pininfarin01 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Pare dni temu jadac do pracy usłyszałem szum dochodzący z zewnątrz samochodu. Początkowo obstawiałem, że hałasuje jedno z łozysk kół, ale dźwięk robił sie coraz bardziej intensywniejszy, więc zjechałem na parking sprawdzić czy nie grzeja się piasty. Lecz z łozyskami kół było wszystko w porządku a szum dochodził z tylnego dyferencjału. Gdy zajrzałem pod auto moim oczom ukazał się widok dyferencjału obciekającego olejem. Dodatkowo było słychać gotujący się olej, calemu temu zajściu po chwili zaczął towarzyszyć dym ze spalonego oleju. Diagnoza jest jedna - uszkodzeniiu uległ dyferencjał i teraz trzeba to naprawić: - czy kupic uzywany czy bbawic się w naprawę uszkodzonego, - kupując uzywany będzie pasowac od wersji z silnikiem 1,6 - 1,8 czy musi byc od wersji 2,0. Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Jaki masz samochód(model)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 pininfarin01, najlepiej kup dedykowany dla swojego auta dyfer albo zrobicx swapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Wszystko zależy od przełożenia,jeśli założysz z innego auta a przełożenia się nie zgodzą to poleci skrzynia a to już dużo większy koszt.Napisz jaki silnik i jak możesz to nr.skrzyni a my postaramy się ustalić jakie przełożenie.Najbezpieczniej oczywiście kupić komplet z jednego auta skrzynia plus dyfer,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 - kupując uzywany będzie pasowac od wersji z silnikiem 1,6 - 1,8 czy musi byc od wersji 2,0. drogą dedukcji, bo najważniejszych informacji w zapytaniu brak, wywnioskowałem, że masz auto o pojemności 2L.....to już dużo..... pewno do tego Subaru, jak piszesz na tym Forum?.... na pewno pomocnym, oprócz typu, modelu, rocznika, będzie kod skrzyni biegów, który jest na tabliczce znamionowej po stronie kierowcy (w EU) i na skrzyni, tam jest taka biała nalepka, w okolicach rozrusznika, czyli na połączeniu skrzyni z motorem po lewej stronie auta, kod zaczyna się na ogół TY- w manualnych autach, a jakie masz, tego też nie wiemy.... i jak Ci tu pomóc? ogólnie - dyfer używka wyjdzie najtaniej, ale musisz mieć o tym samym przełożeniu jakie miałeś, możesz to rozkodować po oznaczeniach lub po rozebraniu dyfra, na dużym kole zębatym jest nabita ilość zębów koła i wałka, przełożenie można sobie samemu wyliczyć, i o takim samym kupić drugi dyfer, bo naprawiać się z reguły nie opłaca. jak założysz dyfer o złym przełożeniu, rozsadzisz skrzynię biegów, więc nie ma żartów.... :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Ale przecież da się założyć dyfer o innym przełożeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Ale przecież da się założyć dyfer o innym przełożeniu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Czy pomyliłem coś? :roll: Zmieniając przy okazji wiskozę? Tak? Żeby przełożenia się zgadzały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Zmieniając przy okazji wiskozę? Tak?Żeby przełożenia się zgadzały Tego mi zabrakło w poprzedniej wypowiedzi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Czy pomyliłem coś? :roll: Zmieniając przy okazji wiskozę? Tak? Żeby przełożenia się zgadzały popopopierdołliueś.... co ma wiskoza do wiatraka...? :shock: :?: :shock: :?: :? a to, że jedne skrzynie mają na wyjściu 1;1 a inne 1,1:1 i wtedy jest inne przełożenie w przednim dyfrze niż w tylnym, to zupełnie inna sprawa, ale nie ma nic wspólnego z wiskozą, która to wiskoza też dotyczy raczej skrzyń od turbinowców.... czyli tutaj nie dotyczy nie mieszajcie człeku pod beretem, nich wyjmie dyfer, zdejmie dekiel, przeczyta cyferki i taki sam dyfer, z takimi samymi cyferkami - zakupi... i wszystko w temacie, koniec, the end, ende, finito, ałwiderzejn, basta i do tego amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Ale przecież da się założyć dyfer o innym przełożeniu Na jak długo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Ale przecież da się założyć dyfer o innym przełożeniu Na jak długo ? na krótko :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Nawet na bardzo krotko! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 powtórzę, bo nie widzę odpowiedzi zainteresowanego, tylko samą spamiarnię Czy pomyliłem coś? :roll: Zmieniając przy okazji wiskozę? Tak? Żeby przełożenia się zgadzały popopopierdołliueś.... co ma wiskoza do wiatraka...? :shock: :?: :shock: :?: :? a to, że jedne skrzynie mają na wyjściu 1;1 a inne 1,1:1 i wtedy jest inne przełożenie w przednim dyfrze niż w tylnym, to zupełnie inna sprawa, ale nie ma nic wspólnego z wiskozą, która to wiskoza też dotyczy raczej skrzyń od turbinowców.... czyli tutaj nie dotyczy nie mieszajcie człeku pod beretem, nich wyjmie dyfer, zdejmie dekiel, przeczyta cyferki i taki sam dyfer, z takimi samymi cyferkami - zakupi... i wszystko w temacie, koniec, the end, ende, finito, ałwiderzejn, basta i do tego amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 bo nie widzę odpowiedzi zainteresowanego, tylko samą spamiarnię "i nie zobaczysz dopoki nie kupisz anteny satelitarnej firmy Arcon - arcon, warszawa, koszykowa 30" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 i wszystko w temacie, koniec, the end, ende, finito, ałwiderzejn, basta i do tego amen nienienienie to jest dobre zagadnienie! a to, że jedne skrzynie mają na wyjściu 1;1 a inne 1,1:1 i wtedy jest inne przełożenie w przednim dyfrze niż w tylnym, to zupełnie inna sprawa, ale nie ma nic wspólnego z wiskozą, która to wiskoza też dotyczy raczej skrzyń od turbinowców.... A u mnie dotyczy skrzyni (wiskozy) do wolnegossaka i własnie meczy mnie to 1,1:1 gdzie było 1:1 ,a gdzie 1,1:1 :?: Nie ukrywam że prosciej znaleść ukręconą skrzynie z GT niż reduktorową z kombika :roll: a tak przy okazji po raz kolejny wkleje wam symbol skrzyni kombikowej+reduktor, której nigdzie nie ma w tabelach TY754XR1AA Wyczrujecie jakieś dane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 1 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 witam ponownie Sprawa dotyczy subaru imprezy kombi z 98 r. z manualna skrzynia biegów i silnikiem 2.0 105 km. Jesli by miał ktoś pomocna informacje czy pasuje od wersji 1,6 lub 1,8 to byl bym bardzo wdzieczny. Wiecej informacji dotyczacych samochodu (nr z dyferencjału i tabliczek znamionowych) nie jestem w stanie podac gdyz jestem w pracy a samochód został w domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hoop Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 OT: "czy stało sie tak komuś jak mi" - czy możecie wymyślać tytuły streszczające problem (np. dyferencjał [cośtamcośtam])? Tak robi się bałagan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 hoop, to taka proba sciagniecia do watku jak najwieksza liczbe userow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 OT: "czy stało sie tak komuś jak mi" - czy możecie wymyślać tytuły streszczające problem (np. dyferencjał [cośtamcośtam])? Tak robi się bałagan Słuszna uwaga. Zmieniłem tytuł 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 wróciłem już z pracy i pora się zając problemem. pierwsza sprawa to jak nazywają się gumy do których jest przykręcony dyferencjał (foto) druga sprawa to które oznaczenie oznacza przełożenie, u mnie wygląda to tak(foto) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 te sruby byly odkrecane/ruszane przed zrobieniem zdjecia? http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=150046&start=0&hilit=tuleje+dyfra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 wróciłem już z pracy i pora się zając problemem. pierwsza sprawa to jak nazywają się gumy do których jest przykręcony dyferencjał (foto) druga sprawa to które oznaczenie oznacza przełożenie, u mnie wygląda to tak(foto) masz chyba na myśli WSPOMNIENIE PO PODUSZKACH MOCOWANIA DYFRA.... może się okazać, że to tylko rozwalone poduszki, a sam dyfer żyje.... , nie lepiej by było pojechać z tym do jakiegoś mechanika? na fotce widać absolutnie wytłuczone gumy, te śruby powinny być plus minus na środku.... dyfry w Subaru ssaku padają bardzo rzadko..... :!: zafunduj sobie fachową diagnozę zanim zaczniesz zakupy :!: bo ja obstawiam po obejrzeniu fotki, że padły/spróchniały poduszki, ktoś ostatnio z Forum kupował je i był z nimi problem, dobrał jakieś gumy od jakiegoś innego nieSubaru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 W ASO chyba powinni mieć mocowania dyfra - takie rzeczy są stosunkowo tanie nawet w autoryzowanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 śruby nie były odkręcane, a poduszki mocowania uległy stopieniu przez zagotowanie oleju, wiem jedno ze dyferencjał jest do wymiany bo przy pełnym skręcie słychać jak coś w nim się mieli a przy jeździe na wprost szumi i grzeje się co doprowadza do gotowania oleju wie ktoś czy przy wolnossaku 2,0 było tylko jedno przełożenie czy kilka? 1,6 miało 38-18 1'8 miało 38-17 2,0 miało 38-14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się