Skocz do zawartości

Ingolstad

Użytkownik
  • Postów

    149
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana Ingolstad w dniu 16 Lipca 2014

Użytkownicy przyznają Ingolstad punkty reputacji!

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    WLKP
  • Auto
    SF5 - Zbyt mułowaty na turbo zbyt bulgoczący na NA...

Ostatnie wizyty

606 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Ingolstad

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

11

Reputacja

  1. U mnie właśnie przy przebiegu 312 tysięcy fabryczne sprzegło zaczyna niedomagać. Rocznik 99
  2. Pozdrowienia dla kiwającego kierownika Forka SG dziś na Matejki/Grunwaldzka. Zgapiłem się i może nie było tego widać ale odmachiwałem.
  3. Spoko, już jedzie do mnie ze szrotu zamiennik Też myślałem nad jakimś gumowym wężem ale mimo iż istnieją takie dedykowane do paliw itd to wolałem nie rzeźbić.
  4. Temat zapewne znany, stalowa rurka w plastikowej osłonie z chęcią zbierającej wodę/wilgoć i jeszcze chętniej rdzewiejąca. Moja już mocno sfatygowana domaga się wymiany. Opcja nówki sztuki to ponad 400 zł. Rozważam używaną w dobrym stanie ale czy można zastosować zamiennik z innego modelu/rocznika bo akurat do Forków I gen jest ich jak na lekarstwo?
  5. Przy zapieczonych tłoczkach wyraźnie czuć opór i słabe przyspieszenie. Dodatkowo przy obwąchiwaniu po kilku km wyraźnie czuć palone klocki oraz wysoką temperaturę z nadkola. Tarcza przenosi ciepło na felgę, felga dalej. Uruchomienie hillholdera słychać bo wydaje czasem głuche dźwięki, nie powinno też nic przeskakiwać bo hill holder działa niezależnie od tego jak są skręcone koła. Ja tak wszyscy obstawiam niestety wiskozę.
  6. 1999 rocznik, 305 000 km przebiegu sprzęgło jeszcze fabryczne. Raz na miesiąc pojawia się wspominany tutaj objaw, czyli: Jak dla mnie wynik rewelacyjny
  7. Zamontować to się da ale kto da Ci gwarancję, że to zadziała? Już pomijam fakt, że boczne poduszki w fotelach po "wybuchu" są dostosowane do innych elementów kabiny. Nie wiem jaki kształt ma poducha w golfie ale jeśli po wybuchu będzie miała za ciasno to może się to nieciekawie skończyć. Z tego coteż pamiętam, to poduchy w forkach są specyficzne bo częściowo zastępują kurtyny, boczna poducha chroni głowę kierowcy. Masz coś takiego w Golfie? Wątpię
  8. Odpozdrawiam i zazdraszczam auta oraz bulgotu!
  9. Ja wręcz odwrotnie, Kocara jak najbardziej mogę polecić na przegląd przedzakupowy! Nie mylmy skrupulatności z naciągactwem. Naprawdę auto jest fachowo trzepane od góry do dołu. Jedyne co mogę zarzucić to problem z terminami oraz wolne soboty :/
  10. Ingolstad

    FORESTER 1997-2000"

    Zdecydowanie nie. 2,5 NA w Forkach I generacji (i zapewne też 2 ale tutaj glowy nie dam) były montowane tylko na rynek US. Tak więc na dzień dobry, dużo mniejszy wybór niż 2,0 a jak już coś się trafi to jeszcze ciężko o coś bez historii. Poza tym, podobno w 2,5 NA też jest większe prawdopodobieństwo problemów: http://allwheeldriveauto.com/subaru-head-gaskets-problems-explained-part-ii/ Tak więc polecam raczej 2,0
  11. Ingolstad

    FORESTER 1997-2000"

