Skocz do zawartości

Gaz w Tribece


Wojtas

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdzali w top gear, ja osobiscie tez. Duzo oszczedzniej jest utrzymac stala predkosc (bo zuzywasz nieporownywalnie mniej energii na utrzymanie predkosci niz na wytworzenie kolejnej energii kinetycznej)

 

Osobiście utrzymując odpowiednio niską i stałą prędkość w Fiacie Punto mk1 1.1/55 zszedłem na 4.0l/100 podczas jazdy we Wrocławiu. Unikałem godzin szczytu i jeździłem 9-13 i 18-20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

Chcę nieco odkopać temat LPG w Tribece 3.6 (czy ogólniej w silnikach H6 3.6) ....przeczytałem już chyba wszystkie posty na forum i tak naprawdę, nic konkretnego nie znalazłem. Żadnych "naocznych" świadków....ale generalnie opinie raczej są na "nie"....być może trochę na zasadzie "urban legend" :wink: (i nie tylko na forum ale również w pewnych serwisach, niekoniecznie autoryzowanych :shock: ).

Oczywiście nie polemizuje z faktem, że LPG powoduje w jakimś stopniu większe zużycie silnika ale Subaru czy H6 nie jest chyba jakimś wyjątkowo delikatnym motorem....?!

 

Znalazłem za to 3, ciekawe źródła, które mogą nieco temat "oddemonizować". Oto one :

 

1. do sprawdzenia luzów zaworowych nie trzeba wyciągać silnika...mało tego, wg informacji z instrukcji serwisowej dostępnej choćby tutaj

http://downloads.bustedfingermotorsports.com/06%20B9%20Tribeca%20Service%20Manual/ENGINE%20SECTION/MECHANICAL/Valve%20Clearance.pdf

jest to raczej dość prosta czynność, ergo...koszt sprawdzenie luzów nie może być jakiś przerażający...A kosztowną regulację robimy dopiero jak po sprawdzeniu okaże się, że luzy są be ..., więc póki co śpimy spokojnie, przytuleni do ciepłego silniczka H6 ...

 

2. wg informacji zamieszczonej na stronach Subaru Benelux (niestety po francusku) nowe silniki H6 3.6 są przystosowane do LPG : " Le nouveau moteur 3,6 l est conçu pour le montage GPL ", choć nie mówią na czym to przystosowanie polega (może to, to co opisałem w p.3 ?). Link tutaj : http://www.subaru.be/fr/nouveau-tribeca.aspx

 

3. Silnik 3.6 posiada zmodyfikowany (równoległy) ukad chodzenia cylindrów i głowicy, co ma poprawić skuteczność chłodzenia tych elementów. Do wypalania gniazd zaworowych dochodzi m.in. z powodu zbyt wysokiej temperatury gniazd/głowicy, ergo lepsze chodzenie powinno tu pomóc....? Link tutaj (strona 80) : http://www.scribd.com/doc/48995532/33/warranty-bulletin

 

BTW, w tym ostanim linku jest fajna instrukcja serwisowa silnika H6 3.0 i 3.6...palce lizać ! Można za parę $ legalnie ściągnąć i w gdyby w serwisie czegoś nie wiedzieli to podpowiedzieć :wink:

 

Zapraszam do życzliwej i konstruktywnej dyskusji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Jestem nowym posiadaczem Subaru Tribeca i tak czytam o spalaniu naszych samochodów na forum i w internecie jetem pełen podziwu jak duże mogą być rozbieżności w spalaniu naszych samochodów. Ja zrobiłem teraz w ferie trasę W-wa Zakopane W-wa spalanie trasa + Zakopane 1150km 3 osoby z boksem na dachu, "autostrada" tempomat 17,7mpg = 13,5 l/100 miasto jeszcze nie wiem ale w poniedziałek zakładam gaz ( czytałem że jest wielu przeciwników no ale...) zdam relację jak się sprawuje i ile spala.

