Skocz do zawartości

Zestaw bluetooth w Subaru


Krzysztof Król

Rekomendowane odpowiedzi

Na Szwajcarskiej stronie Subaru znalazlem cos takiego

 

Bluetooth hands free kit

- passend für fast alle Bluetooth-Mobilhandys (Nokia, Sony, Erisccon, Siemens)

- kabellose Radioverbindung mit dem Mobiltelefon über die vorderen Fahrzeug-lautsprecher

- Spracherkennung

- wählen und sprechen mit freien Händen

- automatische Stummschaltung von Audio-und Navi-Anlage

- gesetzeskonform und somit erlaubt

Für G3X Justy Adapterkabel SEDEYA6000JU verwenden SFr. 494.10 Impreza 01- / Forester 03- / Legacy+OBK+G3X Justy 04-

 

1. Czy jest to system oferowany w Polsce

2. Ile kosztuje

3. Czy jest zintegrowany z nawigacja

4. Jak dziala (niemiecki jest dla mnie calkowicie obcym jezykiem)

 

Pozdrawiam

KK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja zastosowałem Bluetooth Sony-Ericsson. Niby nie zintegrowany, ale działa bardzo dobrze. Tzn zintegrował się z wbudowanymi głosnikami w drzwiach (to jest proste -> przekaźnik;)).

 

Integracja z Navi byłaby bajerancka, ale to co sprzedają Szwajcarzy też wygląda na jakiś aftermarket a nie OEM.

 

Jak jesteśmy przy integracji, to ja cały czas szukam metody na podłączenie iPODa do subaru audio. Nawet kupiłem sobie taki kit Densiona, który emuluje zmieniarkę, ale nikt (z SIP i serwisem authoryzowanym włącznie) nie wie jak to podpiąć.

 

Cheers,

Bluetooth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najłatwiej podłaczyc Ipoda za pomoca nadajnika radiowego. takie małe ustrojstwo które wpina się w Ipoda i znajduje odpowiednią częstotliwoś w radiu. Działa do 10 m. Jakoś c bez zastrzeżeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam niestety zbyt duże wymagania :( Gdybym miał mniejsze to bym jeździł Mondeo a nie Legacem ;)

 

Link z iPODa po FM jest do bani. Tzn kiepsko brzmi, gorzej (niestety) niż oryginalne subarowe głośniki (te z tektury falistej). A po drugie ten interfejs Dension'a (udający zmieniarkę) pozwala sterować iPODem z fabrycznego radia (z CD Text włącznie).

 

To jest tak: na schemacie ideowym subarowego radia jest ewidentnie wejście na zmieniarkę (external unit). Selektor wejść ma 4 pozycje (wśród nich CHANGER, która nic nie włącza). Dodatkowo w subarowym katalogu akcesoriów jest zmieniarka Kenwood C929. I nikt w SIP nie wie jak ją podłączyć.... Fakt, że radio nie ma z tyłu typowego kenwoodowego gniazdka na zmieniarkę, ale jakieś sygnały na złączkę NAVI wychodzą (R-Ch, L-Ch itp). W Volvo było (jest?) tak samo - radio niby Volvo, a okazał się, że w środku jest Alpine i nawet da się kupić przejściówkę ze złączki Volvo na zmieniarkę Alpine...

 

Panowie z działu technicznego, nie macie dokumentacji do tej zmieniarki z katalogu akcesoriów?

 

Cheers,

Bluetooth

 

PS> KK - radio NIE czyta MP3, wszystkie "high end" tak mają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Co to jest I-Pod :?: :mrgreen:

Do tematu - bluetooth jest oferowany przez oficjalny kanał dystrybucyjny - w więc także przez naszą sieć.

Ile kosztuje - muszę zlecić, aby to sprawdzić (jak do tej pory każdy instalował "swojego").

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I-Pod, well, jak to określić????

 

Style, fashion, gadget?

 

www.apple.com/ipod

 

W każdym razie technicznie i po inżyniersku: odtwarzacz muzyki (MP3) z wbudowanym dyskiem twardym (10-60GB). Wielkości paczki Marlboro, mieści w sobie wszystkie płyty jakie mam w kolekcji i gra rewelacyjnie. Zyskał taką popularność, że sporo znanych marek (zaczęło się od BMW, później Mercedes i Volvo) oferują standardowe zestawy samochodowe pozwalające na podpięcie iPODa do zestawu audio.

 

Firma Dension Audio (Węgrzy) www.dension.com robi interfejsy (ICE>Link), które pozwalaja podłączyć iPODa zamiast zmieniarki w większości zestawów car audio (factory i aftermarket). Wiedzą jak to cudo podłączyć do Subaraków MY2002 (z radiem Philipsa), ale nie potrafili powiedzieć jak to zapiąć do Kenwooda... z MY2004+. Pewnie im tez brakło dokumentacji...

 

Możemy liczyć na jakąś pomoc Szanownej Dyrekcji w tym temacie? Chyba wystarczy odpowiedź na pytanie jak podpiąć tą zmieniarkę Kenwooda z katalogu akcesoriów...

 

Cheers,

Bluetooth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi zestaw Bluetooth HKW-600

http://communications.siemens.com/cds/f ... ml#content

 

ponieważ w siemensie pracuję miałem możliwość przetestowania go z róznymi telefonami

działał m.in z Nokią i SE

z Siemensami oczywiście też :-)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko jak zauwazyl Krzysztof, w tych wszystkich zestawach niezależnych producentów brakuje przysłowiowej "kropki nad i" w postaci integracji z ekranem NAVI. Zestawy zintegrowane pokazują na ekranie NAVI dane dzwoniącego, udostępniają książkę telefoniczną na ekranie dotykowym itp. Zestaw zewnętrzny, owszem, połączy rozmowę (i to jest fajne, zwłaszcza dla kobiet, które telefon mają na ogół w torebce na tylnim siedzeniu), ale pełna integracja byłaby piękna...

 

No cóż... rozmarzyłem się ;)

 

Cheers,

Bluetooth

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW wlasnie oglosilo, ze kazdy samochod bedzie mial w standarcie bluetooth.

Jak testowalem "piatke" to moglem podziwiac piekne zintegrowanie telefonu z panelem sterujacym komputera (slynny i-drive)

 

Ale i tak Subaru jest lepsze niz Volvo, ktore caly czas proponuje "sredniowieczne" rozwiazanie polegajace na wbudowaniu w deske rozdzielcza osobnego telefonu. Tylko jeden operator w Polsce (Era) wydaje dwie karty SIM do jednej komorki. Uzytkownicy innych sieci musza po wejsciu do samochodu wyjac karte SIM z telefonu osobistego, wlozyc do samochodowego, a przed wysiadaniem z powrotem maja zonglowanie kartami.

 

KK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
No to ja mam niestety zbyt duże wymagania :( Gdybym miał mniejsze to bym jeździł Mondeo a nie Legacem ;)

 

Link z iPODa po FM jest do bani. Tzn kiepsko brzmi, gorzej (niestety) niż oryginalne subarowe głośniki (te z tektury falistej). A po drugie ten interfejs Dension'a (udający zmieniarkę) pozwala sterować iPODem z fabrycznego radia (z CD Text włącznie).

 

To jest tak: na schemacie ideowym subarowego radia jest ewidentnie wejście na zmieniarkę (external unit). Selektor wejść ma 4 pozycje (wśród nich CHANGER, która nic nie włącza). Dodatkowo w subarowym katalogu akcesoriów jest zmieniarka Kenwood C929. I nikt w SIP nie wie jak ją podłączyć.... Fakt, że radio nie ma z tyłu typowego kenwoodowego gniazdka na zmieniarkę, ale jakieś sygnały na złączkę NAVI wychodzą (R-Ch, L-Ch itp). W Volvo było (jest?) tak samo - radio niby Volvo, a okazał się, że w środku jest Alpine i nawet da się kupić przejściówkę ze złączki Volvo na zmieniarkę Alpine...

 

Panowie z działu technicznego, nie macie dokumentacji do tej zmieniarki z katalogu akcesoriów?

 

Cheers,

Bluetooth

 

PS> KK - radio NIE czyta MP3, wszystkie "high end" tak mają...

Patrząc na schemat wtyczki który mi przysłałes wyglada że z tym I PODem może być cienko.

Kanał lewy i prawy plus szyna bitbusoawa (BU+/-) służą do zmieniarki ale pewnie radio jest w stanie dogadać się tylko z jakimś wynalazkiem Kanwooda. BU OF ON też pewnie do zmieniarki Pewnie cos się tam pojawia po naciśnięciu klawiasza zmianiarki na radiu.

Trenowałem kiedyś takie coś w Oplu. Pomomo że radio ma duzo normalniejsze i przyjazne nie udało się podłączyć jakiejkolwiek zmieniarki poza tym co oferował Opel. Coś tam niby działalo ale nie do końca.

Oczywiście podłączenie było na wprost bez jakichkolwiek przejściówek.

Co do Navi to jest to wejście audio z Navi (pin 19 i 20) coby mawigacja przez głośniki samochodowe gadała. Przynajmniej tak to wyglada. Ale mono więc do niczego!

Muszę powalczyć gdzieś o taką wtyczkę to się podoktoryzuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeciez w katalogu Subaru jest seryjna zmieniarka Kenwood C929. Czy sugerujesz, że ona ma dwa interfejsy: jeden seryjny Kenwood i drugi niepublikowany Subaru?

