Sebastian.R Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Na stronie sip, napisane jest że nowy wrx posiada opony 97v 215/45/R17. Co oznacza to 97V? V- indeks prędkości a 97? Pozostałe oznaczenia są mi znane. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 mozliwe maksymalne obciazenie opony (w kg). ps. naturalnie 97 to wskaznik... a nie w/w kilogramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 hmmmm na opony.pl max jest 91V, opony.com.pl oraz opony.com tez przeszukałem. Generalnie graniczy z cudem kupienie takiej opony (przynajmniej na pierwszy rzut oka). Co ciekawe przy Sti jest napisane 87W 225/45/R17 90W. Czyli co? Na przód by były inne niż na tył? [ Dodano: Nie Wrz 10, 2006 8:58 pm ] Opony - oznaczenia Skróty dotyczące opon osobowych i dostawczych: (...) - homologacje do montażu fabrycznego FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi ML - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi FP - ochraniacz felgi cord - ochrona felgi na ściance bocznej opony no lbl - brak kolorowego napisu na boku opony OE - opony na pierwszym wyposażeniu RF lub Reinf. - (reinforced) - opona o podwyższonym indeksie nośności, dodatkowo wzmacniana R/F lub RFT - opony Run Flat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia) TL - opona bezdętkowa XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności WP- opona w przygotowaniu rear - opona przeznaczona na tylną oś pojazzdu G1- Czujnik kontroli cisnienia RIGHT - Opona do montażu po prawej stronie samochodu LEFT - Opona do montażu po lewej stronie samochodu RA - Opona dostępna do wyczerpania stanów magazynowych B - homologacja grupy Volkswagen C1 - Homologacja Dodge Viper K1 - homologacja Ferrari MO - homologacja Mercedes N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche * lub M3 - homologacja grupy BMW C - oznaczenie opon o wyższej nośności-typowo dostawczych Skróty dotyczące tylko opon 4x4 BSW - czarny bok opony ORWL - białe kontury liter na boku opony RWL, RW - białe litery na boku opon terenowych RB - czarne litery na boku opon terenowych RB - osłona felgi WP - opona w przygotowaniu G1 - Czujnik kontroli cisnienia B - homologacja grupy Volkswagen C1 - homologacja Dodge Viper MO - homologacja Mercedes N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche * lub M3- homologacja grupy BMW Indeksy prędkości Mając zamontowane opony z indeksem Q, nie należy przekraczać prędkości 160 km/h. J - do 100 km/h K - do 110 km/h L - do 120 km/h M - do 130 km/h N - do 140 km/h P - do 150 km/h Q - do 160 km/h R - do 170 km/h S - do 180 km/h T - do 190 km/h H - do 210 km/h V - do 240 km/h W - do 270 km/h Y - do 300 km/h VR - powyżej 210 km/h ZR - powyżej 240 km/h Indeksy nośności Jeśli nasz samochód ma dopuszczalną masę całkowitą (jest w dowodzie rejestracyjnym) 1900 kg, to każda z opon powinna mieć indeks nośności 82 (1900kg / 4 opony = 475 kg / na oponę). 62 - 265 kg / na oponę 63 - 272 kg / na oponę 64 - 280 kg / na oponę 65 - 290 kg / na oponę 66 - 300 kg / na oponę 67 - 307 kg / na oponę 68 - 315 kg / na oponę 69 - 325 kg / na oponę 70 - 335 kg / na oponę 71 - 345 kg / na oponę 72 - 355 kg / na oponę 73 - 365 kg / na oponę 74 - 375 kg / na oponę 75 - 387 kg / na oponę 76 - 400 kg / na oponę 77 - 412 kg / na oponę 78 - 425 kg / na oponę 79 - 437 kg / na oponę 80 - 450 kg / na oponę 81 - 462 kg / na oponę 82 - 475 kg / na oponę 83 - 487 kg / na oponę 84 - 500 kg / na oponę 85 - 515 kg / na oponę 86 - 530 kg / na oponę 87 - 545 kg / na oponę 88 - 560 kg / na oponę 89 - 580 kg / na oponę 90 - 600 kg / na oponę 91 - 615 kg / na oponę 92 - 630 kg / na oponę 93 - 650 kg / na oponę 94 - 670 kg / na oponę 95 - 690 kg / na oponę 96 - 710 kg / na oponę 97 - 730 kg / na oponę 98 - 750 kg / na oponę 99 - 775 kg / na oponę 100 - 800 kg / na oponę 101 - 825 kg / na oponę 102 - 850 kg / na oponę 103 - 875 kg / na oponę 104 - 900 kg / na oponę 105 - 925 kg / na oponę 106 - 950 kg / na oponę 107 - 975 kg / na oponę 108 - 1000 kg / na oponę 109 - 1030 kg / na oponę 110 - 1060 kg / na oponę 111 - 1090 kg / na oponę 112 - 1120 kg / na oponę 113 - 1150 kg / na oponę 114 - 1180 kg / na oponę 115 - 1215 kg / na oponę 116 - 1250 kg / na oponę 117 - 1285 kg / na oponę 118 - 1320 kg / na oponę 119 - 1360 kg / na oponę 120 - 1400 kg / na oponę 121 - 1450 kg / na oponę 122 - 1500 kg / na oponę 123 - 1550 kg / na oponę 124 - 1600 kg / na oponę 125 - 1650 kg / na oponę 126 - 1700 kg / na oponę Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y: Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h. Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h. Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h. Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h. Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h. I wszystko jasne, tylko nadal dziwna sprawa jest z tym STI - 2 rozna pary opon by zakladali? No i po co do wrxa opona na 730kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi