, sterownik nie dostanie zaszumionego sygnału z czujnika spalania stukowego, nie będzie go interpretować jako stuków, nie będzie ich zapisywać, nie będzie robić korekt i w konsekwencji auto nie będzie zamulać.

 

 

A to chodziło o szum elektromagnetyczny, a nie akustyczny? Bo u mnie pomaga odkręcenie czujnika i owinięcie go folią bąbelkową. 

oddałęm dziś do "magika". Ma coś zmienić w oprogramowaniu. Podobno pomaga. Jak odbiorę i pojeżdzę, dam znać czy zadziałało. Czujnik zostaje na miejscu oczywiście ;)

 

Trzymam kciuki.

Tak w ogóle to ostatnio przycichł ten wątek. Jeśli komuś coś się udało, to mam nadzieję, że o nas biedakach nie zapomni...  :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebrałem rano. Przejechałem około 20 KM. wcześniej po restarcie czasami juz po trzech kilometrach mulenie wracało... Teraz samochód jest jak nowy! Ale poczekam jeszcze trochę zanim zacznę zachwalać. Jak narazie- rewelka. Jeśli ktoś chce kontakt zapraszam na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebrałem rano. Przejechałem około 20 KM. wcześniej po restarcie czasami juz po trzech kilometrach mulenie wracało... Teraz samochód jest jak nowy! Ale poczekam jeszcze trochę zanim zacznę zachwalać. Jak narazie- rewelka. Jeśli ktoś chce kontakt zapraszam na priv.

Na razie będę ostrożnie pesymistyczny... ;) Dałbyś znać, jeśli po 500km wciąż będzie ok? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej poprzedniej Imprezie w pewnym momencie zamulało prawie cały czas. Jak mi przerdzewiał wydech i wymieniłem na inny (podobnie głośny), a przy okazji tłumikarz pospawał mi osłony na kolektorze i katalizatorze - przeszło. Może raz na kilka tygodni przymuliło, ale bardzo delikatnie, nie jak wcześniej przy prawie każdym schodzeniu w okolice 2 tys. obrotów, prawie szarpiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przypominam sobie, bym natrafił na taką informację - jak się u Was fałszywie stukajacych zachowuje parametr IAM?

Romraider pokazał mi 0,93, co mnie przeraziło. Wiem jednak, że po zobaczeniu knocków nawet sporadycznych nie przyjmie on wartości 1.

W moim aucie problem objawia się bardzo sporadycznie.

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejechane 800 km. Zadnych objawów mulenia. samochód nadal zachowuje się normalnie. Pełnia szczęścia! :)

 

:yahoo:

Muszę jeszcze ogarnąć raz a dobrze kolektor i osłony (dzięki @taxus za sugestię, u mnie jedno spawanie nie pomogło, ale to faktycznie obiecujący trop) i jeśli nie pomoże, to będę się odzywał w sprawie kontaktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry, przebiłem się przez cały wątek i nie wiem, gdzie zacząć wyrażać wyrazy współczucia... Chciałem też o coś zapytać. W jakich silnikach występuje ten problem? Oglądałem kilka dni temu Legacy H3.0 AT z 2004 roku i występował tam podobny objaw. I teraz nie wiem, czy to stukowy, czy przepływka/przepustnica/wtryski/pompa paliwa. Jeśli to stukowy, to czy w tym silniku jest programowalny komputer, czy właśnie ten, z którym nic się nie da zrobić?

Będę wdzięczny za informację. 

 

Pozdrawiam, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o pomoc.

Mam legacy 2005, 2.0 n/a 165kuca.

Silnik ma dziurę, między jakieś 2400 do ok 3200 obrotów

Nie jest to zależne na jakim paliwie jedzie, na lpg i pb jest tak samo.

Dzisiaj zauważyłem, że dławi się już od jakiś 1300, czyli obrotów żeby sprawnie ruszać, następnie od 1800 dostaję kopa, po czym kolejna dziura jest przy 2800 a kończy się przy 3200 i dalej to już jedzie jak powinien do samego kóńca.

