marek75 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Trzeba sprawdzic czy dziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uosiu Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 sprawdzali w top gear, ja osobiscie tez. Duzo oszczedzniej jest utrzymac stala predkosc (bo zuzywasz nieporownywalnie mniej energii na utrzymanie predkosci niz na wytworzenie kolejnej energii kinetycznej) Osobiście utrzymując odpowiednio niską i stałą prędkość w Fiacie Punto mk1 1.1/55 zszedłem na 4.0l/100 podczas jazdy we Wrocławiu. Unikałem godzin szczytu i jeździłem 9-13 i 18-20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remiq Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Witam Chcę nieco odkopać temat LPG w Tribece 3.6 (czy ogólniej w silnikach H6 3.6) ....przeczytałem już chyba wszystkie posty na forum i tak naprawdę, nic konkretnego nie znalazłem. Żadnych "naocznych" świadków....ale generalnie opinie raczej są na "nie"....być może trochę na zasadzie "urban legend" :wink: (i nie tylko na forum ale również w pewnych serwisach, niekoniecznie autoryzowanych :shock: ). Oczywiście nie polemizuje z faktem, że LPG powoduje w jakimś stopniu większe zużycie silnika ale Subaru czy H6 nie jest chyba jakimś wyjątkowo delikatnym motorem....?! Znalazłem za to 3, ciekawe źródła, które mogą nieco temat "oddemonizować". Oto one : 1. do sprawdzenia luzów zaworowych nie trzeba wyciągać silnika...mało tego, wg informacji z instrukcji serwisowej dostępnej choćby tutaj http://downloads.bustedfingermotorsports.com/06%20B9%20Tribeca%20Service%20Manual/ENGINE%20SECTION/MECHANICAL/Valve%20Clearance.pdf jest to raczej dość prosta czynność, ergo...koszt sprawdzenie luzów nie może być jakiś przerażający...A kosztowną regulację robimy dopiero jak po sprawdzeniu okaże się, że luzy są be ..., więc póki co śpimy spokojnie, przytuleni do ciepłego silniczka H6 ... 2. wg informacji zamieszczonej na stronach Subaru Benelux (niestety po francusku) nowe silniki H6 3.6 są przystosowane do LPG : " Le nouveau moteur 3,6 l est conçu pour le montage GPL ", choć nie mówią na czym to przystosowanie polega (może to, to co opisałem w p.3 ?). Link tutaj : http://www.subaru.be/fr/nouveau-tribeca.aspx 3. Silnik 3.6 posiada zmodyfikowany (równoległy) ukad chodzenia cylindrów i głowicy, co ma poprawić skuteczność chłodzenia tych elementów. Do wypalania gniazd zaworowych dochodzi m.in. z powodu zbyt wysokiej temperatury gniazd/głowicy, ergo lepsze chodzenie powinno tu pomóc....? Link tutaj (strona 80) : http://www.scribd.com/doc/48995532/33/warranty-bulletin BTW, w tym ostanim linku jest fajna instrukcja serwisowa silnika H6 3.0 i 3.6...palce lizać ! Można za parę $ legalnie ściągnąć i w gdyby w serwisie czegoś nie wiedzieli to podpowiedzieć :wink: Zapraszam do życzliwej i konstruktywnej dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki.l Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 (edytowane) Witam Jestem nowym posiadaczem Subaru Tribeca i tak czytam o spalaniu naszych samochodów na forum i w internecie jetem pełen podziwu jak duże mogą być rozbieżności w spalaniu naszych samochodów. Ja zrobiłem teraz w ferie trasę W-wa Zakopane W-wa spalanie trasa + Zakopane 1150km 3 osoby z boksem na dachu, "autostrada" tempomat 17,7mpg = 13,5 l/100 miasto jeszcze nie wiem ale w poniedziałek zakładam gaz ( czytałem że jest wielu przeciwników no ale...) zdam relację jak się sprawuje i ile spala. Pozdrawiam Arecki Edytowane 8 Lutego 2013 przez arecki.l 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 a propos gazu w Tribece / H6 znam autentyczny przypadek: 100 tys. bez regulacji w 3.0 (245 KM) na LPG z tzw. flash-lube... ale potem przy -1 auto nie odpalilo koszt regulacji - 2500 zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) 17,7mpg = 13,5 l/100 miasto jeszcze nie wiem ale w poniedziałek zakładam gaz ( czytałem że jest wielu przeciwników no ale...) zdam relację jak się sprawuje i ile spala.zakładam, że 120 nie przekraczałeś ?również jestem posiadaczem od niedawna i na szczęście nie potwierdziły się niektóre informacje o spalaniu, uff.pierwszy tysiak zrobiłem bez gazu - średnio 12,5-13.Założyłem Landi Renzo, zrobiłem jakieś 3 tysie, spalanie 13,5 do 18 (dość mocno deptałem). Brak odczucia spadku mocy. Średnio w Wawie pali ok. 16,5-17 gazu, w trasie w zależności od głębokości