Skocz do zawartości

FerensRm

Nowy
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Radom
  • Auto
    IMPREZA GT 99-00 kombi

Osiągnięcia FerensRm

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

-3

Reputacja

  1. FerensRm

    Hamulce tył GT

    Zdjęte były całkowicie i przetestowana jazda. Dalej "grzanka"...
  2. FerensRm

    Hamulce tył GT

    Witam! Koledzy, potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu problemu. Pacjent: Impreza GT '98 (model po lifcie 99-00); Hamulce: przód - czterotłoczek, tył - monotłoczek/szczęki. I właśnie z tym nieszczęsnym tyłem "walka"... Problem objawił się jakieś trzy tygodnie temu. Zauważyłem, że po przejechaniu dość krótkiego dystansu (5-7 km), dość mocno nagrzewa się tylna tarcza hamulcowa z prawej strony. Opiszę, co w przeciągu tego czasu zostało zrobione - bez rezultatów niestety: 1. Wymiana zestawu naprawczego tłoczka i prowadnic klocków. 2. Wymiana kompletu przewodów hamulcowych (na oplot "HEL"). 3. Odpowietrzony układ hamulcowy i wymieniony płyn (Motul RBF). 34 Wymiana kompletu szczęk. Sprawdziłem też, czy objawy znikną przy zdemontowanych szczękach całkowicie. 5. Wymiana łożyska. 6. Zamiana (przełożone) tarcze i klocki z lewej na prawą stronę. Od wczoraj po przejechaniu 3-4 km przy hamowaniu z niewielkiej prędkości (toczeniu się auta) , słychać z tyłu dźwięk w rodzaju blokowania się okładzin na tarczy - "trzymania" klocków. Czy w GT jest coś w rodzaju korektora do rozdziału siły hamowania? Nie mam już pomysłów... Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam!
  3. Odpowiedź na Twoje pytanie. Koledzy! W życiu codziennym, wielokrotnie posługujemy się językiem tzw. potocznym. Zadając pytanie w tej formie, uważam je za zrozumiałe dla każdego. Nie bądźmy takimi purystami językowymi. Skoro zrozumiałem sens pytania, to odpowiadam... Jeżeli forma zacznie przerastać treść, to po co w ogóle pisać... Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam!
  4. Kolego, prosiłem o rzeczowe podpowiedzi. Nie chcesz pomóc, nie odpowiadaj. Co swoim postem wniosłeś do tematu? Problem w tym, że oferta sprzedaży jest dość lakoniczna. Sprzedawca jest mało zorientowany. Napisał, że były założone na Imprezie GT, mają 16". To wszystko. Ani rocznik pojazdu, ani też inne kwestie nie są mu znane. Gdyby podał mi ET i szerokość, z pewnością nie zadawałbym takich "infantylnych" pytań, bo wiem jaki rozmiar musi być dla zacisku czterotłoczkowego w GT... Oczekiwałem, że może ktoś z Forumowiczów na podstawie zdjęcia, chociaż w "przybliżeniu" coś podpowie. Mimo wszystko, dzięki za chęci
  5. Dzięki. Bardzo mi pomogłeś...
  6. Witam! Koledzy, potrzebuję rzeczowej podpowiedzi: czy te felgi podejdą pod czterotłoczek? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
  7. Mata na przednią szybę, raz Nie skrobię, odpalam i .... olewam. Ekologię w tym wydaniu - też
  8. Mam taki zawias w swoim GT. Sprawuje się wystarczająco dobrze w warunkach codziennej jazdy, jak też przy ganianiu na torze. Regulacja (ośmiostopniowa) tylnych amorków pozwala na dobranie w miarę optymalnego skoku do nawierzchni i charakterystyki jazdy. Przód... No cóż, czterostopniowa regulacja, to już mniejsze pole manewru. Z moich testów: albo zbyt miękko na "1", albo za twardo na "4". Położenie "2" i "3" to kompromis - czyli nikt nic nie osiągnął Pomimo wszystko, przy niewielkiej kwocie zakupu (kupiłem w InterCars), można cieszyć się całkiem przyzwoitym zawieszeniem
  9. FerensRm

    Felgi do GT

    Dzięki serdeczne
  10. FerensRm

    Felgi do GT

    Witam! Potrzebuję fachowej porady. Czy te felgi http://allegro.pl/alufelgi-subaru-16-5x100-oryginal-et55-i4652201599.html podejdą na czterotłoczek w GieTku. Dzięki za pomoc
  11. FerensRm

