Skocz do zawartości

porównanie temperatury spalin Pb/LPG Forester Turbo 2005


jako

Rekomendowane odpowiedzi

Na reszcie mogłem zrobić mapę LPG oraz porównać korzystając z oryginalnego czujnika temperaturę spalin na gazie i benzynie w nowym foresterze turbo.

 

 

Podczas normalnej jazdy temperatura na benzynie utrzymywała się w okolicach 600-620 stopni, na gazie 615-640.

 

Przy dużych obciążeniach (nagłe przyspieszanie prawie do zamknięcia "szafy" rosła na benzynie do 820-840 stopni, na gazie 840-860.

 

Ponieważ dzisiaj był duży ruch i nie można było samochodu sprawdzić przy większej stałej prędkości i wysokich obrotach zrobiliśmy próbę jadąc kilka minut na benzynie i gazie z prędkością około 120 km/h na 3 biegu i obrotach w okolicach 5500.

Wynik benzyna maks. 845 gaz maks. 875 stopni.

 

Co wy na to?

 

Pozdrawiam,

Jako

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiechu!!!JAko zajmuje się profesjonalnie gazem!!!

ups, nie wiedziałem :oops:

MA duże doświadczenia również z turbo Suabarakami :wink:

tym bardziej ciekawość mnie zżera co wsadził do zaturbionego Forysia, tzn. jakie wtryski, jaki komp., czy faza lotna, czy ciekła, jak z map-sensorem do turbo itp ...

 

Śmiech'u ciekawski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Azrael. Nawet kiedyś o tym pisałem.

 

 

Nie mogę znaleźć - przejrzałem wszystkie Twoje posty na forum, ale mogę być ślepy :-/

 

Z czystej technicznej ciekawości mógłbys parę slów napisać o typowych problemach i plusach i coś ciekawego o samej technice? Wiem o problemach z zamarzaniem kolektora dolotowego bodajże i tym podobnych (mam znajomego anglika gazo-maniaka - on wywalił w ogóle wtrysk benzyny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Na reszcie mogłem zrobić mapę LPG oraz porównać korzystając z oryginalnego czujnika temperaturę spalin na gazie i benzynie w nowym foresterze turbo.

 

 

Podczas normalnej jazdy temperatura na benzynie utrzymywała się w okolicach 600-620 stopni, na gazie 615-640.

 

Przy dużych obciążeniach (nagłe przyspieszanie prawie do zamknięcia "szafy" rosła na benzynie do 820-840 stopni, na gazie 840-860.

 

Ponieważ dzisiaj był duży ruch i nie można było samochodu sprawdzić przy większej stałej prędkości i wysokich obrotach zrobiliśmy próbę jadąc kilka minut na benzynie i gazie z prędkością około 120 km/h na 3 biegu i obrotach w okolicach 5500.

Wynik benzyna maks. 845 gaz maks. 875 stopni.

 

Co wy na to?

 

Pozdrawiam,

Jako

Tyle czasu tego szukałem! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bo sie podnosi drastycznie... jesli mieszanka na gazie za uboga. Stad wlasnie wypalone gniazda zaworowe. A Jako nie podejrzwam o zle wystrojenie instalacji :mrgreen:

Dokładnie, a jak jest zdrowo podlane to kilkanaście stopni przy tylu setkach chyba nie robi żadnej różnicy.

Ja przelatałem na LPG 19 tyś. pewnie to mało. żeby coś osądzić o stanie motoru, ale przy przebiegu 175 tyś. km. nie miałem żadnych dziwnych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce obecnie jest chyba najwiecej uzytkownikow LPG na swiecie i jakos nikt nie narzeka =)

 

Wypalone gniazda zaworowe to byla zmora w starych Polonezach nieprzystosowanych do noPb i z instalka I generacji regulowana sruba, ktore notorycznie przykrecali, by Poldki mniej palily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od pol roku jestem wlascicielem Forka wolnossaka z fabrycznie zainstalowana instalacja gazowa firmy KOLTEC w systemi EGI czyli inst.III generacji. Auto sciagniete z Włoch przejechalo na gazie 135k km z czego ja przejechalem tysiecy 17:). Instalacja sprawuje sie dobrze z jednym wyjatkiem...i tu pytanie do JAKO:

Czasami, podczas energiczniejszej jazdy (np w miescie)instalacja samowolnie przelacza sie na benzyne i nie mam na to absolutnie zadnego wplywu... W stan gazu przelacza sie po kilkunastu km lub (jak ostatnio zauwazylem) recznym przelaczeniu na benzyne i powtornym na gaz...

