7greg Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 (edytowane) Witam. Mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale. Pacjent - Forester 2007 bez turbo 158 koni w automacie, wersja europejska. Od jakiegoś czasu mam problem z zaworem wtórnego obiegu spalin, a konkretnie z zaworem od strony kierowcy. Sprawdzałem i podmieniałem po kolei od kolegi części, pompę, lewy zawór i prawy i na 100% to jest przyczyna. Wyjąłem go z auta, próbowałem zreanimować, wydaje się, że nawet chodzi, ale niestety na samochodzie wywala klasyczne błędy (kontrolka silnika i tempomatu) Oto fotka zaworu Ponieważ taki nowy zawór to koszt około 1000zł, używanego nie chcę, bo nie wiadomo kiedy pojawi się to samo, zacząłem rozglądać się za inną formą naprawy. Wyczytałem na forum, że można ten cały układ recylkulacji wywalić i go wyprogramować z komputera. Zacząłem szukać magików i nawet znalazłem dwóch sensownych, ale otrzymałem informacje, że w autach w wersji z turbo idzie to zrobić, bez turbo też, ale w manualach, natomiast w moim wynalazku - bez turbo i w automacie niestety nie potrafią przeprogramować komputera. Jest tam podobno wsadzony Hitachi z opcją tylko do odczytu. Oto fotka naklejki na moim komputerze Może jednak nie do końca byli to zawodowcy? Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał? Znalazłem nawet w Australii jakieś rozwiązanie http://shop.associatedglobal.org/ które byłbym gotów zakupić, ale nie chciałbym być królikiem doświadczalnym z firmą z drugiego końca świata. Może ktoś coś słyszał, albo używa? Trochę jestem zmęczony już tym problemem i szukam jakiejkolwiek pomocy. Z góry dziękuję z każdą konstruktywną pomoc pzdr Edytowane 21 Czerwca 2016 przez 7greg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 zaworem wtórnego obiegu spalin Chyba mylisz na musli zawór wtórnego obiegu powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Rozpędziłem się Poprawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maszyn Opublikowano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 Mam również problem z tymi zaworami. Tyle, że na manualnej skrzyni. Ogólnie wtłoczyły wszystko co możliwe do pompy powietrza i ją zatarło. Pompę udało się zregenerować. Teraz szukam uszczelek z wnętrza zaworów. Z tego co się dowiedziałem to nie występują jako część zamienna. A szkoda bo zawory u mnie działają i wszystko mogło by być OK. Może ktoś wie gdzie takie uszczelki dorabiają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Cześć Panowie. Zawory powietrza wtórnego można zreanimowac, choć to zależy od ich stanu. Można tez na popularnym portalu kupić używkę z rozebranego Angola. Ja wymieniłem na nowe z uwagi na obawy ze używka może być martwa. Natomiast jeśli problem sie pojawił i mimo podmiany części nadal sie swieci, to jest jeszcze coś takiego jak turbina powietrza wtórnego która mogła paść lub bezpiecznik wyskoczył z przeciążenia. Często tez programy do diagnostyki nie maja pewnych opcji, które posiadają programy dedykowane do Subaru i są w użyciu ASO. Przerobiłem ten temat dość kosztownie . Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irek200 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Może warto zadać sobie pytanie do czego w samochodzie potrzebny jest obieg powietrza wtórnego? Jeśli okaże się, że służy on wyłącznie do utrzymania lepszych norm ekologicznych spalania i to tylko przez kilka pierwszych minut pracy silnika to kolejne pytanie, jakie należy sobie zadać to czy na pewno tego potrzebujemy... I czy musi ten układ w naszym aucie działać. Jeśli tak to brniemy w naprawę. Jeśli nie to wywalamy... ale to już temat na nielegała 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Często tez programy do diagnostyki nie maja pewnych opcji, które posiadają programy dedykowane do Subaru i są w użyciu ASO Proszę zbytnio nie straszyć ludzi, jest sporo serwisów nie ASO , które mają odpowiedni sprzęt oraz wiedzę