Skocz do zawartości
  • XV 1.6 A/T - wrażenia z jazdy


    ex-Dyrekcja

    Przyznam, że moje oczekiwania odnośnie XV 1.6 z automatyczną skrzynią ( ! ) Lineartronic były ... dość ograniczone. Przecież w "normalnym" użytkowaniu rzadko schodzę poniżej wartości rzędu 150 KM.

    W pamięci mam jeszcze wrażenia z niegdysiejszego 2 litrowego, 125 konnego Forstera z 4- biegowym automatem. Pamiętam też dłuższą jazdę po Polsce Imprezą 1.5.

    Weekend z XV 1.6 był więc raczej czymś, co z obowiązku informacyjnego "należy przeżyć", lecz przyjemnej emocji konfrontacji z nowym samochodem nie odczuwałem.

    Błąd. I to dość zasadniczy.

    Nie ma sensu rozpisywać się o ilości miejsca w kabinie, łatwości wsiadania nawet w ciasnych lukach parkingowych czy tego typu historiach - to jest wspólne dla wszystkich XV.

    Oczywiście wyposażenie jest w nieco niższym standardzie, niż jestem do tego przyzwyczajony. Ale różnice nie są takie, że nie można się do nich przyzwyczaić.

    Brak wielofunkcyjnego wyświetlacza zauważyłem dopiero drugiego dnia.

    Kierownicę bez obszycia skóry - natychmiast. Natomiast po kilkunastu kilometrach przestało mi to przeszkadzać - leży dobrze w rękach. Można z tym bez kłopotu żyć.

    Nieco gorzej dla mnie wygląda brak tempomatu, którego normalnie dość intensywnie używam. Myślę jednak, że należę do mniejszości ...

    Nie razi mnie też brak sterowania radiem przy kierownicy, gdyż z definicji radio ma dla mnie wyłącznie funkcję informacyjną - na koncerty udaję się gdzie indziej.

    Nieco gorzej wygląda sprawa z brakiem ogrzewania lusterek zewnętrznych. Da się z tym żyć, ale jestem przyzwyczajony do ogrzewania lusterek.

    Głównym celem było jednak subiektywne sprawdzenie dynamiki auta. I tu zaskoczenie. Duże zaskoczenie. Pomimo tego, że samochód nie jest dotarty, w warunkach miejskich nie można mu absolutnie niczego zarzucić. Jasne - jeżeli ktoś ma ambicje wygrywania wszelkich "pojedynków na światłach", nie będzie to najwłaściwszy wybór. Ale do dynamicznego poruszania się po mieście jest bardziej niż wystarczająco. Co ciekawe, nie odczuwa się braku momentu. Samochód przyspiesza płynnie i żwawo do dopuszczalnych w mieście prędkości (na mojej trasie 70, czyli w praktyce na szybkościomierzu - 90 ). Z kolei wyższa pozycja za kierownicą i związany z tym lepszy przegląd sytuacji drogowej zaowocowały tym, że należałem do najszybciej przemieszczających się z punktu A do punktu B. Coś takiego...

    Przyszedł czas na autostradę ( mamy taką pod Krakowem ). Prędkość 150 km/godz osiągamy bez odczucia startującego samolotu, lecz zupełnie znośnie, bez wrażenia nadmiernego wysilenia. Utrzymanie prędkości bez problemów. Być może po przekroczeniu granicy z Niemcami wrażenia uległyby weryfikacji. Dla naszych autostrad jak najbardziej wystarczająco. A więc zjeżdżamy z autostrady i udajemy się na zwykłą drogę. Tu jest nieco gorzej. Mój styl jazdy ( bez szaleństw, ale dynamiczny ) nie jest w pełni kompatibilny z możliwościami samochodu. Energiczne przyspieszanie w granicach powiedzmy 80-120 to nie jest najmocniejsza strona jednostki napędowej. W tych właśnie warunkach ( pomijając - być może -wysokie prędkości na autostradzie ) najwyraźniej widać różnicę w porównaniu do silnika 2.0. Tam gdzie z większym silnikiem można wykorzystać okazję do wyprzedzenia z 1.6 trzeba się uzbroić w więcej cierpliwości. Dynamiczna jazda po szosach jednojezdniowych z koniecznością wyprzedzania innych aut to chyba najsłabszy punkt tej wersji.

    O zawieszeniu nie ma co pisać - relatywnie sztywne zapewnia znakomite prowadzenie w każdych praktycznie warunkach ( jeździłem również po dziurach, zakrętach, a i terenu trochę zaliczyłem ).

    Podsumaowując:

    Miasto : 5

    Autostrada : 4

    Szosa ( z wyprzedzaniem ) : 3 ( bez: 4+ bo naprawdę b.dobrze się prowadzi ;-) )

     

    Pozdrowienia


    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia



    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...