Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś, ze 4 lata temu, oglądałem Legasia od spodu i wyglądał nie najlepiej - tzn. dużo rdzawego nalotu. Trochę mnie to zdziwiło bo auto miało wtedy 5 lat. Jak to wygląda u Was ? Wychodzi coś pod uszczelkami, na progach itp ?

Moze nie Spec B, ale tez Legacy IV od 5 lat w moich rękach. Progi, pod uszczelkami, podloga, zdowiutka.

Jeno wydech korozja chrupie sobie.

Kolejny korodujacy szybko w Legacy element to śruby mimosrodowe do ustawienia geometrii. Warto nimi ruszyc od czasu do czasu, bo zapieką sie na amen. U mnie żadna nie chciała sie ruszyc, wszystkie poszły do wyciecia. Nowy komplet pare złotych kosztował, oczywiscie tylko ASO plus oczekiwanie 1 miesiąc aż przyślą.

W tak mocnych autach jak SPEC B pamietajcie o regularnej geometrii, jest bardzo ważna.

H6 nigdy bez sprawdzenia UPG. Kupiłem sam jednego takie 2005 i nawet był sprawdzony przed zakupem, a i tak się okazało, że kupiłem z walniętym UPG. Bez przejażdżki i to ostrej w ogóle nie powinno się H6 kupować. Żeby sprawdzić UPG według mnie najlepiej przetestować go wyciskając z niego co fabryka dała. I to dość ostro. To jest H6 Subaru, jeśli jest ok wytrzyma, jeśli padnie w trakcie testu? Dobrze, że w trakcie testu. Dobrych rad po fakcie dostałem sporo, a wszystkie konstatowały, "zakładaj najgorsze".

Przetestowac takie auto jak H6 przed zakupem  "ile fabryka dała" ??? A ktoś rozsadny pozwoli na to obcemu człowiekowi???

Sprzedawałem w poprzednią zimę BMW M5, dobrze że miły kupujący 22 latek nie chciał testowac "ile fabryka dała"... bo juz pal licho beemke, ale za bardzo cenie swoje życie żeby przypadkowy gościu zabił mnie i to na własne życzenie w moim własnym aucie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wie, czy to dobre miejsce, ale mam pytanie do speców od spec B. Jak sądzicie, czy wartość Spec B będzie spadać czy auto wchodzi powoli do grupy niszowych klasyków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wie, czy to dobre miejsce, ale mam pytanie do speców od spec B. Jak sądzicie, czy wartość Spec B będzie spadać czy auto wchodzi powoli do grupy niszowych klasyków?

 

IMO Spadać jeszcze dość długo, aczkolwiek auta w bardzo dobrym stanie mogę już trzymać cenę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wie, czy to dobre miejsce, ale mam pytanie do speców od spec B. Jak sądzicie, czy wartość Spec B będzie spadać czy auto wchodzi powoli do grupy niszowych klasyków?

 

 

IMO Spadać jeszcze dość długo, aczkolwiek auta w bardzo dobrym stanie mogę już trzymać cenę.

No własnie mam podobne odczucia. Dużo takich spec B wyprodukowano? Za moja turbomiate z 2005 ostatnio miałem propozycje za 50k. Ale jest full oryginał z dosyć niskim przebiegiem i wyprodukowano tylko ponad 5500 sztuk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spece to fajne szybkie kombi, ale nie są to auta pokroju Audi RS6 czy Mitsubishi Lancer EVO Wagon (owszem RHD) czy Nissan Stagea (też RHD). Te auta raczej zjadają speca ;) Oczywiście Spec jest wystarczająco unikatowy żeby znaleźli się ludzie którzy chcą kupić Speca i nic innego i takie wąskie grono będzie gotowe wyłożyć grubą kasę za idealny egzemplarz. 

 

Co do Twojej Miaty to jest to mega unikat i rarytas dla kolekcjonerów. Oczywiście za połowę tej ceny kupisz zwykłą mx5 NB, uturbisz, zmienisz zawias, usztywnisz i będzie zmiatać seryjnego speeda ale nie w tym rzecz :) Mimo tego że MX5 jest produkowana już prawie 30lat, twój speed jest nadal najmocniejszą seryjnie wersją. Pogratulować auta, chuchaj, dmuchaj i trzymaj :)

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Rzecz w tym, ze same Racing Hart'y sa warte po 1200 USD za sztukę. Mega auto ta Miata, ale spec tez by sie przydał. W kategorii funcara i inwestycji, bo tłuc km jest czym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was moi mili. 


Jestem Tu nowy i na imię ma Marcin.


Od paru tyg. zastanawiam się nad rodzinnym autem z mocą 200HP +. Brałem pod uwagę Legacy IV H6 lub BMW e46 330i. Bawarkę po namysłach odrzucam. 


Legacy w kombiaku, manual. Pytanie czy warto? Czy ktoś próbował zakuwać? Montować Bi-Turbo? Jak Wam się jeździ ? Co najczęściej się psuje? etc 


Autko ma być używane jako 3 w rodzinie. Czasami do pracy, do teściowej na kawkę, na wakacje. Planowany roczny przebieg ok. 20kkm. Podpowiem że mam ciężką nogę i lubię przywalić po garach... 


 


Pozdrawiam i czekam na opinie. 


Edit: 


Najlepiej w wersji Spec B. 


Edytowane przez Grymson KRK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część. Też mi kiedyś chodziło po głowie bymwe w 3L ale ostatecznie trafiłem w samo sedno tego co łączy kopyto, sportowy charakter, komfort i rodzinną pojemność ;) spec.B wagon posiadłem i jestem mega zadowolony. Jak trafisz dobra sztukę to polecam!! Dołączam się do wątku o kuciu i turbieniu?? Możecie polecić jakiś specjalistów z okolic Trójmiasta którzy takie coś są w stanie przeprowadzić?? Pozdrawiam

 

 

Edit:

Albo i nie koniecznie okolic chodzi o specjalsów którzy zrobią z tego auta kawał niezłego przecinaka.

