YRK Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 pytałem już o to tutaj ale nie ma odpowiedzi, więc ponawiam pytanie na tym forum: W jaki sposób można zupełnie wyłączyć VDC w foresterze my09. Ponieważ jest to dla mnie dość istotne, przed zakupem upewniałem się, zarówno u sprzedawcy jaki i na forum (wypowiedzi Dyrekcji), że jest to możliwe. A teraz okazuje się, że jest z tym problem. [ Dodano: Pią Sty 09, 2009 6:04 pm ] Bardzo uprzejmie proszę o odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Niestety, ale z mojej wiedzy wynika, iż nie ma możliwości wyłączenia systemu VDCS w 100%. System można wprowadzić w tryb tzw. "uśpienia" ale w krytycznych sytuacjach będzie ingerował w próbę złamania praw fizyki :wink: Kolejna sprawa na jaką trzeba zwrócić uwagę, to fakt, iż system oprócz dohamowania kół o mniejszej przyczepności ma jeszcze za zadanie przenoszenia momentu obrotowego na koło o większej przyczepności, tj. wnioskuję, że napęd w jakiś sposób jest zależny od tego systemu a właściwie rozdział momentu na poszczególne koła (otwarte dyfry + elektronika). Jeżeli pojazwiły się jakieś błędy w moim toku rozumowania, proszę o sprostawianie. PS. W STI 08 można wyłączyć ststem w 100% Pozdrowienia raju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 sprobuj wyjac bezpiecznik, ABS na sniegu tez przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 sprobuj wyjac bezpiecznik, ABS na sniegu tez przeszkadza obawiam się, że w nowych modelach wyjęcie bezpiecznika systemy VDCS + ABS (a może to jeden bezpiecznik - sprawdzę) może negatywnaie wpłynąć na działanie układów wspomagającyh hamowanie. Mimo wszystko dobrze byłoby poznać oficjalne stanowisko DT. Pozdrowienia raju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Raju napewno zmienia ale przecierz chodzi o zabawe bo do normalnej jazdy nikt VDC i ABS nie wylacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Przykro mi ale nie należy oczekiwac od dzilu technicznego wskazówek jak obejść jakikolwiek uklad bezpieczeństwa. Wyłącznik układu VDC sluży głównie do ruszenia na śliskiej nawierzchni gdzie musi dojść do chwilowego 'boksowania" kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 16 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 PS. W STI 08 można wyłączyć ststem w 100% Jak kupowałem forka, to też tak o nim mówiłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 PS. W STI 08 można wyłączyć ststem w 100% Jak kupowałem forka, to też tak o nim mówiłeś Owszem, ponieważ w STI 08, powtórzę, można wyłączyć system VDCS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Owszem, ponieważ w STI 08, powtórzę, można wyłączyć system VDCS Być może napisałem to niejasno, więc powtórzę: gdy rozmawialiśmy o foresterze zanim go kupiłem, mówiłeś z dużym przekonaniem, że w foresterze 2.0d da się całkowicie wyłączyć VDC. Co okazało się niestety nieprawdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 YRK, chwila: skoro chcesz sie pobawic, to byles juz na jakims zasniezonym placu? Jak nie, to pojedź i sprawdź. Nawet jeśli teoretycznie nie da się wyłączyć całkowicie, ale okaże się, że frajdę można mieć, kręcić bąki, jeźdźić bokiem itd - to w czym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 YRK, chwila: skoro chcesz sie pobawic, to byles juz na jakims zasniezonym placu? Jak nie, to pojedź i sprawdź. Nawet jeśli teoretycznie nie da się wyłączyć całkowicie, ale okaże się, że frajdę można mieć, kręcić bąki, jeźdźić bokiem itd - to w czym problem? przeczytaj pierwsze zdanie w tym wątku, i kliknij w link który tam znajdziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 uhuuu, faktycznie. No nic, pozostaje mi sie cieszyc, ze moj sie wylacza calkowicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Owszem, ponieważ w STI 08, powtórzę, można wyłączyć system VDCS Być może napisałem to niejasno, więc powtórzę: gdy rozmawialiśmy o foresterze zanim go kupiłem, mówiłeś z dużym przekonaniem, że w foresterze 2.0d da się całkowicie wyłączyć VDC. Co okazało się niestety nieprawdą. Moze w forku, wylaczajac VDC wylaczasz tylko ograniczanie mocy silnika a przyhamowywanie poszczegolnych kol pozostaje? tak mam wlasnie w A4 Quattro szczerze powiem ze !