Skocz do zawartości

nrb

Użytkownik
  • Postów

    313
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Radom
  • Auto
    Legacy 2.0 MY03 kombi

Ostatnie wizyty

764 wyświetleń profilu

Osiągnięcia nrb

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

29

Reputacja

  1. nrb

    Jaki silnik do Subaru

    W 2.0 SOHC (137KM) nie trzeba wyciagac bo jest na śrubki. Podobno są magiki co i w pozostałych też umieją bez wyciągania to zrobić. Przewagą 2.0 nad 2.5 jest teoretycznie dłuższy okres oczekiwania na UPG. Teoretycznie, bo u mnie jeden 2.0 wydmuchał UPG po 335k, a drugi przy 195 - ale tu mu trochę pomógł gazownik który nie dolał płynu chłodniczego po wymianie reduktora. Jedno gotowanie na trasie i dziękuję. Także nie ma reguły. Odstęp czasu nie ma znaczenia, to nie płyn hamulcowy patrzysz tylko na kilometry. Więc jeśli wyregulujesz zaraz po zakupie to przy takich przebiegach masz 20 lat jeżdżenia na gazie 10.
  2. A pamiętasz może z czego dystanse zakładałeś?

  3. nrb

    UPG - czy trzeba targać motor?

    A bo musiałbym pożyczać busa, po to żeby pożyczyć dźwig do silnika - mój garaż nie jest w to wyposażony, choć widzę pole do ulepszeń na przyszłość
  4. nrb