wciśniętego pedału gazu. Należy również wziąść pod uwagę, iż dane te są z okresu zimowego, w którym spalanie zawsze jest wyższe. Jedyny mankament to mała butla w kole ... tak poza tym jestem mega zadowolony, poza lusterkami, które mają strasznie duży martwy punkt. W dodatku super serwisik w Józefowie ... nic dodać, nic ująć ...PS. Jakie opony polecacie po zimie, całoroczne, jakiś konkretny model? Pan Jarek poleca Micheliny ... Edytowane 13 Lutego 2013 przez vtec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecki.l Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 zakładam, że 120 nie przekraczałeś Cała trasa 120 - 140 gdzie się dało na tempomacie, autostrada do Krakowa 160. Wczoraj odebrałem swój samochodzik z gazowni, instalacja KME wtryski Hana, parownik Gold. Na desce nic się nie zapala nie mruga jeździ super zbiornik 58 litrów wchodzi 47 zobaczymy na ile starczy zdam relacje po pierwszym tysiącu. uff.pierwszy tysiak zrobiłem bez gazu - średnio 12,5-13. takie spalanie w W-wie ta dla mnie nie realne 16-17 to się zgodze (minimum) a może chodzi o 12,5-13 mpg a propos gazu w Tribece / H6 znam autentyczny przypadek: 100 tys. bez regulacji w 3.0 (245 KM) na LPG z tzw. flash-lube... ale potem przy -1 auto nie odpalilo koszt regulacji - 2500 zl. Biorąc pod uwage że na 10.000km oszczędzamy okolo 4.000zł ( gaz 19 litrów benzyna 16 litrów )czyli przy oszczędności na 100.000km jest 40.000zl to regulacja 2.500 to nie jest aż tak strasznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 uff.pierwszy tysiak zrobiłem bez gazu - średnio 12,5-13. takie spalanie w W-wie ta dla mnie nie realne 16-17 to się zgodze (minimum) a może chodzi o 12,5-13 mpg 17 to mi gazu w Wawie pali, ale jeżdze spokojnie, to nie auto do szaleństw, do wariactw mam inne sprzęt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bommb Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Przymierzam się do montażu gazu w Tribece. Jakie konfiguracje sprzętowe posiadacie u siebie ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alcyone Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 normalnie kupować 3.6 tribece i gaz do dechy .a jaka instalacja będzie kawiorowa na wypasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Polecam LandiRenzo - Montowałem w Warszawie na Białołęce, 605676076 (Mariusz). Wykonanie 1-klasa. Spalanie od 13,5 do 18,2. Jeżdżę głównie w mieście - 17 średnio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik_S Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Czy posiada ktoś jeszcze doświadczenia z regulacją zaworów? Chodzi o przebieg na lpg i koszt (może da się taniej niż 2500 zł). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 2500 to już chyba dobra cena. Nie zawsze trzeba regulować, wystarczy skontrolować, a to jest tańsze. Pamietać trzeba, że może być zawsze więcej. Zależy od ilości wymienianych "szklanek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 nalezy pamietac, ze kontrola / regulacja luzow to tylko "jedna strona medalu"... szybsze zuzycie kat'ow, sond i rur ukladu wydechowego to kolejna strona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_O Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 (edytowane) Witam od niedawna posiadam Tribece 3.6 , czy ktoś kto założył gaz i pojeździł trochę podzielł by się opiniami rozważam instalację gazową , przeciw znam , brak mi wypowiedzi osób które doświadczyły miłych lub przykrych zdarzeń a tak o aucie to przyznam że jest fajne i wielkim atutem jest stylizacja i wyposazenie napęd ale zawieszenie lekko mnie zaskoczyło twarde i głośne Edytowane 13 Czerwca 2013 przez Jaro_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miriam Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (...) a tak o aucie to przyznam że jest fajne i wielkim atutem jest stylizacja i wyposarzenie napęd ale zawieszenie lekko mnie zaskoczyło twarde i głośne No ciesze sie, ze wreszcie ktos powiedzial, ze stylizacja Tribeki jest jej wielkim atutem Z tym zawieszeniem to dziwna sprawa - ja mam dokladnie odwrotne odczucia. Auto po prostu plynie na drodze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) (...) twarde i głośne czy gumy stab'ow swieze sa? Edytowane 13 Czerwca 2013 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hefty Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Witam od niedawna