Jaka moze byc tego przyczyna? Uboga mieszanka? Uszkodzona sonda ? Bledy kompa? We wtorek jade na regulacje zaworow(na wszelki wypadek), sprawdze spaliny lecz niestety nic wiecej nie moge zrobic, gdyz w mojej okolicy nikt nie obsluguje Kolteca... :cry:

Jesli JAKO, lub ktorys z szanownych kolegow moze mi pomoc bede wdzieczny....

pozdrawiam

homer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

homer, a jak z poziomem gazu w butli? U mnie jest to samo przy niskim poziomie gazu. Większe obciazenie - większe zużycie i komp automatycznie przepina sie na Pb. Pytam bo może szukasz problemów kiedy powód takiego zachowania jest prosty ;)

 

Ja mam to samo, w Legasiu z 2006 roku. Przejechałem w ciągu roku roku 72 tyś na gazie.

Próbowali to usunąć w Dawoju ale nie wyszło do końca tak jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i bardzo dziekuje kolegom za sugestie.. a wiec tak:

 

A twoja instalka nie ma przypadkiem specjalnie czegos takiego, jak zmiana na benzyne przy kick-down?

Jest to jakies wytlumaczenie, ale czasami dzieje sie tak rowniez podczas spokojnej jazdy (choć b.rzadko)...Zreszta jak Cie dobrze zrozumialem -Olleo, powinno sie tak dziac po kazdym nacisnieciu gazu do dechy...

 

homer, a jak z poziomem gazu w butli? U mnie jest to samo przy niskim poziomie gazu. Większe obciazenie - większe zużycie i komp automatycznie przepina sie na Pb. Pytam bo może szukasz problemów kiedy powód takiego zachowania jest prosty

Przy pelnej butli rowniez sie to zdarza (staram sie nie wyjezdzac gazu do dna), choc podejrzewalem podobnie jak pablo2k, ze w momencie kiedy silnik potrzebuje wiecej mocy to sie po prostu przelacza na Pb...

 

homer, u mnie na początku sie tak przełączała, bo było za wysokie ciśnienie w reduktorze (a był mocno podlany), duże wtryskiwacze.

Takie zabezpieczenie chyba jest.

chmmm... hogi jestem laikiem w tych sparwach, ale przekaze Twoja sugestie mojemu gazownikowi,chyba bedzie mogl to jakos sprawdzic

 

Dziękuje za Wasze opinie, jesli cos ustale - podziele sie na forum

pozdrawiam

homer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hogi,trudno powiedzic, przelacznik mam umiejscowiony kolo dzwigni reduktora i trudno mi go caly czas kontrolowac...

w kazdym badz razie - sprawdzilem spaliny i tu jest wszystko idealnie (wiec mieszanka nie jest ani za uboga ani za bogata), przy okazji (a moze odwrotnie ;)) wyregulowalem zawory...

Z mich obserwacji wynika ze ww sytuacja mam miejsce w 2 przypadkach:

- jazda miejska (czeste przyspieszanie i zmana biegow)

- zatankowanie gazu na maxa (w moim aucie zawor nie odbija tylko wyhamowywuje proces tankowania do calkowitego zatrzymania), moze ma to wplyw na cisnienie w reduktorze?

Jestem ciekaw jak jest w Waszym przypadku, ale z moich wyliczen wynika, ze musze zatankowac pelen bak pb co 2k km ( robie glownie trasy, bo przy jezdzie w miescie jezdzilbym glownie na benzynie!)

pozdrawiam

homer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...