Skocz do zawartości

km/ h -ile !!


Juras K

Rekomendowane odpowiedzi

Turbodziad parę lat temu na greckiej, pustej autostradzie - zamknięte 260km/h na liczniku. Jeszcze wówczas z VF12 - mało ciągnęła od dołu, wyżej - dużo i mocno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Dla mnie największym przeżyciem było niemal "zamknięcie" licznika w motocyklu BMW R-12 (rok produkcji:1939, 750 ccm 18 KM, 3 biegi), rozpędziłem się do 115, a licznik był wyskalowany do 120km/h. Aha, tylko koło nieresorowane ... :yahoo:

Ojciec ma DKW RT-125 (125ccm) z '41 i rekord to 110 km/h (też nieresorowane tylne koło, natomiast z przodu tzw. trapez na gumowym pasku)

To były naprawdę solidnie wykonane motocykle. Mój Brat miał DKW 200SB z 1937. Konstrukcja przedniego wahacza podobna: trapez, ale ze sprężyną i amortyzatorami ciernymi. Pod koniec lat '70 musiałem odtworzyć okładziny sprzęgła (mokre). Pamiętam, że nie mogłem wyjść z podziwu w jak doskonałym stanie są koła zębate przenoszące napęd z wału korbowego na kosz sprzęgła. A z dokumentów jakie miałem wynikało, że tym motocyklem jeździł kurier Wehrmachtu pod Stalingradem, więc "dekawka" na pewno miała spory przebieg. A same okładziny sprzęgła, zgodnie z jakimś poradnikiem z lat powojennych zregenerowałem za pomocą korków od wina. 108 sztuk o odpowiedniej długości i średnicy, w trzech tarczach, i w zalewie olejowej, przenosiło napęd :)
W wsk 125 patent z sprzeglem rowniez dziala i to calkiem przyzwoicie wrecz bym powiedzial ze lepiej jak terazniejsze "oryginaly"
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

303 km/h wg GPS w  RS4 z Alexem na pokładzie :)  nawet gdzieś ma zdjecie :)

Byłym twoim jak sądzę, więc 4.2 FSI...czyli jednak serie musiał trzymać, bo zazwyczaj maja trochę ponad 300KM (rekordzistę widziałem 270KM) to trochę mało na 300km/h.

 

tak , byłym moim , sorry ale mój trzymał serie , miał niewielki przebieg , 20 tys. ? coś koło tego. Mam gdzieś wykres jego że miał 418 KM na Maha :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

303 km/h wg GPS w  RS4 z Alexem na pokładzie :)  nawet gdzieś ma zdjecie :)

Byłym twoim jak sądzę, więc 4.2 FSI...czyli jednak serie musiał trzymać, bo zazwyczaj maja trochę ponad 300KM (rekordzistę widziałem 270KM) to trochę mało na 300km/h.

 

tak , byłym moim , sorry ale mój trzymał serie , miał niewielki przebieg , 20 tys. ? coś koło tego. Mam gdzieś wykres jego że miał 418 KM na Maha :)

 

To symboliczny przebieg, nie miał możliwości jeszcze się zasyfić...te moce które podałem to auta powyżej 100tys km, zresztą teraz czyszczenie FSI warsztaty/tunerzy ogarniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombiak 2,0 06. Trzy osoby plus bagaż. Na oponach 205/50 220 licznikowo, 203 wg GPS. Idealnie jak w instrukcji. Dochodzi dość szybko, później trzyma kaganiec. Obroty o grubość kreski poniżej 6000/min. Przypominam, że moc maksymalna jest przy 6400. Na oponach 205/55 szafa zamknięta, wg GPS 207 km/h. Gdyby nie ogranicznik, poszedłby bez problemów ok. 220 -230 km/h. Sprawdzane kilka lat temu na 15 w DE. W pewnych godzinach zdarzały się odcinki po 10 km bez innego samochodu w obydwu kierunkach. Byłe DDR kilka lat temu wyglądało jak wyludnione.

Edytowane przez mz56
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Triumph Thunderbird Storm, 1700 ccm, S7, przez chwilę licznikowe 200km/h. Ale to ma niewiele wspólnego z przyjemną jazdą.

VW B6, 2.0TDI, 170KM. Po wizycie w Vtech chip. Wóczas z 4 osobami na autobahn licznikowe 245 km/h

Volvo S80,D5, przed i po polestar. 230 km/h

FXT, licznikowe 230 km/h

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

a moje (fabia i legwan) nie chcą więcej jak 180 jezdzic -190 a potem to już bujanie do 200 :( ja chce cos pod 300... i tak jezdze caly czas z kierunkiem na lewo ;) 

Ale powiem wam dojazd 30 km pod warszawę do Nadarzyna to chwila moment dzięki tym obwodnicom, a jak skończą katowicką mmmm oj to będzie trzeba kupić cos

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a, co mi tam - też napiszę... :P

 

...fajerem, to ponad czysta - nie wiadomo ile, bo tachometer zatrzymuje się na magicznej cyfrze 299 zgodnie z ustaleniami "wielkiej czwórki" i ani ciula dalej, ale obrotomierz rośnie... :yahoo:

 

BRZ niestety ponad 2,3 nie pójdzie - prosiłem, błagałem, w dupie mnie ma. Może chodzi o to, że nie chcę suce kompresora dołożyć i focha ma - OK, kij jej w zawory dolotowe, póki co musi się zadowolić tym, co fabryka dała. Tak więc licznikowe 234, wg GPS 2,3 - niech będzie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...