    Audio w subaru

    16 cm wszędzie, ale z przodu nie obejdzie się bez dystansów. U mnie grają z przodu pod wzmacniaczem HiFonics Zeus ZXi62CX - taki staroć, dorwałem kiedyś na OLX, są świetne. Z tyłu pod samym radiem dają radę Blaupunkty Pure 66.2 - bardzo budżet, ale jak ktoś szuka tanio to za 100zł nawet nie ma co się zastanawiać, to i tak tylko delikatne uzupełnienie mocnego przodu.
  5. Jak w temacie, czy w Legacy III 2.0 trzeba wyciągać silnik do zrobienia UPG? Łapa wchodzi między wałek a podłużnicę przy regulacji zaworow, ale nie wiem jaka jest długość śrub, czy mi się nie oprą o podłużnicę?
  6. A czy grill z przedlifta podejdzie do polifta bez problemu? W tym również outbackowy? PS potrzebuję grilla :-)
  7. U mnie weszły Blaupunkt Pure Coaxial 66.2 bez żadnych dystansów.
  8. Po 335.000 UPG, silnik wymieniony na ~150.000. Ale licznik został, więc buda będzie nadal nabijać
  9. Faktycznie wygląda na błąd w instrukcji. U mnie w niemieckiej instrukcji z 2002 jest np. błąd odnośnie żarówek mijania - jest H1 zamiast H7.
  10. Trzeba zdjąć pokrywy zaworów. Żeby był łatwiejszy dostęp trzeba sobie zdemontować to co tam siedzi wokół - zbiornik płynu do spryskiwaczy i akumulator po lewej, puszkę rezonansową i dolot po prawej. Co dalej, to już musi się wypowiedzieć ktoś kto ma DOHC. U mnie w SOHC zdejmuje się mała pokrywę rozrządu z lewej strony, ustawia koło wałka rozrządu strzałką do góry i sprawdza szczelinomierzem luz zaworowy na 3 cylindrze (luz pomiędzy krzywką wałka a trzonkiem zaworu). Następnie przekręca kółko rozrządu o 90 stopni i sprawdza na kolejnym cylindrze. U Ciebie pewnie jest podobnie, ale mogę tylko zgadywać. W każdym razie, jeśli masz trochę pojęcia technicznego to jest to wykonalne samemu. Z narzędzi potrzebujesz klucze nasadowe 10, 12 i 14 i szczelinomierz obsługujący wymiary 0,20 i 0,25mm. Ale wymiana już może w DOHC nie być taka prosta. Aha, i po tej operacji dobrze jest założyć nowe uszczelki pokryw zaworów i świec - w SOHC to koszt 160zl za oryginały. Zamienników się nie opłaca bo prędzej czy później będzie cieknąć.
  11. Czyli wyczyściłeś przepustnicę? Jeśli tak to reszta dolotu nie musi być super czysta. Zacząłbym od zaworów, na pewno trzeba je przynajmniej sprawdzić jeśli nie wiesz kiedy było to robione. Ja u siebie na gazie reguluję co 50.000, zazwyczaj wydechowe trzeba podkręcić koło 0.03 - 0.05mm i to mu wyraźnie pomaga. W drugiej kolejności przewody zapłonowe. Na cewki stawiałbym na końcu. A, no i przepływomierz jeśli masz. U mnie nie ma
  12. No ale on wjeżdża na stację, więc nie włącza się do ruchu, tylko właśnie z niego wyłącza... Poczytałem trochę o tych liniach i wygląda na to, że linia która jest tu namalowana to P-7a lub P-1c. Różnica jest taka, że P-1c to linia rozdzielająca pasy, a P-7a to linia krawędziowa wyznaczająca krawędź jezdni. Ale okazuje się że nie tylko. P-1c: Znak P-1c „linia pojedyncza przerywana – wydzielająca” stosuje się do oddzielenia od pasa ruchu następujących pasów: a) włączania, wyłączania, przeplatania; b) dla autobusów i rowerów (odcinki początkowe i końcowe); c) wydzielonych dla pojazdów skręcających na wlotach skrzyżowań; d) zanikających. P-7a: Wyznaczenie krawędzi jezdni bez krawężników na odcinkach drogi, na których dopuszcza się postój na poboczu. Może być stosowana na odcinkach o dobrej widoczności, na których omijanie stojących pojazdów przez uczestników ruchu zobowiązanych do poruszania się po poboczu, nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.Ponadto znaki te stosuje się w celu: - przedłużenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniach (p-7a), - wyznaczenia przejazdów przez pasy dzielące jezdnie (P-7a), - oddzielenie od jezdni zlokalizowanych w zatokach przystanków komunikacji publicznej (P-7a, P-7c), - oznaczenia zjazdów (P-7a, P-7c). Więc w zasadzie to chyba można jechać przez tę zatoczkę. A najlepsze jest to, że bezpośrednio po P-1c, może nastąpić P-7a, która wygląda identycznie... Nie wiem czy w ogóle oznaczenie poziome drogi jest prawidłowe. Chyba powinien być namalowany mały obszar wyłączony z ruchu między przystankiem a zjazdem, nie byłoby wtedy żadnych wątpliwości.
  13. nrb

    Wyłączenie EGR

    Wymieniałem ostatnio silnik i nie zwróciłem uwagi na jeden mały szczegół - w tym "nowym" nie ma wyjścia na EGR. Silnik to 2.0 SOHC 125KM rocznik koło 2002. Kolektor dolotowy wraz z EGR został mój, więc elektrycznie wszystko jest podpięte, tylko zamiast rurki łączącej głowicę z dolotem (tej którą lecą spaliny do EGR) wstawiłem zaślepki. Silnik pracuje bardzo ładnie, żadnych zastrzeżeń - tylko check P0400 wyskakuje. Pytanie: jak to wyłączyć? Jak powiedzieć ECU że tu EGR nie ma i żeby nie próbował go ogarniać? Mam odpowiedni kabelek, ROM Raider, ECU Explorer - da radę coś samemu zdziałać?
  14. Myślę że pierwszeństwo miał tu pojazd jadący przez zatoczkę. Żaden z nich nie włączał się do ruchu, obaj zmieniali kierunek jazdy. Zastosowałbym tu po prostu zasadę prawej ręki i nic więcej. Chyba że pojazd stał w zatoczce, a w momencie kiedy ten drugi zjeżdżał z ulicy na stację, tamten gwałtownie ruszył zaskakując go - no to wtedy mogłaby być wina tego z zatoczki.
  15. Myślisz że kolega nie znalazł przyczyny przez 3 lata?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...