Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Marcin M

    Światła-pomoc

    Zgadza się, akumulator można śmiało odłączyć. Co do tego czy się nie dojdzie?
  3. aflinta

    Co zamiast XV???

    Ogólnie to nie XV a wszystkie Subaru jakimi miałem okazję jeździć. Może to kwestia wyprowadzenia kolektora wydechowego - w Subaru idzie pod autem i w zasadzie niczym nie jest osłonięty. Silniki rzędowe albo nawet V mają go jednak wyżej i może wyciszenie komory silnika lepiej tłumi te dźwięki.
  4. Zmiana w Hyundaiu na Szwecję. Za Loeba pojedzie Breen.
  5. Suzuki Every. Przeciwieństwo XV - przynajmniej w kategorii zwis przedni i tylny.
  6. Postawilem mu garazyk :))) koniec skrobania.
  7. Today
  8. lukaswoj

    Filmy

    @lutek34 - oglądam tego gościa i to samo pytanie sobie zadawałem nie ma do niego daleko tak naprawdę ale podejrzewam, że gdzieś w Polsce, na południu dalekim - można spodziewać się podobnego podejścia i poziomu profesjonalizmu ale to tylko gdybanie, chętnie przeczytam opinie ludzi, którzy widzieli na własne oczy warsztaty zajmujące się "naszymi" bokserkami
  9. OBK CVT

    E-Boxer

    w moim my14 tego nie bylo ale to byl diesel w forku sj my18 tez tego nie zauwazylem na sjs 1/1 pan wojtek pokazywal start na sliskiej plycie na cvt w trybie automat i na zablokowanym 1 biegu jakby dwa rozne auta tapatalked
  10. kokos

    Olej w SJ

    Temat rzeka ..... Nie wiem jakim kierowcą jesteś. czy lubisz jazdę dynamiczną, czy raczej spokojne bez "czerwonego pola" na obrotomierzu. Silnik masz bez turbo i jeżeli preferujesz spokojną jazdę to zostaw 5W30 może być ENEOS. Sprawdź jakie normy są podane w instrukcji (zakładam API SN lub A3, A5) i dobierz olej. Można skorzystać z doboru oleju na stronie internetowej producenta. Ważne żeby był świeży .
  11. Weź pod uwagę, że w teren nie jeździ się machając rękami. Potrzeba sprzętu ratunkowego typu, koło zapasowe, jakieś liny, łopaty itd a to daje trochę masy. Miałem Lesjoforsy HD, przewidziane do cięższego tyłu np. LPG, niestety po załadowaniu gratów na wczasy całe auto przysiadło, po montażu koła i trochę gratów na dach, strasznie było na zakrętach. Teraz mam Ironmany, bagażnik na dachu załadowany kołem zapasowym itd, auto jedzie mięciutko i nie siada nawet w pełni załadowane.
  12. Michał W.

    Co zamiast XV???

    Czyli QX30 daje radę też w trudniejszych warunkach. Patrząc na parametry, cenę i sylwetkę to mimo upływu lat nadal bardzo fajna opcja jeśli XV jest dla kogoś za wolny, głośny, drogi lub co tam jeszcze.
  13. olej

    IRONMANy w terenie

    To jest za twarde do normalej jazdy (bez dodatkowego obciążenia) i do terenu też. Poza większym prześwitem są same minusy - twardo, mniejszy zakres pracy zawieszenia 'w górę', większe kąty pracy przegubów, amortyzatory i gumy dostają bardziej w dupę itd. Do jazdy w koleinach zysk kilkunastu milimetrów nie rekompensuje minusów. Przy wykrzyżu paradoksalnie jest jeszcze gorzej - obciążone koła nie ugną zawiechy do końca zakresu (za twarda sprężyna). Generalnie auto robi się jak taczka. Podnoszenie nadwozia przez wsadzenie twardszych spręzyn to strzał w stopę. Miało by to sens przy zastosowaniu amortyzatorów o większym zakresie + odpowiednia sprężyna co daje jakiś tam lift w miarę możliwości konstrukcji wahaczy, sworzni, przegubów. Pośrednią twardość pomiędzy serią a ironmanem robi lesjofors, pod dodatkowe kilogramy LPG w sam raz.
  14. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    No ale patrz, jak on wciąż cierpliwie i posłusznie mówił "za 80 metrów lekko w lewo"
  15. Skodziarz

    Co zamiast XV???

