Jump to content
  • Samochód 1-osobowy, wrażenia z jazdy. Formuła Renault


    Dyrekcja
     Share

    Zasadniczo auta takie raczej rzadko pojawiają się na ulicach. Nawet motocykle zazwyczaj mają dwa miejsca. Nic więc dziwnego, że „testowanie” tytułowego auta miało miejsce na torze wyścigowym.

    Konkretnie chodzi o auto Formuły Renault.

    A o to i wrażenia z jazdy.

     

    Wnętrze.

    Ten, kto planuje podróż z bagażem, nie będzie zachwycony. Brak nie tylko bagażnika, ale nawet jakiegokolwiek schowka. Ze względu na konieczność podróżowania w sportowym kombinezonie możliwości transportu bagażu ograniczają się do jednaj małej kieszonki – zbyt małej aby wszedł do niej portfel; trzeba się ograniczyć do dowodu osobistego i karty kredytowej.

    Należy dodać, że samo wsiadanie do auta to dość żmudna procedura:

    1. stań koło samochodu;

    2. lewą nogę przełóż nad burtą ( brak drzwi ) i stań na fotelu ( jeżeli nazwa „fotel” ma cokolwiek wspólnego z zamontowanym na podłodze „czymś” )

    3. dołącz prawa nogę

    4. oprzyj się rękami na burtach i powoli włóż wyprostowane nogi do znajdującego się przed tobą tunelu

    5. spróbuj znaleźć wszystkie pasy

    6. spróbuj jeszcze raz

    7. wezwij pomoc

    8. unieś się lekko, aby pomocnik wydobył spod Twej odwrotnej strony zagubiony pas

    9. usiądź ponownie

    10. daj się zapiąć

    11. relatywnie szybko ( zanim całkiem stracisz oddech i możliwość mówienia ) poproś o lekkie poluzowanie pasów

    12. postaraj się na wyczucie odnaleźć pedały gazu, hamulca i sprzęgła

    Po właściwym zidentyfikowaniu w/w pedałów możesz już rozpocząć procedurę startową.

    Ni trzeba wspominać, że oprócz drzwi brakuje także dachu, szybkościomierza, nawigacji, klimatyzacji itd. itd. I-Poda też nie można podłączyć.

     

    Silnik, skrzynia biegów.

    Zastosowano wolnossący silnik o pojemności 2.0l i mocy ok. 200 KM. Skrzynia biegów jest sekwencyjna o pięciu przełożeniach. Dźwignia zmiany biegów jest ergonomicznie ulokowana w pobliżu kierownicy, na prawej burcie auta ( od wewnątrz ). Zmiana biegów bardzo szybka. Ruchem do przodu redukujemy biegi, ruchem do tyłu zmieniam na wyższy. Uwzględniając efektywność hamulców … rozwiązanie bardzo rozsądne.

    Dynamika samochodu nie jest subiektywnie szokująca. Być może fakt, iż siedzimy jakieś 3 – 5 cm nad nawierzchnią a samochód nie ma żadnych tendencji do „unoszenia dziobu” przy przyspieszaniu czy też „nurkowania” przy hamowaniu daje taki efekt. Masa auto ( niecałe 500 kg ) wpływa jednak dość korzystnie na obiektywne wartości. Auto przyspiesza podobno w ok. 3,8 s ( do 160 km/godz ). Silnik jest bardzo głośny, choć konieczność podróżowania w kasku nieco ogranicza hałas.

     

    Komfort jazdy.

    Przepraszam, co takiego ???

     

    Zawieszenie, dynamika podróży.

    Zawieszenie jest klasyczne, na podwójnych wahaczach poprzecznych z przodu i z tyłu.

    Ze względu na niewielki prześwit ( jakieś 2 cm ) zaleca się unikanie gorszych nawierzchni.

    Auto nie posiada żadnych systemów wspomagających kierowcę ( czyli brak ABS, TCS, wspomagania układu kierowniczego czy hamulcowego ). Układ kierowniczy raczej bezpośredni ( maks od 90 stopni w lewo do 90 stopni w prawo ). Relatywnie łatwy do opanowania w poślizgu ( „popometr” natychmiast informuję nas o wszelkich ruchach auta ), choć na ogół do takowego nie dochodzi, gdyż możliwości trakcyjne slicków sa zdecydowanie powyżej normalnie doświadczanych wartości.

     

    Inne spostrzeżenia

    Jeżeli nie jesteśmy głodni, zaleca się podróżowanie z opuszczonym wizjerem kasku ( dotyczy także wszystkich kierowców mających wstręt do konsumpcji owadów ).

     

     

    Pozdrowienia

     Share


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...