Skocz do zawartości

Najstarszy z forumowych


pumex1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Tak się składa, że jestem szczęśliwym posiadaczem SUBARU LEONE 1800 SUPER STATION 4WD III generacji, ale z pierwszego rocznika tej serii (koniec roku 1984). Jestem w trakcie przygotowania dokumentacji na pojazd zabytkowy (w 2009 będzie już miał 25 lat). Być może będzie to pierwszy LEONE w Polsce na żółtych blachach:-). A w ogóle to mało kto chyba wie, ale LEONE wpisał się w historię światowej motoryzacji jako pierwszy samochód osobowy seryjnie produkowany z napędem 4WD (oj, kiedy to było – dokładnie w roku 1972 r.). Kwintesencja SUBARU – bokser, napęd 4WD załączany ręcznie, reduktor, szyby boczne bez ramek, koło zapasowe pod przednią maską, gaźnik dwugardzielowy, no i oczywiście ciekawa stylistyka Super Station (podwyższana tylna część samochodu). To se nam ne wrati...

 

Z chęcią nawiąże kontakt z posiadaczami starszych SUBARU. Szukam np. ostatnio tulei wahaczy tylnych (silentblocki) i nie mogę ich nigdzie namierzyć. Nawet autoryzowany serwis nie pomógł... Może ktoś ma namiary na jakiś sklep z takimi "wynalazkami" do naszych pupili :-)... Jeśli ma być bez reklamy to proszę na priva – agrzeg@wioslo.pl

 

Załączam kilka zdjęć mojego Leonka – chyba troszeczkę oldskulowego klimatu jeszcze nikomu nie zaszkodziło :-).

 

Pozdrawiam - Adam z Kielc

 

800x600_DSC04100.jpg[/url]

800x600_DSC04113.jpg[/url]

800x600_DSC04123.jpg[/url]

800x600_DSC04128.jpg[/url]

800x600_DSC04145.jpg[/url]

800x600_DSC04153.jpg[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Tak się składa, że jestem szczęśliwym posiadaczem SUBARU LEONE 1800 SUPER STATION 4WD III generacji, ale z pierwszego rocznika tej serii (koniec roku 1984). Jestem w trakcie przygotowania dokumentacji na pojazd zabytkowy (w 2009 będzie już miał 25 lat). Być może będzie to pierwszy LEONE w Polsce na żółtych blachach:-). A w ogóle to mało kto chyba wie, ale LEONE wpisał się w historię światowej motoryzacji jako pierwszy samochód osobowy seryjnie produkowany z napędem 4WD (oj, kiedy to było – dokładnie w roku 1972 r.). Kwintesencja SUBARU – bokser, napęd 4WD załączany ręcznie, reduktor, szyby boczne bez ramek, koło zapasowe pod przednią maską, gaźnik dwugardzielowy, no i oczywiście ciekawa stylistyka Super Station (podwyższana tylna część samochodu). To se nam ne wrati...

 

Z chęcią nawiąże kontakt z posiadaczami starszych SUBARU. Szukam np. ostatnio tulei wahaczy tylnych (silentblocki) i nie mogę ich nigdzie namierzyć. Nawet autoryzowany serwis nie pomógł... Może ktoś ma namiary na jakiś sklep z takimi "wynalazkami" do naszych pupili :-)... Jeśli ma być bez reklamy to proszę na priva – agrzeg@wioslo.pl

 

Załączam kilka zdjęć mojego Leonka – chyba troszeczkę oldskulowego klimatu jeszcze nikomu nie zaszkodziło :-).

 

Pozdrawiam - Adam z Kielc

 

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

lemmenjoki, piekny :!: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, tak troche OT...

 

ale jakos myslalem, ze w tym watku (analogicznie do sami wiecie jakiego watku :mrgreen: ) bedzie mowa o najstarszych Z NAJLEPSZYCH, tj. o najstraszych Imprezach Turbo, a nie o innych wynalazkach by Subaru... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemmenjoki, Podziwiam Cię, naprawdę zazdroszczę Ci pasji. Tak leciwy samochód w takim stanie to naprawdę wielka miłość musi być :wink:

 

Szukam np. ostatnio tulei wahaczy tylnych (silentblocki) i nie mogę ich nigdzie namierzyć.

Może nasz kochany Dział techniczny, Dyrekcja, pomogli by w poszukiwaniu części do takiej perełki :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że moderatorzy wydzielili osobny wątek.

Pierwszy był Jensen FF. Seria nie za duża, ale jednak.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jensen_FF

a co do pierwszych osobówek 4x4 to raczej lata 30te rols - royce i mercedes

 

Mnie chodziło o wieloseryjną produkcję, a nie 320 samochodów produkowanych przez 5 lat, jak w przypadku Jensena. Ale rzeczywiście - powinienem raczej użyć słowa "masowa produkcja" zamiast "seryjna produkcja". Myślę, że teraz już się ze mną zgodzicie :-)

 

"LEONE wpisał się w historię światowej motoryzacji jako pierwszy samochód osobowy produkowany masowo z napędem 4WD (oj, kiedy to było – dokładnie w roku 1972 r.)."