do diagnozy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irek200 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Często tez programy do diagnostyki nie maja pewnych opcji, które posiadają programy dedykowane do Subaru i są w użyciu ASO Proszę zbytnio nie straszyć ludzi, jest sporo serwisów nie ASO , które mają odpowiedni sprzęt oraz wiedzę do diagnozy Ja mogę tylko potwierdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Może warto zadać sobie pytanie do czego w samochodzie potrzebny jest obieg powietrza wtórnego? Do niczego. Nie zwiększa mocy ani momentu obrotowego, nie powoduje, że samochód lepiej jeździ czyli jest zbędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maszyn Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 No tak zgodzę się, że jest to w celach ekologicznych. Tylko skoro w sumie wszystko chodzi, a turbinę udało mi się zregenerować po naprawdę niewielkich kosztach i wystarczyło by wymienić uszczelki w środku zaworów, żeby dobrze domykały. Podejrzewam, że kwestia leży tylko w tych uszczelkach bo gdyby były wymieniana co ileś tam tysięcy km to by zawory nie dostawały spalin i pary wodnej i się by nie zacierały, co skutkuje późniejszym zatarciem pompy powietrza. Z mojej turbiny wylało się z pół litra wody i wyglądało strasznie w środku, a w sumie silnik był ok. Wystarczyło wyczyścić, wymienić dwa łożyska i bezpiecznik 30A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Często tez programy do diagnostyki nie maja pewnych opcji, które posiadają programy dedykowane do Subaru i są w użyciu ASO Proszę zbytnio nie straszyć ludzi, jest sporo serwisów nie ASO , które mają odpowiedni sprzęt oraz wiedzę do diagnozy Witam.Dzielę się tylko swoim doświadczeniem. Trzy warsztaty które miały profesjonalny sprzęt do diagnostyki nie dały rady rozwiązać problemu przez dwa tygodnie, każdy rozkładał ręce bez diagnozy. Nie ujmując specjalistom , w ASO w ciągu 3 minut po podpięciu do kompa pokazały się błędy które nie wyświetlały we wspomnianych warsztatach, a w następnym dniu problem został finalnie rozwiązany.. Oczywiście w jedynym tylko miejscu dostałem od reki wspomniany zawór napierając ekstra 170 km . Edytowane 27 Czerwca 2016 przez diamond Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irek200 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 No tak zgodzę się, że jest to w celach ekologicznych. Nawet nie do konca. W celu osiągnięcia chwilowo lepszego parametru poziomu emisji spalin... chyba jedynie na potrzeby homologacji wywalić (ze stosowną korektą w kompie) i na zawsze zapomnieć o problemie... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Często tez programy do diagnostyki nie maja pewnych opcji, które posiadają programy dedykowane do Subaru i są w użyciu ASO Proszę zbytnio nie straszyć ludzi, jest sporo serwisów nie ASO , które mają odpowiedni sprzęt oraz wiedzę do diagnozy Jeżeli chodzi o diagnozę to raczej nie mam problemu. Jak pisałem wcześniej po podmianie zaworu z innego forka wszystko śmiga. Problem jest w wydaniu 1000zl na nowy zawór Dlatego szukam rozwiązania, jak ktoś napisał "na nielegala", choć nie do końca to rozumiem, bo z moim autem mogę chyba robić co chcę Niestety nie znajduję nikogo kto POTRAFI, bo mówiących, że się da znalazłem sporo, wywalić cały układ z mojego samochodu. No, ale szukam dalej. Może zaryzykuję z tymi Australijczykami http://shop.associatedglobal.org/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 U mnie zaślepili toto bez większego problemu, skasowali błąd w komputerze i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 W turbo nie ma problemu wywalić i wykasować błędy, tutaj jest mowa o wolnossaku, w którym nie da się w prosty sposób wyłączyć błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2016 Mało tego, że w wolnossaku to jeszcze w automacie Podobno to też robi różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 20 