@#$%^&* mnie to bezsline chrobotanie hamulcow. W STI 08 mozna wylaczyc ograniczanie mocy przez VDC, pozostawiajac przychamowywanie kol lub wylaczyc VDC calkowiecie - sprawdzalem na us specu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Owszem, ponieważ w STI 08, powtórzę, można wyłączyć system VDCS Być może napisałem to niejasno, więc powtórzę: gdy rozmawialiśmy o foresterze zanim go kupiłem, mówiłeś z dużym przekonaniem, że w foresterze 2.0d da się całkowicie wyłączyć VDC. Co okazało się niestety nieprawdą. Jarku, w chwili, w której zamawiałeś Forka w dieslu, mieliśmy ładną, słoneczną pogodę Kilka razy wyłączałem VDC na suchej nawierzchni i próbowałem "wytrącić" samochód z równowagi tudzież sprowokować system do ingerencji w moje działania. Bezskutecznie. Wnioskowałem, iż system jest zdezaktywowany Za wprowadzenie w błąd przepraszam. Pozdrawiam raju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Kilka razy wyłączałem VDC na suchej nawierzchni i próbowałem "wytrącić" samochód z równowagi tudzież sprowokować system do ingerencji w moje działania. Bezskutecznie. oj, słabo widać próbowałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 oj, słabo widać próbowałeś no, i powiedz to mojemu Szefowi PS. Zaraz pasem po tyłku dostaniemy :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Za wprowadzenie w błąd przepraszam. Eeee tam. To taki "chłyt marketingowy"... :wink: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.goller Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Mi sie wydaje ze kwestia czasu kiedy bedziemy wiedziec jak wprowadzic samochod w stan awaryjny ( jakas kombinajcjja przyciskow ) tak jak to jest np. w mercedesie, tam tez nie da sie wylaczyc calkowiecie ESP, a jednak trzymajac guzik zerowania licznika i przekrecaja iles tam razy stacyjke wprowadza sie samochod w stan serwisowy i mozna wylaczyc kazdy z systemow - moj kolega mi to pokazywal, a znalazl to gdzies w sieci). pytalem tez np. Czopera i tez mowi ze sa takie sposoby ale Forester jest za nowy jeszcze...czekamy, a moze ktos robil juz probe z wyjeciem bezpiecznika?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Mi sie wydaje ze kwestia czasu kiedy bedziemy wiedziec jak wprowadzic samochod w stan awaryjny ( jakas kombinajcjja przyciskow ) tak jak to jest np. w mercedesie, tam tez nie da sie wylaczyc calkowiecie ESP, a jednak trzymajac guzik zerowania licznika i przekrecaja iles tam razy stacyjke wprowadza sie samochod w stan serwisowy i mozna wylaczyc kazdy z systemow - moj kolega mi to pokazywal, a znalazl to gdzies w sieci). pytalem tez np. Czopera i tez mowi ze sa takie sposoby ale Forester jest za nowy jeszcze...czekamy, a moze ktos robil juz probe z wyjeciem bezpiecznika?? w mesiach można :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nietoperz77 Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Mi sie wydaje ze kwestia czasu kiedy bedziemy wiedziec jak wprowadzic samochod w stan awaryjny ( jakas kombinajcjja przyciskow ) tak jak to jest np. w mercedesie, tam tez nie da sie wylaczyc calkowiecie ESP, a jednak trzymajac guzik zerowania licznika i przekrecaja iles tam razy stacyjke wprowadza sie samochod w stan serwisowy i mozna wylaczyc kazdy z systemow - moj kolega mi to pokazywal, a znalazl to gdzies w sieci). pytalem tez np. Czopera i tez mowi ze sa takie sposoby ale Forester jest za nowy jeszcze...czekamy, a moze ktos robil juz probe z wyjeciem bezpiecznika?? Na razie to znalazłem w instrukcji że jak nie da się uruchomić silnika to trzeba wysiąść i wsiąść ponownie... chodziło chyba o system bez kluczykowy. czytałem i nie wierzyłem horror rodem z Microsoft może z VDC jest podobnie jak wprowadzic samochod w stan awaryjny Przecież subaru się nie psują to po co stan awaryjny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Przecież subaru się nie psują to po co stan awaryjny? jak to po co? zeby wylaczyc vdc! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.goller Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Tryb awaryjny jest wykorzystywany "podobno" do np. roznych badan na hamowni itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 A próbowałeś zaciągnąć ręczny na jeden ząbek ? W oplu bodajże odłącza to zupełnie ESP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Po tylu latach wymyślił ktoś jak wyłączyć ten vdc? Od kilku dni w Zakopanem jest śnieg na drogach i ten system, delikatnie mówiąc jest irytujący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Po tylu latach wymyślił ktoś jak wyłączyć ten vdc? Od kilku dni w Zakopanem jest śnieg na drogach i ten system, delikatnie mówiąc jest irytujący. Nie da się go dezaktywować całkowicie - i bardzo dobrze, że tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się