Jak chciałem żwawiej ruszyć to zacząj mi kangury sadzić, aż go nie uspokoiłem. Co u diabła?

Nie mam zbytnio do kogo jechać pod komputer.

Czy to może mieć związek z wyjętym 2 tygodnie temu silnikiem, kasowaniem luzu, planowaniem głowic i wszystkim co związane z taką operacją?

Na reduktorze tego nie wyczułem...a może dlatego że tam przełożenie inne?

Dopiero zaczynam przygode z tą marką

 

Jakie są koszta wgrania softa?

 

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez don-legaś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

don-legać to nie brzmi jak typowe zamulanie, tam nie ma "kangura", po prostu jedzie wolniej. Nie mniej jednak moższ odpiąć akumulator na kilka minut, jak problem momentalnie zniknie to może to faktycznie zamuła. Możesz też podpiąć OBD na bluetootha + android i torque i zobaczyć jak się zachowuje "Timing advance".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakie są koszta wgrania softa?

 

 

 

nie ma jeszcze i prawdopodobnie nigdy juz nie bedzie zadnego softu autoryzowanego przez SUBARU(brak wsparcia dla takich starych samochodow), ktory eliminuje przypadlosc zamulania. Tak samo jak wgranie byle jakiego softu, dziala odpiecie akumulatora, o ktorym wspomnial juz @Tinuviel. Pewnym rozwiazaniem problemu jest "ogluszenie" czujnika spalania stukowego, ale w dluzszej perspektywie, wiaze sie to z ryzykiem uszkodzenia silnika. Najbezpieczniej jest jednak restartowac ECU poprzez odpiecie klem od akumulatora. Jesli to nie pomaga, musisz problemu szukac gdzie indziej. Objaw kangura moze powodowac np. przeplywka, ewentualnie wiazka przeowodow do przeplywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbezpieczniej jest jednak restartowac ECU poprzez odpiecie klem od akumulatora. Jesli to nie pomaga, musisz problemu szukac gdzie indziej. Objaw kangura moze powodowac np. przeplywka, ewentualnie wiazka przeowodow do przeplywki.

Zrobię mu reset, może jutro się uda i zobaczymy.

Jak nie pomoze bede szukal gdzie indziej.

Przeplywka troche kosztuje. Objaw jest taki, ze z wolnych nagle gaz w podloge a silnik dusi. Na luzie tez sie przydlawial.

Moze trzeba go przegonic? Tylko gdzie? Jak na dwojce juz jest 110km/h :D

 

 

EDIT

 

Zrobiłem reset.

Stał na odpiętym aku z 6 godzin pod firmą...i jak ręką odjął, brak dziury.g od dołu moc jest...ciekawe na jak długo taki stan się utrzyma

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez don-legaś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś oddałem do ostatecznego rozprawienia się z wydechem. Dam znać ASAP.

Osłony kolektora pospawane, nic nie brzęczy i muli dalej (choć może nieco inaczej, a może mi się wydaje). Maciek83 - priv :-)

Edytowane przez bvb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś reset był i pomógł na 50km, więc nie wiem, czy wyczyszczono wszystkie dane adaptacyjne (z tego co pamiętam, to pełne czyszczenie niektórym pomogało na znacznie dłużej). W każdym razie spawał człowiek uczony w temacie mulenia :) Właściwie to chyba nawet nie było co czyścić, bo przed spawaniem czujnik był od jakiegoś czasu ogłuszony, dane wyczyszczone dogłębnie i mulenia nie było ani trochę. Poza tym problem pojawił się wcześniej, niż zacząłem słyszeć brzęczenie osłon.

@Urbi - najnowsze wieści z tego tygodnia mam takie, że aktualizacji dotyczącej stukania do MY06 podobno brak :( Zresztą to samo napisał wyżej SkrzypekQ4. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ostatnim czasie po aktualizacji softu nie mam problemu, fakt że czasami nie idzie tak dobrze od samego dołu ale przede wszystkim nie ma żadnych poszarpywań czy całkowitego braku przyśpieszania.

W moim wypadku soft pomógł ale też nie w 100%

 

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...