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Gdyby ktoś był w podobnej sytuacji to Australijczycy opisani powyżej rozwiązali z sukcesem ten problem. Od miesiąca brak błędów, wszystko funkcjonuje OK Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 otrzymałem informacje, że w autach w wersji z turbo idzie to zrobić, bez turbo też, ale w manualach, natomiast w moim wynalazku - bez turbo i w automacie niestety nie potrafią przeprogramować komputera Ja rok temu też przerabiałem ten temat. Niestety, u mnie (2.0 manual, bez turbo) też nie dało się tego zrobić. Zawór EGR lewy został wymieniony na nowy. Jest tam podobno wsadzony Hitachi z opcją tylko do odczytu tutaj jest mowa o wolnossaku, w którym nie da się w prosty sposób wyłączyć błędów Potwierdzam, że tak właśnie jest. Gdyby ktoś był w podobnej sytuacji to Australijczycy opisani powyżej rozwiązali z sukcesem ten problem. Od miesiąca brak błędów, wszystko funkcjonuje OK No to super Mógłbyś napisać na ten temat coś więcej? Link podany wcześniej nie za bardzo działa - u mnie wyświetla się biała strona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 22 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Hej. Urządzenie jest wielkości połowy paczki fajek. To zapewne taki rodzaj emulatora. Wpina się go wg załączonej instrukcji we wiązkę dochodzącą do komputera samochodu. Odcinasz wg instrukcji przewody od zaworu, wkładasz zaślepkę do przewodu gumowego i już adres strony to http://www.associatedglobal.net/ mają nawet fejsa https://www.facebook.com/associatedglobal/ pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 22 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 ale cena dość zaporowa , wartość nowych dwóch zaworów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 22 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 ale cena dość zaporowa , wartość nowych dwóch zaworów Jakby ten patent miał w 100% działać, to mając do wymiany przynajmniej jeden EGR (a następny pewnie w dalszej przyszłości), zdecydowałbym się na takie rozwiązanie. Jednorazowy wydatek = koszt dwóch zaworów, ale za to święty spokój @carfit, może warto wprowadzić ten patent do oferty?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7greg Opublikowano 23 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2016 ale cena dość zaporowa , wartość nowych dwóch zaworów Nie do końca. Nowy zawór to wydatek 1000zł, za "paczkę fajek" dałem niecałe 400$ AUD czyli prawie 1250 zł ps Próbowałem znaleźć ich dystrybutora w Europie. Jest dwóch, jeden w UK drugi w Finlandii. Ale jak to bywa w Europie cena ze wszystkimi dodatkami to ponad 450 Euro. Więc taniej mi wyszło kupić to w Australii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 24 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2016 carfit, o 22 Sept 2016 - 20:43, powiedział: ale cena dość zaporowa , wartość nowych dwóch zaworów Nie do końca. Nowy zawór to wydatek 1000zł, za "paczkę fajek" dałem niecałe 400$ AUD czyli prawie 1250 zł No właśnie. Nie lepiej więc od razu i na zawsze pozbyć się problemu? Moim zdaniem należałoby iść właśnie w tą stronę. Pozostaje jedynie wątpliwość, czy w 100% patent zadziała w konkretnym egzemplarzu - ale może rzeczywiście nie ma się czego bać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pompik Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 hej, też jestem zainteresowany kupnem tego ustrojstwa, ale z tego co widzę to wycina tylko Secondary Air System a nie EGR. Będę wdzięczny 7greg za info czy przyszło pudełeczko i czy bangla dobrze po zamontowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Więc kluczowe, że można to skutecznie zainstalować jedynie przy sprawnym egr. Przy padniętym zaworze nadal będą generowane błędy. Zatem należy to rozważać już na etapie pierwszych objawów podczas regeneracji samych zaworków odcinających i pompy powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się