Bazyli Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Właśnie stuknęło 20 tys. km na liczniku mojego OBK 2.0D. Auto ma jeden rok. Żadnych usterek w tym czasie nie odnotowałem. Dopiero ostatnio zauważyłam drobną nieprawidłowość. Otóż podczas wchodzenia na obroty słychać nieprzyjemny rezonans. Ma to miejsce przy przekraczaniu 2 tys. obrotów zwłaszcza pod obciążeniem. Przy gazowaniu "na luzie" jest to mniej słyszalne. Czy macie jakieś sugestie co do przyczyny tego zjawiska? Być może jest jakiś typowy element np. w układzie wydechowym, który lubi się poluzować? Od czego zacząć poszukiwania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Być może jest jakiś typowy element np. w układzie wydechowym, który lubi się poluzować? Osłony termiczne wydechu lubią rezonować... Od czego zacząć poszukiwania? Od tego właśnie bym zaczął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychukk Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 miałem to samo w legacy, winowajca w moim przypadku to pęknięta osłona pod silnikiem którą zalatwiłem gdzies w śniegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Mam co prawda legacy benzynowe ale u mnie rezonowały osłony kolektora wydechowego a potem został wymieniony kolektor. Sebastian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slw Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Też to miałem. W ASO w Radomiu założono jakieś opaski na osłony katalizatora i od tamtego czasu (ok. 30000 km) jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Od czego zacząć poszukiwania? Oprócz tego co napisali inni, musisz wygłuszyć wnękę koła zapasowego dobrą matą. To absolutne minimum i nie jest takie znowu trudne / czasochłonne / drogie. Jeśli chcesz więcej, to wydłub całą tapicerkę z bagażnika i wyklej jeszcze okolice kratek wentylacyjnych pod zderzakiem oraz blachy nad tłumikami. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shoshone Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Witam, Co to znaczy "dobrą"? P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Co to znaczy "dobrą"? Nie bitumiczną (miekką/twardą), polimerową itp. Wszystkie te maty to najogólniej strata czasu. Zamiast nich tzw. guma butylowa, występująca najczęściej z warstwą aluminium. Jeśli trzeba zlikwidować rezonans / zmniejszyć przenikanie hałasu to warstwa aluminium może być gładka. Jeśli dodatkowo trzeba stłumić dźwięki (np. środek drzwi czy właśnie przestrzeń nad tylnymi tłumikami) to lepiej użyć maty z gufrowaną warstwą aluminium. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Witam, ja mam dokladnie takie same objawy jak w tym aucie Trzeba chyba wjechac na podnosnik. Sebastian32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 28 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 ja mam dokladnie takie same objawy jak w tym aucie Plastikowe panele pod podłogą? Najlepiej wypiąć kilka spinek wzdłuż progów (nie trzeba wchodzić pod auto) i sprawdzić czy 'rumore anomalo' się zmienił Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Witam, troche poszukalem w necie i okazalo sie ze to typowy problem nie tylko w legacy ale tez w innych modelach. Brzecza oslony termiczne wydechu. Rozwiazan jest kilka, ale ja zastanawiam sie nad usunieciem tych oslon lub zastapieniem bandazem do wydechu. Co sadzicie? Sebastian32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stjohn Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 wystarczy je porządnie pospawać. -- So mar 31, 2012 6:50 pm -- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 wystarczy je porządnie pospawać. Eee, tak... W miejscu skąd wydobywa się dźwięk (na filmie) na rurze nie ma osłon (przynajmniej w dyszlu). Zresztą ten dźwięk jakiś zbyt mało metaliczny jest jak na osłonę... Choć ogólnie osłony oczywiście lubią brzęczeć. Najprościej jednak chyba wejść pod auto... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Witam, wczoraj wjechalem na kanal i szukalem przyczyny. Nadmieniam, ze wydech trzeba dosyc dobrze rozgrzac. Zrobic kikanascie "przegazowek" zeby cos bylo slychac. Podczas jazdy slychac juz po kilkunastu kilometrach ten dzwiek przy wzroscie lub spadku obrotow gdzies kolo 2350 i 2600. Jest to akurat taki felerny zakres przez ktory wskazowka obrtomierza przechodzi czesto i dlatego tak mnie to draznilo. Wracajac do tematu dzwiek dochodzi spod kolektora wydechowego. Uderzajc w oslony piescia slychac bylo lekkie brzeczenie. Zaczelismy rozbierac oslony. Najlepszym spsobem jest zdjecie plastikowej oslony silnika (3 stuby i 2 kolki) odkrecenie pakietu kolektor, katalizator i pierwszy odcinek rury wydechowej z tymi wszystkimi oslonami po wypieciu sond i nastepnie majac to wszystko na stole kolejno odkrecac oslony. Oczywiscie kilka srub (przerdzewialych po 30kkm !!! urwalo sie). Po zdjeciu oslon z wnetrza wysypala sie podarta biala izolacja(taka cienka pianka). Kolektor ma taka konstrukacje ze po stronie kierowcy sa dwie harmonijki aby mozna go bylo dopasowac i przykrecic (sugestia ze to trabi). Przykrecilismy to wszytko na razie bez oslon na kilka dni zeby pojezdzic i sprawdzic, ale wstepne wyniki wydaja sie potwierdzac przyczyne. Zobaczymy, tj. uslyszymy. Sebastian32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się