Skocz do zawartości

aterka

Nowy
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna

Ostatnie wizyty

869 wyświetleń profilu

Osiągnięcia aterka

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

4

Reputacja

  1. Bardzo dziękuję za info. Niestety, to chyba jakaś awaria. Jak wspomnialem, nie przypominam sobie takiej sytuacji i szczerze mówiąc byłbym mocno zdziwiony (i nie zapomniał) gdybym wcześniej coś takiego zobaczył, nie tylko w Subaru.
  2. Dziękuję za odzew. Nie jestem pewien w 100% ale raczej tego nie było. Dodawanie gazu powodowało płynne przechodzenie na wyższe obroty (chyba). Oczywiście mogę się mylić, ale kilka lat temu musiałem dość intensywnie "testować" przepustnicę (na postoju) i nie pamiętam takiego zachowania a na pewno gaz "szedł" do podłogi. Sytuacja występuje tylko na "P" czyli postoju. Pojeździłem dzisiaj trochę i powyżej 4500 obr. wkręca się bez najmniejszego problemu, zarówno po płaskim jak i pod sporą górkę. Więcej nie próbowałem, za bardzo nie było gdzie. Czy ktoś posiadający dowolne Subaru ze skrzynią CVT może sprawdzić jak wygląda sytuacja u niego? Z góry dziękuję.
  3. Teraz powinno być dobrze. obroty.mov
  4. Dzień doby, zerknijcie proszę na film. Legacy 2.5i CVT. Miał ktoś może podobny problem, wie o co chodzi i jak go rozwiązać? Do niemal 4000 jest wszystko ok. Szarpanie zaczyna się przed osiągnięciem 4000 i narasta wraz z dodawaniem gazu. Przy 4000 robi się niebezpiecznie więc nie chciałem dawać więcej. Auto na postoju (P). Nie ma żadnych błędów i do 3500 auto jeździ bez problemów. Podczas jazdy na autostradzie do prędkości 120 km/h jest ok. Powyżej auto wpada w wibracje ale jedzie. https://vimeo.com/613529887 P.S. Najlepiej ze słuchawkami.
  5. Rzeczywiście inne :-). Mike zrobił drugi dokument o 580 ale pdf-a nie znalazłem. Jest do przeglądnięcia na Youtube ale wydaje się, że nie jest kompletny: Znalazłem też manual techniczny https://www.manualslib.com/manual/1589488/Subaru-Legacy-2015.html?page=1#manual może coś znajdziesz. Trochę dziwne, w stosunku do 690 bardzo mało informacji praktycznych o 580. Zerknij jeszcze na te opisy i grafikę, powinno pomóc. Wtyczka na zewnątrz "jest lustrem" tej wewnątrz.
  6. Powinny być takie same, z takim samym rozkładem "funkcji" jak w 690. Nie znalazłem informacji o czymś innym i nie sądzę aby były inne. W dokumencie Mike Souza opisany jest jeden rodzaj.
  7. Tak, elektronika skrzyni połączona jest dwoma złączmi. Rozpięcie szarej wtyczki (szarego złącza) daje dostęp do pinów, przez które multimetrem robimy pomiar rezystancji każdego elektrozaworu znajdującego się w sterowniku skrzyni. Wartości rezystancji poszczególnych elektrozaworów określone są w serwisówce Subaru lub ogólnie dostępnych materiałach http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2011/USDM Legacy FSM 2011 (BM-BR)/2011/5 TRANSMISSION SECTION/CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION DIAGNOSTICS CVTdiag/5. Transmission Control Module TCM I-O Signal.pdf Fajny materiał opisujący działanie obu typów skrzyń CVT Lineartronic Subaru jest również tutaj -> https://manualzz.com/doc/22817331/subaru-lineartronic-cvt-introduction Do tej naprawy nie ma potrzeby wyjmowania skrzyni. Po spuszczniu oleju i odkręceniu miski i filtra masz od razu dostęp do sterownika. Chyba 12 śrub i masz go w rękach. Całość zabiegu jest relatywnie prosta, nie jest to skomplikowane. Podczas naprawy bardzo ważne jest zachowanie procedur naprawczych dotyczących spuszczania i napełniania skrzyni olejem ale także samokontrola każdego etapu. Jest tam kilka "myków" na które trzeba zwrócić uwagę. Sama naprawa wygląda tak: (już po spuszczeniu oleju i odkręceniu miski)
  8. Z tego co wiem, elektrozawory nie są częściami jako takimi. Częścią podlegającą wymianie jest sterownik. Być może do 4eat są dostępne i traktowane jako część zamienna. Tego nie wiem. Temat elektrozaworów, ich awarii i wymiany (do skrzyni CVT) zgłębiłem chyba w 100%. Dla siebie kupiłem używkę, nie miałem czasu czekać na przesyłkę ze Stanów.
