Skocz do zawartości

Problem z biegam impreza 98 rok


SkiiT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów i subaru maniaków :), od nie dawna jestem.posiadaczem subaru imprezy gieteka z 98 roku, i problem.polega na tym.ze od wczoraj zauważyłem że ciężko wchodzi mi " dwójka ", i jak stoję na postoju np.czekajac na zielone światło wbijam jedynkę, i po chwili postanowienie wrzucić na luz to nie mogę, muszę delikatnie ruszyć samochodem żeby wysprzeglic bieg. Co może być objawem? Dodam że lewarek zmiany biegów dostał lekkiego luzu od tego momentu. Przepraszam za chaos w tym pytaniu do was jako forumowiczów ale nie wiem jak to inaczej opisać.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie możesz wbić na luz to może wysprzeglik albo przewód.
A spróbuj stać na 2 biegu, czym dłużej tym lepiej i spróbuj wbić na luz.Jak sama 2 ciężko wchodzi to chyba synchronizator już umiera.2 na postoju dobrze wchodzi.
Jak wysoko "bierze" Ci sprzęgło?
Zwróć uwagę czy nie rożni się ten skok np jak dłużej masz wciśnięte sprzęgło.
Docisk też może być podejrzany.
Widziałem kiedyś tak brudne słoneczko że nie można było wyrzucić biegu.

Edytowane przez ursusraketa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, wracając do tematu sprawa wygląda tak, nie zobaczyłem wysprzeglik itd, gdyż problemu nie było.do dziś. A mianowicie manewrujac w poszukiwaniu miejsca cofałem pod domem, potem wyjeżdżając na miejsce wrzuciłem elegancko jedyneczke i parkuje. Zatrzymałem się sprzęgło i próbuje wrzucic na luz i tu LIPA... Nie mogłem wysprzeglic, w końcu wyszarpalem i udało się wrzucić luz ale o wrzucenie dwójki, trójki aż po wsteczny nie idzie wrzucę nawet na siłę próbując boję się że coś po łamie szybciej niż wrzucę dwójkę. Dodam że na zgaszonym silniku jest tak samo ( nawet jak po pompuje sprzęgło) . mogę wrzuci.tylko jedynkę... Samochód się stoczy do tyłu i na lajcie wrzucę pierwszy bieg i pod jadę tak jak stało auto wcześniej... Mógł to strzelić wybierak? Albo docisk skrzyni? Hmm jutro po robocie zrzuce ic i po kolei będę sprawdzał ciegla itd. Wybierak może się zablokował. dodam że wysprzeglik wygląda jak by pracował poprawnie. Nie mogę wrzucić ani na luz ( żeby wajha chodziła na lewo i prawo) i biegów 1,2,3,4,5 i R... nie obejdzie się bez zrzucenia skrzyni? Czy coś może być między drążkiem a wysprzeglikiem? Przepraszam za chaos, nie wiem jak to opisać, spotkałem się z tym pierwszy raz, sprzęgło łapie tak jak wcześniej, chodzi, łapie tak samo jak przed usterka... Nic się nie zacina, płyny wszystkie są.... Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale :

1 rozrusznik w nowszych idzie na dwie sruby przelotowe obudowa na 8 śrub w starszych na 4 jedna do skrzyni druga do bloku. Nie masz gwintu w bloku z 98 na druga śrubę wiec trzeba rzeźbić

2. Predkosciomierz elektroniczny czy linka

3. Tylny dyfer od wrx to 3.54 wiec skrzynia 3.9 a u ciebie jest 4.11 ? Czy inna

4. Polosie tylne zaleza od dyfra a właściwie od lsd które tam siedzi jak zmienisz skrzynie z dyfrem to twoje nie podejdą bo wrx ma symetryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Okazało się że w mojej skrzyni poszły widełki od jedynki i dwójki więc koszta naprawy wraz z wymianą łożysk i uszczelniaczy to.koszt 1000zł więc poszedłem na to teraz pytanie moje.jest takie czy zalać olejem motul 75w90 czy 80 w90? Jedni piszą że 75, aso mówi 80. Od razu wymienił bym w moście :) tylko pytanie który lepiej?

Edytowane przez SkiiT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...