Skocz do zawartości

Cube

Użytkownik
  • Postów

    65
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Cube w dniu 30 Września 2013

Użytkownicy przyznają Cube punkty reputacji!

O Cube

  • Urodziny 12.03.1980

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    Legacy Spec B

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Cube

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

10

Reputacja

  1. Dobrzy ludzie Potrzebuję świnki na szybę (klejoną od środka a zatem w rewersie) - nieco mniejsza niż standardowa na lusterka… Ktoś, coś?
  2. Szanowni, ...u mnie przy 3000 obrotów jest dokładnie 124 km/h (tempomat, pomiar wg gps) Ergo: prawdziwe 120 (czyli 130 w na większości prędkościomierzy Subaru) osiągamy przy 2850-2900.... Tu pełna zgoda: wydawać taką górę pieniędzy po to, aby uzyskać spalanie o 1-1,5 l mniejsze: bez sensu... tym bardziej, że w niektórych przypadkach (miasto) będzie ono większe.... Opory przy dużych prędkościach są tak duże, że czasem zmiana warunków atmosferycznych wpływa na przesunięcia rzędu 1-3 l/100km... Sorry: takie mamy Subaru najważniejszą różnicę daje nie 10 -15 km/h więcej przy tożsamych obrotach, ale zupełnie inna dynamika, akustyka, elastyczność, wytrzymałość, siła w przeniesieniu napędu (dot. zwłaszcza tyłu).... Co ciekawe: waga skrzyni (w moim odczuciu) pozytywnie wpływa na wyważenia auta. U mnie w połączeniu z zawieszeniem rinspeed z przodu i nowym zestawem amorków i sprężyn z tyłu - udało się do minimum ograniczyć podsterowność przy mocach Pozdr! Mankament: co do właściwości w przeniesieniu napędu - bezwzględnie! Zaleta: kilka tysi w kieszeni ze względu na brak konieczności modyfikowania przedniego zawieszenia.... ...tak to działa ...Północ - południe Polski czy Niemiec? (sorki za drobiazgowość - to bardzo sensowny wynik..., ale tak z ciekawości).... Ja nawet się nie rwę do porównań tego typu - po prostu zazwyczaj jeżdżę nieco szybciej... może nie odrazu 180 ale szybciej niż 120... A powyżej napisałem o teście-nieteście tj. przekazaniu kierownicy mojej dziewczynie na 300 km - proszę zwróć uwagę na ten niuans
  3. Zwróćcie uwagę, że moja skrzynka jest ze SpecB. Różnica względem skrzyni STI polega wyłączenie (właśnie) na przełożeniach biegu 5 i 6 a zaraz pojadę na autostradę sprawdzić to 120 Pozdr!
  4. 6 w 6MT nie jest podobne do 5 w 5MT... 5MT załadowany, zimą, na autostradzie A9 nigdy nie spalił mi 10l/100 nawet jak się krygowałem.... 120-130 km/h w 6MT daje oszczędność, choć oczywiście nie horrendalną... Muszę sprawdzić te obroty przy 120km/h... temat się już przewijał.... Co do przełożeń, cyferki są dostępne tu: http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf
  5. Czołem nałogowcy! Po ładnych kilku tysiącach zabaw z 6MT powiem krótko: jestem nadspodziewanie zadowolony!! Niedawno wróciłem z Włoch - podróż przez Niemcy i Austrię z prędkościami rzędu 150-170 km/h w spokoju i ciszy - ok. wyciszyłem dodatkowo przednie nadkola, ale ostatecznie jest bardzo dobrze. Jak się zdrzemnąłem i oddałem kierownicę dziewczynie - przy jeździe w granicach 110-120 km/h po 300 km. było jeszcze bardzo dużo paliwa w baku (policzyłem spalanie na +/- 10 do 11 l/100 przy takiej jeździe na 6 biegu). Oczywiście nie to jest najważniejsze - przede wszystkim samochód jest super dynamiczny i przyspiesza jak zły na każdym z biegów 1-5. W międzyczasie wymieniłem jeszcze katalizator i lambdę co również wpłynęło pozytywnie na cały organizm, ale skrzynka jest szczytem! Samo przeniesienie napędu i praca tyłu też są znacząco lepsze - w zimie jest to szczególnie odczuwalne... niestety na horyzoncie pojawia się samochód służbowy i trwoga... heh... zainwestowałem 20.000 zł., poprzedni właściciel zainwestował 15.000 (m.in. w stereo), sama wersja Rinspeed kosztowała 30 000 zł. więcej w zakupie... a ja tu paczę, że ceny Foresterów nie trzymają fasonu.... heh... Najważniejsze, że jedzie pięknie... nic jej nie będę oszczędzał i najwyżej zostawię jako czasoumilacz
  6. Cube