Edytowane przez Krzyżanocze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was moi mili.

Jestem Tu nowy i na imię ma Marcin.

Od paru tyg. zastanawiam się nad rodzinnym autem z mocą 200HP +. Brałem pod uwagę Legacy IV H6 lub BMW e46 330i. Bawarkę po namysłach odrzucam.

Legacy w kombiaku, manual. Pytanie czy warto? Czy ktoś próbował zakuwać? Montować Bi-Turbo? Jak Wam się jeździ ? Co najczęściej się psuje? etc

Autko ma być używane jako 3 w rodzinie. Czasami do pracy, do teściowej na kawkę, na wakacje. Planowany roczny przebieg ok. 20kkm. Podpowiem że mam ciężką nogę i lubię przywalić po garach...

Pozdrawiam i czekam na opinie.

Edit:

Najlepiej w wersji Spec B.

Przeczytaj wątek, a znajdziesz odpowiedź na wszystkie pytania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam Was moi mili. 

Jestem Tu nowy i na imię ma Marcin.

Od paru tyg. zastanawiam się nad rodzinnym autem z mocą 200HP +. Brałem pod uwagę Legacy IV H6 lub BMW e46 330i. Bawarkę po namysłach odrzucam. 

Legacy w kombiaku, manual. Pytanie czy warto? Czy ktoś próbował zakuwać? Montować Bi-Turbo? Jak Wam się jeździ ? Co najczęściej się psuje? etc 

Autko ma być używane jako 3 w rodzinie. Czasami do pracy, do teściowej na kawkę, na wakacje. Planowany roczny przebieg ok. 20kkm. Podpowiem że mam ciężką nogę i lubię przywalić po garach... 

 

Pozdrawiam i czekam na opinie. 

Edit: 

Najlepiej w wersji Spec B. 

 

 

H6 z soft turbo to musi być bardzo fajna opcja. Możesz sobie na youtubie wpisać Super Gramps, tam MCM turbią H6 (tyle że 3.6), tylko oglądaj od któregoś odcinka bo wcześniej walczą ze starszym legacy. 

Bi-Turbo + kucie + duże sprężarki to chyba trochę za dużo na wypady do teściowej na kawę no ale co kto lubi :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkrety Szklany...( NOT) Pytanie jest do chętnych udzielenia konkretnej wypowiedzi a nie wujków dobra rada w stylu "przewiń sobie 300 stron gdzieś jest". Spoko... Przeczytałem parę miesięcy temu je wszystkie ! ale wtedy jeszcze nie miałem tego auta w garażu ani podjętej do końca decyzji i zobacz no.. nie porobiłem sobie notatek gdzie na jakiej stronie tego wątku jest info które może kiedyś mi się przyda ... wątek ma 9lat i wiele się mogło zmienić od tego czasu.

 

 

wysłane z mojego H6 spec.B

 

 

Edit

Dzięki Tinuviel :)

Edytowane przez Krzyżanocze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbienie H6 to z pewnoście nie to samo to mapa do 1.9TDi;) Ktoś to pewnie ogarnie w Polsce, ale ja nie kojarze rodzimego projektu niestety a chętnie bym poczytał (albo się przejechał).

zawsze jakiś "polski tuner" może się uczyć na kolegi aucie jak się uturbia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bi-Turbo + kucie + duże sprężarki to chyba trochę za dużo na wypady do teściowej na kawę no ale co kto lubi :D

 

 

 

Jestem zdania że im szybciej się do niej udam na tą kawę tym szybciej wrócę ;)

 

Swojego czasu będąc przypadkiem w Krak- Test Auto Serwis w Krakowie zauważyłem że stoi im Suzuki zrobiona do rajdów WRC. Zagadałem do właściciela warsztatu czy często mają takie "rajdówki", stwierdził że oni ogólnie przygotowują auta do rajdów. Że autko mogą przygotować do ala ulicznych wyścigów albo pod konkretne rajdy. Pogadałem, dopytałem czy lepiej kompressor czy turbo, co by polecił (wtedy był jeszcze plan na Bawarke z kompressorem)? Przemówił mi do rozsądku co do turbo a właściwie bi-turbo. Gość gadał z sensem .... 

Jeżeli już wejdę w posiadanie Legasia w Spec'u i narodzi się pomysł poważnej modyfikacji to na pewno poproszę go o szczególną specyfikację zmian etc. i podzielę się z Wami. 

Może ktoś z KRK robił coś u nich i może doradzić ... 

Edytowane przez Grymson KRK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, coś tam poczytałem z tego wątku... W skrócie -> podobno nieopłacalny biznes, za dużo $ zbyt niski przyrost ;/ Ale może jednak ktoś próbował... Jakieś turbo/ bi-t a może nawet kompressor ? Hmm... 

Druga sprawa. W jakiej cenie można dostać SPEC B. po lifcie ? Ofc V gen. + kombiak M/T. 

W PL jakoś słabo z ofertami. Na zachodzie w zasadzie widziałem 2. 

https://www.autoscout24.pl/oferty/subaru-legacy-touring-wagon-30r-specb-executive-concoursstaat-benzyna-szary-298293560

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Subaru-Legacy-Kombi-3.0R-spec.-B/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:23500_10_,frn:2006,ful:petrol,ger:manual_gear,pwn:147/pg:vipcar/237209312.html

 

Która z tych cen jest bardziej zbliżona do realnych? Bo autko z 2 oferty coś za drogie mi się widzi ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...