    No właśnie nie było. Ba! Nawet na markę tego zjawiska nie rozszerzyłem - zastanawiałem się tylko, dlaczego ma tak XV. Już mi za dużo proszę nie imputować
  16. PRIMAR

    Co zamiast XV???

    @Michał KrupaTak - traktor na łańcuchach. Niestety TomTom ma nie od dzisiaj problemy z tzw. "kategoryzacją dróg". Google Maps tam nie działało, brak zasięgu, a nie miałem wgranych offline-owych map. O tym, że mam MapsMe zapomniałem. BTW. Kiedy kierowca traktora dowiedział się, że przyjechałem tą drogą ze Słowacji, to powiedział z podziwem: "O ku...!".
  17. Zyzol

    Co zamiast XV???

    Dosłownie to nigdzie, ale wiadomo, co było między wierszami
  18. Michał Krupa

    Co zamiast XV???

    @PRIMAR no tu okoliczności sprzyjały obiektywnej ocenie Trzeba przyznać, że wysoko ustawiłeś (TomTom?) poprzeczkę Chyba nawet traktor miał łańcuchy?
  19. PRIMAR

    Co zamiast XV???

    Nie tak mało - 202 mm, ale tu potrzeba by wieeele więcej.
  20. GREGG

    Co zamiast XV???

    No niestety na to żaden napęd nie pomoże. A QX chyba ma niezbyt duży prześwit?
  21. koziolek

    Światła-pomoc

    Od nadkola nie dojdziesz, musisz wyjąć akumulator, żadnych problemów nie będzie.
  22. spawalniczy

    E-Boxer

    Być może po liftingu zrobiono jakieś poprawki. Mój wpis dotyczy OBK z pierwszego wypustu. OBK diesel i forester XT mają inne skrzynie - być może też inaczej oprogramowane w związku z większym momentem jakim dysponują silniki w tych samochodach. Zresztą nie tylko mój OBK tak się zachowywał - jest gdzieś w czeluściach forum cały wątek temat - łącznie z wypowiedzią Dyrekcji, że w zasadzie w takich warunkach napęd może się tak zachowywać.
  23. PRIMAR

    Co zamiast XV???

    No to ja w kwestii wad i zalet aut. Wczoraj wracałem z nart ze Słowacji przez Zakopane. Zawierzyłem ślepo TomTom-owi, ale mnie wypuścił na drogę, która szła skrajem lasu, zaśnieżona jak diabli, momentami nieźle pod górę: https://goo.gl/maps/h19EcuFpiXwu3p5Y9 Kiedy się zorientowałem, że nie jest wesoło, było już za późno, bo musiałbym się cofać kilometr, krętą, wąską drogą na jedno auto. Pojechałem więc dalej, prawie 3 km. Wóz się spisywał super szedł do przodu jak zły, napęd AWD rewelacyjnie, kierowca też chyba nie najgorzej. Na prawym żona dostawała spazmów. Niestety, przy samym końcu, jakieś 150 m przed wjazdem na asfalt zniosło mnie w lewo w pole i siadłem podwoziem w głębokim śniegu. Reszta na filmie: https://photos.app.goo.gl/9yAdx61JSfAd1xkX6 P.S. Tym razem nie sprawdziło się powiedzonko: "Im lepszy napęd, tym dalej po traktor." Był dość blisko.
  24. Karas

    Co zamiast XV???

    https://www.subaru.pl/datasheet/2020xv.pdf XV 1.6 23900 jurków do 150k PLN jednak brakuje co nie? konkluzja : za 2 dustery możesz kupic XV , a za 2 XV co tylko Ci się spodoba Natomiast wyposażając Dustera we wszystkie bajery które ma XV 1,6 cena oscyluje w okolicach 80k PLN. https://allegro.pl/ogloszenie/dacia-duster-prestige-1-3-tce-150-km-keyless-entry-8875778120 Biorąc pod uwagę że XV to jednak dużo większy samochód od dustera oraz to ze na auta z JP importer ponosi jakieś tam dodatkowe koszta wnioski nasuwają się same. Gdyby Dacia produkowała auto o gabarytach XV byłoby zapewne od niego droższe
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...