  9. Pomiar rezystancji elektrozaworów można zrobić przez wtyczkę, bez rozbierania skrzyni. Pierwszą i najważniejszą sprawą są nr błędów. Akurat w tym przypadku precyzyjnie informują, który z elektrozaworów jest uszkodzony. Pomiar rezystancji (robiony przez wtyczkę) tylko upewnia. Niezależnie od procedury, sterownik i tak trzeba wyjąć. Kolejność prac opisałem dwa posty wyżej. Jeszcze jedna uwaga. W misce olejowej, przed sterownikiem jest filtr oleju. Metalowy z siatką. Dość drogi. Nie sądzę aby nie nadawał się do umycia w myjce ultradźwiękowej więc wymiana na nowy (moim zdaniem) nie ma sensu. Mój po umyciu w myjce ultradźwiękowej był jak nówka sztuka. Olej do skrzyni kup Milersa lub oryginał w ASO. Z tym nie kombinuj. Jeśli chodzi o cenę elektrozaworu, zależy który padł i skąd jest. Nowe praktycznie nie są dostępne. Używki, nawet kilkudniowe, najszybciej i najtaniej znajdziesz w Stanach. Czy 700 zł to sporo? Nie wiem :-) https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=subaru+solenoid+cvt&_sacat=0
  10. Masz może nr błędów? Jaki przebieg tego auta? Nie opisałeś zbyt dokładnie problemu ale wydaje się, że padł któryś z elektrozaworów (jeśli mechanicy myśleli, że problem zniknął to pewnie padł Lock-up, co jest niejako standardem przy przebiegu ok. 200 tys. km) w sterowniku skrzyni. Można wymienić cały sterownik za ok. 1200$ albo sam elektrozawór za 300 zł. Czas przesyłki ze Stanów (najłatwiej dostać) to max 10 dni. Naprawa nie jest żadnym problemem. ...Solenoid (elektrozawór) jest padnięty. Tych elektrozaworów, w sterowniku jest 7 (mówię o skrzyni CVT). Najszybciej pada Lock-up. Później następne. Sterownik kosztuje w Stanach 1200-1500$. W USA problem jest na tyle "popularny", że Subaru rozwiązuje go bezkosztowo lub w bardzo atrakcyjnej cenie ok. 800$ z robocizną. Oczywiście wymieniają kompletny sterownik na nowy. Ale... nie ma konieczności wymiany wszystkiego jeżeli problem dotyczy tylko np. elektrozaworu Lock- up. Diagnostyka jest prosta. Multimetr i pomiar rezystancji poszczególnych elektrozaworów poprzez zewnętrzną wtyczkę skrzyni biegów. Lock-up musi mieć 15-17 Ohm. Jeśli ma mniej to jest padnięty. Jeśli diagnostyka potwierdzi nam to co wiemy dzięki nr błędu to działamy. Sam elektrozawór to koszt może 300 zł (wyjęty z używanego sterownika) a ogarnięcie tematu nie sprawi większego problemu w miarę rozsądnemu mechanikowi.Trzeba odpiąć akumulator, rozpiąć zewnętrzne wtyczki skrzyni biegów, spuścić olej ze skrzyni (ciepły), odkręcić miskę skrzyni, odkręcić filtr, rozpiąć wtyczkę, odkręcić sterownik. Po wyjęciu sterownika bez problemu rozkręcamy obudowę, znajdujemy interesujący nas elektrozawór, rozpinamy złącza, wykręcamy. W miejsce uszkodzonego wstawiamy nowy. Składamy wszystko, zalewamy (zgodnie ze sztuką!) nowy! olej (12l :-) i po temacie. Zrobiłem to sam, w garażu. W kilka godzin.)...
  11. Trudno to porównać ale co do zasady jest tak samo. Obroty spadają do zera i silnik gaśnie. Jednak w automacie jest możliwość (przynajmniej na razie) uniknięcia problemu poprzez dzielenie hamowania np. na dwa razy. Hamuję, odpuszczam i znowu hamuję. Wówczas nie zgaśnie. Zgaśnie, gdy hamulec jest wciśnięty od momentu rozpoczęcia hamowania do całkowitego zatrzymania. Jednak tylko przy wolnej jeździe, ok. 15-20 km/h. Jeśli jadę szybciej np. 60 km/h i rozpocznę hamowanie to nawet trzymając hamulec do końca, auto nie zgaśnie. Trochę to dziwne ale tak to "działa".
  12. Niestety :-( Odłączenie akumulatora i czyszczenie przepustnicy nie pomogło. Po dokładniejszym "teście" wychodzi na to, że zgaśnie lub prawie zgaśnie przy mocniejszym hamowaniu z małej prędkości, kiedy obroty są niższe. Przy hamowaniu, nawet ostrym z większej prędkości nie gaśnie. W takim przypadku wszystko jest ok. Po dłuższym testowaniu wydaje się, że temperatura otoczenia jak i silnika nie mają znaczenia. Wcześniej myślałem, że może to mieć znaczenie ale hamowanie na ciepłym robiłem z większej prędkości.
  13. Tak, auto US. Nie ma info odnośnie tego problemu. Czytałem na forum (US) o podobnych problemach użytkowników w Stanach i generalnie wszyscy piszą o konwerterze momentu ale nie w każdym przypadku wymiana rozwiązuje problem. Temat czyszczenia przepustnicy także był poruszany.
  14. Nie, żadnych błędów. Tak myślałem (z akumulatorem) ale zrobię to rano na zimym silniku i po podłączeniu zrobię jazdę próbną. Dzięki imienniku ;-)
  15. Na wolnych obrotach jest ok ale odnoszę wrażenie, że brakuje 50-75 obrotów do właściwej pracy. Z kolei "test" ostrzejszego hamowania na dobrze rozgrzanym silniku wypadł pomyślnie. Zatrzymałem auto i nie zgasło. Podepnę się zaraz do aplikacji serwisowej i sprawdzę obroty. Edit: obroty ok. Po osiągnięciu temperatury 88 st.C obroty delikatnie falują w zakresie 695-705. Naciśnięcie hamulca zmienia wartość (na moment) do 730 i wraca do ok. 700.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...