Skocz do zawartości

Problem z dyferencjałem


pininfarin01

Rekomendowane odpowiedzi

Pare dni temu jadac do pracy usłyszałem szum dochodzący z zewnątrz samochodu. Początkowo obstawiałem, że hałasuje jedno z łozysk kół, ale dźwięk robił sie coraz bardziej intensywniejszy, więc zjechałem na parking sprawdzić czy nie grzeja się piasty. Lecz z łozyskami kół było wszystko w porządku a szum dochodził z tylnego dyferencjału. Gdy zajrzałem pod auto moim oczom ukazał się widok dyferencjału obciekającego olejem. Dodatkowo było słychać gotujący się olej, calemu temu zajściu po chwili zaczął towarzyszyć dym ze spalonego oleju.

 

 

Diagnoza jest jedna - uszkodzeniiu uległ dyferencjał i teraz trzeba to naprawić:

- czy kupic uzywany czy bbawic się w naprawę uszkodzonego,

- kupując uzywany będzie pasowac od wersji z silnikiem 1,6 - 1,8 czy musi byc od wersji 2,0.

 

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wszystko zależy od przełożenia,jeśli założysz z innego auta a przełożenia się nie zgodzą to poleci skrzynia a to już dużo większy koszt.Napisz jaki silnik i jak możesz to nr.skrzyni a my postaramy się ustalić jakie przełożenie.Najbezpieczniej oczywiście kupić komplet z jednego auta skrzynia plus dyfer,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- kupując uzywany będzie pasowac od wersji z silnikiem 1,6 - 1,8 czy musi byc od wersji 2,0.

 

 

drogą dedukcji, bo najważniejszych informacji w zapytaniu brak, wywnioskowałem, że masz auto o pojemności 2L.....to już dużo.....

 

pewno do tego Subaru, jak piszesz na tym Forum?.... :mrgreen::lol:

 

na pewno pomocnym, oprócz typu, modelu, rocznika, będzie kod skrzyni biegów, który jest na tabliczce znamionowej po stronie kierowcy (w EU) i na skrzyni, tam jest taka biała nalepka, w okolicach rozrusznika, czyli na połączeniu skrzyni z motorem po lewej stronie auta,

kod zaczyna się na ogół TY- w manualnych autach, a jakie masz, tego też nie wiemy....

 

i jak Ci tu pomóc?

 

ogólnie - dyfer używka wyjdzie najtaniej, ale musisz mieć o tym samym przełożeniu jakie miałeś,

możesz to rozkodować po oznaczeniach lub po rozebraniu dyfra,

na dużym kole zębatym jest nabita ilość zębów koła i wałka,

przełożenie można sobie samemu wyliczyć,

i o takim samym kupić drugi dyfer, bo naprawiać się z reguły nie opłaca.

jak założysz dyfer o złym przełożeniu, rozsadzisz skrzynię biegów, więc nie ma żartów.... :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pomyliłem coś? :roll: :oops:

 

Zmieniając przy okazji wiskozę? Tak?

Żeby przełożenia się zgadzały

 

popopopierdołliueś.... :twisted::lol:

 

co ma wiskoza do wiatraka...? :shock: :lol::mrgreen: :?: :shock: :twisted: :?: :? :lol:

 

a to, że jedne skrzynie mają na wyjściu 1;1 a inne 1,1:1 i wtedy jest inne przełożenie w przednim dyfrze niż w tylnym,

to zupełnie inna sprawa, ale nie ma nic wspólnego z wiskozą, która to wiskoza też dotyczy raczej skrzyń od turbinowców.... :twisted:

czyli tutaj nie dotyczy

 

nie mieszajcie człeku pod beretem, nich wyjmie dyfer, zdejmie dekiel, przeczyta cyferki i taki sam dyfer, z takimi samymi cyferkami - zakupi...

 

i wszystko w temacie, koniec, the end, ende, finito, ałwiderzejn, basta i do tego amen :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtórzę, bo nie widzę odpowiedzi zainteresowanego, tylko samą spamiarnię :twisted::lol:

 

 

Czy pomyliłem coś? :roll: :oops:

 

Zmieniając przy okazji wiskozę? Tak?