    Pozdrawiamy sie :)

    Dziś w Poznaniu, na ulicy Opalenickiej - nie tylko pozdrowienie, ale i wymiana uśmiechów z uroczą kierowniczką bardzo ładnego wiśniowego-bordowego Forestera! Tak powinno być zawsze :) Pozdrawiamy się
  7. Ojjj Satry.... Albo masz większy bak, albo jeździsz jak.... poprawnie, znaczy się
  8. ....to mi na baku wychodzi 280-330.... i też mam 3,9 Ergo: taka sama cystreno pożeraczka
  9. hahaha... dobre pytanie zatankowałem do pełna, wyjechałem na autsotradę, przejechałem ok. 300 km ze względnie stałą prędkością, zatankowałem do pełna, policzyłem proporcję ...i powtórzyłem parę razy - trasa: Stacja Shell, Poznań, 28. Czerwca 1956 r. do Stacji Orlen ul. Powązkowska 43 Wawa (i kanisterek w bagażniku ). Żeby nie było, że ześwirowałem: trasa ta praktycznie pokrywa się z drogą od mojego domy do biura w Wawie Oczywiście pomiar nie jest super dokładny, gdyż są bramki, wyprzedzania, na ostatnim odcinku jest wolniej bo to już Wawa... nie wiem ile mam przy 3000 obrotów (nie zwróciłem uwagi tak dokładnie), alę dziś sprawdzę Pozdr!!!!
  10. Panowie, Przy 180 km/h (wg. gps) mam niespełna 4500 obrotów (praktycznie na kresce, ale do pełnych 4500 odrobinkę brakuje...) Spalanie przy 180-190 km/h na letnich oponach 225/45R18 wychodzi mi 18-18,5 l. wcześniej wychodziło mi jak w mordę o 1,5 - 2l. więcej. ale: mam też nowy filtr powietrza i (co ważniejsze) nowy katalizator... drugie ale: teraz wymienię jeszcze lambadę... może spadnie mi do 15 : Pozdr! ....a jeszcze jedna wątpliwość: @bambino5: http://home.gci.net/...hart_Public.pdf czy na pewno mamy to samo, co do przełożeń? Pozdr!!!
  11. Ok, witam po przerwie: Spalanie przy prędkościach stałych > 130 km/h na autostradzie jest niższe o 1,5 l/100 km. Spalanie w mieście bez zmian - jakoś tak dynamiczniej się jeździ Pozdr!!!
  12. @ Ferdek: w porównaniu z oryginałem 5MT to jest mocniej poszperowana, ale jak to się ma do WRXa? No idea....
  13. GB ale przez zaufanego pośrednika z PL
  14. Silnik standardowo wystrojony 2.0 T.... Podkręcenie w planach... zbieram kasę... może kupię silnik cały, żeby mieć bezpieczny swap w zanadrzu i poeksperymentuję na tym co mam... ...wydechy w sumie mam gotowe (Rinspeed daje większy - ale wciąż nie ryczący zestaw), hamowanie jest ok... (ew. można popracować i tu, ale 4tłoczki z GT dobrze dają rady!) - wypada więc na silnik ...ale to za chwilę.... Teraz muszę pojeździć :)
  15. Pacjent: Forester 2.0 XT Rinspeed 2004, 170 000 Tło historyczne: Uprzednio zrobione zawieszenie (Rinspeed + 4TKit tył = dość sztywny zawias) i założone hamulce czerotłokowe jak również zrobione praktycznie wszystko wkoło (chłodnica, katalizator, elektryka silnika, sportowy filtr....itd.) - to była "kosmetyka" i profilaktyka, ale za to kosztowna.... Pretekst: Padnięty V bieg... - w kontekście poprzednio poczynionych nakładów (a dodam, że doszły jeszcze nowe opony, audio, cb, i w ogóle worek $), podjąłem decyzję o dozbrojeniu sprzętu poprzez zmianę skrzyni na 6MT STi... Operacja: Ostatecznie wybór padł na skrzynię TY856WVBAA - tj. skrzynkę STi fabrycznie zaadoptowaną do Spec B i stamtąd wyjętą... różnica względem Sti jest głównie taka, że brak jest napędu prędkościomierza w skrzyni, oraz (to najważniejsze!) pasuje ona idealnie do półosi Forestera. Przełożenia identyczne jak w Subaru Impreza WRX STi 2007, przy czym pierwsze 4 biegi są również identyczne jak w (nieosiągalnej) skrzyni od Forestera STi 2004-2006 (V i VI bieg w Foresterze STi są nieco słabsze = dłuższe)... Tu ciekawy link: http://home.gci.net/...hart_Public.pdf Skrzynia oczywiście w zestawie z tylnym dyferencjałem, wysprzęglikiem i lewarkiem... Problemy: 1) prędkościomierz w Spec B działa na zasadzie czujnika w kole - więc w Gearboxie nie ma Speedometera Na szczęście szacowne grono inżynierów Subaru załatwiło sprawę "miejsca" po napędzie prędkościomierza poprzez włożenie weń zaślepki! (STi ma oczywiście prędkościomierz "ze skrzyni" więc wkładając skrzynię do Spec B fabryka zatkała pozostałą po tym dziurę i już). Wystarczy zatem dokupić w serwisie brakujące części do prędkościomierza (solidne kilka stów + parę tygodni oczekiwania) i wszczepić je tam gdzie ich miejsce. Przeróbka jest więc ułatwiona - ale wymaga znacznej precyzji (upierdliwość: 100!). 2) wał napędowy w Foresterze XT jest zdecydowanie za długi do połączenia ze skrzynią TY856WVBAA... Rozwiązanie, które zastosowano w moim samochodzie to skrócenie wału napędowego i ponowne jego wyważenie - ma to tę zaletę, że wał jest idealnie "wyśrodkowany" a do tego pasuje mocowanie... słyszałem też, że przy takim układzie pasuje wał od skrzyni AT, ale od nowa ważony wał z oryginału jest naprawdę idealny! 3) wodziki - to już sztuka warta mistrza Drobiazgi, ale o tyle ważne, że jeśli się je odpowiednio zrobi to "prześcigają oryginał" dając możliwość wtórnej regulacji!! 4) mocowanie wydechu - drobiazg, ale też upierdliwy. Efekty: Forester z nową skrzynią jest lepszy o niebo i piekło razem wzięte!!!!! Piekło: Znacznie lepsza dynamika, szybsza reakcja, idealna praca w szerokim paśmie obrotów!!! Niebo: Super elastyczność, znacznie precyzyjniejsza skrzynia (krótki ruch) + łatwość wbijania biegów!!, mniejsze zużycie paliwa (o ile spadło - dokładnie napiszę wkrótce: obecnie kończę pierwszy bak)... Jazda jest niesamowita. Nie tylko przyjemniejsza i szybsza , ale również pewniejsza. Mam również wrażenie, że jest ciszej. Nie tylko dlatego, że przy 150 km/h obroty są poniżej 4000 - wydaje mi się, że ta skrzynia po prostu ciszej pracuje... To mój 5 Forester. Uważam, że zmiana skrzyni dodaje o wiele więcej wartości temu autu, niż można by się spodziewać. Na pewno warta jest zainwestowanych pieniędzy!!! Choć nie są one małe. Moje nadzieje rozbudza również legendarna trwałość 6MT - przy czym udało mi się nabyć skrzynkę z małym (prawdziwie małym) przebiegiem. Aha: Prędkościomierz pokazuje o 1-2 km/h mniej niż GPS Działa zatem w punkt drań That's all folks Pozdrawiam!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...