Skocz do zawartości

Emulator Sondy Lambda


Kubexx

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Padłą mi 2 Sonda lambda, po zrobieniu rekonesansu rynku okazało się, że kosztuje ona ponad 900 zł  :o Jako, ze za taką kwotę to mogę mieć nowe sprzęgło Exedy wpadłem na pomysł montażu Emulatora Sondy. 

 

Wiem, ze czasami przy wymianie Kolektorów w wolnossakach by był bulgot ludzie wstawiali Emulatory i to działało. Jaki więc emulator powinienem kupić i jak go zamontować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sondy lambda są uniwersalne (są 3 rodzaje )  różnią się wtyczką i długością przewodów .

Jak wtyczka będzie pasować i przewód będzie +/- 25 cm do oryginalnego wszystko będzie ok 

 

Tak więc za ori sonde można dać 200/300 zł może być tylko od innego modelu .

Często  tak jest że do tego samego silnika  sonda dla passata 200 zł a do skody 400 , różnica jest taka że przewód w pasacie ma 75 cm , a w skodzie 50 cm , różnicy nie ma w użytkowaniu 

 

Szukaj sondy do takiego samego silnika z innego modelu , może być też jakaś mała różnicy mocy .  Nie kupuj sond uniwersalnych bo w ogóle nie powinno się ich lutować to jest druciarstwo pierwszej wody .

Edytowane przez Karenz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że na after markecie tej sondy nie ma. Znalazłem jakąś od firmy Walker ale wszędzie jest na zapytanie i nawet ceny brak.

 

Probelm w tym, że nawet dobrze nr OEM nie znam bo są aż trzy !

 

22690AA831

lub

22690AA970

 

Trzeciego nie pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, czy spalanie przez ten emulator spadnie

 Dlaczego ma spaść? Zadaniem emulatora jest oddalenie drugiej sondy od rury wydechowej za katalizatorem, czyli zmniejszenie dopływu spalin do sondy. Tym sposobem eliminujemy pojawianie się błędów niesprawnego katalizatora, co nie przekłada się specjalnie na zmniejszenie spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie się nie zmieni, 2 sonda jest sprawdzająca i odpowiada bardziej za czytanie emisji spalin (ekologia się kłania) pierwsza zaś jest to sonda regulujaca.Odczytaj numer błędu P0420 to druga.

 

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakuj emulator, chyba że sonda jest całkowicie padnięta.Moja przy pomiarach o które prosilem,miała wachania od 0.9V do 0.0V jak zdechnie całkiem, pozostaje zakup nowej.

 

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 lata później...
  • 6 miesięcy temu...

Szanowni, podpowiedzcie mi coś.

 

Moje auto to OBK 2007 EJ253 173KM. Silnik chodzi w 100% poprawnie, mam NOWĄ sondę przed katem która działa poprawnie (napięcie waha się zgodnie z logiką). Samochód pali jednak BARDZO dużo. Uczciwie spokojna jazda w trasie (autostrada tempomat 120km/h) to spalanie minimum 13 w mieście jak spada poniżej 15 to jest święto raczej 15,5 - 16,5 i mówię o kręceniu się spokojnym. Mówię o spalaniu LPG, gazownik któremu ufam od lat mówi że z Jego pkt widzenia wszystko jest ok. Auto ma moc, 0-100 to ok 9,5s

 

Pół roku temu dostałem błąd P0420, skasowałem i było ok tydzień temu ten sam błąd P0420. Znów skasowałem i znów spokój. Ale przyjrzałem się pracy sondy za katalizatorem. W zasadzie zawsze pokazuje ona 0.0V czasem pokaże 0.1V na chwilę. To by wskazywało że jest jakiś gruby fuckup - albo martwy katalizator albo martwa sonda. Teraz pytania:

 

- czy awaria sondy za katem na pewno nie może wpłynąć na spalanie? 

- dlaczego widząc takie napięcie na sondzie nie mam błędów z tym związanych bez przerwy? Pojawiły się tylko 2x na przestrzeni pół roku

- co może powodować takie efekty czyli wielkie spalanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w miescie nie powinno w zaden sposob podlegac ocenie. Bo to jest zbyt indywidualna sprawa. A co do trasy to juz mozna cos pomyslec.

 

Jak masz automata to moze sie okazac ze te 13l przy 120km/h to normalna sprawka. 

 

Ps. Mi kiedys focus mk2 1.6 spalil na autostradzie 12l a jechalem max 110km/h czesto wolniej. Ale padalo mocno i 5osob na pokladzie. A to auto było co w mieście żonie palilo 10l LPG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
W dniu 12.07.2020 o 06:25, Bio napisał:

Jest jakaś zależność w doborze średnicy otworu przelotowego? 

Jaki ten otwór ma być 2mm czy 4mm?

 

Czy ten emulator załatwi sprawę pojawiającego się sporadycznie (tylko podczas jazdy w trasie) błędu katalizatora p0420?

Nie zauważyłem żadnego spadku mocy silnika gdy ten check się sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to zależy jaki jest błąd? jeśli problemem jest faktycznie zły skład O2 to założenie zwężki może rozwiązać problem.

Natomiast jeśli problem sprawia sama sonda czyli czasem traci przewodzenie w obwodzie grzałki bądź obwodzie mierzącym mieszankę to ŻADNA zwężka nie rozwiąże problemu.

Rozumiem że dobór 1 sondy jest istotny, jej prędkość działania/oscylacja ma wpływ na proces spalania natomiast 2 sonda służy głównie do sprawdzania katalizatora.

2 sonda może mieć wpływ na ustawianie mieszanki jednak marginalny. Gdyby było inaczej to emulatory zamiast naprawiać to więcej by psuły.

 

Sondy uniwersalne powinny działać za katalizatorem bez większych problemów.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...