    LPG w Subaru

    OK! Bardzo dziękuję Wszystkim za pomocy, a zwłaszcza za chęci. Przyznam, że wciąż waham się "to lpg or not to lpg", ale dzięki Wam mam przynajmniej bardziej klarowny obraz co do samej instalacji podzespołów jak też montażu. Do 08.04. muszę się jednak zdecydować, więc na pewno zdam relację z efektów - jeżeli tylko GT-ek dostanie LPG na pokład. Pozdrawiam!
  12. FerensRm

    LPG w Subaru

    @Paulus odnośnie mocy, to obecnie 230KM. @tzd, oczywiście Twoja wypowiedź jest dla mnie również jak najbardziej wartościowa. Jak wspomniałem, jestem przed ewentualną decyzją o montażu LPG, a nie po. Różnica polega na tym, że mogę jeszcze w miarę obiektywnie oceniać ZA i PRZECIW instalacji... Z obserwacji wiemy bowiem, że po montażu człowiek "widzi" już tylko zalety. Tak już jesteśmy skonstruowani. Przy obecnym spalaniu 18/100 nie bardzo jest z czego "urwać", bo styl jazdy i warunki niewiele się mogą zmienić. A nie chciałbym - ze względu na spalanie, traktować GT jak eksponat bo nie do tego został przez Japońskie łapki stworzony! Przedłożyłem dlatego w miarę przybliżone warunki spalania i kilometry jakie robię ect., żeby usłyszeć opinie o tym: czy montować, czy nie? A jeżeli tak, to na jakich elementach. Tudzież odpuścić sobie, bo: ..... Przyjmę z chęcią każdą odpowiedź, tą krytyczną (konstruktywną) także. Pozdrawiam!
  13. FerensRm

    LPG w Subaru

    zastanawia mnie, czy jeśli wypalą się zawory albo przekręci korba, stopi tłok czy wybuchnie turbo z powodu niewłaściwego spalania paliwa (niedostosowania dawki, złej temperatury zapłonu, spalania stukowego czy niewłaściwej temperatury spalin) , czy gwarancja na instalację LPG to obejmuje... w skrócie, czy jeśli źle dobrana / założona / niewyregulowana instalacja spowoduje "kaboom" w silniku, to czy gwarancja obejmuje nowy shortblok... Problem zakresu gwarancji jest na pewno złożony. Podejrzewam, że jak w większości przypadków gwarancja obejmuje przede wszystkim montowane podzespoły oraz sam montaż ( tu jest pole do popisu). Podstawową kwestią w wypadku uszkodzenia elementów, powiedzmy "stałych", jest przedstawienie dowodu na to, że powstały z winy źle dobranych podzespołów LPG lub też samego montażu. O ile - w razie uszkodzenia silnika, mamy również uszkodzony któryś z elementów LPG, można pokusić się o ekspertyzę, co przyczyniło się do awarii (przyczynowość - skutkowość). Niestety najtrudniej jest dowieść, że cokolwiek w awarii było spowodowane źle przeprowadzonym montażem. Sądzę, że każdy średnio obeznany z tematem motoryzacji zdaje sobie sprawę z ewentualnych negatywnych konsekwencji, jakie mogą wyniknąć z montażu LPG, i to bez względu na okoliczności. Montując instalację LPG w warsztacie, którego obsługa ma doświadczenie w tym co robi i dobiera sprawdzone podzespoły, nie eliminujemy ryzyka, a jedynie je minimalizujemy. Myślę, że na ten temat można napisać doktorat, a i tak temat nie zostałby wyczerpany chociażby w połowie. Pozdrawiam!
  14. FerensRm

    LPG w Subaru

    @Paulus przyznam, że liczyłem m.in. na Twoją odpowiedź Co do KME to w grę wchodzi w/g montażysty ten do 250 KM (Gold?) Gazownik jest bezpośrednim przedstawicielem firmy AC z 18-letnim doświadczeniem w branży. W swojej "karierze" zrobił kilkanaście Subaru z wiatraczkiem, z czego kilka STI (nie przechwalał się, raczej poinformował). Wspomniałem mu o opcji 2xAC R01 (do 150 KM), ale zasugerował - pomimo jak wspomniałem przedstawicielstwa firmy AC, że proponuje inny reduktor. Sprawę z nim przedyskutuję, w celu poznania jego ... zastrzeżeń do AC w tym konkretnym przypadku. Kolejna kwestia, to informacja z forum, żeby zdjąć kolektor do montażu. Proszę o jakąś opinię w tej kwestii. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...