jako Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 Na reszcie mogłem zrobić mapę LPG oraz porównać korzystając z oryginalnego czujnika temperaturę spalin na gazie i benzynie w nowym foresterze turbo. Podczas normalnej jazdy temperatura na benzynie utrzymywała się w okolicach 600-620 stopni, na gazie 615-640. Przy dużych obciążeniach (nagłe przyspieszanie prawie do zamknięcia "szafy" rosła na benzynie do 820-840 stopni, na gazie 840-860. Ponieważ dzisiaj był duży ruch i nie można było samochodu sprawdzić przy większej stałej prędkości i wysokich obrotach zrobiliśmy próbę jadąc kilka minut na benzynie i gazie z prędkością około 120 km/h na 3 biegu i obrotach w okolicach 5500. Wynik benzyna maks. 845 gaz maks. 875 stopni. Co wy na to? Pozdrawiam, Jako 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 Co wy na to? To chyba dobra wiadomość :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smiechu Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 ...Co wy na to?... hmm, zdradź jaką masz instalację i kto Ci ją montował Śmiech'u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 ...Co wy na to?... hmm, zdradź jaką masz instalację i kto Ci ją montował Śmiech'u Śmiechu!!!JAko zajmuje się profesjonalnie gazem!!!MA duże doświadczenia również z turbo Suabarakami :wink: Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smiechu Opublikowano 16 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2005 Śmiechu!!!JAko zajmuje się profesjonalnie gazem!!! ups, nie wiedziałem MA duże doświadczenia również z turbo Suabarakami :wink: tym bardziej ciekawość mnie zżera co wsadził do zaturbionego Forysia, tzn. jakie wtryski, jaki komp., czy faza lotna, czy ciekła, jak z map-sensorem do turbo itp ... Śmiech'u ciekawski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2005 Zapewne wsadził tam instalację BiGas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 19 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Zapewne wsadził tam instalację BiGas Masz rację aflinta. Instalacja sekwencyjna bigas (faza lotna), reduktor do 380 KM, wtryskiwacze również produkcji bigas. Pozdrawiam, Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 19 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 A robiłeś/widziałeś coś jużo instalacji w fazie ciekłej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 19 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 A robiłeś/widziałeś coś jużo instalacji w fazie ciekłej? Tak Azrael. Nawet kiedyś o tym pisałem. Pozdrawiam, Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 19 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2005 Tak Azrael. Nawet kiedyś o tym pisałem. Nie mogę znaleźć - przejrzałem wszystkie Twoje posty na forum, ale mogę być ślepy :-/ Z czystej technicznej ciekawości mógłbys parę slów napisać o typowych problemach i plusach i coś ciekawego o samej technice? Wiem o problemach z zamarzaniem kolektora dolotowego bodajże i tym podobnych (mam znajomego anglika gazo-maniaka - on wywalił w ogóle wtrysk benzyny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Na reszcie mogłem zrobić mapę LPG oraz porównać korzystając z oryginalnego czujnika temperaturę spalin na gazie i benzynie w nowym foresterze turbo. Podczas normalnej jazdy temperatura na benzynie utrzymywała się w okolicach 600-620 stopni, na gazie 615-640. Przy dużych obciążeniach (nagłe przyspieszanie prawie do zamknięcia "szafy" rosła na benzynie do 820-840 stopni, na gazie 840-860. Ponieważ dzisiaj był duży ruch i nie można było samochodu sprawdzić przy większej stałej prędkości i wysokich obrotach zrobiliśmy próbę jadąc kilka minut na benzynie i gazie z prędkością około 120 km/h na 3 biegu i obrotach w okolicach 5500. Wynik benzyna maks. 845 gaz maks. 875 stopni. Co wy na to? Pozdrawiam, Jako Tyle czasu tego szukałem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 I musiales sie pochwalic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Nie. Dużo osób mówiło, że na LPG drastycznie podnosi się temperatura spalin. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 A bo sie podnosi drastycznie... jesli mieszanka na gazie za uboga. Stad wlasnie wypalone gniazda zaworowe. A Jako nie podejrzwam o zle wystrojenie instalacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 A bo sie podnosi drastycznie... jesli mieszanka na gazie za uboga. Stad wlasnie wypalone gniazda zaworowe. A Jako nie podejrzwam o zle wystrojenie instalacji Dokładnie, a jak jest zdrowo podlane to kilkanaście stopni przy tylu setkach chyba nie robi żadnej różnicy. Ja przelatałem na LPG 19 tyś. pewnie to mało. żeby coś osądzić o stanie motoru, ale przy przebiegu 175 tyś. km. nie miałem żadnych dziwnych objawów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 W Polsce obecnie jest chyba najwiecej uzytkownikow LPG na swiecie i jakos nikt nie narzeka =) Wypalone gniazda zaworowe to byla zmora w starych Polonezach nieprzystosowanych do noPb i z instalka I generacji regulowana sruba, ktore notorycznie przykrecali, by Poldki mniej palily. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