posiadam Tribece 3.6 , czy ktoś kto założył gaz i pojeździł trochę podzielł by się opiniami rozważam instalację gazową , przeciw znam , brak mi wypowiedzi osób które doświadczyły miłych lub przykrych zdarzeń a tak o aucie to przyznam że jest fajne i wielkim atutem jest stylizacja i wyposarzenie napęd ale zawieszenie lekko mnie zaskoczyło twarde i głośne Po pierwsze witamy się tutaj: http://www.forum.sub...page__st__14750 Po drugie: wypadałoby abyś przyłożył się do ortografii i interpunkcji. Po trzecie: kupuj albo zostaw. Nie kupisz nie przekonasz się, a skoro już widzisz tyle plusów to myślę że Ci się spodoba. Daj linka do tego, którym jechałeś. Edytowane 13 Czerwca 2013 przez Dark Knight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_O Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Nikogo nie chciałem urazić zawieszenie jak na SUV-a jest dość twarde , nie mówię że źle, zgodnie z sugestią spawdzę gumki wybrałem Subaru ze względu na styl i charakter no i silnik który można zagazować i stąd moje tu pytania czy ktoś ma doświadczenia z gazem ? mam średnie spalanie 15l , no i jak nie liczyć gaz wychodzi na plus , choć mogę się mylić przeczytałem co można o gazie w Tribece i muszę przyznać że nie wiele tego , a szczególnie mało opinii od osób które zdecydowały się na gazowanie a tak na marginesie międzygaz przy zmianie biegów powoduje mimowolny uśmiech :D , bezcenne Edytowane 13 Czerwca 2013 przez Jaro_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 (edytowane) zawieszenie jak na SUV-a jest dość twarde , nie mówię że źle, zgodnie z sugestią spawdzę gumki na twardość mocno w tym aucie wpływają opony wybrałem Subaru ze względu na styl i charakter no i silnik który można zagazować i stąd moje tu pytania czy ktoś ma doświadczenia z gazem ? 15 tysi przejechane, problemów jak na razie brak (silnik u mnie 3.0) mam średnie spalanie 15l , no i jak nie liczyć gaz wychodzi na plus , choć mogę się mylić przeczytałem co można o gazie w Tribece i muszę przyznać że nie wiele tego , a szczególnie mało opinii od osób które zdecydowały się na gazowanie jakoś długo nie zastanawiałem się nad montażem. wlew gazu mam pod klapką od wlewu do paliwa, w pierwszej chwili po otworzeniu maski nie dojrzysz instalacji, jedyny mankament to mała butla gazowa w kole, ale jakoś do tego przyzwyczaić się idzie, poza tym jak wprowadza w niedługim czasie tankowanie samemu to będzie rewelka Edytowane 23 Czerwca 2013 przez vtec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_O Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 na twardość mocno w tym aucie wpływają opony wcześniej okazyjnie jeździłem Touaregiem stąd porównania zakupiłem opony VREDESTEIN UltracSUV Sessanta bardzo ciche, ładny bieżnik zobaczymy jak dalej co do gazu dziś odstawiłem auto do warsztatu na gaz , zbiornik 74 litry ( około 60 litrów netto) z lubryfikacją , około środy odbieram i zobaczymy co życie pokaże ,niemniej jednak około 105 tyś. chyba oddam na pomiar luzów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gred Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Dołączę z następującym wątkiem: jak już założę gaz i pojeżdżę, to podobno zalecana kontrola zaworów jest przy 70000 przejechanych km, a firma przewiduje tylko jedną regulację zaworów. Co później - głowice do wymiany? Czy są tutaj osoby, które tribeką na gazie przejechały więcej niż 80 - 100 tys. km? Może podzielą się opiniami/problemami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Założenie jest, że okres skraca się o połowę, czyli kontrola, lub regulacją co 50 tys. Niektórzy gazownicy zalecają kontrolę co 20 tys. Jak zawory regulowane i nie podparte to jeździsz normalnie. Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 znam gościa co ma 160kkm na gazie przeleciane. 1-sza regulacja była przy ok. 100kkm na gazie. dalej nie wiem, więcej jak 150kkm nie planuje tym autem na gazie śmigać ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gred Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Założenie jest, że okres skraca się o połowę, czyli kontrola, lub regulacją co 50 tys. Niektórzy gazownicy zalecają kontrolę co 20 tys. Jak zawory regulowane i nie podparte to jeździsz normalnie. A ile kosztuje taka kontrola? Bo z tego wynika, że musiałbym ją zrobić 3x przez 2 lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się