    Rozmawiasz ze złymi osobami. Boxer bez turbo SOHC to jednostka trwała i prosta w serwisowaniu. Wszystkie części są dostępne raczej od ręki, zresztą zawsze można posiłkować się używkami. Inna sprawa, że musiałbyś mieć pecha lub trafić trefny egzemplarz aby coś się pojawiło. Swojego kupiłem jak miał 260k przebiegu, teraz ma ponad 300k i poza regulacją zaworów nic nie robiłem. Największy problem jaki miałem do tej pory to wyrobiony trzpień wycieraczki. Wymieniłem też chłodnicę bo fabryczna już przeciekała. Koszty rozrządu wymiana + części + przy okazji regulacja zaworów + pompa dużo niższe niż np. w TDI. No i robi się je dużo rzadziej. Naprawdę nie wiem co złego od strony mechaniki można napisać. No dobra, największe bolączki: - rdza lubi zżerać tyle nadkola - rdza lubi zżerać okolice tylnej wycieraczki - wypala się oświetlenie wnętrza (przyciski itd) - podobno padają SLS jeśli ktoś ma, ale na sprężynach to już raczej zawieszenie pancerne na nasze drogi. Przez 60 tys wymieniłem tylko drążki chyba, a nie wiem ile wcześniej przejeździły u poprzedniego właściciela. Zawieszenie w porównaniu do jakiegokolwiek auta z wielowahaczami bardzo tanie - mały wybór fabrycznego rozmiaru ogumienia - u nas to raczej dostawczaki z takimi jeżdzą. Nie ma jednak problemów z sprowadzaniem TOYO itp. Zasadniczo to najbardziej niezawodne auto jakie miałem. Polecam!
  12. Taka sytuacja. Nieważna przyczyna, natomiast skutek dla mnie bolesny - pęknięty reflektor JDM Pytanie do bardziej zorientowanych. Uszkodzona jest w sumie tylko ta dolna biała część - czy da się przeszczepić sam dół od lampy EU (tam tez jest biały)? Ktoś miał podobny problem z lampami? Sorry za rozmiar zdjęcia ale symbolizuje mój smutek
  13. Świeże pozdrowienia dla mijanego wczoraj srebrnego Legaca IV w kierunku Plewisk oraz mocno spóźnione pozdrowienia dla mijanego oldschoolowego i mocno terenowego OBK I na Grunwaldzie. W obu przypadkach były kiwki o co w tym mieście w sumie trudno
  14. Poduchy: I gen Forka US 4 poduchy dostała dopiero w 2001/2002 w najwyższej wersji Premium S. Nie widziałem takiej w Polsce. II generacja Forka US rzeczywiście miała już w standardzie 4 poduchy. Waga - ssaki porównujmy z ssakami, turbo z turbo bo inaczej to bez sensu jest. Fajnie że WRX kombi jest cięższy od Forka NA ale też ma inny stosunek mocy do masy. Jakby nie patrzeć to forek z tym samym motorem jest zawsze cięższy od Imprezy Kombi. Impreza kombi US NA MT 2003 jest lżejsza od Forka US NA MT z tego samego rocznika. 1 381 kg vs 1 424 kg Impreza WRX kombi US MT 2003 jest lżejsza od Forka US XT MT z tego samego rocznika 1 436 kg vs 1 474 kg Przyspieszenie: Dane które podałeś są katalogowe. Na co dzień raczej się nie jeździ od 0 do 100 i będę się upierać, że EU 2.0 MT jest bardziej dynamiczny i bardziej elastyczny niż 2.5 US AT.
  15. Tej dodatkowej mocy widocznej na papierze w wolnym ssaku 2,5 za bardzo nie czuć. Dodatkowo, większość ma AT i moim zdaniem 2.0 w MT jest dużo dynamiczniejsze. Dodatkowo - to US Spec więc trzeba się liczyć ze sporym ryzykiem wypadkowości i nie jest to mit, bo swego czasu szukałem i 90% było po mniejszych i większych dzwonach. Idąc dalej - nawet w II generacji przed liftem (a w pierwszej zawsze) standardem są tylko 2 poduchy - zazwyczaj (o ile nie zawsze) brak tych w fotelach. Przednie też działają trochę inaczej z racji wymagań rynku US. Moim zdaniem nie ma co skupiać się na 2,5 bo dużo szybciej znajdziesz ładniejszego i bardziej zadbanego 2.0 - nawet ze sporą szansą pełnej historii bo nawet sporo ich się sprzedało w Polsce. Co do samego gazu - rób jak chcesz 2.0 turbo też dobrze znosi gaz jeśli ten jest zrobiony z głową i na bieżąco serwisowany. Moim zdaniem warto bo różnica w spalaniu między NA a Turbo przy jest naprawdę niewielka a frajda nieporównywalna. Impreza nawet bez turbo jest szybsza niż Forek o tej samej pojemności. Forek jest cięższy, wyższy i bardziej się buja do tego. Danymi papierowymi bym sie nie przejmował bo raczej stale się nie jeździ tak aby zawsze do setki wyciągnąć z silnika maksimum. Moja rada - szukaj 2.0 w turbo jeśli godzisz się z ryzykiem większych kosztów serwisowania, albo 2.0 NA jeśli chcesz mieć spokój na długo i nie zawsze musisz być w czołówce na światłach. Jeśli jeździsz po mieście szukaj jednak AT bo wygodniej mimo wszystko. Reduktorem się nie przejmuj bo sytuacje kiedy się naprawdę przydaje można policzyć na placach jednej ręki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...