Skocz do zawartości

Jak wyłączyć VDC w foresterze MY09


YRK

Rekomendowane odpowiedzi

pytałem już o to tutaj ale nie ma odpowiedzi, więc ponawiam pytanie na tym forum:

 

W jaki sposób można zupełnie wyłączyć VDC w foresterze my09. Ponieważ jest to dla mnie dość istotne, przed zakupem upewniałem się, zarówno u sprzedawcy jaki i na forum (wypowiedzi Dyrekcji), że jest to możliwe. A teraz okazuje się, że jest z tym problem.

 

[ Dodano: Pią Sty 09, 2009 6:04 pm ]

Bardzo uprzejmie proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety, ale z mojej wiedzy wynika, iż nie ma możliwości wyłączenia systemu VDCS w 100%. System można wprowadzić w tryb tzw. "uśpienia" ale w krytycznych sytuacjach będzie ingerował w próbę złamania praw fizyki :wink:

 

Kolejna sprawa na jaką trzeba zwrócić uwagę, to fakt, iż system oprócz dohamowania kół o mniejszej przyczepności ma jeszcze za zadanie przenoszenia momentu obrotowego na koło o większej przyczepności, tj. wnioskuję, że napęd w jakiś sposób jest zależny od tego systemu a właściwie rozdział momentu na poszczególne koła (otwarte dyfry + elektronika).

 

Jeżeli pojazwiły się jakieś błędy w moim toku rozumowania, proszę o sprostawianie.

 

PS. W STI 08 można wyłączyć ststem w 100% :mrgreen:

 

Pozdrowienia

raju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuj wyjac bezpiecznik, ABS na sniegu tez przeszkadza

 

obawiam się, że w nowych modelach wyjęcie bezpiecznika systemy VDCS + ABS (a może to jeden bezpiecznik - sprawdzę) może negatywnaie wpłynąć na działanie układów wspomagającyh hamowanie.

Mimo wszystko dobrze byłoby poznać oficjalne stanowisko DT.

 

Pozdrowienia

raju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. W STI 08 można wyłączyć ststem w 100%

 

Jak kupowałem forka, to też tak o nim mówiłeś :mrgreen:

 

Owszem, ponieważ w STI 08, powtórzę, można wyłączyć system VDCS :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ponieważ w STI 08, powtórzę, można wyłączyć system VDCS :idea:

 

Być może napisałem to niejasno, więc powtórzę: gdy rozmawialiśmy o foresterze zanim go kupiłem, mówiłeś z dużym przekonaniem, że w foresterze 2.0d da się całkowicie wyłączyć VDC.

Co okazało się niestety nieprawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YRK, chwila: skoro chcesz sie pobawic, to byles juz na jakims zasniezonym placu? Jak nie, to pojedź i sprawdź. Nawet jeśli teoretycznie nie da się wyłączyć całkowicie, ale okaże się, że frajdę można mieć, kręcić bąki, jeźdźić bokiem itd - to w czym problem? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YRK, chwila: skoro chcesz sie pobawic, to byles juz na jakims zasniezonym placu? Jak nie, to pojedź i sprawdź. Nawet jeśli teoretycznie nie da się wyłączyć całkowicie, ale okaże się, że frajdę można mieć, kręcić bąki, jeźdźić bokiem itd - to w czym problem? ;)

 

przeczytaj pierwsze zdanie w tym wątku, i kliknij w link który tam znajdziesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ponieważ w STI 08, powtórzę, można wyłączyć system VDCS :idea:

 

Być może napisałem to niejasno, więc powtórzę: gdy rozmawialiśmy o foresterze zanim go kupiłem, mówiłeś z dużym przekonaniem, że w foresterze 2.0d da się całkowicie wyłączyć VDC.

Co okazało się niestety nieprawdą.

Moze w forku, wylaczajac VDC wylaczasz tylko ograniczanie mocy silnika a przyhamowywanie poszczegolnych kol pozostaje? tak mam wlasnie w A4 Quattro szczerze powiem ze !@#$%^&* mnie to bezsline chrobotanie hamulcow. W STI 08 mozna wylaczyc ograniczanie mocy przez VDC, pozostawiajac przychamowywanie kol lub wylaczyc VDC calkowiecie - sprawdzalem na us specu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ponieważ w STI 08, powtórzę, można wyłączyć system VDCS :idea:

 

Być może napisałem to niejasno, więc powtórzę: gdy rozmawialiśmy o foresterze zanim go kupiłem, mówiłeś z dużym przekonaniem, że w foresterze 2.0d da się całkowicie wyłączyć VDC.

Co okazało się niestety nieprawdą.

 

Jarku, w chwili, w której zamawiałeś Forka w dieslu, mieliśmy ładną, słoneczną pogodę :mrgreen:

Kilka razy wyłączałem VDC na suchej nawierzchni i próbowałem "wytrącić" samochód z równowagi tudzież sprowokować system do ingerencji w moje działania. Bezskutecznie. Wnioskowałem, iż system jest zdezaktywowany :idea:

Za wprowadzenie w błąd przepraszam.

 

Pozdrawiam

raju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze kwestia czasu kiedy bedziemy wiedziec jak wprowadzic samochod w stan awaryjny ( jakas kombinajcjja przyciskow ) tak jak to jest np. w mercedesie, tam tez nie da sie wylaczyc calkowiecie ESP, a jednak trzymajac guzik zerowania licznika i przekrecaja iles tam razy stacyjke wprowadza sie samochod w stan serwisowy i mozna wylaczyc kazdy z systemow - moj kolega mi to pokazywal, a znalazl to gdzies w sieci). pytalem tez np. Czopera i tez mowi ze sa takie sposoby ale Forester jest za nowy jeszcze...czekamy, a moze ktos robil juz probe z wyjeciem bezpiecznika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze kwestia czasu kiedy bedziemy wiedziec jak wprowadzic samochod w stan awaryjny ( jakas kombinajcjja przyciskow ) tak jak to jest np. w mercedesie, tam tez nie da sie wylaczyc calkowiecie ESP, a jednak trzymajac guzik zerowania licznika i przekrecaja iles tam razy stacyjke wprowadza sie samochod w stan serwisowy i mozna wylaczyc kazdy z systemow - moj kolega mi to pokazywal, a znalazl to gdzies w sieci). pytalem tez np. Czopera i tez mowi ze sa takie sposoby ale Forester jest za nowy jeszcze...czekamy, a moze ktos robil juz probe z wyjeciem bezpiecznika??

 

w mesiach można :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze kwestia czasu kiedy bedziemy wiedziec jak wprowadzic samochod w stan awaryjny ( jakas kombinajcjja przyciskow ) tak jak to jest np. w mercedesie, tam tez nie da sie wylaczyc calkowiecie ESP, a jednak trzymajac guzik zerowania licznika i przekrecaja iles tam razy stacyjke wprowadza sie samochod w stan serwisowy i mozna wylaczyc kazdy z systemow - moj kolega mi to pokazywal, a znalazl to gdzies w sieci). pytalem tez np. Czopera i tez mowi ze sa takie sposoby ale Forester jest za nowy jeszcze...czekamy, a moze ktos robil juz probe z wyjeciem bezpiecznika??

 

Na razie to znalazłem w instrukcji że jak nie da się uruchomić silnika

to trzeba wysiąść i wsiąść ponownie...

chodziło chyba o system bez kluczykowy.

czytałem i nie wierzyłem horror rodem z Microsoft :)

może z VDC jest podobnie ;)

 

jak wprowadzic samochod w stan awaryjny

Przecież subaru się nie psują to po co stan awaryjny? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...