Skocz do zawartości
  • Outback Diesel 2011


    ex-Dyrekcja

    OBK 2.0D – obserwacje z okresu docierania.

     

    Moje – odświeżone – wrażenia związane z tym samochodem staram się przedstawić w sposób możliwie obiektywny , bardziej jako Forumowicz ( oczywiście z ogromnym doświadczeniem motoryzacyjnym – tego nie uniknę ;-) ), nie jako „Dyrekcja” w formalnym tego nicka znaczeniu.

     

    Samochód przejąłem z minimalnym przebiegiem. Po krótkich jazdach w mieście udałem się w trasę :

    1. KRK – W-wa ( przez Kielce ) + trochę jazdy miejskiej w Warszawie;

    2. W-Wa – Gdańsk

    3. Gdańsk – Olsztyn

    4. Olsztyn – W-wa ( bocznymi drogami ) – KRK.

     

    W sumie 1700 kilometrów.

    Sytuacji niebezpiecznych – brak.

     

    Sposób prowadzenie samochodu jak zwykle, czyli dopuszczalna prędkość +20 ( wg szybkościomierza, czyli de facto jakieś + 10 – 12).

     

    Zużycia paliwa :

    1. 6,4

    2. 6,2

    3. 6,2

    4. 5,8

     

    Prowadzenie.

    Oczywiście pokonywanie ostrych zakrętów ( etap 3, 4 ) wymaga nieco więcej skupienia, niż w STI, lecz praktycznie nie spotkałem po drodze nikogo, kto w takich zakrętach jechał by szybciej. Samochód nieco się bardziej się przechyla niż np. Legacy sedan, lecz nie budzi to jakiegoś negatywnego wrażenia. Przypuszczam, że dopiero naprawdę sportowa jazda pozwoliłaby dotrzeć do granic. Nierówności nawierzchni są pokonywane suwerennie. Wyprzedzanie innych samochodów z użyciem lewego pobocza na bardzo wąskich drogach (początek etapu 4 ), czy też mijanie się z samochodami jadącymi naprzeciw przy użyciu prawego pobocza bez żadnych problemów. Szczególnie podczas jazdy w mieście, czy przy parkowaniu pomaga relatywnie mały promień skrętu. Pomimo sporych rozmiarów samochód jest naprawdę zwrotny. O możliwościach trakcyjnych itp. nie ma sensu pisać – to jest standard Subaru ;-)

     

    Dynamika.

    Absolutnie wystarczająca w ponad 90% przypadków. Do wyprzedzania na normalnych drogach używałem zazwyczaj III-go lub IV-go biegu ( chyba że wyprzedzanie „ z nalotu” przy b.dobrej widoczności; bez redukcji ). Tylko w niektórych wypadkach, gdy odcinek do wyprzedzenia bardzo krótki ze względu na odpowiednie ograniczenia ( zakazy ) lub brak wystarczającej widoczności rezygnowałem z wykonania manewru, który z silnikiem 3.6 ( tym bardziej STI-em) mógłby być bezpiecznie zrealizowany. Finalnie ma to minimalny tylko wpływ na czas podróży, o czym świadczy fakt pokonania etapu 1. w 3 godziny i 10 minut ( z tym, że opuściłem KRK o godzinie 21, czyli przez większość miejscowości przejeżdżałem już po godz. 22 ). Także przyspieszenie ze startu zatrzymanego ( sygnalizacja świetlna ) jest bardziej niż wystarczające. Należy jednak pamiętać, aby przy zmianie I na II nie całkowicie odpuścić pedał gazu; w tym przypadku początek przyspieszania na drugim biegu nie będzie optymalny.

     

    Komfort.

    Komfort jazdy jako takiej uważam za bardzo dobry. Ponieważ uprzednio pokonywałem takim samym samochodem również bardzo długie etapy ( za jednym „zamachem” 1200 km) z pasażerami mogę również – na podstawie ich opinii – twierdzić, że także pasażerowie na tylnej kanapie podróżują bardzo wygodnie. Przyczyni się do tego, oprócz komfortowego zawieszenia, przestronność kabiny, wygodne fotele przednie, a także bardzo wygodna kanapa tylna ( w bardzo niewielu tylko samochodach kanapa tylna oferuje dorosłym pasażerom podparcie ud …do tego dochodzi regulacja kąta pochylenia oparcia ).

     

    Poza drogą

    W porównaniu do poprzednich modeli skrócone są zwisy przedni i tylny oraz powiększony prześwit. Drogi polne nie stanowią żadnego problemu, możliwości terenowe są lepsze niż w starszych Outbackach, choć nie całkiem sięgają do Forstera ( gorszy kąt natarcia, zejścia i rampowy, szersza karoseria )

     

    Różne gadgety itp.

    Nawigacja dysponuje bardzo sympatycznym, łatwym w obsłudze ekranem. Działa bardzo szybko, przy ponownym uruchamianiu silnika nie trzeba czekać na pojawienie się map.

    Oczywiście zdarzają się lapsusy ( jak w każdej znanej mi nawigacji ), gdy usiłuje prowadzić jakimś nonsensownymi trasami. Mapy Polski są średnio dokładne, nie zawierają najnowszych tras (np. droga szybkiego ruchu za Kielcami w kierunku W-wy).

    Radio – muzyka gra, dość sensownie „trzyma” wybraną stację. Co do jakości dźwięku nie będę się wypowiadał, gdyż dla mnie radio to tylko muzyka w tle, a przy moim kompletnym beztalenciu muzycznym nie posiadam też kwalifikacji do obiektywnej oceny.

    Automatyczne włączanie świateł – wobec przepisów obligujących do włączania świateł w dzień zupełnie niepotrzebny gadget.

    Automatyczne uruchamianie wycieraczek – akceptowalna logika, choć sam jako osoba starej daty niekoniecznie jestem przekonany do tego typu udogodnień.

    Kamera cofania – bardzo przydatna, gdy trzeba parkować „na żyletkę” , lub gdy parkujemy tyłem dojeżdżając do białej ściany ( jak np. w parkingach podziemnych – zawsze mam tam kłopoty z oceną odległości; kamera idealnie to rozwiązuje ).

    Składanie oparć tylnych siedzeń od strony bagażnika – przydatny gadget, gdy żonie uda się zmusić mnie do dokonania wspólnie zakupów meblowych itp.

    Kompresor + uszczelniacz zamiast koła zapasowego – jak dla mnie idiotyczny wynalazek; wprawdzie od bodajże 9 lat nie złapałem „kapcia”, lecz po prostu pewniej się czuję mając normalne koło zapasowe. Tym bardziej, że zgodnie z teorią Murphe’go jeżeli już przebiciu ulegnie opona, to z pewnością w nocy, przy fatalnej pogodzie, z dala od terenów zamieszkanych i …. oczywiście uszkodzenie będzie takie, że żaden uszczelniacz nie pomoże :twisted:

     

    Ocena ogólna -( prawie ) bardzo dobrze - z małymi mankamentami moża sie pogodzić, natomiast pewnośc podrózowania, komfort, bezpieczeństwo a przy tym niskie zużycie paliwa mnie osobiście przekonywują.

     

    Pozdrowienia


    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia



    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...