 

Ale skoro mamy już osobny temat z SUBARU >20 lat – piszcie co tam macie w stodołach lub w garażach :-). A może ktoś miał do czynienia z coupe z początku lat 70., takim jak np. taki „artefakcik”:

 

SUBARU_coupe_1973.jpg[/url]

 

Cieszę się, że oldskulowa szkoła Subaru jeszcze nie umarła :-).

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że teraz już się ze mną zgodzicie :-)

Teraz tak :mrgreen:

320 egzemplarzy to jednak seria ( to tak jakbyś powiedział, że Veyron nie jest seryjnie produkowany ;-) ).

 

piszcie co tam macie w stodołach lub w garażach

 

Co prawda nie moje, bo Kojina ale on tu rzadko zagląda ale i tak wrzucę - Justy MY89 :

 

2501bvq.jpg

 

2mg4aqw.jpg

 

14wsxoo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[emotorsport] lemmenjoki , gratulacje! piękna fura i super stan, po prostu...SUBARU!

 

Dzięki, dzięki, ale do ideału to brakuje :-). Dużo rzeczy można mówić w samych superlatywach o starszych Subaru, ale zabezpieczenia antykorozyjne w tamtych modelach nie były niestety najlepsze :-(. Na pewno dużo zależało od tego jak intensywnie auto było eksploatowane (szczególnie zimą), czy właściciel na bieżąco robił ewentualne naprawy blacharskie, czy było garażowane itp. Całe szczęście mój egzemplarz był garażowany od roku 1992 (wcześniej to nie wiem) i raczej traktowany jako drugie auto, a nie jako podstawowy samochód. Ale podłużnicami i tak muszę się zająć (zlikwidować korozję), choć daleko jeszcze im do tego, żeby skrzynia wypadła na drogę :-). I tutaj duży plus dla inżynierów SUBARU przełomu lat 70. i 80. - nie oszczędzali na elementach trzymających cały układ jezdny. Szczególnie tylne zawieszenie jest pancerne i nie trzeba być wielkim znawcą, aby gołym okiem zobaczyć tę nadwyżkę materiałową w fazie projektowej podwozia.

 

I jeszcze mały komentarz odnośnie zdjęcia ze strony, które podesłał pumex1:

SUBARU_1982_100_1787_crop.jpg

 

Autko rewelacyjne, tylko mam trochę mieszane uczucia co do instalowania koła zapasowego z tyłu... Nie za bardzo rozumiem przesłanek autora tego pomysłu - przecież umieszczenie koła zapasowego pod przednią maską to rewelacja! To jeden z tych dużych plusów starszych Subaru, więc po co to zmieniać... Tylko dla bardziej rasowego wyglądu odzwierciedlającego charakter 4WD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huzar105 napisał/a:

Akurat nie nazwałbym tego dużym plusem, zwłaszcza jak auto jeździ przy dużych różnicach temperatur

 

Mnie chodziło o to, że jak złapię się "gumę" w podróży to dostęp do koła zapasowego jest dziecinnie prosty i nie potrzeba wyładowywać całego bagażu z tylnego kufra, aby dostać się do zapasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

tak przy okazji to moze by sprawdzic jaki jest najstarszy antyk na forum?

15 latki mamy - to teraz szukamy moze czegos na chodzie >20 lat

 Ciekawe jak dziś wygląda sytuacja na the forum z najstarszymi = najlepszymi subarakami :)

 

Kto ma/zna zapraszam do zamieszczania zdjęć i opisywania seniorów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie najstarsze, ale na pewno "jedne z" - najstarszy 22 lata ('92 - czerwony), najmłodszy 18,5 (12.95 - zielony). Wszystkie na chodzie, w stanie coraz lepszym, zielonemu najbliżej do stanu bardzo dobrego.

 

4116bbfffae2.jpg

 

Jest jeszcze jeden, 20 lat i 1 miesiąc, opisywany w wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/67686-svx-mt-turbo/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna kolekcja. :)

Niestety miłośc do SVX jest bardzo trudna i wymagająca. Być może jeden z tych na focie (pierwszy z lewej) zostanie rozebrany na części dla pozostałej czwórki. Zdobyć jakiekolwiek części (poza filtrami i klockami) jest bardzo trudno, a na oryginalne będę mógł sobie pozwolić dopiero jak wygram szóstkę w totka (ceny typu: przednia szyba 10.000 zł, popychacz (a są 24) 350 zł, jedna z 4 uszczelek w drzwiach 2.000 zł, amortyzator 1.500 zł). Pewnie gdyby złożyć SVX z oryginalnych nowych cześci byłby sporo droższy od nowego Ferrari...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Piękna kolekcja. :)

Niestety miłośc do SVX jest bardzo trudna i wymagająca. Być może jeden z tych na focie (pierwszy z lewej) zostanie rozebrany na części dla pozostałej czwórki. Zdobyć jakiekolwiek części (poza filtrami i klockami) jest bardzo trudno, a na oryginalne będę mógł sobie pozwolić dopiero jak wygram szóstkę w totka (ceny typu: przednia szyba 10.000 zł, popychacz (a są 24) 350 zł, jedna z 4 uszczelek w drzwiach 2.000 zł, amortyzator 1.500 zł). Pewnie gdyby złożyć SVX z oryginalnych nowych cześci byłby sporo droższy od nowego Ferrari...

Szkoda bo ten właśnie kolor jest IMHO najbardziej odpowiedni dla SVX-a  :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...