Żeby przełożenia się zgadzały

 

popopopierdołliueś.... :twisted::lol:

 

co ma wiskoza do wiatraka...? :shock: :lol::mrgreen: :?: :shock: :twisted: :?: :? :lol:

 

a to, że jedne skrzynie mają na wyjściu 1;1 a inne 1,1:1 i wtedy jest inne przełożenie w przednim dyfrze niż w tylnym,

to zupełnie inna sprawa, ale nie ma nic wspólnego z wiskozą, która to wiskoza też dotyczy raczej skrzyń od turbinowców.... :twisted:

czyli tutaj nie dotyczy

 

nie mieszajcie człeku pod beretem, nich wyjmie dyfer, zdejmie dekiel, przeczyta cyferki i taki sam dyfer, z takimi samymi cyferkami - zakupi...

 

i wszystko w temacie, koniec, the end, ende, finito, ałwiderzejn, basta i do tego amen :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie widzę odpowiedzi zainteresowanego, tylko samą spamiarnię :twisted::lol:

 

"i nie zobaczysz dopoki nie kupisz anteny satelitarnej firmy Arcon - arcon, warszawa, koszykowa 30" :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszystko w temacie, koniec, the end, ende, finito, ałwiderzejn, basta i do tego amen :lol:

 

nienienienie to jest dobre zagadnienie! :mrgreen:

 

 

a to, że jedne skrzynie mają na wyjściu 1;1 a inne 1,1:1 i wtedy jest inne przełożenie w przednim dyfrze niż w tylnym,

to zupełnie inna sprawa, ale nie ma nic wspólnego z wiskozą, która to wiskoza też dotyczy raczej skrzyń od turbinowców....

 

A u mnie dotyczy skrzyni (wiskozy) do wolnegossaka i własnie meczy mnie to 1,1:1 gdzie było 1:1 ,a gdzie 1,1:1 :?: Nie ukrywam że prosciej znaleść ukręconą skrzynie z GT niż reduktorową z kombika :roll:

 

a tak przy okazji po raz kolejny wkleje wam symbol skrzyni kombikowej+reduktor, której nigdzie nie ma w tabelach

TY754XR1AA

Wyczrujecie jakieś dane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

Sprawa dotyczy subaru imprezy kombi z 98 r. z manualna skrzynia biegów i silnikiem 2.0 105 km.

 

Jesli by miał ktoś pomocna informacje czy pasuje od wersji 1,6 lub 1,8 to byl bym bardzo wdzieczny.

 

 

Wiecej informacji dotyczacych samochodu (nr z dyferencjału i tabliczek znamionowych) nie jestem w stanie podac gdyz jestem w pracy a samochód został w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wróciłem już z pracy i pora się zając problemem.

 

pierwsza sprawa to jak nazywają się gumy do których jest przykręcony dyferencjał (foto)

 

druga sprawa to które oznaczenie oznacza przełożenie, u mnie wygląda to tak(foto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wróciłem już z pracy i pora się zając problemem.

 

pierwsza sprawa to jak nazywają się gumy do których jest przykręcony dyferencjał (foto)

 

druga sprawa to które oznaczenie oznacza przełożenie, u mnie wygląda to tak(foto)

 

masz chyba na myśli WSPOMNIENIE PO PODUSZKACH MOCOWANIA DYFRA....

 

:twisted::lol:

 

może się okazać, że to tylko rozwalone poduszki, a sam dyfer żyje.... :lol: ,

nie lepiej by było pojechać z tym do jakiegoś mechanika?

 

na fotce widać absolutnie wytłuczone gumy, te śruby powinny być plus minus na środku.... :mrgreen:

 

dyfry w Subaru ssaku padają bardzo rzadko..... :!:

 

zafunduj sobie fachową diagnozę zanim zaczniesz zakupy :!:

bo ja obstawiam po obejrzeniu fotki, że padły/spróchniały poduszki, ktoś ostatnio z Forum kupował je i był z nimi problem, dobrał jakieś gumy od jakiegoś innego nieSubaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruby nie były odkręcane, a poduszki mocowania uległy stopieniu przez zagotowanie oleju, wiem jedno ze dyferencjał jest do wymiany bo przy pełnym skręcie słychać jak coś w nim się mieli a przy jeździe na wprost szumi i grzeje się co doprowadza do gotowania oleju

 

wie ktoś czy przy wolnossaku 2,0 było tylko jedno przełożenie czy kilka?

 

1,6 miało 38-18

1'8 miało 38-17

2,0 miało 38-14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...