SkiiT Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Witam wszystkich forumowiczów i subaru maniaków , od nie dawna jestem.posiadaczem subaru imprezy gieteka z 98 roku, i problem.polega na tym.ze od wczoraj zauważyłem że ciężko wchodzi mi " dwójka ", i jak stoję na postoju np.czekajac na zielone światło wbijam jedynkę, i po chwili postanowienie wrzucić na luz to nie mogę, muszę delikatnie ruszyć samochodem żeby wysprzeglic bieg. Co może być objawem? Dodam że lewarek zmiany biegów dostał lekkiego luzu od tego momentu. Przepraszam za chaos w tym pytaniu do was jako forumowiczów ale nie wiem jak to inaczej opisać. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiedro Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Tylko dwójka wchodzi ciężko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Jedynka i trójka też ma opór ale lżejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr.kupczak Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) A jakis short shifter jest? Zaczalbym od przyjrzenia sie pracy lewarka i poziomu oleju w skrzyni Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez piotr.kupczak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Olej jest na bagnecie pod max, więc jest si. Lewarek hmm w jakim sensie mam się mu przyjrzeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr.kupczak Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Od spodu przede wszystkim, czy wszystkie tulejki są ok skoro sa luzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Jeśli nie możesz wbić na luz to może wysprzeglik albo przewód.A spróbuj stać na 2 biegu, czym dłużej tym lepiej i spróbuj wbić na luz.Jak sama 2 ciężko wchodzi to chyba synchronizator już umiera.2 na postoju dobrze wchodzi.Jak wysoko "bierze" Ci sprzęgło?Zwróć uwagę czy nie rożni się ten skok np jak dłużej masz wciśnięte sprzęgło.Docisk też może być podejrzany.Widziałem kiedyś tak brudne słoneczko że nie można było wyrzucić biegu. Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez ursusraketa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) To nie ciekawie się zapowiada na postoju wbija dwójkę i wysprzegle tyle że ciężko to pracuje wszystko Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez SkiiT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Wysprzeglik lub przewód do niego sprawdź wycieki pod IC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Revo To ładować sie pod auto czy wyciągać ic i dojdę z góry? Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez SkiiT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiedro Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Zdejmij intercooler i będziesz miał dojscie do wysprzęglika, przewodu i pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Ok, po pracy ogarnę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ravo Opublikowano 4 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 I jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 4 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 A więc tak, wracając do tematu sprawa wygląda tak, nie zobaczyłem wysprzeglik itd, gdyż problemu nie było.do dziś. A mianowicie manewrujac w poszukiwaniu miejsca cofałem pod domem, potem wyjeżdżając na miejsce wrzuciłem elegancko jedyneczke i parkuje. Zatrzymałem się sprzęgło i próbuje wrzucic na luz i tu LIPA... Nie mogłem wysprzeglic, w końcu wyszarpalem i udało się wrzucić luz ale o wrzucenie dwójki, trójki aż po wsteczny nie idzie wrzucę nawet na siłę próbując boję się że coś po łamie szybciej niż wrzucę dwójkę. Dodam że na zgaszonym silniku jest tak samo ( nawet jak po pompuje sprzęgło) . mogę wrzuci.tylko jedynkę... Samochód się stoczy do tyłu i na lajcie wrzucę pierwszy bieg i pod jadę tak jak stało auto wcześniej... Mógł to strzelić wybierak? Albo docisk skrzyni? Hmm jutro po robocie zrzuce ic i po kolei będę sprawdzał ciegla itd. Wybierak może się zablokował. dodam że wysprzeglik wygląda jak by pracował poprawnie. Nie mogę wrzucić ani na luz ( żeby wajha chodziła na lewo i prawo) i biegów 1,2,3,4,5 i R... nie obejdzie się bez zrzucenia skrzyni? Czy coś może być między drążkiem a wysprzeglikiem? Przepraszam za chaos, nie wiem jak to opisać, spotkałem się z tym pierwszy raz, sprzęgło łapie tak jak wcześniej, chodzi, łapie tak samo jak przed usterka... Nic się nie zacina, płyny wszystkie są.... Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Szukaj skrzyni Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 (edytowane) Jednak skrzynia? Edytowane 5 Września 2016 przez SkiiT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Twardo wchodzące biegi nie wróżą nic dobrego moja 5mt miała podobne objawy i potem już została na 2... lewarek się zakleszczył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 6 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 (edytowane) No właśnie mi na jedynce, to co szukać nowej skrzyni? Ktoś coś wie czy podejdzie od wrxa z 2005? Oczywiście 5Mt... Czy może ta próbować ratować? Edytowane 6 Września 2016 przez SkiiT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 widełki mogły peknac. Mogę ci zmienić skrzynie na wrx jest po rewizji a twoja naprawić pytanie czy dasz radę jeszcze jeździć i jaka masz teraz skrzynie. Jak cos to pisz pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 6 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Podejdzie skrzynia 5Mt z wrxa 2005 rok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Tak ale : 1 rozrusznik w nowszych idzie na dwie sruby przelotowe obudowa na 8 śrub w starszych na 4 jedna do skrzyni druga do bloku. Nie masz gwintu w bloku z 98 na druga śrubę wiec trzeba rzeźbić 2. Predkosciomierz elektroniczny czy linka 3. Tylny dyfer od wrx to 3.54 wiec skrzynia 3.9 a u ciebie jest 4.11 ? Czy inna 4. Polosie tylne zaleza od dyfra a właściwie od lsd które tam siedzi jak zmienisz skrzynie z dyfrem to twoje nie podejdą bo wrx ma symetryczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 (edytowane) Okazało się że w mojej skrzyni poszły widełki od jedynki i dwójki więc koszta naprawy wraz z wymianą łożysk i uszczelniaczy to.koszt 1000zł więc poszedłem na to teraz pytanie moje.jest takie czy zalać olejem motul 75w90 czy 80 w90? Jedni piszą że 75, aso mówi 80. Od razu wymienił bym w moście tylko pytanie który lepiej? Edytowane 20 Września 2016 przez SkiiT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Jak zalejesz 80w90 i będziesz użytkował auto w zimie to znowu będziesz szukał widełek ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkiiT Opublikowano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Zamówione 75w90 motula 300 coś tam heh nie pamiętam , dzięki wszystkim za pomoc ogółem temat do zamknięcia, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się