Pozdrawiam Arecki

Edytowane przez arecki.l
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17,7mpg = 13,5 l/100 miasto jeszcze nie wiem ale w poniedziałek zakładam gaz ( czytałem że jest wielu przeciwników no ale...) zdam relację jak się sprawuje i ile spala.
zakładam, że 120 nie przekraczałeś ;)?również jestem posiadaczem od niedawna i na szczęście nie potwierdziły się niektóre informacje o spalaniu, uff.pierwszy tysiak zrobiłem bez gazu - średnio 12,5-13.Założyłem Landi Renzo, zrobiłem jakieś 3 tysie, spalanie 13,5 do 18 (dość mocno deptałem). Brak odczucia spadku mocy. Średnio w Wawie pali ok. 16,5-17 gazu, w trasie w zależności od głębokości wciśniętego pedału gazu. Należy również wziąść pod uwagę, iż dane te są z okresu zimowego, w którym spalanie zawsze jest wyższe. Jedyny mankament to mała butla w kole ... tak poza tym jestem mega zadowolony, poza lusterkami, które mają strasznie duży martwy punkt. W dodatku super serwisik w Józefowie ... nic dodać, nic ująć ...PS. Jakie opony polecacie po zimie, całoroczne, jakiś konkretny model? Pan Jarek poleca Micheliny ... Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładam, że 120 nie przekraczałeś ;)

 

Cała trasa 120 - 140 gdzie się dało na tempomacie, autostrada do Krakowa 160.

Wczoraj odebrałem swój samochodzik z gazowni, instalacja KME wtryski Hana, parownik Gold.

Na desce nic się nie zapala nie mruga jeździ super zbiornik 58 litrów wchodzi 47 zobaczymy na ile starczy zdam relacje po pierwszym tysiącu.

uff.pierwszy tysiak zrobiłem bez gazu - średnio 12,5-13.

takie spalanie w W-wie ta dla mnie nie realne 16-17 to się zgodze (minimum)

a może chodzi o 12,5-13 mpg :biglol:

 

a propos gazu w Tribece / H6 znam autentyczny przypadek: 100 tys. bez regulacji w 3.0 (245 KM) na LPG z tzw. flash-lube... ale potem przy -1 auto nie odpalilo :mrgreen: koszt regulacji - 2500 zl.

 

Biorąc pod uwage że na 10.000km oszczędzamy okolo 4.000zł ( gaz 19 litrów benzyna 16 litrów )czyli przy oszczędności na 100.000km jest 40.000zl to regulacja 2.500 to nie jest aż tak strasznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uff.pierwszy tysiak zrobiłem bez gazu - średnio 12,5-13.

takie spalanie w W-wie ta dla mnie nie realne 16-17 to się zgodze (minimum)

a może chodzi o 12,5-13 mpg :biglol:

17 to mi gazu w Wawie pali, ale jeżdze spokojnie, to nie auto do szaleństw, do wariactw mam inne sprzęt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam

od niedawna posiadam Tribece 3.6 ,

czy ktoś kto założył gaz i pojeździł trochę podzielł by się opiniami

rozważam instalację gazową , przeciw znam , brak mi wypowiedzi osób które doświadczyły miłych lub przykrych zdarzeń

a tak o aucie to przyznam że jest fajne i wielkim atutem jest stylizacja i wyposazenie napęd ale zawieszenie lekko mnie zaskoczyło

twarde i głośne

Edytowane przez Jaro_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

a tak o aucie to przyznam że jest fajne i wielkim atutem jest stylizacja i wyposarzenie napęd ale zawieszenie lekko mnie zaskoczyło

twarde i głośne

 

No ciesze sie, ze wreszcie ktos powiedzial, ze stylizacja Tribeki jest jej wielkim atutem :) Z tym zawieszeniem to dziwna sprawa - ja mam dokladnie odwrotne odczucia. Auto po prostu plynie na drodze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

od niedawna posiadam Tribece 3.6 ,

czy ktoś kto założył gaz i pojeździł trochę podzielł by się opiniami

rozważam instalację gazową , przeciw znam , brak mi wypowiedzi osób które doświadczyły miłych lub przykrych zdarzeń

a tak o aucie to przyznam że jest fajne i wielkim atutem jest stylizacja i wyposarzenie napęd ale zawieszenie lekko mnie zaskoczyło

twarde i głośne

 

Po pierwsze witamy się tutaj: http://www.forum.sub...page__st__14750

 

Po drugie: wypadałoby abyś przyłożył się do ortografii i interpunkcji.

