Witam,
Chciałbym założyć LPG do Forestera 2.0 N/A, rocznik 2011, silnik FB20, ale po przeczytaniu 50 stron tego wątku mam mętlik w głowie.
Wzmacniane gniazda, lubryfikatory, wtryskiwacze..
Napisalem do firmy EGP, która zakłada gaz nawet do wspomnianych tutaj forków XT. Polecili mi kompletny zestaw sekwencyjny BRC. Instalacji wtrysku cieklego, krórą brałem pod uwagę nie da sie podobno w tym silniku zainstalować.
Czy ktoś użytkuje Forka z tym silnikiem i instalacją LPG? Czy to ma sens?
Od przyszłego roku będę zmuszony robic > 20kkm rocznie. Planowalem zmiane auta na jakiegoś oszczędnego diesla, ale szkoda mi Forka - mam go od nowości, a przejechane ma tylko nieco ponad 30kkm :-) (przez 5 lat).
Z drugiej strony mam mieszane uczucia do tego samochodu - jestem po lekturze wątku o zamulającym FB20 jednego z użytkowników i też mam wrażenie, że za każdym razem wsiadam do innego samochodu - raz jedzie jakby miał te 150KM innym razem jakby miał ich 70... Nic nie przerywa i nie szarpie, ale połączenie relacji - wciskanie pedału przyspieszenia kontra nabieranie prędkości jest często mocno nieadekwatne - zwłaszcza biorąc pod uwagę spalanie.
Spalanie... Wg komputera 8,6 przy jeździe raczej poza miastem, w 'realu' bliskie 10l/100, a poruszam się raczej wg zasad eco drivingu i z optymalnymi prędkościami (wg wartości spalania chwilowego). Stąd pomysł na LPG.
Drugi problem to ogarniety warsztat. EGP jest z Warszawy (odlegosc 300km). Może znacie kogoś, kto ogarnia Subaru i LPG w Kaliszu, Wrocławiu...?
Z góry dziękuję za pomoc.