homer Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Witam, od pol roku jestem wlascicielem Forka wolnossaka z fabrycznie zainstalowana instalacja gazowa firmy KOLTEC w systemi EGI czyli inst.III generacji. Auto sciagniete z Włoch przejechalo na gazie 135k km z czego ja przejechalem tysiecy 17:). Instalacja sprawuje sie dobrze z jednym wyjatkiem...i tu pytanie do JAKO: Czasami, podczas energiczniejszej jazdy (np w miescie)instalacja samowolnie przelacza sie na benzyne i nie mam na to absolutnie zadnego wplywu... W stan gazu przelacza sie po kilkunastu km lub (jak ostatnio zauwazylem) recznym przelaczeniu na benzyne i powtornym na gaz... Jaka moze byc tego przyczyna? Uboga mieszanka? Uszkodzona sonda ? Bledy kompa? We wtorek jade na regulacje zaworow(na wszelki wypadek), sprawdze spaliny lecz niestety nic wiecej nie moge zrobic, gdyz w mojej okolicy nikt nie obsluguje Kolteca... Jesli JAKO, lub ktorys z szanownych kolegow moze mi pomoc bede wdzieczny.... pozdrawiam homer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 A twoja instalka nie ma przypadkiem specjalnie czegos takiego, jak zmiana na benzyne przy kick-down? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo2k Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 homer, a jak z poziomem gazu w butli? U mnie jest to samo przy niskim poziomie gazu. Większe obciazenie - większe zużycie i komp automatycznie przepina sie na Pb. Pytam bo może szukasz problemów kiedy powód takiego zachowania jest prosty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 No tez tak moze byc =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 homer, u mnie na początku sie tak przełączała, bo było za wysokie ciśnienie w reduktorze (a był mocno podlany), duże wtryskiwacze. Takie zabezpieczenie chyba jest. Wal do Jako. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyk Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 homer, a jak z poziomem gazu w butli? U mnie jest to samo przy niskim poziomie gazu. Większe obciazenie - większe zużycie i komp automatycznie przepina sie na Pb. Pytam bo może szukasz problemów kiedy powód takiego zachowania jest prosty Ja mam to samo, w Legasiu z 2006 roku. Przejechałem w ciągu roku roku 72 tyś na gazie. Próbowali to usunąć w Dawoju ale nie wyszło do końca tak jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
homer Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 witam i bardzo dziekuje kolegom za sugestie.. a wiec tak: A twoja instalka nie ma przypadkiem specjalnie czegos takiego, jak zmiana na benzyne przy kick-down? Jest to jakies wytlumaczenie, ale czasami dzieje sie tak rowniez podczas spokojnej jazdy (choć b.rzadko)...Zreszta jak Cie dobrze zrozumialem -Olleo, powinno sie tak dziac po kazdym nacisnieciu gazu do dechy... homer, a jak z poziomem gazu w butli? U mnie jest to samo przy niskim poziomie gazu. Większe obciazenie - większe zużycie i komp automatycznie przepina sie na Pb. Pytam bo może szukasz problemów kiedy powód takiego zachowania jest prosty Przy pelnej butli rowniez sie to zdarza (staram sie nie wyjezdzac gazu do dna), choc podejrzewalem podobnie jak pablo2k, ze w momencie kiedy silnik potrzebuje wiecej mocy to sie po prostu przelacza na Pb... homer, u mnie na początku sie tak przełączała, bo było za wysokie ciśnienie w reduktorze (a był mocno podlany), duże wtryskiwacze. Takie zabezpieczenie chyba jest. chmmm... hogi jestem laikiem w tych sparwach, ale przekaze Twoja sugestie mojemu gazownikowi,chyba bedzie mogl to jakos sprawdzic Dziękuje za Wasze opinie, jesli cos ustale - podziele sie na forum pozdrawiam homer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 homer, przełącza ci się w trakcie przyspieszania czy wtedy jak np. zmieniasz bieg na wyższy i spadną trochę obroty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
homer Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 hogi,trudno powiedzic, przelacznik mam umiejscowiony kolo dzwigni reduktora i trudno mi go caly czas kontrolowac... w kazdym badz razie - sprawdzilem spaliny i tu jest wszystko idealnie (wiec mieszanka nie jest ani za uboga ani za bogata), przy okazji (a moze odwrotnie ) wyregulowalem zawory... Z mich obserwacji wynika ze ww sytuacja mam miejsce w 2 przypadkach: - jazda miejska (czeste przyspieszanie i zmana biegow) - zatankowanie gazu na maxa (w moim aucie zawor nie odbija tylko wyhamowywuje proces tankowania do calkowitego zatrzymania), moze ma to wplyw na cisnienie w reduktorze? Jestem ciekaw jak jest w Waszym przypadku, ale z moich wyliczen wynika, ze musze zatankowac pelen bak pb co 2k km ( robie glownie trasy, bo przy jezdzie w miescie jezdzilbym glownie na benzynie!) pozdrawiam homer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się