 

Po trzecie: kupuj albo zostaw. Nie kupisz nie przekonasz się, a skoro już widzisz tyle plusów to myślę że Ci się spodoba.

 

Daj linka do tego, którym jechałeś.

Edytowane przez Dark Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie chciałem urazić

zawieszenie jak na SUV-a jest dość twarde , nie mówię że źle, zgodnie z sugestią spawdzę gumki

wybrałem Subaru ze względu na styl i charakter no i silnik który można zagazować i stąd moje tu pytania

czy ktoś ma doświadczenia z gazem ?

mam średnie spalanie 15l , no i jak nie liczyć gaz wychodzi na plus , choć mogę się mylić

przeczytałem co można o gazie w Tribece i muszę przyznać że nie wiele tego ,

a szczególnie mało opinii od osób które zdecydowały się na gazowanie

a tak na marginesie międzygaz przy zmianie biegów powoduje mimowolny uśmiech :D :D :D , bezcenne

Edytowane przez Jaro_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zawieszenie jak na SUV-a jest dość twarde , nie mówię że źle, zgodnie z sugestią spawdzę gumki

na twardość mocno w tym aucie wpływają opony

wybrałem Subaru ze względu na styl i charakter no i silnik który można zagazować i stąd moje tu pytania

czy ktoś ma doświadczenia z gazem ?

15 tysi przejechane, problemów jak na razie brak (silnik u mnie 3.0)

mam średnie spalanie 15l , no i jak nie liczyć gaz wychodzi na plus , choć mogę się mylić

przeczytałem co można o gazie w Tribece i muszę przyznać że nie wiele tego ,

a szczególnie mało opinii od osób które zdecydowały się na gazowanie

jakoś długo nie zastanawiałem się nad montażem.

wlew gazu mam pod klapką od wlewu do paliwa, w pierwszej chwili po otworzeniu maski nie dojrzysz instalacji, jedyny mankament to mała butla gazowa w kole, ale jakoś do tego przyzwyczaić się idzie, poza tym jak wprowadza w niedługim czasie tankowanie samemu to będzie rewelka

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na twardość mocno w tym aucie wpływają opony

wcześniej okazyjnie jeździłem Touaregiem stąd porównania

zakupiłem opony VREDESTEIN UltracSUV Sessanta bardzo ciche, ładny bieżnik zobaczymy jak dalej

co do gazu dziś odstawiłem auto do warsztatu na gaz , zbiornik 74 litry ( około 60 litrów netto) z lubryfikacją ,

około środy odbieram i zobaczymy co życie pokaże ,niemniej jednak około 105 tyś. chyba oddam na pomiar luzów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołączę z następującym wątkiem: jak już założę gaz i pojeżdżę, to podobno zalecana kontrola zaworów jest przy 70000 przejechanych km, a firma przewiduje tylko jedną regulację zaworów. Co później - głowice do wymiany? Czy są tutaj osoby, które tribeką na gazie przejechały więcej niż 80 - 100 tys. km? Może podzielą się opiniami/problemami? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie jest, że okres skraca się o połowę, czyli kontrola, lub regulacją co 50 tys. Niektórzy gazownicy zalecają kontrolę co 20 tys. Jak zawory regulowane i nie podparte to jeździsz normalnie.

 

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie jest, że okres skraca się o połowę, czyli kontrola, lub regulacją co 50 tys. Niektórzy gazownicy zalecają kontrolę co 20 tys. Jak zawory regulowane i nie podparte to jeździsz normalnie.

 

A ile kosztuje taka kontrola? Bo z tego wynika, że musiałbym ją zrobić 3x przez 2 lata :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...