 

ja już jestem bliski decyzji zamowienia tej zmieniarki w imię postepu technologicznego (choć nie jest mi ona do niczego potrzebna poza rozczajeniem metody podpięcia do radia...). Szkoda, że dział techniczny ani ASO nie potrafią tu pomóc (no ale skoro nawet nie mają schematu złączki....).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeciez w katalogu Subaru jest seryjna zmieniarka Kenwood C929. Czy sugerujesz, że ona ma dwa interfejsy: jeden seryjny Kenwood i drugi niepublikowany Subaru?

 

ja już jestem bliski decyzji zamowienia tej zmieniarki w imię postepu technologicznego (choć nie jest mi ona do niczego potrzebna poza rozczajeniem metody podpięcia do radia...). Szkoda, że dział techniczny ani ASO nie potrafią tu pomóc (no ale skoro nawet nie mają schematu złączki....).

Obstawiałbym że zmieniarka różni się kablem do podłączenia do radia.

Być może Subaru przewiduje jakieś przejście z rozszyciem na zmieniarnkę i navigację bo moim zdaniem tak powinno być rozsądnie. Przecież podłączając navigację nie możesz zająć całej wtyczki i nie dac możliwości podłaczenia zmieniarki.

Mnie narazie najbardziej cieszy odkrycie "mute" na tym gnieżdzie!

Jeszcze raz wielkie dzięki.

Nie mam dostępu do zmieniarki Kenwooda ale mam Pionieera i Sony. Podoktoryzuję się z Pionieerem.

Widzę że strasznie jesteś zdeterminowany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że strasznie jesteś zdeterminowany!

Nie znoszę banalnych problemów, które są pozornie nierozwiązywalne z jeszcze bardziej banalnych powodów :evil:

Fakt!

W sumie to straszny obciach dla SIP że mając nowe modele samochodów od ponad roku nikt nic nie wie o sprzęcie audio, przejściółwkach i możliwościach podłączania go!

Bezradny elektryk w ASO który nie wie jak podłączyć zestaw głośnomówiący bo nie wie jak "wyciszyć" radio a podobno juz pól roku prosi SIP O TE INFO to też obciach!

SIP usiłuje nam przekazac jakąś swą "górnolotną politykę sprzedażyi obsługi" a wykłada się na najprostszych przyziemnych sprawach! Smutne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno - zmieniarka (wg katalogu) nie jest oferowana do Legaca 3.0, ciekawe czy dlatego, że 3.0 ma navi z standardzie, a Subaru nie ma przejściówki?

Fakt! Ciekawe?

Ciekawe też czy Dyrekcja coś do nas napisze?

W tamacie szyby odpowiedzeli raz dwa trzy że szyby same niepekają, za to zawieszenie i hamulce to tabu! Z tym tematem tez tak pewnie będzie!

Z drugiej strony jeżeli SIP oferuje konsolę do zestawu głosnomówiącego i montaz tegoz zestawu to powinna być mozliwość podłączenia wyciszania do radia. Czyli powinna być dostępna magiczna wtyczka do radia rozszyta na zmieniarkę, navi oraz tel. Chyba logiczne? Ale nigdzie tego nie znalazłem.

Wg moich informacji przy montażu zestawu jest odcinany tzw "plus po stacyjce" na konsolę co powoduje również wyłączanie sterowania klimą bo ten plus jest wspólny.

Jeżeli klient sie burzy że tak nie chce, odcina się na przekżnikach wyjścia głośnikowe co jest straszna "rzeżbą" ale jak widac tyle miesięcy nikt się tym nieprzejmuje.

Temat jest podobny do tematu mapy polski do subarowskiego navi.

Rozwiązania sa pewnie banalne ale komuś w SIP musi się po prostu chcieć to załatwić!

Ale ilu klientów ma navi, zmieniarkę lub zastaw głośnomówiący? Procent? Komu na tym zależy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli klient sie burzy że tak nie chce, odcina się na przekżnikach wyjścia głośnikowe co jest straszna "rzeżbą" ale jak widac tyle miesięcy nikt się tym nieprzejmuje.

No ja mam dokładnie tak - na przekaźnikaxh, ale to jest metoda "CZOŁGIEM". A wystarczy pewnie puscic sygnał z centralki telefonu na złączkę... echhhh....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli klient sie burzy że tak nie chce, odcina się na przekżnikach wyjścia głośnikowe co jest straszna "rzeżbą" ale jak widac tyle miesięcy nikt się tym nieprzejmuje.

No ja mam dokładnie tak - na przekaźnikaxh, ale to jest metoda "CZOŁGIEM". A wystarczy pewnie puscic sygnał z centralki telefonu na złączkę... echhhh....

CZOŁGIEM to jest odcinanie plusa - tracisz wszystkie ustawienia radia po każdym telefonie. Na przekaźnikach to jest tylko średniowiecze :lol:

Też tak mam (tzn. na przekaźnikach) i w piątek, przy okazji montażu innego urządzenia będę próbował (dzięki Twojemu schematowi gniazda) zmienić to na cywilizowne "mute". Dam znać jak wyszło. Na razie dzięki za schemat. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...